Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Olvasd figyelmesebben végig amit írtam, mert én épp harmadfokról, nemzetközi bíróságról beszéltem.
Arra blazírozni egy ítéletet, hogy úgy sincs pénzük jó ügyvédet fogadni, ezért bármit megtehetünk..................nos ez sok minden, csak nem jogbiztonság.
Attól függhet Pécs város, városi közlekedési társasága és a város közötti jogvita végeredménye, hogy mekkora cég a felperes ?
Ha így van, akkor az a "független" bíróság annyira független, mint egy pártkatona egy frakcióban.
----------------
Arra blazírozni egy ítéletet, hogy úgy sincs pénzük jó ügyvédet fogadni, ezért bármit megtehetünk..................nos ez sok minden, csak nem jogbiztonság.
Attól még, hogy számodra nem tetsző ítéletet hoz, még ne vádoljuk a bíróságokat elfogultsággal. Az esetek többségében első és másodfokon két teljesen ellentétes ítélet születik, többek közt ezért is demagógia azt állítani, hogy Magyarországon nincs független bíróság. Pláne egyetlen döntésből következtetve...
A Suez egy multinacionális nagyvállalat, egyértelmű, hogy ők már az elején is a nemzetközi bírósági tárgyalásra gyúrtak, olyan ügyvédi irodát bérelhetnek fel akár az ügyre, amit Pécs soha nem engedhetne meg magának. Persze, ettől még nem vitatom a döntést.
De a Mecsekbuszt, amit néhány ügyeskedő hívott életre azzal a céllal, hogy a város buszaira rátehesse a kezét, ne hasonlítsuk már össze vele.
Tegyük helyére a dolgot: a PK kiebrudalásának a _módját_ kifogásolni teljesen jogos (a cél nem mindig szentesíti az eszközt). Írásaidból nekem az jön át azobban, hogy maga a tény kerül kifogásolásra, ez pedig nekem kevésbé tetszik.
Azért ne csináljunk úgy, mintha Keczerék az évtized lehetőségét hozták volna Pécsre. Ők egyszerű befektetők voltak, de ez egy veszteséges közszolgáltatás, hazánk még nem tart ott, hogy befektetésre érdemes legyen.
A 40 buszról is szívesen lemondok én, ha ez a mennyiség nem a flotta negyede, hanem a harmada (ld. Debrecen). De adja az Ég, hogy ne kerüljön több pénzbe az ügylet a pécsieknek, ez a legfontosabb.
Kevés pécsit vigasztal ha a cég 4,5 milliárdos követelése helyett, megegyezéssel csak 3,0 milliárdot kell majd a városnak fizetni.
Az is 40 db új, csuklós busz ára.
Szerintem a városlakók inkább az új buszokra szavaznának, szavaztak volna ha Pécs élhetősége szóba kerül, mint 1-2 hepciáskodó helyi potentát miatti bírságra/jóvátételre, megegyezéses kifizetésre, nevezzük akárminek az ablakon kidobott igen nagy összeget.
A visszafoglalás már csak egy okozat volt. Bár kétségtelen, hogy lehetett volna ezt elegánsabban is végigvinni, de egy jogállamban azt sem fordulhat elő következmények nélkül, hogy egy stróman cégnek kiszervezik a város által vásárolt saját buszait és viszabéreltetik velük a piaci ár többszöröséért.
Tudtam,hogy elfelejtek valamit:EWS-819 is előkerült,az MPS-341 ex fordáján dolgozott.Akkor majd idővel kiderül,hogy végleg idekerül-e(itt eddig nem volt fix busz a 341 óta).Az viszont sztem biztos,hogy most már Pécshez tartozik.
A JOM-816 sztem tartalék lett(LUU-964 helyén dolgozott),ami kicsit fura,mivel még van 2 Ik 200-as is fordán.JOM-858-at továbbra sem láttam.Állítólag a JOM-817 is régebb óta nincs,ahelyett pedig a JLZ-128 van kint.Érdekes,hogy számításaim szerint 10 tartalék gép(ez nem sok amúgy?) van Mohácson,és ma mégis csak 1 pihent munka nélkül a telepen.
A további 2 érkező(HAE-785,JLW-498) pedig fix sofőrös tartalék félék(többnyire azon a 3 fordán vannak,ahol nincs fordás gép).
Azt tudja valamelyikőtök,hogy a 14:00-as Pécs-Mohácsnak melyik járat a párja?Mert még ha a 6:25-ös Mohács-Pécsnél 3 járatot veszek,akkor sem jön ki a párja.Talán rezsiben jön be Pécsre?
Azért valljuk be , ahogy "elfoglalták" Páváék a céget az minden jogállami normával szembe ment. És most teljesen mindegy, hogy milyen indokkal, ez akkor is elfogadhatatlan volt.
Ezt egyelőre még csak te állítod, meg az offshore cég vezetője. Még ha a tízmillió szövetségi kapitány és közgazdász mellet a tízmillió jogász országában is élünk, azért én azt mondom, adjunk egy esélyt az igazsászolgáltatásnak is, mielőt prejudikálunk...
Ha jól csalódom a pécsi vízmű ügyben is elhangzott 5-7 pécsi vezető szájából, hogy :
- nem, nem, soha,
- nekünk van igazunk,
- stb.
Azután mikor az ügy elhagyta a független/részlehajló magyar bíróságokat és tovább lépett nemzetközi szintre, akkor csendben kifizettek sok milliárd forintot az egykor nagy nyilvánossággal, nagy dérrel-durral kiebrudált külföldieknek.
A bánatpénz kifizetésekor valahogy nem állt ki a polgármester, és nagyhangú helyettesei, hogy :
- miattam vesztett Pécs városa,
- miattam fizettünk 3 milliárdot (50 új autóbusz árát) büntetésből.
Nem kell hozzá nagy jogász tudomány, hogy most is hasonló lesz a forgatókönyv.
Itthon (Pécsen) első- és másodfokon nyerni fog a város a bíróságon.
Amikor az ügy tovább kerül nemzetközi bírósági szintre, akkor meg a 4,1 milliárdos követelés helyett, megegyeznek, hogy Pécs városa megint fizet 3-3,5 milliárd forint (kb. 60 új busz ára) bánatpénzt.
Szomorú történet.
A két városi elbaszarintás (foglalások) miatt kifizethető bánatpénz cca. 6 miliárd forintból, kb. 90 db új, városi szóló, vagy 50 db új, városi csuklós buszt vehetett volna a város, polgárai számára.