Keresés

Részletes keresés

W007W Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27644

"az 1560 Pécs–Szászvár–Bonyhád–Szekszárd autóbuszvonalon
– a 7 (Pécs, aut. áll. ind.: 12.40 órakor, Szekszárd, aut. áll. érk.: 14.45 órakor), 10 (Szekszárd,
aut. áll. ind.: 17.20 órakor, Pécs, aut. áll. érk.: 19.20 órakor) számú járatok Pécs(Hird),
kenderfonó megállóhelyen 12.59, illetve 19.01 órakor menetrend szerint nem állnak meg."

 

Ennek a létjogosultságát épp ma kérdőjeleztem meg, de ezek szerint más is :)

W007W Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27643

és akkor miért nem szerepel (úgy) a menetrendben?

Előzmény: htibor (27625)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27642

Átböngésztem:kicsit javítanak a vasárnapin Mohács felé(amiről itt is volt szó),meg kb. az összes Harkány-Görcsöny-Pécs Siklóstól/ig közlekedik majd,meg a veszprémi később megy majd(valószínűleg így már nem kell rá a hosszú busz).Nem lesz nagy változás.Az viszont jó járat lehet,amelyik 16:00-kor indul Pécsről Orfűre,és 14:47-re ér oda. :)))

Előzmény: BPV-093 (27640)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27641

"Ha ugyanezen cégek vinnék a zsákfalu napi három járatpárját havi 1200 utassal, akkor nem ennyibe kerülne az a távolsági jegy."

 

Szerintem ezek között semmi összefüggés sincs, valószínűleg ugyanannyiba kerülne a távolsági jegy, hiszen az általam említett, és az általad említett körülmények között is a bevételmaximalizálás a célja az adott szolgáltatónak.

 

Előzmény: hungeri (27626)
BPV-093 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27640

 

ÉS CSODÁK CSODÁJÁRA MEGJELENT, FENT VAN A PANNON MÓDOSÍTÁSA!!!

http://www.pannonvolan.hu/pdf/PV12-2013-2014.pdf

Előzmény: BPV-093 (27639)
BPV-093 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27639

Kellene... előbb lesz dec 14., mint, hogy megjelenik a hirdetmény.

Előzmény: JLW-470 (27636)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27638

Mindig elfelejtem a "Start-ot" hozzátenni.

 

 

"A 65-ös vonalra akkor kerülhetnek újabb járművek - van is ilyen elképzelés - ha az esztergomi vonal villamosításra kerül. "

 

Az sem mostanában se lesz kész :)  

 

(amúgy pontosan milyen vasúti járművekről lenne szó?)

Előzmény: FOMA (27635)
FOMA Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27637

Ezt most csak azért nem veszem szexuális tartalmú, ízléstelen viccnek, mert tényleg van állami francia nyelvvizsgám.:-))) És még csak nem is kellett miatta a múlt héten bíróság elé állnom.:-) 

 

Persze ha magamra venném, és tényleg ilyesmire akarnék vetemedni, akkor kb. így nézne ki a dolog érkezés után, a 24 perc tartózkodás ideje alatt:

 

1. SZIG-ellenőrzés a horvát rendőrség részéről 1 perc

2. lassú futás a pékségbe 5 perc

3. burek kikérése, elfogyasztása 10 perc

4. lassú futás a bz-hez 5 perc

 

Francia nyelvlecke mindösszesen 3 perc, és ebben már az elköszönés is benne van: bilo je dobro moja ružica?

 

Ez még ifjú koromban is gyors lett volna.:-))

Előzmény: JLW-470 (27634)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27636

Ha így haladunk visszafelé az időben,akkor a következő bejegyzésnek már a decemberi menetrendváltásról kell majd szólnia. :)

Előzmény: HSW-930 (27627)
FOMA Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27635

A MÁV már biztosan nem fog újakat beszerezni, ha kifutnak a meglévő járműveik hitelei, mit kezdjenek velük?

 

Viszont a START által bérelt MÁV-os NPV motorvonatok jövő hét végétől már Dombóvárig is járnak, azért az már nem agglomeráció. A 65-ös vonalra akkor kerülhetnek újabb járművek - van is ilyen elképzelés - ha az esztergomi vonal villamosításra kerül. Új beszerzésű dízel motorvonat viszont még nagyon sokáig nem lesz.

 

Előzmény: bendeguz90 (27633)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27634

Akkor azért megy oda Foma,hogy francia nyelvleckéket adjon. :)))

Előzmény: hungeri (27632)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27633

Ideje lenne a Bz-k helyett valami korszerűbb (újat nem is merten írni) motorvonatokat beszerezni a MÁV-nak. De hát náluk is Budapestből  és az agglomerációból áll az ország.

Előzmény: FOMA (27629)
hungeri Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27632

Mi másra gondolhatnánk, hiszen a franciát elég kevesen beszélik arrafelé :-P

Előzmény: FOMA (27631)
FOMA Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27631

A pécsi vezér urak, a keletis időszakomban a 9. bakhoz szokták rendelni a kávét érkezésre.:-)

 

A pékséget kár kihagyni a kedves hölgyek miatt, bár az udvarlásra sem marad sok idő, pedig kiváló alkalom a nyelvgyakorlásra. Már a horvátra, mielőtt még valaki rosszra gondol.:-)

Előzmény: trizs77 (27630)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27630

Ott nem viszik ki a vezér úrnak azt a bureket ha telefonon odarendeli ?

 

Egyszer egy vezér úrnak és vendégeinek Komáromot elhagva rendeltem pizzát a Győri vasútállomás I-es vágányhoz.

 

Mire megérkeztünk ott állt a pizzás fiú.

rendben kiszállított mindent.

 

 

Előzmény: FOMA (27629)
FOMA Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27629

Jön a konkurencia, és elviszi azt a rengeteg utast a busz elől.:-) (Lehetne egy picit több tartózkodása a Bz-nek, mert elég szűken lehet majd megfordulni a pékségből, a bureket már hazaúton kell megenni.)

Előzmény: trizs77 (27628)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27628

nem volt ölég utas ?

 

 

Előzmény: HSW-930 (27627)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27627

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy a 638 Pécs-Udvar/Dubosevica-Osijek autóbuszvonal járatai 2014. december 21-én közlekednek utoljára, az autóbuszvonal 2014. december 22-től megszűnik.

 

Pannon Volán ZRt.

hungeri Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27626

"a fenti példák is azt mutatják, hogy nagyvárosok között, ahol legalább 25-30 fizető utas utazik átlagosan, autóbusszal (akár piaci alapon is) az itthoni közszolgáltatási tarifánál olcsóbban is lehet szolgáltatatni."

De hisz' magad is megállapítottad, hogy ez városok között igaz. Ha ugyanezen cégek vinnék a zsákfalu napi három járatpárját havi 1200 utassal, akkor nem ennyibe kerülne az a távolsági jegy.

Előzmény: setra415HD (27624)
htibor Creative Commons License 2014.12.08 0 0 27625

Úgy, hogy annak a "másodrész" Szfvár-Pécs járatnak 15:20-as indulása van Fehérvárról :)

Előzmény: hory004 (27618)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27624

Igaz távolsági, de érdekességképpen néhány példa a környező országokból:

 

Csehországban: Brno-Ceske Budejovice 220 km, 2380 Ft, 10,8 Ft/km

Ausztriában: Bécs-Graz 200 km, 2745 Ft-tól, 13,7 Ft/km

Németországban: Lipcse-Dresda 120 km, 1525 Ft-tól 12,7 Ft/km (nagyvárosok között a 10 Ft/km alatti tarifa sem ritka.)

 

Itthon: Kaposvár-Bp 190 km, teljesáron 3705 Ft, 19,5 Ft/km, 50% kedvezménnyel 2005 Ft, 10,5 Ft/km

 

Az ÁFA tartalma szinten minden jegynek eltérő mértékű, de nem számottevően. A német és osztrák példánál a jegy ára a járat foglaltságával együtt emelkedik, és nincsen egyéb kedvezmény, de aki időben foglal, az az itthoni 50%-os kedvezményűvel megegyező áron tud utazni. A cseh példánál a menetjegy ára fix.

És persze nem 15-20 éves szakadt E95-össsel, vagy éppen túlszékezett regionális közlekedésre alkalmas autóbusszal nyújtják a szolgáltatást, amit olykor utaskísérő, és fedélzeti szolgáltatással is kiegészítenek. 

Mindezt persze csak azokban a viszonylatokban, ahol a jegyárbevételből tudják fedezni a működési költségeket.

 

Az itthoni regionális és távolsági autóbuszjáratok egy része mindezzel nyilván nem összehasonlítható, de a fenti példák is azt mutatják, hogy nagyvárosok között, ahol legalább 25-30 fizető utas utazik átlagosan, autóbusszal (akár piaci alapon is) az itthoni közszolgáltatási tarifánál olcsóbban is lehet szolgáltatatni. 

Előzmény: archlinux (27623)
archlinux Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27623

Szerintem egyébként létezne egy olyan réteg, amelyik mondjuk 15 pár utazás áráért megvenné azt a bérletet, amit most 20 pár áráért nem vesz meg.

 

Biztos. Csakhogy ~33%-os bérletesutas-növekedés kellene ahhoz, hogy egy 25%-os bérletárcsökkentést bevételoldalon kompenzáljon. (És akkor most naivan feltételeztük, hogy nem kell többleteszközt beállítani.)

 

Inkább a kedvezményrendszert kellene átkalapálni, a teljes árú utasok (és bérletesek) arányaiban nagyon sokat fizetnek a kedvezményeket kapó utasokhoz képest (akik sokan vannak, és nagy kedvezményeket kapnak).

Előzmény: Racilaci (27612)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27622

Köszi!
Rám haragudott, nekem nem adott ki semmit róla! :-)

 

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27621

Nézd meg,hogy oda vagy azon keresztül milyen buszok járnak távolságin(ismerek jó pár zalait is:nekik már az E95-el való utazás is derogál.Csak a Setra,MB,MAN a busz nekik)

Előzmény: HSW-930 (27616)
HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27620

ANS-695

Előzmény: SanyiM41 2187 (27617)
hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27619

Gugli, első találat. :) 

JOB-422 (ANS-695)

Előzmény: SanyiM41 2187 (27617)
hory004 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27618

Esküszöm, gyorsan néznék Egerszegről valamit Győrbe, de mennék és beülnék a jobb első kerékdobra :)

---

Vasárnap 15:30-35-kor ugye két busz jön Fehérvárról, amiből a győri non-stop Pécsig. Gondolom akkor a másodrész a tatabányainak van, mert az a mindenholmegállós, de akkor az hogy van, hogy 5-10 perccel korábban jön, mint a másik kettő? :)

Előzmény: JLW-470 (27615)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27617

Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy JOB-422-es ex rsz-a mi volt?

Próbáltam nézelődni, de nem jártam sikerrel.

HSW-930 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27616

Ki az a mindenki?

Előzmény: JLW-470 (27615)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 27615

A zalaegerszegieknek mindenki fényesre nyalja a feneküket:megnézném a képüket,amikor megjelenne ott a JOB-440,hogy na most ezzel kellene Pécsig utazni. :))))

Előzmény: hory004 (27591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!