Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Engem az érdekelne, hogy mikor lehet már végre ütemes menetrendet bevezetni.... a név ötödleges szerintem.
Itt súlyos bajok vannak, százmilliókat, milliárdokat égetünk el olyan menetrendekkel, melyeknek a hatékonysághoz közük sincsen, miközben az utasok egy ótvar rendszert vesznek igénybe, ahol leginkább az ő igényük az utolsó szempont.
Az MVK rossz példáját senki se követte. A rossz példa az lett volna ha 29-30-án is szabadnap szerint járnak a buszok, ahogy ezt Miskolcon bevállalták. Ettől égnek meredt volna a pár szál hajam nekem is. Minden meg volt hirdetve.
- Buszokon
- Hangos utastájékoztatás
- Kiadvány is volt
- Újság
- Rádió
- Webes felület
- A face hiányzik még, de pótolni kell!
Azt gondolom, hogy az utasok nagy része előre tájékozódik. Volt egyes vonalakon zsúfoltság, ez várható is volt, de nem érdemes ilyenkor kiállni dupla teljesítménnyel egy olyan városban ahol feltehetően az utasok nagy része szabadságon van.
Ami tanulság, hogy lehet ilyenkor Patacsról többletjáratokat indítani reggel, de ennyi. Dolgozni be lehet járni minden városrészből hétvégén is.
Azt ne feldd, hogy idén először nem állt le 31-én a közlekedés 21 órakor, illetve, voltak éjjeli járatok a nagyobb városrészek fele. A tömegjelenet éjfél után volt megfigyelhető a városban és nem reggel 7-kor ;)
Na és? Nem nemzetközileg eladható márkanevekre volt szükség, hanem olyan cégnevekre, amik nyelvtanilag helyesen, az értelmezhetőség szempontjából pontosan kifejezik, hogy az adott cég hol szolgáltat és mit csinál. Jól is néznénk ki, ha kreatívok által kitalált, nem egy esetben a magyar nyelvtant megerőszakoló fantázianeveket kaptak volna az egyesített cégek (a korábbi egyesítési szisztémában lett volna például a Nordbusz meg a Rónabusz, kész katasztrófa mindkettő).
Nem tudom, anyám szokott olyanokat mondani anno, hogy "ma a Vasival jöttem haza".
Egyébként igazad van, de az akkor is egy tájékozódási pont sokszor, hogy tudod, hogy milyen cégjelzésű buszt keresel (miután a járatot kinézted a menetrendben). Például ha kimész valaki elé egy állomásra, vagy ha rohansz a buszra.
De az tény, hogy ezeket a KK-honlapokat a kutya nem fogja nézegetni. ;-)
Teljesen igazad van. Eddig is mindegy volt nekik kié csak menjen oda ahova ők tartanak. Nekik egyszerűen volán volt mind oszt' kész. Az egyszeri újságírónak is csak volánbusz.
Gondolom túl bonyolult feladat lett volna egy, a régióra jellemző tájegységet, történelmi vagy akár latin nevet használni megnevezésnek, hogy az egyszeri ember meg tudja jegyezni és ki is tudja mondani.
Ennél még a szocializmusban is több fantáziájuk volt a döntéshozóknak.
Illetve az új cégek elnevezései is nagyon fantáziadúsak. Mari néni legyen a talpán, aki ezeket a sokszor csak egy betűben eltérő mozaikszavakat mozaikszókat meg tudja majd különböztetni.
Mindjárt milyen értelmes szöveg fogadja ott az embert:"Kedves Utasaink! Aktuális információkról a beolvad leánytársaságok honlapjairól tájékozódhatnak! A leánytársaságok menüpont alatt"
A céghonlapokról átirányítanak ide,itt meg semmi info nincs(az esélyegyenlőség jegyében meg csak somogyi képek vannak). :)))
Én reménykedtem, hogy az a logó valami kezdetleges munkaanyag, de úgy látszik, ezt tényleg komolyan gondolták. Bár a weboldal is egy katasztrófa.
Nem tudom, a sok milliárdos átszervezősdibe miért nem fért volna bele egy haveri arculattervező cég bevonása, hogy legalább kinézzen valahogy a hófehér buszokon, mint pl. a minimalista trendet követő Volánbusznál.
Minden írott és íratlan arculattervezési, tipográfiai szabállyal szembe megy ez, és olyan, mintha ceruzával csinálták volna és beszkennelve paint-ben kiszínezték volna. :O
Sztem akkor a javítandó dolgokat kikalapálták rajta,és ment is vissza a forgalomba.Nem látszódott rajta,hogy akkor felújították volna(2006 körül volt felújítva amúgy).