Ne úgy képzeld el a gyártást, hogy elfogyott a száz darab, csináljunk még százat, hanem úgy, hogy lefestenek és feliratoznak valamennyi kasznit (pl. 200 darabos tervezett megjelenésnél 250-et), majd elkezdik készre szerelni őket, a kasznik egy része a polcon áll festetten. Ezeket pár héttel később rakják össze, de az alapanyag ugyanaz, tehát nem sok esélye van, hogy javítják. Volt már rá példa, hogy javítottak valamit, de azok egyszerűbb dolgok voltak (pl. Roco M62-230 mozdonyhoz küldött utólag gombát a boltokba kb. 15 éve), vagy vissza is hívták a boltból a cuccokat, de ez nem jellemző. Tillig TT-ben termesként kiadott IC kocsijait sem hívta vissza, stb.
Szerintem azért olcsóbbak ezek, mit a régiek, mert a domináns kereskedő(k) így árazta(k) be, a többiek meg kénytelenek alkalmazkodni.
Szintén magyar szergejek, szintén eltérő árak, pedig szinte egyszerre jelentek meg:
Értem, de továbbra is ott a tény, hogy ugyanannyiba kerül a két, jelenleg gyártásban lévő Szergej a Piko oldalán, és nem is változott, tehát nem volt korábban magasabb eurós ára..erre mondom, hogy legalábbis kétségessé teszi a hibás modell-csökkentem az árat c. dolog. Akkor lenne ez biztos, ha korábban magasabb eurós ár lett volna a gyártó oldalán. De nem volt, tehát nem csökkentette.
A 073-as és a 162-es is bőven 60 ezer alatt volt a megjelenésekor. Továbba is azt gondolom, hogy a Pikoban volt annyi gerinc, és a hiba miatt csökkentette az árát a mozdonynak kárpótlás képpen. Ugyanis egyik Piko modellnél sem volt ekkora ( kb.15% ) áresés megjelenéskor a tervezett árhoz képest.
Ez érdekes lenne, mert akkor az első adagból kapott nép eléggé felháborodna, főleg, ha az ár is marad annyi, amennyi most (és elfogadjuk azt a feltételezést, hogy a hibás szellőző miatt lett olcsóbb. :)
A 073-ast azért hoztam fekl példának, mert az is szerepelt Lippénél és Pikonál is, de sosem váltott zöldre, nem volt kapható kint. Legalábbis így emlékszem. És ha így lesz a 228-assal is, akkor hiába van fent 149 juróért.
A 162-es (52815) és az állítólag a hibás szellőző miatt csökkentett árú 228-as (52818) is ugyanazon az áron van fent a Piko-nál, 170 EUR (és ugyanennyi is volt). A Lippénél ugyanez 145 és 150. Akkor most mi a helyzet?
Valóban nem annyit ment lejjebb az árfolyam, mint a 228-as mozdony ára indokolná (kb. 323HUF/EUR), de mivel gyári oldalon nem ment lejjebb az ár, így számomra logikusabb, hogy az erősebb forint van benne ebben az árváltozásban. Főleg, hogy május-júniusban 346 is volt a forint, és június végén jöttek a Szergejek.
Megütötte a fülemet egy korábbi hsz-ben felvetett lehetőség, miszerint elképzelhető, hogy a külföldi boltokba is szállítandó második adag M62.228-asok javított ráccsal jönnének?
Már itt fent is voltak képek, a forgalmazó bolt oldalán is, de te nyomattad a butaságodat akkor is. És olyat is írtál, hogy nem volt a katalógusban a 132-es. Ezzel sem lenne baj, lehet sima tévedés is, nem kell követni a gyártó életét, katalógusát, boltok oldalát, fórumot, stb., de akkor nem kellene ekkora arccal elméleteket sem gyártani, és tovább ragaszkodni a hülyeséghez.:) Inkább próbáld meg feldolgozni.
A 162-es Szergej korábban jelent meg, más árfolyam idején.
Épp te írtad, hogy a Piko oldalán változatlan az ár, azaz a Piko NEM CSÖKKENTETTE AZ ÁRAT (és ugye nem nagyon kötheti ki, más milyen áron adja). Lásd a Piko oldalán a változatlan ár, te is ezt írtad (ugyanannyi, mint a 162-esé). Mondd, te érted, amit írsz? :D
De most nem a 073 ról van szó, hanem a 228 ról meg a 132 ről. A 228-as ott van Lippe oldalán, és ami a lényeg, hogy 149 euro-ért. Mint tudjuk a 132-es csak nálunk van. Ha az árfolyam külömbözet okozta volna ezt az árat, akkor az euronak most kb 320ft nak kellene lenni, és mint tudjuk nem ennyi.Ebben az évben sem volt ennyi. Azt is nagyon-nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a boltosok lemondanának mozdonyonként 9-10 ezer forint haszonról, hiszen ők nem jótékonysági szervezet, vagy szeretet szolgálat. Nem marad más mint a gyártó aki csökkenti az árat a hiba miatt ezzel beismerve a tévedését.
Nincs rá bizonyÍték. De nem is kell mert tök mindegy, hogy ki és miért csökentette az árat én csak örülök neki. A saját honlapjukon látható ár lett volna a tervezett ár, csak hát el lett rontva rács, és mire rádöbbentek, hogy nem a megfeleő betéteket rakták az öntőformába addigra már késő volt.Ez még mindig sokkal korrektebb hozzáállás, mint amit az ACME csinált.
Nem követem naprakészen a gyártó életét, attól azért a kisebb gondom is nagyobb." Melyik szót nem érted az idézett mondatból? Indult valahonnan a különkiadás terve, majd lett, ami lett. Nem ettem papagájt, de mégnegyszer mondom, talán megérted: N e m k ö v e t e m n a p r a k é s z e n a gyártó életét és a katalógusát sem lesem. Nem érdekel az sem, hogy mi okból kifolyólag változtattak a terven 2 alkalommal.
Próbáld meg feldolgozni a jelenlegi helyzetet, hogy a 162-es Szergej, ami előbb készült, mint a két mostani 63 ezerért vehető meg jelenleg is az üzlet polcáról, míg a 132-es és a 228-as 55 ezerért! A két gyártás között nem lettek kisebbek a gyártó költségei, az euro sem gyengült és a forint sem erősödött.
Tetszik vagy nem, de a véleményem változatlan. Igen is gáláns a PIKO, hogy a hiba miatt csökkentette az árat. Az, hogy erre vannak fanyalgók, (elenérdekelt gyártók és bábáskodóik) azon sem csodálkozom. Ez abba az irányba fog menni, hogy a PIKO még keményebb versenybe kényszeríti a konkurenciát, miközben a termékpalettáját egyre szélesebbre tárja.
A kasznit természetesen le kell venni az alvázról, de ez a beavatkozás csak a rácsokat érinti, a többi részt le lehet fóliázni, maszkolni, hogy ne sérüljenek.
A legnagyobb kihivást a mozdonyok alapszínének az "eltalálása" jelenti, mert ezek nem szabvány színek, tehát mindenképpen keverni kell...
Akit érdekelne az átalakítás, keressen meg a publikus mail címemen! A részleteket megbeszéljük!
A Piko (és más gyártó sem) nem kíván senki kedvére tenni: kőkemény üzleti számítás áll minden megjelenés, darabszám mögött. Felejtsük el ezt a "szeretnénk a modellezők kedvére tenni"-dolgot...Vagy sima átfestések készülnek (lásd Roco, Tillig), vagy valamelyik modellbolt rendel és fizet (ACME, Liliput, Piko), ill. van még a nem igazán jellemző saját fejlesztés (Albert).
Lippére egy pillanatig visszatérve: okés, hogy ott jóval olcsóbb, de vajon készleten is lesz náluk? Mert pl. a 073-as Szergej csak magyar boltokban volt elérhető emlékeim szerint, még a Piko oldalán sem zöldült be soha.
"Kavicsasínen topiktársanak kiegészítve azzal, hogy a különkiadásúról első körben az volt, hogy fehér csíkos lesz, majd jött a sáraga, de csillag nélkül, s a megjelent pedig már ismert. Az oka igazából nem is nagyon érdekel. Akinek kell megveszi, akinek nem elengedi és kész."
A katalógusban MINDKÉT Szergejről ugyanaz a nagyvasúti kép volt, tehát abból nem nagyon volt érdemes bármiféle következtetést levonni az első, már kész modellről készült képek megjelenéséig. És nem is volt semmiféle egyéb infó, max. annyi, hogy két eltérő pályaszámú modell lesz. Te viszont még jóval a kész modellről készült képek megjelenése UTÁN is vöröscsillag nélküli verzióról írtál. :)
Megérkezett hozzám is az MTB bézé (juhé), viszont az ütköző alatti kis kapaszkodók felhelyezésében nem vagyok biztos. Valakinek van esetleg közeli képe arról, hogyan kéne állniuk?
Az a gyakorlat, hogy a gyártók "ajánlott" fogyasztói árat határoznak meg, amitől a kereskedő természetesen fel is és le is eltér(het) a saját üzleti haszna javára, vagy kárára. (Pl: a Tillig vékonycsíkos mávos kocsijait 14.500-ért vettem az egyik kereskedőnél, miközben a másik 17.900-ért árulja.)
A szóban forgó Szergejjel a magyaroknak kívánt a PIKO a kedvére tenni, ezért vette fel gyártásba. A legyártott mennyiség után derült ki, hogy el elett szúrva, ezért tette ezt a "gáláns" lépést a magyar vásárlók felé a gyártó.
Egyébként életszerútlen is lenne, hogy egy országban -kivétel nélkül- az összes üzlet ugyanazon az áron adjon egy terméket, ami már más szempontból is aggályos lehet.
Nem követem naprakészen a gyártó életét, attól azért a kisebb gondom is nagyobb. Tehát így azt sem, hogy a külföldi kontingest javított formában kezdi-e el legyártani az ősszel, vagy marad a hibás konstrukció.
Kavicsasínen topiktársanak kiegészítve azzal, hogy a különkiadásúról első körben az volt, hogy fehér csíkos lesz, majd jött a sáraga, de csillag nélkül, s a megjelent pedig már ismert. Az oka igazából nem is nagyon érdekel. Akinek kell megveszi, akinek nem elengedi és kész.
A mostani Piko M62 rácsozással kapcsolatosan az jutott eszembe,ha marógéppel le lenne marva a felület és fotómaratott ráccsal pótolva az eredeti vízszintes zsaluzat,ez megfelelő szerszámozottsággal mennyire lenne egyszerű?
Gondolom létezik pici CNC maró ami ezt tudná !?
Ha ilyen projekt kivitelezhető lenne akár sorozatban lehetne javítani a zsaluzatot.
A modellbahnshop-lippe oldalán 149 euro a Piko 52818 Szergej és nem 170 euro mint a saját honlapján.
Most akkor mi van? Az van, hogy a Piko csökkentette az árát ennek a mozdonynak külföldön is.
Amúgy ha a forint/euro árfolyam okozná ezt az árcsökkentést akkor az összes modellnek kellett volna, hogy csökkenjen az ára. Tehát kicsamo tévedett mert úgy tűnik, hogy külföldön is csökkentette a Piko ennek a mozdonynak az árát.