Ez elég sejtelmesen hangzik, netán ezekszerint mégiscska lehet valami utóélete a csörgőnek...? Pont minap kellett szétkapnom a gyerek lego duplo mozdonyát, és persze hogy sikerült letépnem az egyik madzzagot... és erről is eszembejutott, hogy én mennyire utálom a nyákra forrasztott vezetékeket... És kb mindenki csinálja... ...valami icipici 50miles csati (vagy csak hüvely, amibe akár parasztba' bele lehet dugdosni a drót végét), miért nem terjedt el? költség? vagy nem elég megbízható? túl helyigényes? (nyilván van, ahol egyszerűen nem is fér el, de azért HO méretben az esetek 98%-ában nem lenne lehetetlen...)
Rég jártam itt, kicsit "berozsdásodtam". Evvel, az erdetileg NMJ M61 019-es átalakítással melegítettem be az újrakezdéshez. Valóban van mit bepótolnom a félbehagyott modellek terén, amik jóideje már a szekrényben pihennek.
Teljesen igazad van! Eleinte még a formához is hozzányúltak, manapság már csak festegetnek...
Egyébként, szerintem, ezek a 'Q' kocsik, amelyek az előzményben szerepeltek, kimondatlanul is exkluzív, gyűjtői példánynak voltak szánva. Gondolom, előre lefoglalták az összeset a leendő tulajdonosok.
A 'Q' ezen korábbi termékeit illető megjegyzésemhez még annyit, hogy ezt nem csak negatívként lehet felfogni, mert egyúttal jelentheti azt is, hogy az ő felszereltségével és gyakorlatával játszva kipótolhatta volna azokat a sarkokat, ha akarta volna...
Én igazából amiatt kezdtem tapsikolni a leírás láttán, hogy anno olyanokat megcsináltak, ami most pajzán gondolatként sem merül fel. :-) És nem láttam olyan megjegyzést - vagy csak éjjel fáradtan olvastam - hogy ez egy exkluzív gyűjtői kiadás lenne.
Még annyit a Tillig MÁV témához, hogy ha egy ilyet (amely lényegében fantáziakocsi) ki bírt hozni a Tillig, akkor mennyivel inkább jogos lett volna/lenne egy kompromisszumos 20-47.0 -ás MÁV festésű modell kiadása!
Az igaz, hogy az előzmény által közvetve hivatkozott formaújdonságnál a Tillig megejtett egy, a kasztni alján található elkeskenyítést is, amely az alvázat hivatott imitálni, ugyanakkor a magyar kocsin nincs ilyen elkeskenyedés, ezért a(z egyelőre?) képzeletbeli 20-47.0 -ás Tillig modell még az XX-41 -es kocsicsalád modelljeihez képest is több kompromisszumot igényelne!
A kép alapján nem tudom eldönteni, vajon a PIKO kocsin van-e ilyen elkeskenyedő alváz imitáció, vagy csak festés?
Ugyanakkor a mosdóval átellenes, fekete szegélyű teleablak nagyon jellegzetes vonása volt a MÁV -os kocsiknak is.
Ugyanakkor számomra csalódás, hogy egy ilyen mérvű átalakításkor a sarkok alsó kipótlásával (amikről feltehetőleg 'Mejzi' olvtárs is írt saját modelljei kapcsán) nem foglalkozott a 'Q'!
(Nem, mintha lenne ilyen 'Q' modellem, én is már csak évekkel később értesültem, hogy volt ilyen.)
De fontos megjegyzés, hogy a 20-47.0 -ás típusnak nem volt első osztályú változata! Tehát a PIKO modellből is csak a másodosztályú lenne -kompromisszummal- elfogadható MÁV festésben.
Én is berendeltem a Szilit és állomásítottam a szellőzőrácsok (lamellák bármi is) ellenére egy Szergejt is. Készítettem róla egy rövidke videót. Nekem nem zavaróak azok a rácsok.
kiEzek rivarossi kocsik már alapozva az egyik 30 - 47-es a masikbol19-41lesz a sarkok kipotolva a 19-41-eshez meg le kell csiszolni a tetoszellozoket lesz egy pici kompromisszum a kocsivegeket kicsit gombolyiteni kellett volna még. Így sem anyira szögletes mint a Roco de enyi el nekem jo