Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27631

A pécsi vezér urak, a keletis időszakomban a 9. bakhoz szokták rendelni a kávét érkezésre.:-)

 

A pékséget kár kihagyni a kedves hölgyek miatt, bár az udvarlásra sem marad sok idő, pedig kiváló alkalom a nyelvgyakorlásra. Már a horvátra, mielőtt még valaki rosszra gondol.:-)

Előzmény: trizs77 (27630)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27630

Ott nem viszik ki a vezér úrnak azt a bureket ha telefonon odarendeli ?

 

Egyszer egy vezér úrnak és vendégeinek Komáromot elhagva rendeltem pizzát a Győri vasútállomás I-es vágányhoz.

 

Mire megérkeztünk ott állt a pizzás fiú.

rendben kiszállított mindent.

 

 

Előzmény: FOMA (27629)
FOMA Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27629

Jön a konkurencia, és elviszi azt a rengeteg utast a busz elől.:-) (Lehetne egy picit több tartózkodása a Bz-nek, mert elég szűken lehet majd megfordulni a pékségből, a bureket már hazaúton kell megenni.)

Előzmény: trizs77 (27628)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27628

nem volt ölég utas ?

 

 

Előzmény: HSW-930 (27627)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27627

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy a 638 Pécs-Udvar/Dubosevica-Osijek autóbuszvonal járatai 2014. december 21-én közlekednek utoljára, az autóbuszvonal 2014. december 22-től megszűnik.

 

Pannon Volán ZRt.

hungeri Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27626

"a fenti példák is azt mutatják, hogy nagyvárosok között, ahol legalább 25-30 fizető utas utazik átlagosan, autóbusszal (akár piaci alapon is) az itthoni közszolgáltatási tarifánál olcsóbban is lehet szolgáltatatni."

De hisz' magad is megállapítottad, hogy ez városok között igaz. Ha ugyanezen cégek vinnék a zsákfalu napi három járatpárját havi 1200 utassal, akkor nem ennyibe kerülne az a távolsági jegy.

Előzmény: setra415HD (27624)
htibor Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27625

Úgy, hogy annak a "másodrész" Szfvár-Pécs járatnak 15:20-as indulása van Fehérvárról :)

Előzmény: hory004 (27618)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27624

Igaz távolsági, de érdekességképpen néhány példa a környező országokból:

 

Csehországban: Brno-Ceske Budejovice 220 km, 2380 Ft, 10,8 Ft/km

Ausztriában: Bécs-Graz 200 km, 2745 Ft-tól, 13,7 Ft/km

Németországban: Lipcse-Dresda 120 km, 1525 Ft-tól 12,7 Ft/km (nagyvárosok között a 10 Ft/km alatti tarifa sem ritka.)

 

Itthon: Kaposvár-Bp 190 km, teljesáron 3705 Ft, 19,5 Ft/km, 50% kedvezménnyel 2005 Ft, 10,5 Ft/km

 

Az ÁFA tartalma szinten minden jegynek eltérő mértékű, de nem számottevően. A német és osztrák példánál a jegy ára a járat foglaltságával együtt emelkedik, és nincsen egyéb kedvezmény, de aki időben foglal, az az itthoni 50%-os kedvezményűvel megegyező áron tud utazni. A cseh példánál a menetjegy ára fix.

És persze nem 15-20 éves szakadt E95-össsel, vagy éppen túlszékezett regionális közlekedésre alkalmas autóbusszal nyújtják a szolgáltatást, amit olykor utaskísérő, és fedélzeti szolgáltatással is kiegészítenek. 

Mindezt persze csak azokban a viszonylatokban, ahol a jegyárbevételből tudják fedezni a működési költségeket.

 

Az itthoni regionális és távolsági autóbuszjáratok egy része mindezzel nyilván nem összehasonlítható, de a fenti példák is azt mutatják, hogy nagyvárosok között, ahol legalább 25-30 fizető utas utazik átlagosan, autóbusszal (akár piaci alapon is) az itthoni közszolgáltatási tarifánál olcsóbban is lehet szolgáltatatni. 

Előzmény: archlinux (27623)
archlinux Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27623

Szerintem egyébként létezne egy olyan réteg, amelyik mondjuk 15 pár utazás áráért megvenné azt a bérletet, amit most 20 pár áráért nem vesz meg.

 

Biztos. Csakhogy ~33%-os bérletesutas-növekedés kellene ahhoz, hogy egy 25%-os bérletárcsökkentést bevételoldalon kompenzáljon. (És akkor most naivan feltételeztük, hogy nem kell többleteszközt beállítani.)

 

Inkább a kedvezményrendszert kellene átkalapálni, a teljes árú utasok (és bérletesek) arányaiban nagyon sokat fizetnek a kedvezményeket kapó utasokhoz képest (akik sokan vannak, és nagy kedvezményeket kapnak).

Előzmény: Racilaci (27612)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27622

Köszi!
Rám haragudott, nekem nem adott ki semmit róla! :-)

 

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27621

Nézd meg,hogy oda vagy azon keresztül milyen buszok járnak távolságin(ismerek jó pár zalait is:nekik már az E95-el való utazás is derogál.Csak a Setra,MB,MAN a busz nekik)

Előzmény: HSW-930 (27616)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27620

ANS-695

Előzmény: SanyiM41 2187 (27617)
hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27619

Gugli, első találat. :) 

JOB-422 (ANS-695)

Előzmény: SanyiM41 2187 (27617)
hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27618

Esküszöm, gyorsan néznék Egerszegről valamit Győrbe, de mennék és beülnék a jobb első kerékdobra :)

---

Vasárnap 15:30-35-kor ugye két busz jön Fehérvárról, amiből a győri non-stop Pécsig. Gondolom akkor a másodrész a tatabányainak van, mert az a mindenholmegállós, de akkor az hogy van, hogy 5-10 perccel korábban jön, mint a másik kettő? :)

Előzmény: JLW-470 (27615)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27617

Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy JOB-422-es ex rsz-a mi volt?

Próbáltam nézelődni, de nem jártam sikerrel.

HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27616

Ki az a mindenki?

Előzmény: JLW-470 (27615)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27615

A zalaegerszegieknek mindenki fényesre nyalja a feneküket:megnézném a képüket,amikor megjelenne ott a JOB-440,hogy na most ezzel kellene Pécsig utazni. :))))

Előzmény: hory004 (27591)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27614

Gondolom ahogy más buszok is:rezsiben.

Előzmény: ikarusman280 (27613)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27613

Megelőztél, most akartam írni. Azt lehet tudni, hogy hogyan jut vissza Mecseknádasdra? Mert ottani telephelyes.

Előzmény: HSW-930 (27610)
Racilaci Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27612

Szerintem egyébként létezne egy olyan réteg, amelyik mondjuk 15 pár utazás áráért megvenné azt a bérletet, amit most 20 pár áráért nem vesz meg. Mert ha egy dolgozónak nem fizeti a munkáltatója az utazását, úgy kalkulál, hogy a szabadságok, gyerek betegsége, a kolléga autóval hazavisz-potyaalkalmak miatt fix, h. nem fog 40-szer buszra szállni a 22 munkanapos hónapban, inkább veszegeti a jegyeket. 

Amíg meg nem unja, s átül autóba.

 

Szerintem egyértelmű, hogy a bérletes utas kevésbé csábul el, őt jobban meg tudja kötni utasként a cég. Ahhoz viszont ennél komolyabb kedvezményt kellene biztosítani. Szóval szerintem igenis lenne felhajtó ereje egy kedvezményesebb felnőtt bérletnek. (Más kérdés, hogy a reggeli csúcsban jól jönnének-e ezek a plusz utasok a cégnek...)

Előzmény: hungeri (27609)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27611

HPS-593 Szigetvárról.

Előzmény: ckg471 (27592)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27610

JLW-473.

Előzmény: hory004 (27591)
hungeri Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27609

"ne vegyük ide azon munkáltatói intézményeket, akik tesznek rá"

 

Ne is! Még véletlenül se! Miért? Ni:

 

"a jelenlegi szint fenntartásához többet kell a nagy kasszából adni. Honnan, miből, kitől elvonva?"

 

Nyilván a képlet nem egyszerű és az arányosság nem fordított. De ha utazási igény van, akkor a fizetőképesség és a kényelem függvénye lesz, mennyien vesznek bérletet. Ha csökkented a bérlet árát, többen és többen adnak fel a kényelmi igényeikből anyagi megfontolás okán. És hogy jön ide az első reakcióm? A 86%-os, Munka Törvénykönyve által biztosított munkába járási adómentes támogatást bizony nagyon sokan nem adják dolgozóik részére. Miért? Mert a helyi dolgozónak ilyen nem jár és a munkahelyek többségére tíz-tizenöt másik áll sorban. Ha vidékiként kinyitod a szádat, máris egy helyi megy holnap helyetted dolgozni. Aki maradéktalanul megfizeti a 86%-ot, az az állami és önkormányzati szektor. Röhej a kimutatás, miszerint tizennéhány százalék a távolsági közlekedésben teljesárú jegyvásárlók aránya. Én is köztük voltam négy és fél évig. ÁFÁ-s számlát kértem mindről. Eleinte a BKV nevére, majd a BKK nevére... Nesze neked teljesárú jegy, ugyanúgy közvetve adóforintból ment el a 86%-a. Tehát igenis ide kell venni ezen munkáltatókat, akik tesznek rá, mert zömében az állami / önkormányzati cégek nem tesznek rá, így ezen előny ugyanúgy a költségvetést terheli.

 

"Ha hirtelen 20%-al olcsóbb lenne a teljes áru helyközi bérlet, vajon mindenki rohanna bérletet venni, aki eddig nem tette, mert eddig túl drága volt? Nem hiszem."

 

Ez a jó megközelítés, itt kell meghajolnom, hogy végülis igazad van. Mert Romonyából nem lesz ötödével több bérletes, az biztos. De mondjuk Szigetvárról? Mohácsról? Vannak relációk, melyeken betegre keresik magukat a volánok, csak hát abból kell finanszírozni az erősen szociális alapszolgáltatást is, ami meg marhára ráfizetős.

Előzmény: htibor (27606)
hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27608
Controlled* Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27607

Megértettem és többségében egyet is értek.  

Előzmény: htibor (27606)
htibor Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27606

Mert. Csak.

 

Egy hónapban februárt nem számítva 30-31 nap van. Minden hónapban van legalább 4 hétvége, a nemzeti ünnepek, munkanap áthelyezések és azok a hónapok, melyekben 5 hétvége van adnak ettől eltérő munkanap számokat, de jellemzően 20 nap feletti egy hónapban a munkanapok száma.

Tehát pl. 70 km-es bérletnél most 49.800 / 1.300=38,3 utazás adódik, tehát 19,15 utazáspárt ad egy bérlet megváltása.

 

Ha minden egyes nap teljes áru jegyet veszel oda-vissza, akkor a bérlet jobban megéri.

Nem szólva arról, hogy létezik idehaza olyan dolog is, hogy aki teljes áru dolgozói bérletet vesz, annak vélhetően a munkáltató téríti a bérletet 86%-ban (ne vegyük ide azon munkáltatói intézményeket, akik tesznek rá), így az utasnak 14%-ot kell megtéríteni.

Ha csökkented a bérlet árat, - ami igen dicséretes dolog a lakosság és munkáltató szemszögéből- , akkor kevesebb folyik be a kasszába a pénztárnál a szolgáltatókhoz és így a jelenlegi szint fenntartásához többet kell a nagy kasszából adni. Honnan, miből, kitől elvonva?

A diákbérlet ráadásul 90%-os kedvezményt jelent, így 50%-os jegyhez képest 7,66-szoros a különbség, tehát egy hónapban minden héten oda-vissza utazással a bérlet már jobban megéri.

 

Az, hogy a pécsi önkormányzat így állapítja meg az árakat, az saját hatásköre. Hasára csapott és ezt tartotta jónak, az éves veszteségpótlást meg majd perkálja/nem perkálja teljes körűen a szolgáltatójának. Ez már az ő sara.

Lehetne ingyen is a teljes pécsi közlekedés, de akkor a teljes költséget a város büdzséjéből kell állni. legyen így? :)

 

Ha hirtelen 20%-al olcsóbb lenne a teljes áru helyközi bérlet, vajon mindenki rohanna bérletet venni, aki eddig nem tette, mert eddig túl drága volt? Nem hiszem.

Előzmény: Controlled* (27604)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27605

Credo Inovell. Raktam rá egy DDKK logót, meg egy felíratott, bár gondolom tök fehér lesz.

 

Controlled* Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27604

Arra tud valaki valami okosat írni hogy miért van hogy a Volán társaságoknál a teljes árú bérlet az miért kb. 40 utazás ára?

Ha szeretnénk hogy több legyen a bérletes utas akkor ezt kicsit csökkenteni kellene hisz így aki minden nap nem jár dolgozni vagy iskolába hétvégén meg esetleg nem is utazik vagy nem busszal teszi annak nem éri meg megvenni a bérletet. 

 

Pécsett a helyi járaton ez 24 db jegy ára most egy bérlet és ha valóban nem változik a bérlet ár akkor valamivel több  mint 22 db jegy ára lesz jövőre.

Svatopluk Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27603

Erre a hangulatkeltésre szerintem nincs szükség.

Előzmény: bendeguz90 (27595)
via ironia Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27602

"Nyugalom van olvtársam!"

 

Meg tényszerűség és nem mellébeszélés.

Előzmény: bendeguz90 (27601)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!