Szia Koszi a valaszt, szoval akkor ha jol ertem eleg lesz osszekotni a ket vezeteket es egyszerre raadni a +12V ha inditani akarom a kalyhat.
Eddig egy hokapcsolo inditotta automatikusan ha a homerseklet 5-10 fok ala sulyedt, de a D3WZ-nek nem volt generatorra csatlakozo szalja (kivezetve bekotve gyarilag). Joarban kapnek egy D5WZ-t biztosan jolmukodot es gondoltam kicserelem meg beiktatok egy keringetot is meg egy programorat hogy tudjam allofuteskent hasznalni.
Mit tudtok a VW T4-be szerelt bosch keringetokrol ? Szereztem egy hasznaltat de van egy kis hangja.
A keringeto szivattyut a kalyha ele melle kell szerelni kotelezokepp vagy a kiskorben beiktatthato barhova ? (nagyon szukos a hely a kalyha mellett)
Szia! Én szereltem Sharan Eber kályhákat, méretre egyformák voltak,bár nekem volt Hydronic II is, annak a tetején volt az elektronika, az picivel magasabb volt amiatt,de az sem gond, mert a vízcsövek ott futnak ki, és kb. a csonk magasságáig ér,. Aminek a frisslevegő motor előtt van az elektronikája, szerintem egy méret. A generátortól azért kell neki jel, (12 V), mert ez csak kiegészítőfűtésként üzemelt valószínűleg, és csak járó motor esetén indul el a kályha. Lehet nincs benne külön vízkeringető szivattyú, és a motor járása nélkül nem kering a víz, egyből felfőzné azt a 2 deci vizet, ami a kályhába belefér, és kikapcsolna a kályha hővédelme.
Ritka az.hogy nem vagyok konnektor közelben,inkább az volna a szempont,hogy védjem a motort a hidegindításkor.A fő szempont,hogy tudjam"pörgetni" az autót(TDi),mert sokat mozgok városban és sűrűn lekormolja a turbó geometriáját,ha lassan megyek a hideg motor miatt.
nekem az eber-nél azt mondták, egy szempontot kell figyelembe venni a beépítési pozíció megválasztásakor. a kályhán levő üzemanyagcső csonkjának mindig a vízcső csonk felett kell lennie. lehet hogy igaz ez a webasto-nál is. de balu vagy csacska (bár már rég láttam itt) biztos jobban tudja.
Sziasztok! Valaki meg tudna mondani hogy D3WZ kalyha helyere beteheto egy D5WZ ? Az erdekelne hogy a kulso meret joval nagyobb e vagy ugyan akkora es hogy a D5WZ indithato e egy sima 12V-al mint a D3WZ ? (a D5WZ mercibol valo)
Nekem régen egy 123 Mergába volt ilyesmi beépitve, de elég körülményes, mivel nem minden esetben jutsz áramhoz. Hátránya még hogy csigalassú és sok esetben nem fordul meg a viz magától esetleg kellhet hozzá egy szivattyú. A programkapcsolobol sem jo a tul olcso mert az nem megbizhato, de kétségtelenül a legolcsóbb megoldás.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem,dízel audiba tennék defa motormelegítőt,időzítő kapcsolóval kombinálva (20 program) Érdemes ezzel foglalkozni? Köszi a válaszokat!
Szia! http://www.eberspaecher.hu/futestechnika/index.php , a lap alján találsz e-mail címet. Én egyszer érdeklődtem árakról tavaly. Pár nap késéssel, de válaszoltak is rá. Nekem erről a címről jött vissza válasz, megpróbálhatod ezt is.Nátz Zsolt [natz.zsolt@eberspaecher.hu] Az általam lekérdezett tavalyi árak csak is tájékoztatásul.: Hydronic D3WZ tömítéskészlet (20 1820 99 00 01): 3.331,-Ft+ÁFA/db Hydronic D3WZ O-gyűrű (22 1000 70 00 02): 553,-Ft+ÁFA/db
erre nem gondoltam. de a leírás a hibakód lista sehol sem említi. és még soha ezelőtt a 2 alkalom előtt nem találkoztam vele. pedig tavaly volt pár hiba a szarakodó motor miatt...
Igen, levettem a kályháról a betápot, és néztem, hogy melyik biztosíték kihúzásával szűnik meg a fesz. És ez a 9 sz. bizt. (15A) Gondolom a tiltást a betáp lehúzásával is fel lehetne oldani, de igyekeztem szakszerűen a leírtak szerint eljárni. Remélem a tied is megjavul! Ezer köszönet.
Hálásan köszönöm a segítséget! Megy a kályha. :-)) A leírtak szerint jártam el, annyi különbséggel hogy nem a 8., hanem a 9. biztit kell kivenni, és nem 20A, hanem csak 15A. A kézikönyv is a 8. biztosítékot írja a kályhára, de a valóság kicsit más.
Bocs de lassan irtam, és megelőztél. A szivattyút hagyd a helyén, a kályháról ha lehúzod az üzemanyag vezetéket és ha 12V impulzusokat adsz a hatos csatlakozó 6. lábára ( hallani is a kattogást ) akkor nemsokára a cső végén megjelenik a gázolaj. Innetől kezdve az üzemanyagellátás rendben lesz ha megindul a szivattyú.
Valami olyasmi van a szövegben, hogy három sikertelen indítás után reteszel, és akkor ha a hibát elhárítottad akkor ez a módszer feloldja a tiltást. Holnap kiderül hogy erre az esetre alkalmas-e. Minden esetre ha a tápvezeték leürült, akkor az indítási kisérlet előtt szivattyúzd el az üzemanyagot a kályháig.
Amúgy a kérdésedre válaszolva: Ez a sok elektronikus biz-basz az autókban már minden f..ságra képes :))
1. Ensure timer or switch is in the off position. Turn timer or switch to the on position. Remove fuse F2 (20 Amp), refer to wiring diagram on page 5 for identification. Reinsert after 5 seconds.
2. Cycle timer or switch off and then back on once more. Remove fuse F2 once again and reinsert after 5 seconds. Heater should attempt to start in 10 seconds after inserting fuse. Coolant temperature must be below the lower threshold before heater will attempt to start.
Ha az általad irt okból letiltott akkor esetlegesen a követkető reset akciót próbáld ki.
Troubleshooting Steps
After 3 consecutive unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition. Before troubleshooting the heater, ensure heater is not in the “Lockout” mode by performing the following reset procedure:
Az F2 biztosíték a 75 ösben a motortéri biztosítéktábla 8 as helyén van.
A 3-as lábra érkező külső hőmérséklet szenzornak is 12V kellene adnia? Mert az most nem ad 12v-ot. A 3-as lábra is adtam 12V-ot, de úgy sem indult. Régebben az 1-es lábról el lehetett indítani.
De akkor mi lehet a hiba? Direktben sem tudtam elindítani. A kályhán az 1,3,4,6, láb van bekötve. Az órától megkapja az 1-es láb a 12V-ot.
Néhány napja kifogyott az üa a kocsiból. Valószínűleg ezért kattogott hangosan. Lehet, hogy fellevegősödött a rendszere? Vagy ez miatt letiltott a kályha? Ötlet?