Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Egy pár hete már nem látni kint őket, de a telephelyen se láttam őket. Persze lehet, hogy eldugták őket valahova, de kint forgalomba biztos nem járkálnak már.
Eddig sajnos nem nagyon keresték az utasok kegyeit(a Pannonnak meg amennyire csak vissza tudok emlékezni,azóta ez a honlapja van.Eléggé ráférne már a modernizálás). De majd talán jövőre. :)
Mondanám,hogy akkor tájékozódjunk a jól bevált papír alapú menetrendből,de sajnos az sem jó mindig.Tudok olyan járatról,amelyik évek óta nincs feltűntetve az adott településhez a pécsi nagy menetrendi táblán. :(
Pár napontás járat is törlésre kerül, illetve vannak fantom járatok is! :D /de persze ezért megint majd a szolgáltató lesz a genya, mert megvan hirdetve mégse megy a járat. Még jó, hogy DAKK-nak hozza őket! :D/
Eddig teljesen megvoltam elégedve a volános ellenőrökkel, de a mai egy igazi "bunkó" volt. Két embernél nem volt jó valami aztán ahogy megy hátrébb hangosan mondja: "nyolcezer itt, nyolcezer ott, nem baj, úgyis karácsony lesz." Persze akiknél nem volt jó a bérlet vagy valami azok megérdemlik, na de akkor is..
Leszálltak sofőr morgott egy ideig hogy mekkora "bunkó" volt, meg hogy "köszönöm"..
Lehet megint egyel kevesebb sofőr lesz.., pedig nagy kár lenne a sofőrért, normális. :/
Ez szimplán a menetrendek.hu hülyesége:nem először van ilyen,hogy duplikálva mutat járatokat(tavaly ilyenkor például az összes Szeged-Székesfehérvár járatot Tiszásnak mutatta)
Teljesen rosszak a km adatok is, Mohácsig az egyiknél 45, a másiknál 46 km. És az egyiket törölni kellene hiszen nincs két járat. Jelezni kellene az illetékeseknek...
Nekem semmi bajom, csak az előzményre reagálva írtam be. Egyébként épp a leírtak miatt felesleges volt leközlekedni, ahogy máskor is vannak kivételes napok, pl okt 26 volt, ahol mivel középsulis szünet volt ezért a minisztérium szerint nem mennek a többiek sem... :)
A pálya a szűkebb, nagyrészt 120, mínusz lassújelek. A mozdonyok többsége elvileg 130, gyk. 120, a 10-67, 20-67 kocsik 140 km/h, a cseh szerelvénnyel nem számolva.
Amúgy anno a 809/806 (Mecsek-expressz) M62+rezsó+személykocsik kombinációban 06:00 - 08:45, 18:00 - 20:45 között tette meg az utat, felfelé szentlőrinci és kelenföldi, lefelé szentlőrinci megállás mellett, azaz max. 100 km/h tempóval.
... és még azt is tegyük hozzá, hogy az a Déli - Kelenföld 6 perce volt (akár kelenföldi megállás nélkül páros irányban), szemben a 8 perccel hosszabb keletis iránnyal. Máris lefaragtunk az előzőekkel együtt közel 20 percet.:-)
Ennek azért van egy egyszerű oka. Az az IC nem állt meg minden bokornál - az első IC még Szentlőrincen sem, nemhogy Dombográdon, pláne nem egy Sásdon vagy egy Pincehelyen - hanem ment, előle állt félre minden. Most meg óhatatlanul egymásba botlanak, a vonal egyvágányú szakaszán pedig Ud az egyetlen állomás, amely alkalmas egy tisztességes IC-keresztre. Nem véletlen, hogy a sásdit gyorsan elfelejtették. (No meg persze volt Döbrököz, Sárosd is.)
Ha kivonod a menettartamból a dombóvári, simontornyai, sárbogárdi 3-5 (Bogárdon néha több) perc ácsorgást a keresztek miatt, és ezt sikerülne 1 percre csökkenteni, akkor azért hozható lenne minimum 10 perc most is. Sárbogárdon időnként a forgalmi iroda melletti automatánál szoktuk meginni a reggeli kávét, és nem nagyon kell vele kapkodni.:-)
"Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés."
Talán pont ebben az időben utaztam vele. :)
Ami viszont nagyon megmaradt, hogy már Dombóvár magasságában megtelt a fülke amiben utaztam, és később végigsétálva a vonaton, ez nem csak a fülkénkre volt igaz, hanem lényegében az egész vonatra.
Amúgy leánykorában tényleg csak győri volt, bp.-i stokk nélkül, később egészen Pozsonyig ment egy időben. Később, amikor már pesti kocsikat is vitt, még a sárbogárdi szétakadással is verte menettartamban a mai IC-ket. Az akkoriakat persze nem.:-)
"régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett."
Sokáig az volt a "győri", aztán az ebben a formában soha össze nem jövő 258-2/259-1 szarajevói, később a még egy ideig valódi gyorsvonatként közlekedő 8009. Kedvenc időszakomban Tirisztorka vitte, CFR kocsikból állt, és Gyulán át Aradra járt, no nem menetrend, hanem SZVÖR szerint, de végül is átszállás nélkül, a Keletiben gépcserézve. Egy dologban volt közös minden korszakában, az egyik legkihasználtabb vonat volt Pécs - Bp Déli (Keleti) között.
"Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett."
Bizony, használtam rendszeresen. Eleinte (mármint emlékezőképességemhez képest) 5:00-kor indult és ez volt az egyetlen keletis kapcsolat, de ennek megfelelően nem is ért be 8 előtt. Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés.
Másik hiánypótló megoldás a postavonat és az azt pótló vasárnap esti gyors volt.
"Az miért van hogy Szekszárdról már 4:10-kor van busz Budapestre?"
Vélhetően azért, mert néhány tíz évvel korábban úgy gondolta a Volánbusz, hogy a Dunaföldvárról, Dunaújvárosból a fővárosba ingázókat egy Szekszárdról induló járattal szolgálja ki. Ezzel együtt a Tolna és Paks közötti településekről Paksra, míg Bölcskéről, Madocsáról Dunaföldvárra, Dunaújvárosba is biztosít eljutást reggel 5:30-ra, 6:00-ra, illetve 6:30-ra, valamint emellett Budapestre is.
Szekszárdról Budapestre már vagy 4 éve szerintem senki sem használja, mivel a másfél órával később induló gyors - ahogy írtad is - 25 perccel ér csak később.
A Pécs és Budapest közötti kapcsolat mindig is vasúton volt biztosítva, így ezt ne a busztól várd. :)
Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett.