Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Jobbára igen, de nem teljesen. Sok múlik még egy túlszékezett buszon is a szék többi tulajdonságán. A szűk lábteret ha kompenzálni nem is tudja, de valamelyest elviselhetőbbé teszi, ha:
- az ülőpad maximálisan magas. (A Credo "szócső" anno írta, hogy az övéké csak 5 centivel alacsonyabb a maximálisnál, az igazán nem sok. De. Túlszékezésnél nagyon is sok.)
- a háttámla magas, eléri a fej magasságát. Ha egy háttámla nem elég magas, s kb. a nyak felett végződik (Mercedes Intouro), akkor azonnal ingerend támad lejjebb csusszanni. Ezt túlszékezésnél nem tudod megtenni.
- a fej meg van támasztva egy jól eltalált helyen kialakított párnával. Ha nincs, akkor is megint csak automatikusan lejjebb csúsznál.
- a fej kényelmes megtámasztásához ideális a háttámla dőlésszöge.
- a szék háttámlájának a hátulja nem bordázott, nincsenek rajta idegesítő kitüremkedések, újságtartóháló-csavarok, asztalkák stb. Ha vannak, akkor még rövid időre sem tudod megtámasztani az előtted lévő szék háttámláján a térded. (Pl. a Credós üléseknél van egy teljesen felesleges borda, amit kizárólag kínzóeszközként tudok értelmezni.)
- ha a derekadat kellően hosszú és erős karfa támasztja meg.
Mindezek alapján azt kell mondanom, hogy minden általam eddig próbált túlszékezett busz közül az EAG túlszékezett buszai a legkényelmesebbek. (Bár az is igaz, hogy általában nem túlszékezett EAG-okkal utazok, ezért nincs meg bennem a típus iránti düh-:)
Azért túlzásokba ne essünk, örvendetes hogy lecsaptak ezekre a megkímélt Crossway-ekre, jobb, mintha raktárra gyártott Credókat vettek volna - drágábban. Ezek tovább buszok maradnak.
És bizony, örülni kell, mert a 200-asok, 400-asok és az EC-khez képest is jelentős színvonal emelkedést jelentenek.
Mindegyikben volt, csak vannak akik kiszedték. Németországban kötelező dolog. Ha a buszvezető fékez ne a szélvédőn landoljon az utas és a korlát előtt nem is állhat senki menet közben. Másrészről pedig felér egy IQ feladvánnyal hogy hogy működik és az utasok ezt hogy reagálják le. Az eredmény elég siralmas.
Úgymond csepp a tengerben. Legalább háromszor ennyinek kellett volna jönnie, hogy érdemi javulás legyen, de nehéz időket élünk, ennek is örülni kell, ki tudja, mikor lesz lehetőség legközelebb új, vagy akár használt kocsik beszerzésére.
Minden régi kedves utasnak és sofőrnek örülök, persze Évi ellen sem lett volna kifogásom.:-)
G. Petivel futottam össze pár hete az Árkádban. Megállapítottam, hogy ugyan jóval több haja maradt, mint nekem, de így legalább sokkal őszebb is nálam, meg azt is megbeszéltük, hogy a mostani Credo-ja azért nem egy 395-ös.:-)
Ez így van, ám nem feltétlenül Pannon specifikus ez a dolog. Most hatalmas nyalás következik, de őszintén, hátsó szándék nélkül így gondolom: szerintem nincsenek motiválva az érintett kollégák. Nem nevezném tehát pocsék munkaerőnek őket, mert ahogy az ütemes távközlekedés feladata vélhetően ki volt adva, a lokális helyközi közlekedésnek valószínűleg egyszerűen nincs gazdája. Egy-egy volánnál pedig akad lelkes kolléga, másutt viszont a rábízott feladattal végez az ember. Ennyi. Mondom ezt úgy, hogy úgy négy éve lettünk rosszban a Pannonnal, de akit én ismertem (és "nem bírt" minket), már nyugdíjba ment, a többi, menetrendben érintett kollégát meg sem akkor, sem most nem ismer(t)em.
Van egy sor meló az én életemben is, amit úgy végzek el, ahogy kérték. Aztán vannak olyan munkáim, amikre gyermekemként tekintek, meg azok, amiért pénzt nem kapunk :)
Ergo: szar a rendszer :) -a regionális közlekedést talán nem állami szinten kellene koordinálni például, pedig régiónk helyközi közlekedésének igen túlnyomó része régión belül marad...