Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ez, úgy tudjuk, hogy nem a PK teljes buszparkját, hanem annak csak egy részét érintheti, és mivel a Tükének is van saját autóparkja immár a buszcsere program következtében, aligha okozhat gondot a tömegközlekedésben.
Nekem úgy jött le, hogy egy helyről vásárolják meg azt a több, mint százas nagyságrendű flottát.
Ennyit meg nem szoktak meghirdetni egyszerre. (Nyugatabbra se olyan merészek a buszkereskedők, hogy ekkora terhet magukra vegyenek.) Szóval szerintem felesleges a hirdetéseket böngészni.
Egyébként már megkérdeztem a holland busztörténész ismerősöm, hogy tud-e ilyen nagyságrendű városi buszról otthon, amit épp cserélni szeretnének. Ha tud valamit, megírom. Én legalábbis 70%-ra mondom, hogy ismét Hollandiában kell keresni a megoldást. (Esetleg még Belgiumot vagy Franciaországot tartom esélyesnek.)
"A kertvárosi buszpályaudvar felépítménye és a teljes uránvárosi végállomás sincs a város tulajdonában ezeket most várhatóan Pécsnek a PK Zrt. felszámolásában kell megvenniük."
Azt már csak a bama cikke írja, hogy a városnak nincs elővásárlási joga, tehát a lictin a város elindulhat csak nincsenek neki előjogai.
A pár 2ajtós VDL-t még lenyeli az utazó-közönség(bár ezeknek is nehezen találták meg a helyüket),de abból kurva nagy botrány lenne,ha ezeket vennék meg,mivel egyik sem(szólók+csuklósok) kimondott városi busz.
(Addig értem, hogy a Tüke a PK-tól bérli a Credok előtti buszokat, és a Credok lettek az első saját Tüke-buszok. A PK csődben van, de a Tüke nem tud/nem akar PK-buszt venni? (gondolok itt az utolsó Conectokra, amik még úgy-ahogy kinéznek)
Gondolom, a 280-asokra főleg a bontósok mennek majd rá.
Ebbe ne számold bele a Citarokat, a Conectokat és az Ikarusokat , azoktól gyorsan meg kell szabadulni, ezért is a sietség és az egyszerre megvenni szándékozott brutális mennyiségű használt busz.
Most őszintén, meddig akarnak még használt buszokkal zsonglőrködni?
Most már van 4 Citaro, a régi Mercedes Conecto szóló és csuklós flotta, 4 Van Hool midi, az Ambassadorokból pár darab (amin ablak sincs, csak libafoszöld fólia), Ikarusokból csak öt típus, Volvoból öt darab, meg a 35 Credoból három fajta.
Ez 14 fajta egy kb. tízszer ekkora üzemre.
Ha már mindenáron használtbuszozni akarnának, vegyenek Citarot, abból van egy rakás. Ami Ambassador van a piacon, azok kétajtósak, ami egy vicc.
Személy szerint én inkább az udvarra gyártott/andó Econellek Euro 6-ok bérbevételét tartanám jónak, legalább lenne egy típusazonos komolyabb flotta,
Elvileg megvan még egy rakás Ambassador, talán még megvannak a Van Hool newA330 szólók és a 2006-os, a BKV által megvett gépekkel megegyező csuklósok is. Sőt, a 2005-ösökből se mindet vitte el a BKV. Persze kérdés, hogy nem lettek-e azóta ezek is eladva.
Mondjuk akkor nem lennének rosszak a használt buszok,ha teljesen felújítanák őket,mielőtt forgalomba adnák őket(bár akkor is:amelyekről beszélnek,azok legalább 8évesek,biztos szét is vannak hajtva).De ha ezeket is a VDL-ekhez hasonlóan küldenék ki az utcára,akkor abból nem sülne ki semmi jó dolog(mert bár sikerpropaganda van,de azt jegyezzük meg azért,hogy a VDL-ek esnek-kelnek)...
Hát azt konkrétan tudom, hogy a GVU Utrecht tavaly szűnt meg, és a BKV onnét vásárolt meg 25 buszt, a Tüke pedig a 4 midit. De hogy mennyi van még... Más részleteket nem tudok. Több helyről is összejöhet az a mennyiség.