Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nekem semmi bajom, csak az előzményre reagálva írtam be. Egyébként épp a leírtak miatt felesleges volt leközlekedni, ahogy máskor is vannak kivételes napok, pl okt 26 volt, ahol mivel középsulis szünet volt ezért a minisztérium szerint nem mennek a többiek sem... :)
A pálya a szűkebb, nagyrészt 120, mínusz lassújelek. A mozdonyok többsége elvileg 130, gyk. 120, a 10-67, 20-67 kocsik 140 km/h, a cseh szerelvénnyel nem számolva.
Amúgy anno a 809/806 (Mecsek-expressz) M62+rezsó+személykocsik kombinációban 06:00 - 08:45, 18:00 - 20:45 között tette meg az utat, felfelé szentlőrinci és kelenföldi, lefelé szentlőrinci megállás mellett, azaz max. 100 km/h tempóval.
... és még azt is tegyük hozzá, hogy az a Déli - Kelenföld 6 perce volt (akár kelenföldi megállás nélkül páros irányban), szemben a 8 perccel hosszabb keletis iránnyal. Máris lefaragtunk az előzőekkel együtt közel 20 percet.:-)
Ennek azért van egy egyszerű oka. Az az IC nem állt meg minden bokornál - az első IC még Szentlőrincen sem, nemhogy Dombográdon, pláne nem egy Sásdon vagy egy Pincehelyen - hanem ment, előle állt félre minden. Most meg óhatatlanul egymásba botlanak, a vonal egyvágányú szakaszán pedig Ud az egyetlen állomás, amely alkalmas egy tisztességes IC-keresztre. Nem véletlen, hogy a sásdit gyorsan elfelejtették. (No meg persze volt Döbrököz, Sárosd is.)
Ha kivonod a menettartamból a dombóvári, simontornyai, sárbogárdi 3-5 (Bogárdon néha több) perc ácsorgást a keresztek miatt, és ezt sikerülne 1 percre csökkenteni, akkor azért hozható lenne minimum 10 perc most is. Sárbogárdon időnként a forgalmi iroda melletti automatánál szoktuk meginni a reggeli kávét, és nem nagyon kell vele kapkodni.:-)
"Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés."
Talán pont ebben az időben utaztam vele. :)
Ami viszont nagyon megmaradt, hogy már Dombóvár magasságában megtelt a fülke amiben utaztam, és később végigsétálva a vonaton, ez nem csak a fülkénkre volt igaz, hanem lényegében az egész vonatra.
Amúgy leánykorában tényleg csak győri volt, bp.-i stokk nélkül, később egészen Pozsonyig ment egy időben. Később, amikor már pesti kocsikat is vitt, még a sárbogárdi szétakadással is verte menettartamban a mai IC-ket. Az akkoriakat persze nem.:-)
"régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett."
Sokáig az volt a "győri", aztán az ebben a formában soha össze nem jövő 258-2/259-1 szarajevói, később a még egy ideig valódi gyorsvonatként közlekedő 8009. Kedvenc időszakomban Tirisztorka vitte, CFR kocsikból állt, és Gyulán át Aradra járt, no nem menetrend, hanem SZVÖR szerint, de végül is átszállás nélkül, a Keletiben gépcserézve. Egy dologban volt közös minden korszakában, az egyik legkihasználtabb vonat volt Pécs - Bp Déli (Keleti) között.
"Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett."
Bizony, használtam rendszeresen. Eleinte (mármint emlékezőképességemhez képest) 5:00-kor indult és ez volt az egyetlen keletis kapcsolat, de ennek megfelelően nem is ért be 8 előtt. Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés.
Másik hiánypótló megoldás a postavonat és az azt pótló vasárnap esti gyors volt.
"Az miért van hogy Szekszárdról már 4:10-kor van busz Budapestre?"
Vélhetően azért, mert néhány tíz évvel korábban úgy gondolta a Volánbusz, hogy a Dunaföldvárról, Dunaújvárosból a fővárosba ingázókat egy Szekszárdról induló járattal szolgálja ki. Ezzel együtt a Tolna és Paks közötti településekről Paksra, míg Bölcskéről, Madocsáról Dunaföldvárra, Dunaújvárosba is biztosít eljutást reggel 5:30-ra, 6:00-ra, illetve 6:30-ra, valamint emellett Budapestre is.
Szekszárdról Budapestre már vagy 4 éve szerintem senki sem használja, mivel a másfél órával később induló gyors - ahogy írtad is - 25 perccel ér csak később.
A Pécs és Budapest közötti kapcsolat mindig is vasúton volt biztosítva, így ezt ne a busztól várd. :)
Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett.
Jó hallani, hogy visszafelé azért még mindig van forgalma.
Az összefüggés az, hogy 13:00-ra Pécsre kell érnie hogy 14:00-kor vissza tudjon fordulni (bár egy ideje már a 9:00-ás kocsi 14:30-kor jön vissza és a 6:00-ás 14-kor) és ha 8:30 helyett 9:00-kor indul akkor csak úgy érhet oda 1-re ha kiveszik a szekszárdi betérőt
Azt én sem értem, hogy ezzel mi a baj. A MÁV szakemberét nyilván nem a munkakörével összefüggésben érdekli, hogy egy buszon mennyien utaznak - hiszen neki végül is az is mindegy, hogy egy személyszállító vonaton hány utas van, vagy egy tehervonat hány tonnát visz - hanem valszeg valóban a szakmai kíváncsiság vezérli.
Az idejét nem tudom megmondani mikor volt utoljára olyan hogy a KV a csütörtök-pénteki gyorsot elindította szombaton is, inkább olyat tudok mondani amikor szombati munkanap alkalmával lespórolták a csütörtöki gyorsot aztán kismillióan voltak a lassúra, meg persze szombaton sem indult a gyors.
Pécs felé amúgy elég gyér a forgalma, már egy ideje nem tudok a péntekivel járni, de anno péntekenkét visszafele az emeletes minden héten tele volt, nem egyszer Győrig. Az meg szerintem nettó f-szság hogy az ütemesség istenének oltárán feláldozták odairányban a szekszárdi betérést csak hogy 8:30 helyett 9:00-kor indulhasson mert az milyen jól néz már ki hogy egy hetente kétszer induló gyorsjárat sem ütemen felüli...
Amúgy meg - ha a közlekedésszervezés területén dolgoznék, menetrendváltás napján biztosan én is a terepen tölteném az időt. És meglehetősen szűk látókörű lennék, ha egy ilyen alkalommal csak a saját alágazatomra figyelnék oda, miközben a kettő nem lenne meg egymás nélkül.
Ez most mért olyan nagy bajod? 1 hétvégés szünet volt, utasszám nulla, vizsgaidőszak ON, hétvégén meg már kezdődik a hosszú szünet. Most hétvégén lehet majd erősebb forgalomra számítani.
Legkésőbb január 15-n megszüntetni és az utat is fel kell szedni, nehogy valaki, valaha, valamikor...
Indoklás: nincs oly kis kapacitású autóbusza a KK-nak, amellyel ez a szolgáltatás költséghatékonyan elvégezhető. (természetesen a megszüntetés és a felbontás előtt az utat fel kell újítani, végig új kopóréteggel ellátni, a másutt bevált recept szerint)
Nofene. El nem tudom képzelni, hogy a MÁV milyen beosztású szakemberét érdekelhetné egy busz telítettsége. Hacsak nem valamelyik buszos topikba akar fényképet berakni.:-)
Na gyerekek a MÁV-os szakemberek ismét rátermettségüket mutatják, hogy a lehető legjobb napon nézik az expressz buszok telítettségét és fényképezik! :D ""Szívből gratulálok!"" :D