Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Azért ne csináljunk úgy, mintha Keczerék az évtized lehetőségét hozták volna Pécsre. Ők egyszerű befektetők voltak, de ez egy veszteséges közszolgáltatás, hazánk még nem tart ott, hogy befektetésre érdemes legyen.
A 40 buszról is szívesen lemondok én, ha ez a mennyiség nem a flotta negyede, hanem a harmada (ld. Debrecen). De adja az Ég, hogy ne kerüljön több pénzbe az ügylet a pécsieknek, ez a legfontosabb.
Kevés pécsit vigasztal ha a cég 4,5 milliárdos követelése helyett, megegyezéssel csak 3,0 milliárdot kell majd a városnak fizetni.
Az is 40 db új, csuklós busz ára.
Szerintem a városlakók inkább az új buszokra szavaznának, szavaztak volna ha Pécs élhetősége szóba kerül, mint 1-2 hepciáskodó helyi potentát miatti bírságra/jóvátételre, megegyezéses kifizetésre, nevezzük akárminek az ablakon kidobott igen nagy összeget.
A visszafoglalás már csak egy okozat volt. Bár kétségtelen, hogy lehetett volna ezt elegánsabban is végigvinni, de egy jogállamban azt sem fordulhat elő következmények nélkül, hogy egy stróman cégnek kiszervezik a város által vásárolt saját buszait és viszabéreltetik velük a piaci ár többszöröséért.
Tudtam,hogy elfelejtek valamit:EWS-819 is előkerült,az MPS-341 ex fordáján dolgozott.Akkor majd idővel kiderül,hogy végleg idekerül-e(itt eddig nem volt fix busz a 341 óta).Az viszont sztem biztos,hogy most már Pécshez tartozik.
A JOM-816 sztem tartalék lett(LUU-964 helyén dolgozott),ami kicsit fura,mivel még van 2 Ik 200-as is fordán.JOM-858-at továbbra sem láttam.Állítólag a JOM-817 is régebb óta nincs,ahelyett pedig a JLZ-128 van kint.Érdekes,hogy számításaim szerint 10 tartalék gép(ez nem sok amúgy?) van Mohácson,és ma mégis csak 1 pihent munka nélkül a telepen.
A további 2 érkező(HAE-785,JLW-498) pedig fix sofőrös tartalék félék(többnyire azon a 3 fordán vannak,ahol nincs fordás gép).
Azt tudja valamelyikőtök,hogy a 14:00-as Pécs-Mohácsnak melyik járat a párja?Mert még ha a 6:25-ös Mohács-Pécsnél 3 járatot veszek,akkor sem jön ki a párja.Talán rezsiben jön be Pécsre?
Azért valljuk be , ahogy "elfoglalták" Páváék a céget az minden jogállami normával szembe ment. És most teljesen mindegy, hogy milyen indokkal, ez akkor is elfogadhatatlan volt.
Ezt egyelőre még csak te állítod, meg az offshore cég vezetője. Még ha a tízmillió szövetségi kapitány és közgazdász mellet a tízmillió jogász országában is élünk, azért én azt mondom, adjunk egy esélyt az igazsászolgáltatásnak is, mielőt prejudikálunk...
Ha jól csalódom a pécsi vízmű ügyben is elhangzott 5-7 pécsi vezető szájából, hogy :
- nem, nem, soha,
- nekünk van igazunk,
- stb.
Azután mikor az ügy elhagyta a független/részlehajló magyar bíróságokat és tovább lépett nemzetközi szintre, akkor csendben kifizettek sok milliárd forintot az egykor nagy nyilvánossággal, nagy dérrel-durral kiebrudált külföldieknek.
A bánatpénz kifizetésekor valahogy nem állt ki a polgármester, és nagyhangú helyettesei, hogy :
- miattam vesztett Pécs városa,
- miattam fizettünk 3 milliárdot (50 új autóbusz árát) büntetésből.
Nem kell hozzá nagy jogász tudomány, hogy most is hasonló lesz a forgatókönyv.
Itthon (Pécsen) első- és másodfokon nyerni fog a város a bíróságon.
Amikor az ügy tovább kerül nemzetközi bírósági szintre, akkor meg a 4,1 milliárdos követelés helyett, megegyeznek, hogy Pécs városa megint fizet 3-3,5 milliárd forint (kb. 60 új busz ára) bánatpénzt.
Szomorú történet.
A két városi elbaszarintás (foglalások) miatt kifizethető bánatpénz cca. 6 miliárd forintból, kb. 90 db új, városi szóló, vagy 50 db új, városi csuklós buszt vehetett volna a város, polgárai számára.
Majd lesz frissebb a 2014-es beszámolónál.:-) Az viszont beszédes szám a komlói üzem illetékeseinek szakmai hozzáállásáról, hogy egy-egy helyi kivitelű kocsi, az üzemidejének 0,52 illetve 0,597 %-át töltötte a helyi forgalomban.
Az hogy ez a Pannon Volán önkormányzatnak nyújtott 2013. évről adatszolgáltatása egy megint egy dolog.
Az hogy a 2014. évi beszámoló kb. 2015. április vége felé lesz talán elérhető, az meg egy másik.
Az, hogy nem található fent neten publikus formában napi szintű frissítéssel nyolc féle szempontú szűrő alkalmazásával az adott társaság állománylistája az megint egy másik dolog :)
Ha ennyire oda van a témáért írhat levelet Komló Önkormányzat és a DDKK-nek, hogy ő mit szeretne megtudni, Ha megtudja egészségére. ha nem, akkor is.