Keresés

Részletes keresés

EKM-765 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 27510

A megjelenésük miatt változott az E94/E95-ösök fordája?

Előzmény: JLW-470 (27509)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27509
Előzmény: Racilaci (27507)
setra415HD Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27508

Az E95 és a Crossway is 12 m hosszú, ugyanakkor az E95-be jellemzően 13, míg a Dél-dunántúli Crosswayekbe 14 sor ülést építettek.

Vagyis az E95-höz képest (is) túlszékezett.

Előzmény: Svatopluk (27506)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27507

Jobbára igen, de nem teljesen. Sok múlik még egy túlszékezett buszon is a szék többi tulajdonságán. A szűk lábteret ha kompenzálni nem is tudja, de valamelyest elviselhetőbbé teszi, ha:

 

- az ülőpad maximálisan magas. (A Credo "szócső" anno írta, hogy az övéké csak 5 centivel alacsonyabb a maximálisnál, az igazán nem sok. De. Túlszékezésnél nagyon is sok.)

- a háttámla magas, eléri a fej magasságát. Ha egy háttámla nem elég magas, s kb. a nyak felett végződik (Mercedes Intouro), akkor azonnal ingerend támad lejjebb csusszanni. Ezt túlszékezésnél nem tudod megtenni.

- a fej meg van támasztva egy jól eltalált helyen kialakított párnával. Ha nincs, akkor is megint csak automatikusan lejjebb csúsznál.

- a fej kényelmes megtámasztásához ideális a háttámla dőlésszöge.

- a szék háttámlájának a hátulja nem bordázott, nincsenek rajta idegesítő kitüremkedések, újságtartóháló-csavarok, asztalkák stb. Ha vannak, akkor még rövid időre sem tudod megtámasztani az előtted lévő szék háttámláján a térded. (Pl. a Credós üléseknél van egy teljesen felesleges borda, amit kizárólag kínzóeszközként tudok értelmezni.)

- ha a derekadat kellően hosszú és erős karfa támasztja meg.

 

Mindezek alapján azt kell mondanom, hogy minden általam eddig próbált túlszékezett busz közül az EAG túlszékezett buszai a legkényelmesebbek. (Bár az is igaz, hogy általában nem túlszékezett EAG-okkal utazok, ezért nincs meg bennem a típus iránti düh-:)

Előzmény: Svatopluk (27506)
Svatopluk Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27506

Ha túl vannak székezve, akkor az E95-ösök is túl vannak székezve.

Előzmény: EKM-765 (27505)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27505

Nem azt írta valaki, hogy túl vannak székezve?

Előzmény: Svatopluk (27504)
Svatopluk Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27504

Azért túlzásokba ne essünk, örvendetes hogy lecsaptak ezekre a megkímélt Crossway-ekre, jobb, mintha raktárra gyártott Credókat vettek volna - drágábban. Ezek tovább buszok maradnak.

És bizony, örülni kell, mert a 200-asok, 400-asok és az EC-khez képest is jelentős színvonal emelkedést jelentenek.

Előzmény: archlinux (27502)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27503

Ez nem tudom, hogy következik ebből, meg a felvetés is büntetően rossz. 

Amúgy én most egyáltalán nem vagyok pesszimista a beszerzések kérdésében. 

Előzmény: archlinux (27502)
archlinux Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27502

Nem akarom mindig a számat húzni, de ha így haladunk, legközelebb már annak fogunk tapsolni, ha használt King Long-beszerzés lesz...

Előzmény: Svatopluk (27491)
hory004 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27501

Másrészről pedig felér egy IQ feladvánnyal hogy hogy működik és az utasok ezt hogy reagálják le.

Na igen :))

Előzmény: W007W (27500)
W007W Creative Commons License 2014.11.26 0 0 27500

Mindegyikben volt, csak vannak akik kiszedték. Németországban kötelező dolog. Ha a buszvezető fékez ne a szélvédőn landoljon az utas és a korlát előtt nem is állhat senki menet közben. Másrészről pedig felér egy IQ feladvánnyal hogy hogy működik és az utasok ezt hogy reagálják le. Az eredmény elég siralmas. 

Előzmény: JLW-470 (27497)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27499

Nem gondolnám, hogy a tartalékok azért vannak, hogy egyszerre, rendszeresen mindegyik dolgozzon.

Előzmény: HSW-930 (27498)
HSW-930 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27498

"mostanában meg kb az összes tartalék 200-as is dolgozik"

Azért vannak.

Előzmény: JLW-470 (27496)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27497

MXL-820-ban van. :)

Előzmény: lobbanórotor (27493)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27496

"Úgymond csepp a tengerben. Legalább háromszor ennyinek kellett volna jönnie, hogy érdemi javulás legyen"

 

Pontosan.Már az is nagy eredmény lenne,ha azt elérnénk,hogy ne legyen fordás IK 200-as(mostanában meg kb az összes tartalék 200-as is dolgozik).

Előzmény: Svatopluk (27491)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27495

Lehet,hogy a képen szereplő 3 pont ilyen. :)

Erről a Pannon Volán hírjáratról hallottatok már,hogy mi ez?

Előzmény: hory004 (27492)
setra415HD Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27494

Vasárnap Budapestre is ellátogatott egy Crossway...

Előzmény: hory004 (27492)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27493

Ekkora tökönvágót én még nem láttam. :D 

Előzmény: vasember88 (27490)
hory004 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27492

A megyéken belüli regionális közlekedést szolgáló IRISBUS Crossway típusú járművek

 

Erre csak ennyit szeretnék: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132485911&t=9193673 :))

Előzmény: vasember88 (27490)
Svatopluk Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27491

Csak egy hónapot csúsztak. ;)

Úgymond csepp a tengerben. Legalább háromszor ennyinek kellett volna jönnie, hogy érdemi javulás legyen, de nehéz időket élünk, ennek is örülni kell, ki tudja, mikor lesz lehetőség legközelebb új, vagy akár használt kocsik beszerzésére.

Előzmény: vasember88 (27490)
vasember88 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27490
Egy kissé le vannak maradva. Mint mindig... :D
http://m.bama.hu/cikk/583413
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27489

Ez is igaz. :)

Előzmény: hungeri (27484)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 27488

"meg azt is megbeszéltük, hogy a mostani Credo-ja azért nem egy 395-ös.:-)"

 

A Kedrója(mondjuk ő ki is szokta próbálni,hogy mit tud) elég sokat betegeskedik:ilyenkor meg sokszor E98-al van,ami azért nem rossz. :)))

Előzmény: FOMA (27487)
FOMA Creative Commons License 2014.11.24 0 0 27487

Minden régi kedves utasnak és sofőrnek örülök, persze Évi ellen sem lett volna kifogásom.:-)

G. Petivel futottam össze pár hete az Árkádban. Megállapítottam, hogy ugyan jóval több haja maradt, mint nekem, de így legalább sokkal őszebb is nálam, meg azt is megbeszéltük, hogy a mostani Credo-ja azért nem egy 395-ös.:-)

Előzmény: mislenyi utas (27486)
mislenyi utas Creative Commons License 2014.11.24 0 0 27486

Kedves FOMA, a "tanár úr" nyert, gondolom, a mérnök hölgynek jobban örültél volna :))

Előzmény: FOMA (27485)
FOMA Creative Commons License 2014.11.24 0 0 27485

Régi szép idők, micsoda csapat volt a sofőrülésben meg az első két sorban.:-) De ki vagy, Tanár úr vagy Mérnök hölgy?:-)

Előzmény: mislenyi utas (27466)
hungeri Creative Commons License 2014.11.24 0 0 27484

Ez így van, ám nem feltétlenül Pannon specifikus ez a dolog. Most hatalmas nyalás következik, de őszintén, hátsó szándék nélkül így gondolom: szerintem nincsenek motiválva az érintett kollégák. Nem nevezném tehát pocsék munkaerőnek őket, mert ahogy az ütemes távközlekedés feladata vélhetően ki volt adva, a lokális helyközi közlekedésnek valószínűleg egyszerűen nincs gazdája. Egy-egy volánnál pedig akad lelkes kolléga, másutt viszont a rábízott feladattal végez az ember. Ennyi. Mondom ezt úgy, hogy úgy négy éve lettünk rosszban a Pannonnal, de akit én ismertem (és "nem bírt" minket), már nyugdíjba ment, a többi, menetrendben érintett kollégát meg sem akkor, sem most nem ismer(t)em.

 

Van egy sor meló az én életemben is, amit úgy végzek el, ahogy kérték. Aztán vannak olyan munkáim, amikre gyermekemként tekintek, meg azok, amiért pénzt nem kapunk :)

 

Ergo: szar a rendszer :) -a regionális közlekedést talán nem állami szinten kellene koordinálni például, pedig régiónk helyközi közlekedésének igen túlnyomó része régión belül marad...

Előzmény: JLW-470 (27478)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.23 0 0 27483

Egyszer meg kéne nézni. :) 

Zaláta az, ami a környékről megvolt, odáig lementem tavaly. 

Előzmény: Racilaci (27482)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.23 0 0 27482

Szép város az is-:)

Előzmény: lobbanórotor (27480)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 27481

Akkor viszont lehetett volna több ilyen is. :)

Előzmény: lobbanórotor (27479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!