Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

manta-z Creative Commons License 2005.11.29 0 0 326
Én is szívesen megvizslatnám, most hétvégén voltam opel talin székesfehérváron egy Place nevű vendéglátóipari egységben nagyon cool volt :))
Előzmény: KorI (325)
KorI Creative Commons License 2005.11.29 0 0 325

egy találkozóra én is szívesen benevezek,

kedves Hentes, hogy elhozod a kocsidat a talira!

Exra villanyszámládat ugyan nem fogjuk kifizetni, de biztos meghívunk ebédelni, abban a bizonyos vendéglátóipari helységben.  :)

 

egy vasárnap az ünnepek után, esetleg ha már melegebb lesz?

 

Kornél

30-6002802

 

 

Előzmény: Hentes2 (323)
kotoc Creative Commons License 2005.11.29 0 0 324

Fehérvár szerintem tökéletes. A tópart nyáron szuper lenne, de most nem biztos, hogy rajonganék érte.

Megpróbálok nézni ismerettséget arrafelé. Ha nem gond, hoznék 1-2 kétkedőt magammal.

Nekem ez a hétvége több okból se lenne jó, a hétköznapjaim meg alapban kilőve. Jövőhét szombaton (dec. 10.) nem túl késői időpont példul teccene.

 

Mást nem érdekel a szíves olvasók közül???

Előzmény: Hentes2 (323)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.28 0 0 323

Hali!

 

A távolságokkal óvatosan bánni nálam ám! :-)

Ha a térképemre pillantok BP kicsit messze van. Valahol Érd környékén állnák meg a pálya szélén. A probléma ott van, hogy vissza is kell jönni. Négy órát meg nem hinném, hogy tudnánk beszélgetni a gépről.

Székesfehérvár somewhere? Esetleg tudnák még menni BP felé. Esetleg a velencei tó nyugati részén.

Ezeket a helyszíneket tudnám megközelíteni biztonsággal.

 A többi általad említett dolog kivitelezhető.

 

Üdv: Hentes

 

Előzmény: kotoc (318)
kotoc Creative Commons License 2005.11.28 0 0 322
Nekem is ilyesmi volt a gondom.
Előzmény: Ertet Lenke (314)
kotoc Creative Commons License 2005.11.28 0 0 321

;-)

Giga-maxi egyetértek. O:-)

Előzmény: KorI (312)
kotoc Creative Commons License 2005.11.28 0 0 320

Hát, ha már hallanád a szénkefét, az komoly gond lenne. Egy normális csapágyat se hall az ember, de a mágneses nyeregvasútnak csak jobb a "súrlódása"

Viszont az egyszerűbb technika rengeteg esetben meghálálja magát. Valszeg ezért nem terjedtek el azok a fránya nyeregvasutak se. Ezért sem fikázom a szénkefés megoldásokat. Csak ha van választási lehetőség, igyekszem racionális keretek között a másik irányba menni.

Előzmény: Hentes2 (311)
kotoc Creative Commons License 2005.11.28 0 0 319

UFF

Dolgoztam egy cégnél, ahol a titkárnő eldugta a rötyi kulcsát, mikor megjött a főnök Frankhonból, mert állandóan barna lett a fehér műanyag ülőke. Nem tudom, ez mennyire általános, de több helyről hallottam ilyen gondokat. Egy ismerősöm pasija viszont olyan tiszta és kultúrált, amilyennek eredetileg én is képzeltem a franciákat.

UN

Előzmény: Hentes2 (311)
kotoc Creative Commons License 2005.11.28 0 0 318

Szeretnék hiénázni és megvizslatni a gépet. De vannak itt mások is, akiket még érdekelhet. Mit szólnál ahhoz, hogy kerítünk egy békés vendéglátóipari helyiséget, ahol többen is összejöhetünk és egy füst alatt mindenkit letudhatsz. Előtte, utána, közben pedig békés, fűtött helyen értékelhetnénk a látottakat.

Merre is laksz körülbelül? Ha be tudsz jönni a nagy faluba, nekem Dél-Pesten van két ötletem, ahol szívesen látnak, kultúrált a hely, olcsó az üdítő, a sör se veszettül drága és még áramot is tudok kunyerálni tőlük. ;-)

Előzmény: Hentes2 (311)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.27 0 0 317

Van itt egy fiatalabb akkumlátoros link Most találtam.

Még keresgélek okosságut után a Netes.

 

Hentes

Előzmény: kotoc (304)
Ertet Lenke Creative Commons License 2005.11.27 0 0 316
> Megnéznék egy AC-s akkumlátort egyszer, de nem olyan áron,
> hogy rá van biggyesztve egy inverter.

Marha nagy sűrített levegő - tartály, a kimenetén egy turbina, annak a tengelye forgat egy váltóáramú generátort.

Vagy egy olyan csúcserőmű, amit a Dunakanyarba is terveztek: a hegy tetején egy víztartály, oda felnyomjuk a rengeteg vizet (töltés), majd amikor leeresztjük, akkor turbinákat forgat (kisütés).

Előzmény: Hentes2 (315)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.26 0 0 315

Például csavarokat, vagy virágot, csak ki kell önteni a tartalmát előtte...

 

Megnéznék egy AC-s akkumlátort egyszer, de nem olyan áron, hogy rá van biggyesztve egy inverter.

 

Hentes

Előzmény: Ertet Lenke (314)
Ertet Lenke Creative Commons License 2005.11.26 0 0 314
> mert akkumulátorokban egyenfeszültséget akarok tárolni,

Miért, mi egyebet lehet tárolni az akkumulátorban?

Előzmény: kotoc (309)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.26 0 0 313

Üdv!

 

Persze, mindenképpen szólok, hogy mi újság eladó autó ügyben!

Kereskedést nyitni? Hmm, nem tudom milyen sikere lenne ilyen (olcsó) benzinárak mellett. :-)

 

A legnehezebb eladó autót találni külföldön, ugyanis ezeket a kocsikat jórész ott is megbecsülik és ritkán adják el.

 

Tegnap volt egy jórészt városi rohangálós napom és tesztelgettem a gépet olyan környezetben ahová azt eredetileg tervezték. Háát nagyon király! Iiigen ez az autó igazi városi használatra szánt technika. Dinamikusan és nagyon jól persze nem utolsó sorban halkan lehet közlekedni vele. Figyelgettem a fogyasztási adatokat s nem rosszak. Azt hittem ez is mint minden autó többet fogyaszt városban, de ez nem.

Igaz gyorsítani komolyabban kell mint városon kívül, de ez a plusz Amper visszajön a lámpák előtti motorfékes visszatöltésből.

 

Még egy fontos észrevételt tettem néhány napja. Idáig azt hittem a pót 12V-s normál akkuról megy az egész 12V-s rendszer. Ez igaz is, csak a 12V-s akksi folyamatosan töltődik a nagy akksikról. Tehát ezért nem halványulnak a fényszórók akármennyit is világítok velük. Minden fedélzeti fogyasztó simán és teljesítményvesztés nélkül dolgozik még lemerült főakksik mellett is.

Ennek van előnye és hátránya is.

Előny, hogy a zene mindig ugyanúgy szól :-), hátránya, hogy fogyódik a megtehető távolság. Ezért is jobb a hatásfok városban, ott nem kötelező világítani.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: KorI (312)
KorI Creative Commons License 2005.11.26 0 0 312

hát nem lenne hátrányos ha megnyitnád az első magyar e-autó kerskedést hentes!

 

:)

 

ha esetleg vannak híreid eladó aautókról, beszámolsz?

 

Kornél

Előzmény: Hentes2 (311)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.25 0 0 311

Ha ma sikerül időben hazaérnem a céges Katalin-napi buliról írok pár sort a Francia éppenhogy angolul beszélő kontaktomnak, hogy nézzen már szét a környéken elektro-saxo autónak.

Csak úgy kíváncsiságból, hogy ha akarnék még egyet venni kb mire számítsak.

Van itt az ismerettségi körömben egy-két komoly érdeklődő, ha lenne egy tuti példány, lehet meg is venném.

 

Más nációk fikázása:

Azt hittem, hogy az állva pottyantós klotyó csak a kereskedő-szervízben volt kizárólagos alkalmazás ahol a kocsimat vettem, de ahogy mondod akkor ez náluk szokványos?

Kicsiti le vagyok döbbenődve...

 

TalálKozsó:

Ha lesz időd, írj egy mailt és már találkozhatunk is.

 

Szénkefe-nem szénkefe:

Én a múltkor direkt alámásztam meghallgatni, hogy milyen hangot ad a súrlódó szénkefe a motorban. Óvatosan tologattam az aknában állva a fejem felett a kocsit előre-hátra, de a kefék hangját abszolút nem hallottam.

Szerintem az egyenáramú motor tud csak a tudomány mai állása mellett ekkora nyomatékot kifejteni ami direktben (sebességváltó és bárminemű áttétel nélkül) akár dombra felfelé is érzéklehető gyorsulással meg tud lódítani egy 1200 kilós autót. Hátrányul róható fel, hogy a fordulatszámuk ebben az alkalmazásban eléggé korlátolt.

 

Other:

Vettem ma a kicsi-kocsiba új hangszóró szettet, hogy legyen benne "big music" ami elegendő egy rádióhallgatáshoz. Kellemes meglepetésben volt részem mikor felfedeztem, hogy a jármű gyárilag négy hangszórós, majdnem hogy "szörránd"

technikával volt szerelve. A benne levő kisteljesítményű, de amúgy jó minőségű Pájonyír hangszórókat fogom lecserélni valami médiamárktosra.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: kotoc (310)
kotoc Creative Commons License 2005.11.25 0 0 310

OFF

Mindig mindenbe belepofázok, de én má' tsak ilyen vagyok. ;-) Ne vegyetek túl komolyan. O:-)

 

Tudom, én orkoztam le a németeket először és semmilyen általánosítás se helyénvaló, akinek a hurffstengotten természetesnek hangzó, bár értelmetlen szó, az nekem ne magyarázzon. ;-) Egyszer egy haverom elmondta a kuplung kinyomó szerkezetet németül és fél óra hosszat röhögtem. :-D

De a nácizás már más szint. Azt inkább hagyjuk.

 

A franciákkal viszont rosszabb a tapasztalataim jó része, mint a tieid. Én úgy vettem észre, a legtöbb akkor se hajlandó megszólalni angolul, ha tud. A WC-zési szokásaikról pedig inkább ne is beszéljünk.

És mindehhez hozzátartozik, hogy mindegyik nációból, akihez volt szerencsém, találkoztam jó és rossz emberekkel. Szóval inkább csak bunkózzuk le őket. ;-)

ON

 

 

 

Tali rulez!!! Megvizslatnám én is a darabot, ha lehet. O:-) Csak sajna mostanában problémás eset vagyok, ezért ha lehet, legalább egy hétre előre szervezzünk.

Előzmény: Hentes2 (306)
kotoc Creative Commons License 2005.11.25 0 0 309

Diódával kapcsolatban igazad van. Arra akartam utalni, hogy pár teljesítmény alkatrész van benne, amik "kopnak" Egy jól megtervezett és méretezett vezérlésnek a meghibásodási százaléka nagyon alacsony. Persze ha beszámítjuk a lifetime engineeringet... :-(

De miért ne használnánk 3 fázisú motort? Fáziseltolást nem olyan nehéz művelni. A visszatöltés sokkal macerásabb. Szerintem.

A szénkefés megoldásoktól valóban jobban idegenkedem, mint kellene. De ne súrlódjon, aminek nem muszáj. És amilyen állapotban kommutátorokat láttam pl. indítómotoron pár év használat után... És egy átlagos kocsi üzemidejéből mennyit működik az indítómotor? Szóval ha lehetőség van rá, mellőzöm a szénkeféket.

 

Egyébként ha kicsit visszaolvasol, engem kisshíján lehüjéztek itt, mert akkumulátorokban egyenfeszültséget akarok tárolni, pedig az egyenáramú technológia halott dolog. Na én ennyire azért nem vetem el a sulykot. Szerintem. ;-)

Előzmény: Ertet Lenke (307)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.24 0 0 308

Milyen egyszerű ezt leírni...

Háát igen, valóban egyszerű, megcsinálni már nem annyira... :-)

Nem csodálkoznék ha a körbe beleiktattak volna egy computert is.

A visszatöltés is szabályozva van, hiszen pl lejtőn a motorfék ellenére a kocsi nem lassulvc cysdgxdggfduarew. ez itt a feleségem volt, hogy menjek már be végre hozzá... :-) szóval nem lassul akkor a motorfék, azaz a gerjesztés egyre csak erősödik a max értékig. Ilyenkor a töltöttségmutatón látszik, hogy emelkedik a szint.

 

Üdv: Hentes

 

Előzmény: Ertet Lenke (307)
Ertet Lenke Creative Commons License 2005.11.24 0 0 307
> A fékezés közbeni visszatöltés környékén kell pár diódának lennie,
> amik komolyabban terhelődhetnek.

Bocs, hogy beleszólok, de a visszatöltős elektromika ugyanolyan mosfet teljes híd, mint a nem visszatöltős. A különbség a vezérlés módjában van (milyen egyszerű ezt leírni :-)

> Milyen is a motor benne? Egyenáramú szénkefékkel? Ugye nem?

Jó az a jó öreg szénkefés konstrukció, nincs vele különösebb baj. A szinkronmotorok az utóbbi 1-2 évben lettek alkalmasak autó hajtásra (előtte nem nagyon csináltak olyat, targoncába minek :-)), a 3f aszinkront meg csak nem teszzük már bele egy autóba ...
Előzmény: kotoc (292)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.23 0 0 306

Természetesen, hogy melyikünknek mi tetszik az viszonylagos. A Saxo is ilyen kompromisszumok szüleménye. Alapjában mint már a múltkor is említettem egy ilyen autót észre sem veszem, hogy szembe jött velem az utcán. Az én álmom egy 

Cadillac DeVille  és azt hiszem meg is vehetném magamnak, de most ésszerűségi és persze anyagi okok miatt nem tehetem. Szóval mégis ez a kis pici autó olyan kellemes érzésekkel tud eltölteni mint ma például úgy számoltam ki, hogy éppen beérek a céghez dolgozni. Be is gurultam az én kis helyemre (ami történetesen a kerékpár tároló, de mindegy! :-)) és megkérdtem a portásokat, hogy hadj dugjam be a konnektorba kis töltésre, mert ugye Low Batt van és máskülönben nem tudok hazamenni. Ok. Megyek haza este és itt visszakanyarodok a kellemes érzéshez, hogy mikor reggel ideértem tök üres volt a "tankom" és nem történt semmi más mint, hogy az autó itt várakozott rám és láss "csodát" gyakorlatilag befektetés nélkül tele tankal várt rám és akár mehetek is ahova akarok, persze a hatótávolságon belül.

Lassan már mindenhova ezzel a kocsival akarok menni, mert olyan jó olcsón autózni! :-)

 

Akkumlátor:

Köszi, hogy segítessz a náci nyelvben, mert én nem szeretni és tudni beszélni.

Igen, már látom, hogy elég régi az oldal, de mint érdekesség tettem be, hogy érzékeltessem talán beszerezhető turbós akksik is a verdához.

 

Személyes találkozó:

Persze lehet, megbeszélt időpontban, mert elég sokat dolgozom és hogy itthon legyek. Gondolkoztam, ha komolyan érdekel segíthetnék felkutatni egyet. Eléggé bele voltam merülve annak idején, hátha gyorsabban menne és talán én sem árvárkodnék itt egyedül a kocsimmal. Meg a francia ismerősöm talaán könnyebben találna eladót mint mi innen. Ráadásul a francia nem beszélni semmilyen idegen nyelvet. Én angolul beszélek és azt valahogy nagyon nehezen ment nekik.

Sok mailomra nem is válaszoltak.

 

Other:

Úgy gondoltam beruházok kis big musicot a gépbe és lehet veszek holna bele valamivel komolyabb hangtechnikát a dodzsembe, mert amit kaptam vele elég vacakul szól.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: kotoc (305)
kotoc Creative Commons License 2005.11.22 0 0 305

"örülök, hogy nem csak kritizálásról esik szó egy ilyen kocsival kapcsolatban"

 

Vasárnap beestem ismerősék új lakásába. Remélem ők is elhiszik, hogy nekem TÉNYLEG tetszik. Nem tökéletes, nem teljesen olyan, amilyet én szeretnék... De tökéletes nincs (csak én ;-) ) és nem nekem kell laknom ott. És ott is láttam olyan dolgot, ami tetszett! Ezt meg is mondtam nekik, meg azt is, hogy összességében jó, csak voltak kérdéseim, mint az öt éves gyereknek: "Ez miééért íígy vaaan?" Meg ilyenek. :-)

 

Nyilván igyekszem (a többiekkel együtt) szétcincálni a kocsid és megérteni, rájönni, továbbgondolni. De TECCIK VAZZE! Ha ez olykor nem is jön le. O:-)

Előzmény: Hentes2 (303)
kotoc Creative Commons License 2005.11.22 0 0 304

Ich habte auch nur von der TV gelernt. ;-)

 

Én csak egy adatlapot láttem Saxo-hoz. Azt biztos te is láttad rajta, hogy 2003.06.24-én dobták fel. 20db 6V/100Ah aksi, amire akkor még 12 hónap gari volt és akkor (ezek szerint vadi újan???) 128km volt a max(!) hatótávolságuk. A megjegyzésben említi, hogy normál körülmények között, normál töltéssel 100km-t tud megtenni! És állítólag gyári.

 

Többet én se értettem belőle, de olyat, hogy km/h nem találtam benne. :-(

 

Viszont!!! Az e-mail cím alapján ez egy kereskedő lehet! Ha nem annyira hülye, hogy sport kocsinak akarta megvenni, "mer' a ta'goccák is jó' gyorsúnak" ;-) akkor lehet így pár év után tapasztalata. Érdemes lenne ráröffenni. Hátha ismer az ork nyelven kívül mást is. :-)

Előzmény: Hentes2 (303)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.21 0 0 303

Nagyon jólesik őszinte elismerő szavaid (tok), örülök, hogy nem csak kritizálásról esik szó egy ilyen kocsival kapcsolatban. Természetesen mindenki tudja, hogy ennek a kocsinak vannak korlátai és ezekkel együtt kell élni, aki meg nem tud az ne vegyen ilyen kocsit. Ezekről kár is beszélni tovább szerintem.

Az én tisztem, hogy aránylag elfogultság nélkül bemutassam az autómat (már lassan unásig tettem), de természetesen magam fele húz a szívem.

 

Kicsit utánna néztem akkumlátoroknak újfent ha már szóba került mint kritikus pont.

Találtam egy német céget aki árul olyan akksit ami 100 km-t tud megtenni 128 Km/h -val. (Kicsit érdekes ez a 128-as szám), de van itt 129-es is.

Nem beszélni german jól, így a fordításra nem vállakozok.

 

Klikk ide !

 

Üdv: Hentes

Előzmény: kotoc (299)
kotoc Creative Commons License 2005.11.21 0 0 302

"asszem ezzel a vágyammal nem vagyok egyedül a topicban... ugye fiuk!??!!??!?"

 

Natürlich - mondaná a művelt francia. Hiszen ha nem lenne művelt, nem tudna németül. ;-)

Előzmény: KorI (301)
KorI Creative Commons License 2005.11.21 0 0 301

Hentes,

 

egyetértek az elöttem szólóval, csak gratulálni tudunk.

ha tudnék franciául, lehet, hogy már párizsban lennék autóért, annyira rámozdultam az egészre az elején. miután körbeszaglásztam már visszafogottabb vagyok.

mindenestre nagyon meggyőző volt, hogy a citroen szerviz computere ismeri és diagnosztizálja a járgányodat.

 

mégvalami: egy svéd tanulmány szerint, az el. autók nem hibásodnak meg gyakrabban , mint pöfékelő társaik!!!

 

remélem egyszer még összefuthatunk szenélyesen is, hogy megcsodálhassuk a verdát!

 

asszem ezzel a vágyammal nem vagyok egyedül a topicban... ugye fiuk!??!!??!?

 

ciao 

Előzmény: kotoc (300)
kotoc Creative Commons License 2005.11.21 0 0 300
Majdnem teljesen egyetértünk. :-)
Előzmény: Csimbió (297)
kotoc Creative Commons License 2005.11.21 0 0 299

Nem (csak) vitatkozni, hanem agyalni akarok, megéri-e.

Nekem most épp nincs autóm. De szerintem egyedüli autónak se lenne rossz ez a csöppség. Nem mondom, hogy nem szerettem az Omega kombit  amit legutóbb bitoroltam (mert imádtam, bár kajakot épp nem volt alkalmam a tetejére dobni), de előtte egy Matizom volt és azt is imádtam. Ez viszont már kicsit OFF, hiszen "a méret a lényeg"-re biztos van pár másik topik.

Ami ON, az hogy négy keréken, zárt karosszériával (időjárástól és becsapódó autóktól védve) bármikor (némi korlátozással ;-) ) menetkész verdád van. És ez a lényeg!

 

Az amortizációnál én is ilyesmit akartam feszegetni. Egy csomó alkatrész nincs a verdádban, mert nem kell. Ha ezeknek az amortizációját összeadjuk, nem vagyok biztos benne, hogy sokkal kevesebb lesz, mint az aksi pakk! De csak Saxoval szabad hasonlítani, amiről egyikünk se tud sokat. Ha a Bentley üapumpáját számoljuk fel, lehet, hogy "kicsit" átbillenünk a magunk felé csalunkra. ;-)

 

Az utángyártott pakk teljesen szuper. Ha jó alkatrészek vannak benne, nem veszít vele semmit az ember. Tehát a gyártót kell körbeszagolni kicsit. De ezt biztos legalább annyira tudod, mint én.

A 128km, pedig már teljesen jó!!! Budapest - Eger 127km a ViaMichelin szerint. Tehát azt még pont nem vállalnám be (a hegyek miatt), de Gyöngyös így már teljesen pöpec. Siófok dettó. A panzióban vagy kempingben pedig kell egy konnektort kunyerálni, aztán fapapucs. :-) A jó fogadós úgyis felszámolja, de ha még így is olcsóbb, mint a benzin, miért ne járjon jól ő is.

 

Azt mondod, csak hobbi autónak jó és korábban többen is így vélekedtünk a megoldásainkról, amikkel itt ötleteltünk. De szerintem ez a kis gép igenis teljes értékű. Nem versenghet egy csomó más kocsival, de részt vehetsz vele a forgalomban és városi körülmények között a napi rohangálásra elég a hatótávja. Sz'al szerintem átlépted a határt, öccse. :-P

 

És még egy dolog, nem hiszem, hogy azok közül, akik ide valaha is írtak, bárki ne örülne a sikerednek. Engem biztos felvillanyoztál ( ;-) ) és drukkolok, hogy a lehető legkevesebb gonddal taposd ki az utat másoknak. Előbb-utóbb talán nekem is. O:-)

 

Sz'al ha ráérsz, agyaljunk tovább. Ha jól értettem, amiket korábban írtál, elég jól értesz a kocsikhoz. Sorold, mi nincs a gépben és próbáljuk meggyőzni magunkat, no meg a kedves passzív olvasókat, hogy igenis megéri a küldetéstudaton kívül is egy ilyen kocsi. Vagy ha nem, legalább próbáljuk megsaccolni, mennyivel kerül többe.

Előzmény: Hentes2 (294)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.20 0 0 298

Valóban én is így számolom a valódi értéket ahogy te is leírtad. Forma -forma.

Sőt nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen idős űberkis diesel (Daihatsu Cuore) -nél is jobb ajánlat lenne.

Minden nap amit ezze a kocsival teszek meg már hasznot hoz a konyhára, mert szinte most vagyok nullán vele. Titkos reményem, hogy egy-két évet elmegyek igy ebben a konfigurációban és akkor az autóm ingyen van, sőt valamicske haszonra is tettem szert. Ezek a tervek s addig lébecolok ebben az átmeneti időszakban.

Mindenesetre a régebbi autómhoz képest számottevően emelkedett a családi költségvetésben maradt pénz összege.

A kocsi eredeti kinti vételára volt dupla, az ugyanilyen csak benzines modellek ugyanott Párizsban pontosan fele ennyiek voltak. Tehát a kinti benzines Saxo árakhoz képest dupla volt az ár.

 

Üdv: Hentes 

Előzmény: Csimbió (297)
Csimbió Creative Commons License 2005.11.20 0 0 297
Nekünk is tetszik, különben nem lennénk itt.
ÖE az adócsalást pedig viccnek szánta. Legalább is remélem. :-)))
Amit írsz azt ismerem, mert visszaolvastam, írtam is, hogy nem a gazdaságosság a lényeg, jelen pillanatban.

A gazdaságossági számításokat pontosan kell elvégeznünk, (már amennyire lehet) hogy tisztán lássuk a helyzetet.
Leegyszerűsítve a dolgokat, azt feltételezem, hogy a villamos saxo javítási költségei megegyeznek majd egy 1,1-es benzines saxoéval, az akksit kivéve. Előreláthatólag lehet drágább is és olcsóbb is, ezért a középúttal számolok.
Ezért kell szembeállítani az áramfogyasztást+aksiamortizációt, a benzinfogyasztással.

Az árat illetően ezt írod:” (két ugyanilyen benzines Saxo áráért) sikerült megvennem”
Az én számításaim szerint:
800eFt kb magyarországon egy 99’-es benzines saxo, több km-el, mint a tied
1100eFt kb amennyibe van neked a villamos
216eFt –ot ér még a benne lévő akksid (az akksit külön számolom, az összehasonlíthatóság érdekéken)

1100eFt-216eFt=884eFt ezért árban ugyanott vagy!! Ami ugye jó hír.

Persze a km-enkénti fogyasztásban nincs nagy előny, az áram+aksiamortizáció és a benzin összehasonlításában, de ha mindent összevetve egyformára jönnek ki a költségek, az már jó, mert mint írod, itt és most nem a költség a legnagyobb előny.

Ha pedig egy szép napon leesik az akksik ára, akkor robban a villanyautó piaca. Viszont akkor oda lesz az egyediség. :-)
Előzmény: Hentes2 (294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!