Keresés

Részletes keresés

ikarusman280 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 27812

Háló!

 

Egy pár hete már nem látni kint őket, de a telephelyen se láttam őket. Persze lehet, hogy eldugták őket valahova, de kint forgalomba biztos nem járkálnak már.

Előzmény: BSF-127 (27811)
BSF-127 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 27811

Sziasztok kedves déli szomszédok!:)  

 

Dolgoznak még nálatok a Gemences IK 415-ös kocsik? Mert még ott vannak Baranyába nálatok állítólag! (JOM-415,JLW-974).

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27810

Eddig sajnos nem nagyon keresték az utasok kegyeit(a Pannonnak meg amennyire csak vissza tudok emlékezni,azóta ez a honlapja van.Eléggé ráférne már a modernizálás). De majd talán jövőre. :)

Előzmény: Snake-Mojzi (27809)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27809

Könnyebb lenne, ha nem tartozna a három Dél-dunántúli volán azon cégek közé, akik nem töltik fel a honlapjukra a menetrendkönyvet...

Előzmény: JLW-470 (27808)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27808

Mondanám,hogy akkor tájékozódjunk a jól bevált papír alapú menetrendből,de sajnos az sem jó mindig.Tudok olyan járatról,amelyik évek óta nincs feltűntetve az adott településhez a pécsi nagy menetrendi táblán. :(

Előzmény: Törölt nick (27806)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27807

Tudod mi a gáz:a bajainál valóban 46km-re került Mohács(ismerős mai tapasztalata).És akkor nincs emelés...

Előzmény: BPV-093 (27799)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27806

Pár napontás járat is törlésre kerül, illetve vannak fantom járatok is! :D /de persze ezért megint majd a szolgáltató lesz a genya, mert megvan hirdetve mégse megy a járat. Még jó, hogy DAKK-nak hozza őket! :D/

Előzmény: JLW-470 (27801)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27805

Eddig teljesen megvoltam elégedve a volános ellenőrökkel, de a mai egy igazi "bunkó" volt. Két embernél nem volt jó valami aztán ahogy megy hátrébb hangosan mondja: "nyolcezer itt, nyolcezer ott, nem baj, úgyis karácsony lesz." Persze akiknél nem volt jó a bérlet vagy valami azok megérdemlik, na de akkor is..

Leszálltak sofőr morgott egy ideig hogy mekkora "bunkó" volt, meg hogy "köszönöm"..

Lehet megint egyel kevesebb sofőr lesz.., pedig nagy kár lenne a sofőrért, normális. :/

 

 

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27804

Ez szimplán a menetrendek.hu hülyesége:nem először van ilyen,hogy duplikálva mutat járatokat(tavaly ilyenkor például az összes Szeged-Székesfehérvár járatot Tiszásnak mutatta)

Előzmény: W007W (27803)
W007W Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27803

Biztos kozos uzemeltesesu jaratok mint a repuloknel.

Előzmény: BPV-093 (27800)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27802

:D

Előzmény: JLW-470 (27801)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27801

Azt hiszem lassan készülhetünk egy nagyobb vasárnapi járatritkításra...

BPV-093 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27800

 

Megnéztem, a többi távolsági járat is duplán szerepel (DAKK és Pannon címkézéssel is).

Előzmény: BPV-093 (27799)
BPV-093 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27799

 

Teljesen rosszak a km adatok is, Mohácsig az egyiknél 45, a másiknál 46 km. És az egyiket törölni kellene hiszen nincs két járat. Jelezni kellene az illetékeseknek...

Előzmény: W007W (27798)
W007W Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27798

?

 

hory004 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 27797

Nekem semmi bajom, csak az előzményre reagálva írtam be. Egyébként épp a leírtak miatt felesleges volt leközlekedni, ahogy máskor is vannak kivételes napok, pl okt 26 volt, ahol mivel középsulis szünet volt ezért a minisztérium szerint nem mennek a többiek sem... :)

Előzmény: Törölt nick (27772)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27795

A pálya a szűkebb, nagyrészt 120, mínusz lassújelek. A mozdonyok többsége elvileg 130, gyk. 120, a 10-67, 20-67 kocsik 140 km/h, a cseh szerelvénnyel nem számolva.

 

Amúgy anno a 809/806 (Mecsek-expressz) M62+rezsó+személykocsik kombinációban 06:00 - 08:45, 18:00 - 20:45 között tette meg az utat, felfelé szentlőrinci és kelenföldi, lefelé szentlőrinci megállás mellett, azaz max. 100 km/h tempóval.

Előzmény: Nbbarcs (27794)
Nbbarcs Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27794

Mennyi lenne az elérhető pályasebesség a vonalon? És mennyit tudnának menni a jelenlegi kocsik? Melyik a szűkebb keresztmetszet?

Előzmény: FOMA (27793)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27793

... és még azt is tegyük hozzá, hogy az a Déli - Kelenföld 6 perce volt (akár kelenföldi megállás nélkül páros irányban), szemben a 8 perccel hosszabb keletis iránnyal. Máris lefaragtunk az előzőekkel együtt közel 20 percet.:-)

Előzmény: Controlled* (27791)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27792

Ennek azért van egy egyszerű oka. Az az IC nem állt meg minden bokornál - az első IC még Szentlőrincen sem, nemhogy Dombográdon, pláne nem egy Sásdon vagy egy Pincehelyen - hanem ment, előle állt félre minden. Most meg óhatatlanul egymásba botlanak, a vonal egyvágányú szakaszán pedig Ud az egyetlen állomás, amely alkalmas egy tisztességes IC-keresztre. Nem véletlen, hogy a sásdit gyorsan elfelejtették. (No meg persze volt Döbrököz, Sárosd is.)

 

Ha kivonod a menettartamból a dombóvári, simontornyai, sárbogárdi 3-5 (Bogárdon néha több) perc ácsorgást a keresztek miatt, és ezt sikerülne 1 percre csökkenteni, akkor azért hozható lenne minimum 10 perc most is. Sárbogárdon időnként a forgalmi iroda melletti automatánál szoktuk meginni a reggeli kávét, és nem nagyon kell vele kapkodni.:-)

Előzmény: Controlled* (27791)
Controlled* Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27791

Igen az is egy érdekes dolog hogy a villamosítás után 2:30 - 2:40 perc volt Bp vonattal és most így 15-20 év elteltével 3:00 ha nem jön semmi közbe.

Előzmény: setra415HD (27782)
JLW-470 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27790

JOM-819 fordáján még mindig a JLW-434 van?

Előzmény: Törölt nick (27789)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27789

JOM-816-ról tudd valaki valamit? Merre van? Helyette a JOM-819 van.

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27788

Nekem nagyon nem tetszik,hogy így szétdarabolják a tömegközlekedés gyűjtőfórumot...

JLW-470 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27787

" Pécsre pedig 17:20-kor jön az utolsó igaz vonat még van 19:45-kor."

 

Ráadásul ezért a 17:20-asért is mennyit kellett küzdeni...

Előzmény: Controlled* (27773)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27786

"Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés."

 

Talán pont ebben az időben utaztam vele. :)

Ami viszont nagyon megmaradt, hogy már Dombóvár magasságában megtelt a fülke amiben utaztam, és később végigsétálva a vonaton, ez nem csak a fülkénkre volt igaz, hanem lényegében az egész vonatra.

Előzmény: hungeri (27783)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27785

Amúgy leánykorában tényleg csak győri volt, bp.-i stokk nélkül, később egészen Pozsonyig ment egy időben. Később, amikor már pesti kocsikat is vitt, még a sárbogárdi szétakadással is verte menettartamban a mai IC-ket. Az akkoriakat persze nem.:-)

Előzmény: FOMA (27784)
FOMA Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27784

"régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett."

Sokáig az volt a "győri", aztán az ebben a formában soha össze nem jövő 258-2/259-1 szarajevói, később a még egy ideig valódi gyorsvonatként közlekedő 8009. Kedvenc időszakomban Tirisztorka vitte, CFR kocsikból állt, és Gyulán át Aradra járt, no nem menetrend, hanem SZVÖR szerint, de végül is átszállás nélkül, a Keletiben gépcserézve. Egy dologban volt közös minden korszakában, az egyik legkihasználtabb vonat volt Pécs - Bp Déli (Keleti) között.

Előzmény: setra415HD (27782)
hungeri Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27783

"Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett."

 

Bizony, használtam rendszeresen. Eleinte (mármint emlékezőképességemhez képest) 5:00-kor indult és ez volt az egyetlen keletis kapcsolat, de ennek megfelelően nem is ért be 8 előtt. Később 4:53 lett az indulás (kereken :p) és Déli a végállomás, ekkor talán egy-két perccel 8 előtt volt az érkezés.

 

Másik hiánypótló megoldás a postavonat és az azt pótló vasárnap esti gyors volt.

Előzmény: setra415HD (27782)
setra415HD Creative Commons License 2014.12.15 0 0 27782

"Az miért van hogy Szekszárdról már 4:10-kor van busz Budapestre?"

 

Vélhetően azért, mert néhány tíz évvel korábban úgy gondolta a Volánbusz, hogy a Dunaföldvárról, Dunaújvárosból a fővárosba ingázókat egy Szekszárdról induló járattal szolgálja ki. Ezzel együtt a Tolna és Paks közötti településekről Paksra, míg Bölcskéről, Madocsáról Dunaföldvárra, Dunaújvárosba is biztosít eljutást reggel 5:30-ra, 6:00-ra, illetve 6:30-ra, valamint emellett Budapestre is.

 

Szekszárdról Budapestre már vagy 4 éve szerintem senki sem használja, mivel a másfél órával később induló gyors - ahogy írtad is - 25 perccel ér csak később.

 

A Pécs és Budapest közötti kapcsolat mindig is vasúton volt biztosítva, így ezt ne a busztól várd. :)

Amúgy ha jól emlékszem, régebben volt egy Pécsről reggel 5 óra körül induló gyorsvonat, ami még 8 óra előtt a Délibe érkezett. Kb. 15 évvel korábban volt hozzá szerencsém, akkor nagyon szép kihasználtsággal közlekedett.  

Előzmény: Controlled* (27773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!