"Az ára viszont külföldön marad az eredetileg meghírdetett." - Idézet kicsamo fórumtárs kommentjéből. A Piko csak Magyarországra (a magyar forgalmazóra) vonatkozóan csökkentette az árat? Ugye érzed a logikátlanságot?
Volt 270 környéki euró, nem kizárt, hogy azzal kalkuláltak először, mint lerosszabb forgatókönyvvel - és aztán mindenki hálás az árcsökkenésért. Fordítva felhördülés lett volna.
De amíg nem vagyunk tisztában olyan részletekkel, infókkal, amelyekkel valószínűleg soha nem is leszünk, addig egyszerűbb örülni a ténynek. Szerintem.:)
Azért ezt Te sem gondolod komolyan, hogy a forint/euro árfolyam miatt esett a Piko Szergej ára kb 15%-al ugye? Az euro nem gyengült, és a forint sem erősödött ennyit. Az lehet amit kicsamo írt, hogy a Piko engedett az árból a hiba miatt. Nehezen tudom elképzelni, hogy az összes modellbolt ugyanazt az árat határozza meg egymástól függetlenül. Az elmúlt egy évben mindennek, emelkedett az ára ( kivétel a polcon ragadt senkinek nem kellő cuccok ) főleg ami külön rendelésre készül. Bárcsak az ACME lett volna ilyen jó fej, mert ott aztán lehetett volna egy pár dolog miatt árat csökkenteni. De a Piko is megtehette volna, hogy árat emel, mert az elmúlt másfél év történéseit nézve a világban bőven lenne rá oka. Ez az ár csökkentés nagy valószÍnűséggel a Piko döntése volt és nem a boltosoké.
Ezek az infók ugyanolyan szintűek, mint amikor arról értekeztél talán két hete, hogy a 132-es pályaszámú Szergej vöröscsillag nélkül jön ki? Amikor már rég fent voltak a végleges modellről készült képek? És hogy nem is szerepelt a katalógusban, amikor pedig de? :)
Az árképzésben inkább a forint/euro árfolyam változása számíthatott. Magad is azt írtad, hogy az eurós ár ugyanannyi maradt, ergo szellőzőrács ide vagy oda, nem volt szerepe ebben.
Az érdekes lenne, ha a Piko vagy más gyártó meghatározná, ki mennyiért adhat bármit; tudtommal max. ajánlott fogyasztói ár lehetséges. És ha mondjuk egy bolt vesz egy adag mozdonyt a forgalmazótól, mi tartja vissza az egyedi árképzéstől?
A Magyarországra szánt teljes darabszám legyártásra és szállításra került. Szinte nincs is itthoni, lekötetlen készlet. Az 52818-ast külföldre ősszel kezdik meg gyáratni, s valamikor év vége felé fog a kinti boltokba megérkezni. Az ára viszont külföldön marad az eredetileg meghírdetett.
Teljesen korrekt, tisztességes eljárás volt a PIKO-tól, hogy a hibájuk miatt lejebb vitték az árat mindjárt a megjelenésre, s nem a korábban beharangozott 64 ezerért lehet idehaza hozzájutni, hanem 55-ért. Ezt az árat ők határozták meg, ezért egységes minden hazai kereskedőnél. Gondolm sokaknak feltűnt, hogy az előrendelés fázisában megjelölt ár a megérkezésre csökkent.
A motorkocsi mindkét tengelyen szed áramot, és a tekintélyes súlyának köszönhetően meglehetősen üzembiztosan is teszi azt. A Csíkos által említett problémának is kicsi a valószínűsége (kisebb, mint egy soktengelyes modellnél, de nagyobb, mint 0), mert a kerekek golyóscsapágyasak, így oldalirányban jól meg vannak vezetve.
Az én egyik motorkocsimnál mintha az egyik vezeték lett volna leszakadva a "forgóvázról", eléggé feszesre vannak véve. De már nem nagyon emlékszem, általában minden modellemet ripityára szedem, és javítom az ilyesmiket :)
akkor a digitális távirányítás önmagában is felesleges és nem életszerű funkció, hiszen az eredeti Bzmot-ok egyikét sem lehet mobiltelefonnal otthonról a karosszékből vezérelni... :-)
Nem tudom, nálam csak a mellékkocsi van még itt. De nem hiszem, hogy a motorkocsinál is ekkora hibát vétett volna az MTB. Ott más lehet a gond Nálad. Azt kellene megnézni, hogy a kerekeket nyomó áramszedő lamellák akkor is hozzáérnek-e minden kerékhez, ha oldalra elmozdul a tengely, vagyis ívben halad a modell?
Nem tudom számszerűleg mennyit, de egyenlőre ahogyan nézem csak a Magyarországra szánt darabszám lett legyártva. Lesz még belőle, mert az 52818-as M62.228 is csak a hazai boltokban elérhető jelenleg. Én annó a Memoba-nál rendeltem meg, oda még nem érkezett, Lippe-hez sem és az általam online látogatott többi német és holland boltokhoz sem.
A váltókon lassú menetben megáll. Kicsit gyorsabb sebességgel a lendkerék, átbillenti ezen a részen. Piko A vágányzatom van. Érdekes módon csak akkor áll meg váltón vagy angol váltón ha a menetirány szerinti ball kerék alá esik a műanyag rész (szív). A következő váltón a jobb oldali kerék megy át a műanyag részen, akkor nincs gond. Ha megfordítom a menetirányt akkor értelemszerűen minden fordítva történik az eddigi 2-ik váltón áll meg és az eddigi első váltón megy át hibátlanul. Gondolom nem mindegy neki, hogy a fázis vagy a 0-a szakad meg.
vajon mennyit gyárthatott a Piko a két frissen kiadott (tudom, hibás szellőzőrács-állású) M62-esekből, hogy még mindenütt kapható az 52818-as és a csak nekünk szánt különkiadású 97800-as?
Vagy ennyire nem fogynának a rácshiba miatt? (Ezt azért nehezen hiszem.)
Nem a versenytársamról tettem negatív nyilatkozatot, hanem a termékéről, hogy azt én másképp csinálnám. Közben magán levelezésben tisztáztuk is egymással, hogy ő miért ezzel a technológiával dolgozik. Ha van rá ügyfélköre, akkor miét ne? Funkcionalitásában még jó is lehet, noch da zu akár jobb is, mint a műhelyemé!
A kinézet, az más tészta, azt mindenki döntse el, hogy szép-e, vagy sem, érdekli-e, hogy nézi ki, vagy sem?
Amit meg én nem értek, az az, hogy miért kell ennek kapcsán rólam olyan dolgokat írni ide, amik finoman szólva sem fedik a valóság elhanyagolható százalékát sem?
Továbbra sem tudom egyértelműen eldönteni, hogy veled, mint magánemberrel beszélek, vagy a cégeddel, vállalkozásoddal. Mert a kettő itt szerintem kicsit össze van mosva, és ezt kellene tisztáznod.
Te az egyik hozzászólásoddal a műhelyedet promózod, aztán kettővel arrébb meg egy konkurensedről nyilatkoztál negatívan. Ö soha semmilyen portékádat nem kritizálta, te viszont sokadjára is nekimentél. Éretd mi a baj?
Sajnálom, hogy ha ki kell ábrándítanalak, de autóipari cégnél vagyok, és kényelmi elektronikákat tervezünk és gyártunk, így láttam már közelről egyet és mást.
1. A korrózió a réz felületeken technológiától függetlenül előjön egy idő után, ez ellen is kell a lakk.
2. Szép és jó az, hogy egy szénréteg ellenállással oldod meg a "plusz egy réteget", de vajon mi történik az ellenállással, ha gyártási hiba, vagy nyomódás hatására lepattan a szigetelő réteg róla és alatta lakkozatlan rézfólia van? Na ugye... Nem véletlen ám, hogy alkatrészek csak úgy keresztezhetnek vezetősávokat, ha a védősávok lakkozottak, és az alkatrészek tokozása ezt megengedi.
3. Nem lehet, hogy azért nem férsz el rendesen, mert a technológia miatt egy rétegben kell gondolkodnod? Ráadásul a forgácsolás miatt a vezetősávokat is szélesebbre kell hagynod, valamint közöttük a marószár szélessége határozza meg a minimális távolságot?
Részemről a témát lezárom, remélem a vehemeciád egy részét nem csak a vagdalkozásra, hanem a tanulásra is fordítod, és akkor jobb "termékeket" fogsz tudni létrehozni.
4., Az MTB Bzmot Plux22 dekódere első ránézésre nekem túlzottnak tűnt. A mellékkocsival együtt futtatva viszont látványos és változatos funkcionalitást tesz lehetővé, pl. a zárfények sem működnek feleslegesen. Így még érthetetlenebb a gyártó takarékoskodása a Bzx paneljén... Nem emeli az MTB fényét, hogy utólagos "tuningra" van szükség - de a végeredmény szerintem egy elfogadható és "játszható" szerelvény.
1. A világítás panel a modell része, ráadásul a magyar Bzx-é, így témánál vagyunk szerintem, ráadásul a készítő maga kezdte el fikázni a gyárit és reklámozni a sajátját
2. Egy érvéghüvely nélküli, leforrasztott vezetéket is be lehet kötni egy sorkapocsba, valószínűleg semmi baja nem lesz átlagos használat mellett, csak nem szakszerű. A forrasztásvédő lakkozás szerepe a korrózió, véletlen érintés (zárlat) elleni védelem, és az ellenállás csökkentése. Ezek után ki-ki maga dönti el, hogy mit vállal. Nem mondtam, hogy rossz, csak nem teljes értékű megoldás, ennyi.
3. Ez teljesen rendben is van, kaptál egy jobban működő, de egyszerűben kivitelezett áramkört egy kissé túlgondolt, tervezési hibás és rossz koncepció mentén, de megfelelő technológiával legyártott helyett.
Mélyen tisztelt Uraim, Szakemberek, nálamnál sokkal Hozzáértőbbek!
1., Az utóbbi időszak hozzászólásaiban egyre kisebb szerepet kap a topic alaptémája, a MODELL. Nem lehetne lassan erre visszatérni?
2., Mint egyszerű "júzer", érdeklődéssel olvasom az észrevételeket és a parázs vitát a NYÁK lap lakkozásáról, ónozásáről, annak hiányáról, maratásról és marásról... Érdekelne, hogy a hozzáértő szakemberek szerint mindez az esztétikus és szép megjelenésen kívül befolyásolja-e és mennyiben a használhatóságot, élettartamot, működőképességet az adott körülmények között (vasútmodellek, szobai légkörben és páratartalom mellett, nem állandó hanem alkalmi használatban...)?
3., Bzx mellékkocsimat tomibro kolléga szerelte fel az itt korábban emlegetett dolgaival. Nagyon elégedett vagyok a működésével, együtt is vezérelhető a motorkocsival (akár ugyanazon CV-ről csak más funkciógombokkal) , különösen tetszik a stabil villogásmentes működés és a külön kapcsolható előtér-világítás.
"lévén Csíkos is érdekelt a világítás bizniszben, és ugye ő a múltban sem ok nélkül lett kicsapva innen egy hosszabb időre!"
OFF
És én csúsztatok, mi? Ne haragudj, de fel kell frissítenem egy kicsit az emlékezetedet!:-)
Azért voltam kitiltva (és az eredeti, kötőjel nélküli nickem kitörölve), mert az akkori moderáció egy tagja nem kis ámokfutásba kezdett, amikor megpróbáltuk megvédeni az IHO kiadó Szergej filmjét készítő kollégát, amikor hiába kiabált jogosan a szerzői jogainak védelmében. Akkor tűnt el gyakorlatilag a teljes TT-s közösség innen, és lett törölve jópár komoly nicknév is innen. Konkrétan a DVD-t valaki berippelte, feltette egy video megosztó portálra, ide meg beágyazta, hogy ne átlinkeljen oda, hanem az index fórumon is megnézhető legyen. Lévén jogvédett tartalom, és nem a készítője volt az elkövető, jogos volt a felháborodása, de nem kértek bocsánatot, hanem törölték a reklamálót a fórumról. Pedig ebben az esetben a hozzászólást, és annak a nickjét kellett volna azonnal törölni a szabályzat értelmében...
Semmi köze nem volt a műhely tevékenységéhez a tiltásomnak, így a mondatod, amit idéztem, pláne a hozzászólásod teljességét nézve azt sugallja, hogy azért voltam taccsra téve, mert ebben a szakmában dolgozom. Nem így volt.
Semmi kivetnivalot nem olvastam tomibro hozzaszolasaiban ami sertegeto, szemelyeskedo lenne. Sot, nagyon is higgadtan birja a munkajat ero masok gyalazasat.
Illik vagy nem illik, megteszik. Te meg én nem, de a többség igen. És nem is azt írtam, hogy legitim, csak hogy megteszik, tetszik vagy sem. És aki üzletként tekint erre, az nem reagálhat így. Facebookon névvel is megteszik ugyanezt, söt az igazi ámokfutások ott vannak. Itt van moderatúra, még ha nem is olyan mint kellene, facebukkon nincs, ott simán lehet garázdálkodni és nem zavarja a hülyét, hogy ezt mindenki tudja róla. De ha a fórumtárs üzletet lát ebben a fórumban (is), akkor ez a stílus hosszú távon nem lesz nyerő. Csupán erre próbáltam rávilágítani. Csíkos mester kommentje stílusában sokkal kultúráltabb, akkor is ha konkurencia.
"akkor is ha tapló módon teszi" - Nana! Szerintem meg azért illene nem tapló, tahó, nyomdafestéket nem tűrő módon kommunikálni, meg "vélemény" címszó alatt a másikat gyalázni, és pajzsként tartani magunk előtt, hogy bármit leírhatok, mert vélemény.
"Itt esetedben pedig még csak azt sem lehet mondani, hogy hozzá nem értők kritizáltak meg. " - az rendben hogy hozzáértő volt az egyik aki megkritizálta, de egy enyhe dögöljön meg a szomszéd tehene jellegű kicsengése is volt a dolognak (lévén Csíkos is érdekelt a világítás bizniszben, és ugye ő a múltban sem ok nélkül lett kicsapva innen egy hosszabb időre!).
"Az ostoba ember simán neked ugrik és minden válasz csak olaj a tűzre. Mert unatkozik, mert a neten bármit lehet, és az egyszerű embernek már attól is jobb napja lesz, ha azt gondolja hogy jobban oda tud mondani." - Ez így van, sajnos úgy összességében ennek az egész nick mögé bújócskának az a hozadéka, hogy sokan itt élik ki a világgal való problémáikat, itt vezetik le a feszültséget. Olyanok, mint Joker a Sötét Lovagban, csak azt szeretnék látni, hogy lángokban áll a világ. Sokat segítene, ha normális moderatúra lenne, de az évek óta nincs, és szerintem 0 esélye van, hogy ez változzon. Addig meg kicsit ilyen vadnyugati módra burjánzik itt minden.