Keresés

Részletes keresés

hory004 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27797

Nekem semmi bajom, csak az előzményre reagálva írtam be. Egyébként épp a leírtak miatt felesleges volt leközlekedni, ahogy máskor is vannak kivételes napok, pl okt 26 volt, ahol mivel középsulis szünet volt ezért a minisztérium szerint nem mennek a többiek sem... :)

Előzmény: Törölt nick (27772)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27795

A pálya a szűkebb, nagyrészt 120, mínusz lassújelek. A mozdonyok többsége elvileg 130, gyk. 120, a 10-67, 20-67 kocsik 140 km/h, a cseh szerelvénnyel nem számolva.

 

Amúgy anno a 809/806 (Mecsek-expressz) M62+rezsó+személykocsik kombinációban 06:00 - 08:45, 18:00 - 20:45 között tette meg az utat, felfelé szentlőrinci és kelenföldi, lefelé szentlőrinci megállás mellett, azaz max. 100 km/h tempóval.

Előzmény: Nbbarcs (27794)
Nbbarcs Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27794

Mennyi lenne az elérhető pályasebesség a vonalon? És mennyit tudnának menni a jelenlegi kocsik? Melyik a szűkebb keresztmetszet?

Előzmény: FOMA (27793)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27793

... és még azt is tegyük hozzá, hogy az a Déli - Kelenföld 6 perce volt (akár kelenföldi megállás nélkül páros irányban), szemben a 8 perccel hosszabb keletis iránnyal. Máris lefaragtunk az előzőekkel együtt közel 20 percet.:-)

Előzmény: Controlled* (27791)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27792

Ennek azért van egy egyszerű oka. Az az IC nem állt meg minden bokornál - az első IC még Szentlőrincen sem, nemhogy Dombográdon, pláne nem egy Sásdon vagy egy Pincehelyen - hanem ment, előle állt félre minden. Most meg óhatatlanul egymásba botlanak, a vonal egyvágányú szakaszán pedig Ud az egyetlen állomás, amely alkalmas egy tisztességes IC-keresztre. Nem véletlen, hogy a sásdit gyorsan elfelejtették. (No meg persze volt Döbrököz, Sárosd is.)

 

Ha kivonod a menettartamból a dombóvári, simontornyai, sárbogárdi 3-5 (Bogárdon néha több) perc ácsorgást a keresztek miatt, és ezt sikerülne 1 percre csökkenteni, akkor azért hozható lenne minimum 10 perc most is. Sárbogárdon időnként a forgalmi iroda melletti automatánál szoktuk meginni a reggeli kávét, és nem nagyon kell vele kapkodni.:-)

Előzmény: Controlled* (27791)
Controlled* Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27791

Igen az is egy érdekes dolog hogy a villamosítás után 2:30 - 2:40 perc volt Bp vonattal és most így 15-20 év elteltével 3:00 ha nem jön semmi közbe.

Előzmény: setra415HD (27782)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27790

JOM-819 fordáján még mindig a JLW-434 van?

Előzmény: Törölt nick (27789)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27789

JOM-816-ról tudd valaki valamit? Merre van? Helyette a JOM-819 van.

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27788

Nekem nagyon nem tetszik,hogy így szétdarabolják a tömegközlekedés gyűjtőfórumot...

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27787

" Pécsre pedig 17:20-kor jön az utolsó igaz vonat még van 19:45-kor."

 

Ráadásul ezért a 17:20-asért is mennyit kellett küzdeni...

Előzmény: Controlled* (27773)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27786

"Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés."

 

Talán pont ebben az időben utaztam vele. :)

Ami viszont nagyon megmaradt, hogy már Dombóvár magasságában megtelt a fülke amiben utaztam, és később végigsétálva a vonaton, ez nem csak a fülkénkre volt igaz, hanem lényegében az egész vonatra.

Előzmény: hungeri (27783)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27785

Amúgy leánykorában tényleg csak győri volt, bp.-i stokk nélkül, később egészen Pozsonyig ment egy időben. Később, amikor már pesti kocsikat is vitt, még a sárbogárdi szétakadással is verte menettartamban a mai IC-ket. Az akkoriakat persze nem.:-)

Előzmény: FOMA (27784)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27784

"régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett."

Sokáig az volt a "győri", aztán az ebben a formában soha össze nem jövő 258-2/259-1 szarajevói, később a még egy ideig valódi gyorsvonatként közlekedő 8009. Kedvenc időszakomban Tirisztorka vitte, CFR kocsikból állt, és Gyulán át Aradra járt, no nem menetrend, hanem SZVÖR szerint, de végül is átszállás nélkül, a Keletiben gépcserézve. Egy dologban volt közös minden korszakában, az egyik legkihasználtabb vonat volt Pécs - Bp Déli (Keleti) között.

Előzmény: setra415HD (27782)
hungeri Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27783

"Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett."

 

Bizony, használtam rendszeresen. Eleinte (mármint emlékezőképességemhez képest) 5:00-kor indult és ez volt az egyetlen keletis kapcsolat, de ennek megfelelően nem is ért be 8 előtt. Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés.

 

Másik hiánypótló megoldás a postavonat és az azt pótló vasárnap esti gyors volt.

Előzmény: setra415HD (27782)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27782

"Az miért van hogy Szekszárdról már 4:10-kor van busz Budapestre?"

 

Vélhetően azért, mert néhány tíz évvel korábban úgy gondolta a Volánbusz, hogy a Dunaföldvárról, Dunaújvárosból a fővárosba ingázókat egy Szekszárdról induló járattal szolgálja ki. Ezzel együtt a Tolna és Paks közötti településekről Paksra, míg Bölcskéről, Madocsáról Dunaföldvárra, Dunaújvárosba is biztosít eljutást reggel 5:30-ra, 6:00-ra, illetve 6:30-ra, valamint emellett Budapestre is.

 

Szekszárdról Budapestre már vagy 4 éve szerintem senki sem használja, mivel a másfél órával később induló gyors - ahogy írtad is - 25 perccel ér csak később.

 

A Pécs és Budapest közötti kapcsolat mindig is vasúton volt biztosítva, így ezt ne a busztól várd. :)

Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett.  

Előzmény: Controlled* (27773)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27781

Álló utasok szállítása, csak ülőhelyekkel rendelkező kocsin?

Előzmény: trizs77 (27768)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27780

Csütörtökön viszont már lényegesen gyengébb lett, talán már nincs is rá szükség. Közben viszont lett egy 10:30-as Győrig, 12:30-as Fehérvárig.

 

Le is írtad amire utalni akartam. Mivel a 9 órás kocsi fordul a 14:30-as Győrbe, ráérne 13:30-ra Pécsre érkezni. 

Előzmény: nowhere_man (27779)
nowhere_man Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27779

Jó hallani, hogy visszafelé azért még mindig van forgalma.

 

Az összefüggés az, hogy 13:00-ra Pécsre kell érnie hogy 14:00-kor vissza tudjon fordulni (bár egy ideje már a 9:00-ás kocsi 14:30-kor jön vissza és a 6:00-ás 14-kor) és ha 8:30 helyett 9:00-kor indul akkor csak úgy érhet oda 1-re ha kiveszik a szekszárdi betérőt

Előzmény: setra415HD (27777)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27777

Pentekenkent Gyor fele jellemzoen most is telthazas.

 

A Gyor es Szfvar kozotti "utemesseg", vagyis, hogy 8:30-kor, vagy 9-kor ndul, hogy fugg ossze azzal, hogy beter-e Szekszardra, vagy sem?

Előzmény: nowhere_man (27775)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27776

Azt én sem értem, hogy ezzel mi a baj. A MÁV szakemberét nyilván nem a munkakörével összefüggésben érdekli, hogy egy buszon mennyien utaznak - hiszen neki végül is az is mindegy, hogy egy személyszállító vonaton hány utas van, vagy egy tehervonat hány tonnát visz  - hanem valszeg valóban a szakmai kíváncsiság vezérli.

Előzmény: timetable (27774)
nowhere_man Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27775

Az idejét nem tudom megmondani mikor volt utoljára olyan hogy a KV a csütörtök-pénteki gyorsot elindította szombaton is, inkább olyat tudok mondani amikor szombati munkanap alkalmával lespórolták a csütörtöki gyorsot aztán kismillióan voltak a lassúra, meg persze szombaton sem indult a gyors.

Pécs felé amúgy elég gyér a forgalma, már egy ideje nem tudok a péntekivel járni, de anno péntekenkét visszafele az emeletes minden héten tele volt, nem egyszer Győrig. Az meg szerintem nettó f-szság hogy az ütemesség istenének oltárán feláldozták odairányban a szekszárdi betérést csak hogy 8:30 helyett 9:00-kor indulhasson mert az milyen jól néz már ki hogy egy hetente kétszer induló gyorsjárat sem ütemen felüli... 

Előzmény: hory004 (27769)
timetable Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27774

Ezt kifejtenéd bővebben?

 

Amúgy meg - ha a közlekedésszervezés területén dolgoznék, menetrendváltás napján biztosan én is a terepen tölteném az időt. És meglehetősen szűk látókörű lennék, ha egy ilyen alkalommal csak a saját alágazatomra figyelnék oda, miközben a kettő nem lenne meg egymás nélkül.

Előzmény: Törölt nick (27766)
Controlled* Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27773

Az miért van hogy Szekszárdról már 4:10-kor van busz Budapestre?

Igaz alig 20 perccel ér előbb fel mint az 5:45-ös express járat.

De Pécsről vonattal 8:14 busszal pedig csak 9:40-re lehet felérni...

És Szekszárdra még 20:20-kor is indul busz.. Pécsre pedig 17:20-kor jön az utolsó igaz vonat még van 19:45-kor.

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27772

Ez most mért olyan nagy bajod? 1 hétvégés szünet volt, utasszám nulla, vizsgaidőszak ON, hétvégén meg már kezdődik a hosszú szünet. Most hétvégén lehet majd erősebb forgalomra számítani.

Előzmény: hory004 (27769)
W007W Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27771

Csütörtön a Kisalföldes gyorsjáraton Székesfehervárig volt 3 utas onnan Pécsig egy bácsi szórakoztatta a sofőrt mert megálló nincs máshol.

Előzmény: hory004 (27769)
HBweb hu Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27770

Legkésőbb január 15-n megszüntetni és az utat is fel kell szedni, nehogy valaki, valaha, valamikor...

Indoklás: nincs oly kis kapacitású autóbusza a KK-nak, amellyel ez a szolgáltatás költséghatékonyan elvégezhető.
(természetesen a megszüntetés és a felbontás előtt az utat fel kell újítani, végig új kopóréteggel ellátni, a másutt bevált recept szerint)

Előzmény: hory004 (27769)
hory004 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 27769

Szombaton(!) a Kisalföldes győri gyors nulla darab utassal indult el Pécsről. Még jó, hogy legközelebb csak Fehérváron állt meg...

Előzmény: Törölt nick (27766)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 27768

Névtelen feljelentésekhez, vagy J.Gyula féle sületlenségekhez, jó lesz.

 

 

Előzmény: FOMA (27767)
FOMA Creative Commons License 2014.12.14 0 0 27767

Nofene. El nem tudom képzelni, hogy a MÁV milyen beosztású szakemberét érdekelhetné egy busz telítettsége. Hacsak nem valamelyik buszos topikba akar fényképet berakni.:-)

Előzmény: Törölt nick (27766)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 27766

Na gyerekek a MÁV-os szakemberek ismét rátermettségüket mutatják, hogy a lehető legjobb napon nézik az expressz buszok telítettségét és fényképezik! :D ""Szívből gratulálok!"" :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!