van nekem is fiókravaló, mind M41-es... egy gyseves, egy trakciós, a többi mind máv szóval esélyes, hogy egy startos 418-as-ra benevezek majd, ha lesz...
azért kíváncsi leszek, hogy mi lesz a vége...
ha elfér a szalagkábel, az elegáns lesz. Nekem az nem teljesen világos, hogy a világító panelt mi tartja a helyén. (DT-s cucc volt a kezemben, ott ügyesen be van téve a panel a poschos (?) fülkebelsőbe... de ha jól emlékszem, a motort és az áramszedést ott is ugyanúgy rá kell forrasztani a panelre... én csak ez utóbbi kettőt érzem problémásnak, mert valahol azért nem árt, ha egy mozdonyt/hajtást szét lehet anélkül szedni, hogy le kellejen forrasztani valamit, vagy hogy egy fél órát ördöglakatosat kelljen játszani)
Egy Piko-nak meg sikerült megugrania az Expert M62-nél (egyébként az NMJ oldalán fotomaratott a rács). Szóval 2021-ben nem lenne olyan nagy feladat szerintem.
... réz kapaszkodókkal, áttört szellőzővel, jó méretű kipufogóval ...
Ezt azért a Fuggerth-nél lényegesen magasabb kiviteli szintű NMJ-nek sem sikerült megugrani a Nohabnál. Nincs is belőle, a mozdony egyik fő jellegzetessége lemaradt minden eddigi kiadásukról.
De én pont a Fuggerth féle csörgőre lennék kíváncsi, de gyanítom ebben az egészben ez lesz a legnagyobb kérdés mindenki számára. Mennyit és mennyiért lehet ma eladni belőle. Mint írtam én inkább mennék a retró játék irányba, de ez én vagyok. Szerintem se lesz nagy változás külsőleg. Én nekem úgy tűnik a régi szerszámmal, tuningolt belsővel akarunk próbálkozni. De minden az ártól fog függeni.
Ha nem lesz nagyon drága én veszek, amikor komolyan kezdtem a modellezést már nem lehetett kapni és gyárilag VI. korszakos nem volt soha, ha jól tudom.
"viszont formailag még nem láttam olyan példányt, ami lényegileg túllépett volna a gyári Fuggerth mozdony problémáin, hátha most." - komoly összeget tennék rá hogy nem lesz semmilyen változás, de ne legyen igazam.
Egy START-os példányt, szép réz kapaszkodókkal, áttört szellőzővel, jó méretű kipufogóval, homokolókkal, gázolajtartállyal, és szélvédővel én is szívesen látnék az asztalomon.
Engem személy szerint érdekelne egy csörgő jó minőségben.
Elektronikai szempontból nekem nincsenek kétségeim afelől, hogy Csíkos szépen meg fogja ezt oldani, mechnaikailag jól működő megoldások is születtek már erre a mozdonyra, viszont formailag még nem láttam olyan példányt, ami lényegileg túllépett volna a gyári Fuggerth mozdony problémáin, hátha most.
Azt hiszem ez a zománcozott vezeték kérdés kb olyan mint a lakkozott PCB kontra CNC-vel mart lemez. Szerintem nagy bajt nem okozna ott, de inkább házi barkács jellege van, mint hogy minőségi sorozatgyártott megoldás.
Én is ezen gondolkodtam amúgy, hogy persze, a magyar piac fontos eleme ez a modell, meg is maradhatna a piacon, de tényleg főleg hobbi kategóriának és árban. Nem tudom mit tud a korábban említett szerszám ma már, nem vagyok ehhez értő, de a befektetőknek úgy gondolom érdemes lenne ma már helyén kezelni, akár egyszerűbb, retró beltartalommal megtartani (úgyis ott van a tuningkészlet horror áron ha valakinek arra volna igénye), a lényeg hogy lehet az alacsonyabb ár későbbi megtérüléssel kecsegtet, de lehet tovább vezetne a történet. Persze gondolom hogy minden anyag ár el van szállva, de mégis a lehetőségekhez képest. (Én se hiszem hogy így lesz, sajnos.)
Most szerintem átérzed azt hogy a te múltkori műsorod (meg úgy általában minden olyan megnyilvánulásod ahol csak a véleményedet mondod el) milyen volt a másik oldalról is. Rendszeresen előadod itt a nagy mestert, aztán ne haragudj, de a berakott kép alapján hát. Khmm. Megmagyarázni azt meg tudod már látom. De tudsz akkor jobbat is?
Ettől függetlenül kíváncsi vagyok a végeredményre.
"...ott az volna az elegáns, ha a panelra beérkező részen is megegyezne a sorrend a vezetékekhez, ami valószínű nem áll fenn."
De igen, a helyzet az, hogy szalagkábelhez készült a terv, és a vezetékek sorrendje azonos. Az ok, hogy egyelőre nem az van benne: nem volt megfelelően vékony a nagykerben. A következőkben már az lesz, és valószínűleg csatlakozókkal.
"Miért nem lehetett az első világításpanel forrpontjait középre tenni? "
Mert a vezetékezésnél útban lett volna a mechanika. Egyébként jelenlegi megoldásnál sem érinti a forgóváz egyetlen elemét sem a vezetékezés.
"...amit az ötéves propellersapkás Tompika szintjén vannak"
Miért, a ROCO hajlékony NYÁK lemeze jobb? Vagy a lemezrugós megoldása pl. az ÖBB 1014 modellben? Csak tűnődöm, szerinted?
"...miután kioktattad itt a népet a PCB gyártásról"
Nem oktattam ki senkit, csak elmondtam a véleményemet, hogy szerintem hogyan kellene kinézni egy kereskedelmi forgalomba kerülő, vagyis eladásra szánt terméknek. Hogy miért ez a megoldás? Hogy a lehető legkevesebb plusz munkát adja szereléskor, ne kelljen pl. mechanikai plusz feladatokat végezni az öntvény vázon.
"2. a csíkos műhely csinálja az elektronikát, meg gondolom szereli is"
Az elektronikát igen, az készen, bemérve, lepróbálva megy ki a műhelyből. A hajtás, és a modell összeszerelése nem itt készül.
"5. Ki fogja megvenni ezt a sz..t?"
Köszönöm szépen minden, a projekten dolgozó kolléga nevében a bizalmat, az elismerő szavakat, és a bizakodó hozzáállást! Minden ilyenre nagy szüksége van a csapatnak!
"Ez sokkal kisebb helyen elfért, nem hiszem hogy kopni fog normál használat közben," - de pont ott sajnos ki van téve a forgóváz mozgásából adódó súrlódásoknak. Nagyon ésszel kell ott elvezetgetni a vezetékeket, mert ahogy az ívekben elfordul a forgóváz még azt a barna vezetéket is mozgatni fogja. A lakkozott rézzel az a gond, hogy pont ilyen helyekre nem jó (ja, meg igen, illene színkódolni a szerelhetőség miatt).
A csörgőre szerintem lenne igény, mint Hobby szintű kezdő mozdony, valami emberi áron (pl. Piko Taurus kategória), viszont valószínűleg nem ebben a kategóriában fog indulni :(
"4. Ki fogja festeni és feliratozni ? - Majd kiderül, de ha az MH is benne van akkor lehet, hogy már az is eldőlt."
Nekem van egy tippem. Egy "Fuggerth reneszánsza XXVII" című hírlevélből fognak kiderülni a részletek. Elnézését, ha rosszmájúnak tűnik a kommentárom, de látva a mostani munkásságukat, egy életre elment a kedvem a hasonló jellegű Q márkanév alatt futó Fuggerth barkácsolásoktól....
A fene tudja, talán amúgy nem annyira ördögtől való, ha az okokat vizsgálja az ember. Ez sokkal kisebb helyen elfért, nem hiszem hogy kopni fog normál használat közben, illetve ha mondjuk szalagkábel lenne a helyén, ott az volna az elegáns, ha a panelra beérkező részen is megegyezne a sorrend a vezetékekhez, ami valószínű nem áll fenn. Magyarul (pont mint a bontható csatinál) ez áttervezéssel, költséggel járna. Az tény hogy nem néz ki nagyon bizalomgerjesztően, akár megkockáztatom még szerelni is nehéz így hogy minden vezetéket kétszer kell lecsekkolni hogy jót fogsz-e és az hova fog menni. A V43 vezetőállást mondjuk nem értem, azt se tudom a tetőprofil miatt hogy így összemenne-e a házzal, de talán ez csak a minta kedvéért van. Engem jobban érdekel mondjuk hogy egyéb update is készül vajon, vagy csak ismét belső tuning. Számomra is megkérdőjelezhetetlen a modell szentimentális értéke, de hiány termék ez amúgy? Sokan vesznek mostanság még Fuggerth csörgőt? Lehet van rá igény, nem tudom.
Szóval ez a minta a "szerelési utasítás", ami alapján össze kellene majd rakni a sorozatpéldányokat. És ezen sikerült olyan kábelezési megoldásokat felvonultatni mintaként, amit az ötéves propellersapkás Tompika szintjén vannak.
Egy kérdés (nem neked, Csíkosnak). Miért nem lehetett az első világításpanel forrpontjait középre tenni? Ott legalább lett volna hely elvezetni a vezetékeket.
Ez engem annyira nem zavar, szeretek forrasztani, és a jó forrasztásnál kevés biztosabb és zavarmentesebb kapcsolat van. De az azért zavart, hogy az MTB ABbmot paneljén a hangszóró két csatlakozási pontja kb. kéttized milliméterre van egymástól, hatszor tapogattam meg bekapcsolás előtt, hogy nem zártam-e véletlen rövidre. És ugye a dekóderen az pont nem rövidzárvédett kimenet a hangszóró kis ellenállása miatt.
Vagy ha a nagyobb távolság nem fért bele (dehogynem fért volna, pláne, hogy igénytelen, vezetékes panelen belüli kapcsolat is van rajta), akkor legalább a beültetőgéppel tegyenek oda két kis cin-pogácsát, hogy elég legyen a vezetéket odatartanom és arra rányomnom a Weller hegyét, ne nekem kelljen előtte még cint is odacsöppentgetni... A 2021-es modellárak alapján azt sem értem, miért nincs gyárilag beépítve a hangszóró a modellbe. Meg tudom oldani (mert a szaktudásom és a felszerelésem meg van hozzá, de azért ezzel nincs mindenki így), de a stressz nem hiányzik, hogy összesen közel százezer forintnyi cucc épsége múlik azon a két apró forrasztáson.