Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ebbe ne számold bele a Citarokat, a Conectokat és az Ikarusokat , azoktól gyorsan meg kell szabadulni, ezért is a sietség és az egyszerre megvenni szándékozott brutális mennyiségű használt busz.
Most őszintén, meddig akarnak még használt buszokkal zsonglőrködni?
Most már van 4 Citaro, a régi Mercedes Conecto szóló és csuklós flotta, 4 Van Hool midi, az Ambassadorokból pár darab (amin ablak sincs, csak libafoszöld fólia), Ikarusokból csak öt típus, Volvoból öt darab, meg a 35 Credoból három fajta.
Ez 14 fajta egy kb. tízszer ekkora üzemre.
Ha már mindenáron használtbuszozni akarnának, vegyenek Citarot, abból van egy rakás. Ami Ambassador van a piacon, azok kétajtósak, ami egy vicc.
Személy szerint én inkább az udvarra gyártott/andó Econellek Euro 6-ok bérbevételét tartanám jónak, legalább lenne egy típusazonos komolyabb flotta,
Elvileg megvan még egy rakás Ambassador, talán még megvannak a Van Hool newA330 szólók és a 2006-os, a BKV által megvett gépekkel megegyező csuklósok is. Sőt, a 2005-ösökből se mindet vitte el a BKV. Persze kérdés, hogy nem lettek-e azóta ezek is eladva.
Mondjuk akkor nem lennének rosszak a használt buszok,ha teljesen felújítanák őket,mielőtt forgalomba adnák őket(bár akkor is:amelyekről beszélnek,azok legalább 8évesek,biztos szét is vannak hajtva).De ha ezeket is a VDL-ekhez hasonlóan küldenék ki az utcára,akkor abból nem sülne ki semmi jó dolog(mert bár sikerpropaganda van,de azt jegyezzük meg azért,hogy a VDL-ek esnek-kelnek)...
Hát azt konkrétan tudom, hogy a GVU Utrecht tavaly szűnt meg, és a BKV onnét vásárolt meg 25 buszt, a Tüke pedig a 4 midit. De hogy mennyi van még... Más részleteket nem tudok. Több helyről is összejöhet az a mennyiség.
Persze annak ígéretes lesz,akitől megveszi/bérli majd ezeket a Tüke.Valószínűleg ezeknek az előfutára az a 2 csuklós busz,ami a telepen várja a bezöldülését.
Rövidebb útvonalon közlekedik a 35Y Ezúton értesítjük tisztelt utazóközönségünket arról, hogy a 35Y jelzésű járat a fagypont alatti hőmérséklet miatt nem a Tv-toronyig, csak a régi fordulóig (Misina alsó) közlekedik.
"Megszavazták a Tüke Busz 3,5 milliárdos hitelfelvételét
A Tüke Busz a döntés értelmében akár 3,5 milliárd forintos hitelt is felvehet buszok beszerzésére. Girán János elmondta: erre most azért van szükség, mert egy jelentős – csuklós és szóló buszokból álló – buszflottát kínálnak eladásra külföldön. Az alpolgármester szerint ez a ma meglévő legjobb ár-érték arányú buszflotta Európában. Baracsi László a Tüke Busz gazdasági igazgatója elmondta, a buszok rendkívül jó állapotúak, átlagosan hét év fölöttiek, míg a pécsi Ikarusok 20, a Mercedesek pedig 11 évesek. A buszok megvételével 8 éves távlatban 6-800 millió forintot tudnak megtakrítani, többek között a szervizköltségek csökkentésével. Kővári János (ÖPE) felvetette: jó lenne, ha a döntés előtt megvizsgálnák a beruházás megtérülését."
Fordulnak vissza Pécsre, abból lesz az ütem következő vonata.
Ahogy a Startos menetrendet nézem, vasárnaptól naponta kétszer Pélmonostoron fog fordulni, nem Magyarbólyon. Ennyi a nagy innováció, a Pécs - Eszék vonat. Erre írtam, hogy jármű van, ember van, minimális többletköltség jelentkezik. A vasárnap délutáni járatpár kivételével.
21-es vonal: Uránvárosból indul: 21:15 Baromfifeldolgozótól indul: 22:07 A járat az Árkád (Konzum) megálló érintésével közlekedik, ahol a 932, 940 és 973-as járatok bevárják, majd a Vásárcsarnok – Főpályaudvar – Szabadság u. – Uránváros vonalon közlekedik tovább.
Lesz nagy nézelődés, kiabálás, hogy merre megy... Bár talán akinek nincs más lehetősége csak ez, az utána néz...
Nem laikusként is így látom.:-) Jelentős utasforgalma a lövöldözés óta nem volt - korábban lengyel piacos járatok voltak - néhány kiutazást tettem vele, átszállót nem igazán láttam. A péntek-vasárnapi diákoknak hiányzott - persze ők sem töltötték merg teljesen - kapnak is egy IC-pótlót.
Amúgy akár mehetne Eszékig - pontosabban akkor inkább jöhetne a Plávi - ezen már nem múlik a magyar vasút élete. (Pláne, hogy igazából mindig is mi tartottuk fontosnak, nem a jugók.)