Hát igen, de az a tető nagyon nem passzol. Az hogy egy modellen pár tized mm-rel nagyobbak az ablakok mint kellene, közel sem olyan hiba mint két baromi nagy szellőző a tetőn ami az igazin sose volt. Nem vagyok szegecsszámláló tipus, viszonylag könnyen átsiklok olyan hibákon amik az összképet nem befolyásolják döntően, például az ablakméret, vagy a kocsivégek sarkainak ívsugara, sőt a forgóvázak hibáin is gyorsan túl tudok lendülni. De ebből a Piko Y-kocsiból valószínűleg nem vennék ha nem változtatnak rajta semmit.
Ha már Piko és személyvagon, kíváncsi lennék, mikor jelenik meg a lengyel kocsi...nemrég még jún. vége volt megadva, de akkor is csak CAD-rajz volt és van azóta is, nem is jött, most pedig már nincs céldátum...
"első körben attól leszek boldog, ha a szili témát nem kaszálják el"
Tudsz olyan modellről, ami szerepelt a Piko katalógusában, és mégsem jelent meg? Ebből a szempontból nagyon nem hasonlít a Piko a Roco-ra (Skoda Messer, Halberstadt vezérlő, ugye...). Ráadásul (ahogy teaház fórumtárs is írta) elég valószínű, hogy nem hasraütésre tette be a gyártási tervbe Wilfer úr.
Attól függ mennyire módosítható a Piko modell kocsiszekrénye. Ebben a formában távolabb állna az igazi mávos Y-kocsiktól mint bármelyik másik korábban készült Y-kocsi modell. Szóval nem valószínű...
Nyílt titok, hogy a Piko nem magától kezdett neki a Szili-témának. Így nagyobb az esélye, hogy pár éven belül 4000-es hibrid Szilik rohangáljanak a 29-es vonalon, mint, hogy a Piko kitáncoljon a projektből :D
én mindene estre első körben attól leszek boldog, ha a szili témát nem kaszálják el.
aztán ha netán csinálnak hálót meg fekvőhelyeset, azt megvenném, de amúgy részemről például nincs igény még egy újabbfajta puruttya magastetős 20-80-asra, bőven elég a tillig és a roco...
Azt vegkepp nem hiszem hogy a negyedik negyedre hagyjak a kulfoldi forgalmazast. Ha minden gyarto karacsonyra hagyja a termekei megjeleneset, a vasarlok sinylik meg es dontik el befer-e a koltekezesbe. Es ezzel a gyartok is.
Leggalabb ket honap kell az elosztasra Kinabol, ha nem harom. Lehet hogy MAR nincsenek is raktarban...
Nem, en arra tippelek hogy egy sorozat keszult es allnak a raktarban a termekek amik nem Magyarorszagra mennek. (Es a zsalu nem lesz kijavitva ennelfogva sem.) Azt nem hiszem hogy ketszer inditsak be a gyartosort betanitott munkaerovel.
Szvsz attól függ, hogy melyik a nagyobb költség? A kész/félkész árú raktározása vagy a gyártósor átállítása egyik modellről a másikra? Ugye nem gondolod, hogy amúgy az áll két széria között?
Szerintem is életszerűbb, hogy egyszerre legyártanak x mennyiséget (Piko MÁV Szergej esetében pl. magyarországra és nem magyarországra szánt darabszám együtt), nem pedig teszem azt százasával szórakoznak, és külön alkalommal készül a hazai és a küllföldi piacra szánt mennyiség...a mai világban, ahol minden eurocentért lehajolnak, elég drága lenne, kéthavonta indítani a gyártósort x modellért.
Ezt kerdezgetem mar egy ideje: a cseh-szlovak modellezok hogy oldjak meg az MTB BZx mellekkocsi elektronikus fogyatekossagait? Es van-e kommunikaciojuk a gyarral a fejlesztesrol?
Az egesz biraskodas a masik munkajan azert ilyen elvarasokkal teli, szvsz, mert a magyar modellezok el vannak kenyeztetve. A DigiTools pl. nagyon magasra tette a mercet.
Valoszinutlen lenne az hogy a PIKO mar legyartotta az osszes kuldfoldre szant darabot a magyar kotingenssel egyutt? Miert inditanak be a gyartosort ketszer egy evbe ugyanarra termekre (ket termekre a szergejek eseteben amik festesi varianasok csak)? Esetleg a kulfoldre szant darabok mar egy raktarban pihennek azert hogy az internet kereskedelem sajatossagai miatt a magyar viszonteladok ne keruljenek hatranyos helyzetbe? Nyar vegen pl. utra kuldhetik oket.
A Piko a Rocohoz hasonloan hibrid ertelkesitesi modell szerint mukodik, aminek sajatossaga, hogy vehetsz direktben a gyartotol termeket, de ez a legmagasabb fogyasztoi ar a piacon, mert nem akarnak kiszurni a modellboltokkal, akikkel tobb evtizede egyuttmukodnek. Ebbol adodik az altalad emlitett arkulonbseg, tavaly ev vegen 140euroert vettem a 162es szergejt, szoval szolidan meg emeltek is arat.