Az Autotechnika 2005 07-es száma ir egy malőrről, amikor "az ugyanolyan" jelszóval szereltek be egy kipufhoz testelt szondát. Persze hogy nem müködött megfelelően!
"kipuff rendszeren okézom a test hianyt.. de kipuff csonkon.. nincs az az isten.."
A kipu legtöbbször mindössze gumifüggesztőkkel kapcsolódik a karosszériához, hol máshol veszne el a test mint a hf/kipucsonk találkozásnál? ( ha eltekintünk a rugós/tűzkarikás/mozgó kivitelű cső csatlakozós fajtától)
Volt már eset, hogy indítót akart javíttatni valaki, mert nem "lehetett" bikázni sem az autót. Nekünk meg simán indult. Aztán mutatta, hogy Ő hová tette a testkábelt..... :-)
Nem tudom, ehhez ilyenkor mit szól az ECU, ha testelt a szondaházhoz jeltest vezetéke.
A mutatót úgy kell feltenni, hogy függőlegesre állítod a számlapot, alul kb. 7 óra irányában van egy fehér jel, erre kell mutasson a felhelyezett mutató. (kicsivel lehet előrébb, akkor kevesebb lesz a 4%-ból adódó eltérés) Ezután a mutató végét átemeled az ütközőn.
A test, mint fogalom, egy olyan pont, aminek nem változik, stabil a potenciálja ( feszültsége ). Ebben a definícióban nincs benne, hogy ez kell, hogy a legkisebb potenciálú ( feszültségű ) pont legyen ( ez lenne az akkumulátor negatív sarka ). A tervező, akármilyen indokok alapján létrehozhat más e legkisebbtől nagyobb potenciálú (test ) referenciapontot is. Mondjuk a szonda jelföldje simán lehet 6V-on is akár. A lényeg, hogy ez a 6V-os jelföld nagyon stabil legyen. Ebben az esetben, ha több eltérő testpotenciálom van, gondoskodni kell arról, hogy az elemek ne okozhassanak zárlatot az eltérő potenciálú testpontok között. A(z univerzális) szonda, ha a jeltest nem az autó fémköpenyéhez van rögzítve (potenciál szempontból!) akkor zárlatot okoz(hat)na.
Hát: vagy elenged odabent a kontaktus, ami a szonda fémházára adja a G-t, vagy sose is volt, fene tudja. Le kéne csekkolni egy újat ohmmérővel, az érdekesség kedvéért.
Azt hiszem ez attól is függ, hogy az ECU-nál a jel testje megegyezik-e az akkumulátor(-)/karosszéria potenciáljával. Ha nem, akkor jobb ha a szonda jelföldje nem kapcsolódik a házhoz! Az univerzális szondát, gondolom, célszerű úgy gyártani, hogy minden esetben működjön, ez pedig azt jelenti, hogy nem kapcsolnám a házára a jeltestet. A gyári meg mindig jól van kötve, nem kell agyalni.
Ez esetben kipuff csonkba csavart o2S rol van szo. es ott kizart hogy menetes kapcsolaton muljon a test pont. Sztem siman nincs hazra kapcsolva a a szonda test szalja.. vagy egyeb.. de a rozsda itt nem jatszik.
Pusztán a logikám azt mondja, hogy nem, mert ha a két GND a házon közös, akkor a jelvezeték árnyékolásán jelentős áram folyna, ami ez esetben -szerintem- nem megengedhető. Szerintem a fűtés testje független a háztól. Ha nem lenne, felesleges lenne a 4. vezeték, ez esetben mi a hozzáadott érték a 3 vezetékeshez képest?
4 különböző hiba okozta a km-óra betegségét, így aztán mindenkinek egyszerre lett igaza. 4%-ot siet a számláló (ez még talán lehet gyári meghajtókerék). Szar a bowden, ez adja a zörgő hangot (olajozás után is). Kevés volt az olaj a mágnes tengelyén is, ettől remegett. Nem állt pontos szögben a mutató a tengelyen, ezért mutatott 15 csomóval többet (plusz a meghajtókerék 4%-a). Ezeket egyenként megcsináltam, meg is szűntek a problémák. Leszámítva a mutató tengelyre rakását, azt csak találomra tudom ráilleszteni. A 20 km/h-nál lévő pöcök miatt 0-hoz nem lehet illeszteni, csak először tűvel elfordítva a rugót, rányomni a mutatót valamilyen állásban. De hogy érzésre mennyivel fordítsam el... Most pl. 30 km/h-val kevesebbet mutat...
50-(100) W-os zöld izzót próbálj bele. De sajnos sok jóra nem érdemes számítani, szerencse kérdése. Nem engedik így át a vizsgán? Mi a helyzet az amerikai autókkal?
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy a mellékelt képen látható trabant korai indexnél(piros) eltudom-e érni azt, hogy narancssárgán villogjon? Gondolok itt ilyesmire, hogy "citromsárga" színű izzóval világíttatnám meg, lesz-e ebből narancssárga vagy semmi esély?Köszönöm
kivéve pár agyabeteg, de tulajdonléppen működő megoldást.
nem kell fikázni, mert kompakt, aztán emiatt pl merev tengelyeket szokás kiváltani ott vele, ahol nem divat szopatni a farigcsáló kedvű júzert, ha meg nem pont a street legal a cél, akkor mondjuk ebben a formában (igen, az utcai konfiggal) dragversenyeken se azonnal szarik be:
Van egy öreg VM dízellel szerelt kocsim. (Alfa 33 1.8) Az adagolóján van egy mikrokapcsoló, amit valamikor a "gázkar" kapcsolgatott, de én már úgy vettem, hogy ez el volt törve. Mi lehetett vajon a funkciója? Egyébként könnyen indul, meg megy is. Ezért nem is égető a dolog, csak kíváncsi vagyok. Előre is kösz
Meg tudná mondani valaki, hogy '98as vw 1.4 8V APQ motorba a hidrotőke külső mérete 35x26mm és a vw egy fajta tőkét rakott szinte az összes 8 szelepes motorjába?
Néztem az unix webshopba ill. egy helyi autósbolta is és a fenti 35x26 méretet hozta a program.
A bárdinál viszont 35x26mm jött ki, és most ez bezavart...
A lényeg hogy tudnék jó árban szerezni, de azt 1.3 motorhoz hireti az eladó, de szerinte jó az 1.4 be is. Én meg próbálom kideriteni hogy télleg-e
van egy renault trafic 2,5 dizel 6sebeséges váltoval
alényeg az lenne hogy gázadásra jobbra kezd el huzni a kocsi, de gáz elvételnél meg vissza huz balra,oda ahova a gázadáskor elindult jobbra szerintetek ez mitöl lehet???
Ne külön alkatrésznek vedd amit írtam, hanem iránynak. Én már pár ilyet szétbogarásztam, kb olyan gyűrűk vannak benne mint a váltók tengelyein. Azokat szokták cserélgetni. Mellémegy a trutyi és beszorul a nútba, ahogy megkapja a mennyiséget rögtön tömít, de ha nincs rajta rendes nyomás akkor nem zár le.
Próbálgasd csak. Amúgy ha meg volt bontva akkor én legalább 10X folyamatosan át szoktam tekergetni ide-oda hogy a levegő kijöjjön mindenhonnan, Ha levegős akkor is késhet egy kicsit.
Kormányműbe felesleges a fullos olaj. Szinte nincs is igénybe véve. Dextron I is bőségesen túlteljesíti az igényét. Amúgy szerintem nálad nem a jobb-oldali vezérlő nem nyit ki, hanem a bal nem zár le. Csak akkor zár le amikor a teljes mennyiséget megkapja. Rángasd meg jobbra-balra hátha csak trutyis egy kicsit a szelepje.
Kicsereltek a pumpat, csoveket osszest. es feltoltottek Dextron III-al. inditaskor elojott a hiba.. agyalas,...hohó.. ebbe nem jo a dextron.. rendeltek bele eredeti LRover olajat...
Na ezt mar en csereltem at, de elvarasom szerint.. nem is oldodott meg a problem. (szuz az auto, enni lehetne rola, olaj tiszta, nincs rozsda.. szval nem egy lelakott roncs. )
viszont megis mondasz valamit, mert egy kiados teszt ut nem arthat neki....legalabb belesz kapcsolva az eleje 1x az eletben... :D ( tiszta jeg itt minden.. :)
viszont hagy elmelkedjek meg egy kicsit.. az a nyomas ugy kivagna onnan a koszt. hogy ihaly.. vagy ha nem vagna ki... akkor allando lenne a problema. Ez viszont csak a parancs kiadas (fordulj ) elso pillanataban nem muxik.
(volt mar ilyen problemam.. meg is lett oldva.. de az fogasleces kormanymu volt.
.ezt szetboritani meg nem szandekom. :)
ugyhogy maradjunk az elmeletnel..( mert nem fogom megcsinalni. ) mi okozhat ilyen hibat ?
Ki kellene pucold a rendszert. Ma kínlódtam egy omegával, az is ugyan ezt játszotta. Olajat kijárattam belőle, kapott denszeszt, azzal rendesen megtekergettem vagy 20 percig hagytam benne, utána feltöltöttem olajjal megint járattam, ismét olajcsere és utána örülés a köbön. Hihetetlen színű szinte rozsdásnak kinéző trutyi jött ki belőle.
A pumpaban egy darab szelep van.. es raadasul uj. Viszont nem a tulaj szerint, hanem kollegak szerint nem volt ilyen mielott pumpa lett cserelve.
Na most a tobbi szelep az a kormanymuben van.. mitol ment volna tonkre ? (regi pumpanak sem volt hangja.. de sottt.. ekkora szivargast lexartam volna ha enyem.. de a gazdi lajkolja a dogjet. :)
Szervo pumpa folyt, meg csovek. Csere ujra mindent.
most az a helyzet, hogy barhonnan balra forditva tokeletes.
Viszont barhonnan jobbra forditva az elso fel-1 masodpercben mintha nem lenne rasegites. Ez utan az ido utan jo.. de minden ujabb jobbranal ez a jelenseg. Allitolag nem volt baja pumpa csere elott.
Nem tudok semmit eloeletrol.. pumpat sem en csereltem./.
Tipp ? (pumpa, /szerintem nem./ vagy kormanymu ? ) Koszi.
Van egy-lét érdekes autós ember, Ők persze elvárják a maximumot a javitásban. A minap bejött egy ember: "Megint leáll a kocsi!" (köszönés semmi) Visszaemlékeztem, kb. Nyolc (8) éve volt nálam, a tűszelep alá ment valami gumi vagy parafamorzsa. Mondtam most nem érek rá, kicsit később vagy holnap. Megsértődött, elment...
nálam is vannak. láttad múltkori képeket? az egyik 2 esztendeje vette és nem cserélt olajat, másokból pedig másfél lit jün le a háromfeles motorból, és fogalmuk sincs miért lökte le a szaruk a szelephimbát.
(hülye konstrució a hidrós láncfeszítő+hirotőke kombó szerintük)
múltkor valaki azt kérdezte: tudom e hogy a smartból úgy kell leereszteni az olajat hogy levesszük a szűrőt és a helyén kijáratjuk a motorból.......
Bejon a csavo. hogy tudunk-e elol fekbetet cserelni.. mert o nem tudott.. Hogyne.
Hol a kocsi, alljunk be vele..
mondja csak ovatossan, mert nincsenek benne elol a fekbetetek.... (kezifek is oda fog. :) Kerdjuk honnan jott.. mondja sacc 1o km-rol. Varosba bazze... :DDD
ugyes a gazdi...
Csereljunk olajat is, ha mar itt van.
Leszivo ledug,. kijon felliter olaj.. oó.. nem jo a leszivo.. leereszto kivesz... nem csoppen. :DD
Nekem Audi szakszervízben így próbálták lecserélni az olajat mondván nehogy beleszakadjon a leeresztő csavar mert ha azt túlhúzták akkor az előfordulhat. Hiába mondtam hogy ez az első olajcseréje tehát gyári meghúzás.
Még jó hogy ott voltam, a 4ből 2L maradt benne ami akkor derült ki amikor csak 2L ment bele, de megakarta magyarázni hogy annyi kell bele. Mondom akkor miért fekete a nívópálcán az olaj? Na ekkor leengedte a csavarnál és csodálkozott hogy 2ből 4L jött le.
De ha a füstöt ugyis melegen mérik általában ! és ha az elején kicsit magasab az érték rá lehet fogno hogy nincs teljesen bemelegedve :) és ha bemelexik jo lesz az érték .
Az kérem nem szép dolog egyáltalán. :) Indításkor jóval lassabban éri el a szonda az üzemi hőfokot, ezen kívül az ilyen jó kis hidegekben, araszolva a dugóban vagy alapjáraton fűtve a hóban: vagy visszahűl a szonda vagy nem.
ection 10W-40 A Castrol Tection 10W-40 a legkülönbözőbb gyártmányokat felölelő vegyes járműparkoknál is használható, kiemelt védelmet biztosító szintetikus technológiával gyártott motorolaj. Elsősorban az USA-beli valamint az Euro-3-as és a korábban gyártott európai haszonjárművek és kisáruszállítók követelményeinek felel meg. Mezőgazdasági gépek széles köréhez is alkalmazható.
Valószínűleg attól ugrál a mutató, hogy amikor kivetted a műszercsoportot, jól meghúzgáltad a kmspirált. Nyakban "megtört" kicsit és ugrálva forog, mert szorul.
4 éves autó 5000 km-el, szinte csak a garázsba állt... Új kora óta ilyen, viszont most aki elkezdte használni zavarja. Tehát az összetartást biztosan jól beállították a gyárban, csak mégsem áll középen a kormány. Ezen gondoltam így segíteni ;) Nos?
Na jó, akkor kiveszem az órát, beledugok valamit és megpróbálom egyenletesen forgatni. Ha így is remeg, akkor elvileg az óra a szar. Vagy van jobb ötlet?
Szétszedés előtt hol állt a kormány, ha nem ott ahol most, akkor újra kell állítani a kerékösszetartást. Viszont, ha nem volt szétszedve, akkor meg miért az összekötőkkel akarod beállítani a kormányt? Azzal elállítod a futóművet.
Heló! Na ezt is kipróbáltam de nem müködik így sem. De!!!!!!!!!!! SIIKEEERÜLLLT!!! De lehet mégegyszer nem tudnám megcsinálni. Az általad írt B gomb 2 x nyomva és másodszor sokáig, na erre váltott át az 1 nulla 30000-re. (talán!!!) köszi!
A mutató az sok mindentől ugrálhat, leginkább az oda nem illő kenőanyag maradványok okozzák. Ha már szétszeded okvetlen pucold ki a mágnes csapágyát, a mágnest is szép tisztára. Ugrálni a kopott bovdentől is tud, de nem jellemző. Műszerolajat szereti nagyon.
Valóban, úgy tűnik, hogy csak a sebességmérő siet, a számláló sokkal pontosabb. Legutóbbi mérésem: km-számláló + 4-5% sebességmérő: +25% !! Megpróbálom szétkapni az órát! Akkor már a mutató remegését is meg akarom gyógyítani. Az mitől van?
> utolsó visszatekerésnél rakták vissza rosszul :))) így is 300 fölött van benne ): :)
Udv. A kinezett ausztriai Nissanra Almera II-re valaki lecsapott ma reggelre, igyhat az alma. Itthon a legjobba partinak egy Hyundai Accent 1343 cmc teljes felszereltsegu, 2000-bol. 150000km van benne, nemet import. Allitolag euro 3-as. Mi a velemenyetek a tipusrol? Motor, futomu, stb. Erdekelne hogy meddig koreai gyartmany es mikortol europai (torok, ukran).
Talaltam eggyet 2005-bol masfelszer annyiert. Abban csak 100.000 van, de viszont fapados. Gyanitom hogy ez a generacio mar az europai gyartasbol szarmazik. Valaki egyszer panaszkodott a futomuvere a tipusnak, hogy iszonyuan instabil...de azt mar nem tudom melyik evjaratrol volt szo...meg az is lehet, hogy nem volt az annyira rossz, csak O felt a volannal :D
Ha az összetartás jó, de a kormány nem áll teljesen középen, akkor mekkorát lehet tévedni azzal, ha össze vannak jelölve az összekötők, és mindkettőn pl. 1 negyed van fordítva? Tehát ugyanannyi mindkét oldalon, csak ellentétesen...
"82830:Üdv Urak! Renyó Laguna 1.9 dci ,2001-es, szevíz uán a VILLÁSKULCSOT HOGYAN LEHET ELTÜNTETNI a km számláló mellöl.? Amit a VIVID ír azt vagy nem értem, vagy nem jó módszer
82840:
A data írja a szervíz nullázást, de külföldiül!!"
Jól rászedtél, én meg már le akartam törölni a Vividet, mert hogy nem jó. :-))
Felénk bíz az nem elég, ha nem tudja rádugni műszerre elhajt ha rá tudja dugni de jelez ki hibát ...esetemben... elhajt, vagy pedig hagyjam ott próbálkozik ..de ez minimum 2 hét szerinte. De ha megmondom hogy kb merre kutakodjon akkor "szeret" :-)
Lassan én sem tudom miért van ott a villáskulcs a km számláló mellett, lehet, hogy mindíg ott volt? A tulaj most vette csak észre? Hiba kód nincs benne!
Sziazstok. Volna olyan problémám hogy hosszabb állás után nehezen indul a motor; vagy ha el is indul pár másodperc után mintha elejtené az üzemanyagot, aztán a következő inditásnál pedig köszörül vagy fél percig mire beindul. 1,9d motor van benne.
Ha félre érthető voltam, akkor nagy nyílvánosság előtt megkövetlek! A mounty piton hasonlat az dícséret, mert igen kedvelem a stílusukat. Néha akkorákat röhögök néhány hsz-den, hogy még másnap is visszaolvasom.
Eddig nem néztem utánna, mert tulaj ki tudja venni, tehát az olajcsere jelzésre gondoltam. Most utánna néztem, de mást nem találtam rá, csak az olajcsere előrejelzést.
Üdv Urak! Renyó Laguna 1.9 dci ,2001-es, szevíz uán a VILLÁSKULCSOT HOGYAN LEHET ELTÜNTETNI a km számláló mellöl.? Amit a VIVID ír azt vagy nem értem, vagy nem jó módszer.
inditási problémák elsö inditásra elindul töbnyire( garázsban ) 1-2km megtétele után ha megállitom és várok vele egy picit akkor elég nehézkesen indul .(tübbszöri inditozásra )
fagyallot cserelni?? "ahhh csak le akar szedni a mester, a pisti sem cserelteti." (a nemet markaszervizes srac is nezett ram mint a hulyere amikor mondtam 2-3 evente kene cserelni)
alacsonyabb temponal mar kisebb fekezesre is (illetve foleg kisebb fekezesnel) blokkol a jobb hatso kerek. (elol tarcsa, hatul dob, ABS nincs, terhelesfuggo fekeroszabalyzo sincs)
Vkinek ötlete?
ui.: hallasra a JH blokkol. (feknyomot idaig meg nem neztem)
Csak a sebességmérő "siet" ? A km számláló az pontos? Ha csak a mutató mutat rosszul akkor csak rakd arrébb a tengelyen. Valószínűleg az utolsó visszatekerésnél rakták vissza rosszul:):):)
Ha megmérem a pontos eltérést, és annak megfelelő fogszámú meghajtókereket használok, az ugye megoldja az óra eltéréséből eredő problémát is egyben? Vagy akkor a fordulatszámmérő fog rosszul mérni?
Végül a vonóhorog-visszajelzőt bennehagytam, a többi szemetet kiszórtam. Szépül és javul az autó. Most a km-órát szeretném beállítani, mert 20%-ot siet. Mit tudok vele kezdeni?
Csak halkan mondom, én először levegővel próbálnám megnyomni visszafelé. Csak vigyázz mert úgy kilövi a trutyit mint az állat. Ha sikerült kiszedni a dugulást akkor adj neki géllel bőségesen.
slagos megoldás azért nem jó mert egy fedélben van a ki-be csatlakozás, és csak az elválasztó gumitömítést nyomja el, nem megy keresztül a csöveken:(((
Ez általában igaz, de nem törvényszerű. A holtjátékállítós kuplungoknál előfordul, hogy már nem tudsz rajta állítani és csak a padlónál emel ki. Ha nagyon visszafelé állnak a kiemelő "karok", akkor a csapágynak hosszabb út kell a kiemeléshez. Ez a holtjáték nélkülieknél általában nem okoz gondot, mert a pedál nem ütközik felül és így képes hosszabb utat megtenni. A saját autómon is így jártam, már nem tudtam holtjátékot állítani, kitekertem az ütközőt is, de alig emelt ki és lent fogott. A tárcsa 1mm-t kopott ~250ekm alatt, viszont a szerkezet/lendkerék már 460ezret ment.
Amúgy az egész rendszert ki kéne mosni, mert újra el fog dugulni. Én folyékony mosógéllel szoktam átmosni az ilyeneket, jó bemelegíteni vele és utána addig öblíteni a rendszert amíg habos víz jön ki.
Alapból van vagy 2mm oldaljáték a régi motoroknak, és ugye adjuk hozzá hogy a támcsapágy is lóghat kicsit, így simán belefér szerintem. Max arra kell figyelni hogy úszócsapszeges motornál nehogy a hengerfalat megkaristolja valamelyik oldalon. Oldalt billenni fizikailag képtelen ha nincs valami extrém mértékben elkopva. Amúgy a v8-asokban is van bőségesen hely a hajtókarok mellett. Ott egy csapra jön 2 hajtókar több mm-el el tudnának mozdulni, de mégse teszik.
Köszönöm az ötleteket. Gyanítom, h. bent van a hiba. a munkahenger mozog eleget, sőt, kipróbáltam azt is, h. a munkahenger és a kiemelővilla közé "közdarabot" tettem, hogy jobban "előfeszítsem"... de nem segített.
Elméletileg semmi, igazad van. De nekem nem szimpatikus, hogy 2mm-t tud mozogni, ugye a csapszeg oldalán is van minimum ekkora játéka. Szerintem egy kis kopás után akár "keresztbe" be is feszülhet. De ha azt mondod, hogy láttál már ilyen működő és tartós (esetleg gyári) megoldást, akkor nyugodt szívvel berakom, így ahogy van :)
A fotengelyt modositsd. Koszorultesd excentrikusabbra,. Csokkenni fog a tengelyatmero es kisebb furatu hajtokar kell majd hozza es csapagy, de viszont akkor valoban noni fog a loketterfogat...cserebe viszont gyengebb lesz a fotengely, mert vekonyabb. Valamit valamiert.
A legjobb es legegesegesebb megoldas egy tuning fotengely volna. Draga, de legalabb megvan a szukseges anyagatmero es nem reped/torik el ha jol megzavarod.
Az hogy valami cserélve volt az nem sokat jelent. Az új szerkezet is megadhatja magát akár 10 perc után is. Mindenképpen ellenőrizni kell amiket leírtam, és ha azok rendbe vannak akkor meg kell nézni belül. Lehet csapágy, szerkezet, villa-villatengely vagy valami hasonló baja. Állítási lehetőség van rajta? Mármint a munkahengernél? Esetleg egy képet is csinálhatnál róla.
Az hogy cseréltél valamit távolról se jelenti hogy jó is lett. Meg kell nézni mennyi a holtjátéka, mekkora utat tesz meg a villa miközben nyomod, meg hasonlók. Pedálon mit érzel? Keményebb lett mint volt, vagy puhább?
A motoromban löketnövelés miatt típusidegen hajtókart kell alkalmaznom, ami megfelelő lenne átmérőkben és hosszban, annak a szélessége 2mm-el kisebb az eredetinél.
Kérdés, ha felhegesztem és síkköszörülöm az alsó szem oldalát, akkor mennyire fog megváltozni az anyagszerkezete, mennyire maradhat tartós?
Jelenség: kuplung nagyon lent fog és lágyabb mint szokott - állítási lehetőség maximumon, az autó nem rángat, nem csúszik, kuplung főhenger és munkahenger cserélve, légtelenítve..OK
Itt sos levego van... rohad is minden mint a tok. (mondeo (hasonlo ) hatso hosszmerevito elrohad a rozsdatol 10 eves koraban..peg az nem 0.7es lemez. :D )
Japanok nem kulonbek. (nem rosszabb, nem jobb ) mint mas gyartmany.
Aha,van kateforézises alpozás,(+ a kasznin,- a festéken) persze jó vékony.Meg a festék is jó vékony,ne egyen sokat a nagy sújtól.Meg leheletnyi üregvédelem.Ezek, nem mennek harmincéves korukban,mint a Patrolom.Ja ,és a lemez is jó vékony.A szakító szilárdsága nagy,de a korrózió állósága hagy némi kívánnivalót maga után.Tehát,sűrűn vegyél újat.
csak azert kerdeztem, mert a tulaj azt allitja az auto profiljaban, hogy cserelt szijat es feszitot meg vizpumpat. Furcsallom, mert lancos motorrol tudtam.
Oké, holnap rástartolok a témára. Az előbb letesteltem a 86-ost, és visszaállt a régi állapot, így a verdát kivittem az udvarra. Minek iktat be valaki egy funkció nélküli relét eleve?
Azért, mert tetszett ez a munka, mint hobbi - onnan jött a baj, mikor munkává vált...
miért hisztek a vállalkozásotokban, mi az álmotok)
Rég kihalt már az autójavításnak az a formája/szelleme?, amiben még lehetett hinni...az álmom? meghülyülés nélkül megöregedni...és ezt az autójavítás kizárja.
Talaltam egy az elado es a fenykepek szerint tokeletes allapotban levot 98-bol, fullos, 135e km, viszont csak 3 ajtos, de legalabb van hozza cseregumi felnivel :) Megneztem nehany azonos evjaratut, sot fiatalabbat is, de a csomagterajtot, hatso sarvedoket hihetetlenul eszi a rozsda legtobbjuknel, igyhat tartok tole.
Van egy fullos Civic nemetorszag kozepetol kicsit eszakabra, de ugyszint 3 ajtos es valami 190e km van benne.
Talaltam egy 4 ajtos Civicet is, klimaval, elektromos ablakokkal es faberakassal de nincs abs es 172e km van benne.
Azt hiszem marad az utobbi, abs es cseregumi ide vagy oda, de legalabb 4 ajtos.
Figyi, ne bohóckodj vele felesleges köröket. nézd meg melyik kábel van elvágva a gyk kötegében. A vastag pirosat szokták elvágni, a 30-ason van az egyik vége. Símán keresd meg a párját azt kösd össze és azt a relét hajítsd ki a fenébe. El se tudod téveszteni, mert csak az elvágott kábelt kell összekösd. a relének a vezérlő szálát meg szigeteld le azt kész.
Táp nélkül a 30-87a között zár a relé. Mivel a 87a-ra van valami kötve, így táp nélkül nem tud kikapcsolni a relé. Nem lehet, hogy épp az indítómotor van a 30-87a körben?
"85 and 86 are the coil pins. Normally, it doesn't matter which way you pass the current, because if you hook it up backwards, the coil will still activate the relay. However, relays sometimes have an odd tendency to turn themselves back on briefly. To counter this, a diode (a one way switch) is placed between 85 and 86. This is referred to as a tamping diode. A diode wall have a very high resistance in one direction, and a very low resistance in the opposite direction. When a tamping diode is used, it is important that you hook the coil up according to polarity. If a tamping diode is used, and you hook it up backwards, you will essentially be shorting a wire out, which sucks, because you can and will burn something up."
Ez alapján a 85/86-on kapja a 12V-ot a relé. Most úgy okoskodok, hogy (bármi is legyen konkrétan a funkciója) ha az egyiket letestelem, és a másikon + van, akkor kapok egy működő relét behúzott állapotban, ha pedig a másikon is minusz van, akkor meg nem fog történni semmi. Így tüzet nem okozhatok. Jól gondolom?
Udv. A Nissan Almera 1.4 benzines/1998- peldanyairol mi a velemenyetek? erdemes venni? Amint sejtettem, klimas hondat nekem megfelelo arban mar nem kapok :(
Én ilyenkor már régen megtáncoltattam volna a csípőfogót a helyedben. Szórjál ki minden utólag beépített kókányt belőle. Értelemszerüen a gyk kábeleit vissza tudod kötni, a többi meg kuka.
Folyamatban :) Amire rájövök, azt némi anyázás kíséretében ívelem is a kukába. Van hozzá egy autónyi gyári alkatrészem :) De a másik kocsiban a gyújtáskapcsoló kábelei nincsenek megbontva, mennek le egyenesen a bizt.táblához. Ergo ilyen relé sincs itt fönt.
Sziasztok, 3.napja van nálam a B5 tdi passsat 98-as, és már görcsöl, ma világítva maradt a lufi lámpa, alul az ülésben megmozgattam a kábeleket de semmi véltozás, betárolhatja ezt a hibát és azért maradt úgy, vagy fenn áll a hiba azért világít?.
4lufi bőr ülés, lufi kapcsolót kerestem de nem találtam meg ha van.
Most felötlött, hogy már a szétszedéskor is találkoztam a lógós dróttal, le is akartam ragasztani a végét. Tekintve a hajlítás formáját és a síkban teljes hosszában ellapult véget, úgy gondolom, hogy nagy felületek közé lehetett beszorítva, vagyis testelés volt. Amit épp a szétszedéskor szüntethettem meg.
Ha puzzle lenne, így raknám össze, ahogy a képen van: a műszerfal vázára szorítanám a drótot a relé füle alá. Ránézésre ez lehet az eredeti állapot. Persze hogy ezzel esetleg mennyire csinálok hülyeséget... :-I
Ez a doboz mi lehet? Találtam egy ilyen lógó kábelt. A doboz a gyújtáskapcsoló kábeleire van kötve. Szemre elég sok volt a kontár munka, úgyhogy csak szabadon a fantáziával ;)
Én még annyit tennék hozzá, hogy ezzel lehetőség nyílik bizonyos üzemállapotban nemcsak a klímakompresszort de a generátort is lekapcsolni javítva a gyorsulást és segít pl. a hideg motor alapjáratának stabilizálásában, amit a nagyon nagy teljesítményű generátorok kis motoroknál nagyon instabillá tehetnek. Vannak motorok, amik a zárt hurkú szabályozás kezdetéig csak lemerülő akkumulátor esetén kapcsolják be a generátort. ( Én még nem mértem ilyet, bár a Fruzsiban is ilyen a generátor, ha egyszer lesz időm...)
Maaahhhh! Valamit úgy tűnik elcsesztem... Gyújtást adok a kocsira, és máris teker az indítómotor. Csak egy műszerfal csere volt. A gyújtáskapcsolóhoz nem piszkáltam.
Néhány gondolatot hozzászólnék a vezérelt töltés témaköréhez. Nem annyira amiatt van kitalálva ez a rendszer, hogy pár dl üzemanyagot spóroljunk (persze ez is számít) , hanem leginkább a mai modern autók egyre sokrétűbb villamoshálózatának felügyelete, karbantartása miatt.
Az ezeket felügyelő energiamanagmentnek szükségesek azok az információk, hogy mennyi az akku töltöttsége, hőmérséklete, egyéb környezeti hőmérséklet, stb, valamint ezzel a rendszerrel szervizgéppel precízen nyomon követhető a generátor állapota, a töltési feszültségek, bizonyos hibák diagnosztizálásához: merülési szintek kialakulása, nyugalmi feszültségek, vezérlő elalvása vagy el nem alvása, feszültségcsúcsok létrejötte stb. Tehát emiatt is fontos. Az AGM akkumulátor technika is fontos szerepet játszik abban, hogy felügyelt legyen a töltőfeszültség, hiszen ezek az akkumulátorok nagyon hamar tönkremennének 14,7 Volt felett.
Tehát az energiamanagment a fő felelős, ami nem egy egyszerű dolog ( nem véletlen az akku csere utáni regisztráció fontossága, valamint az Amperszám utáni Újraprogramozás). Neki tudnia kell mindenről szinte, ami a villamos hálózatban részt vesz. Képes arra, ha azt számolja ki, hogy az autó indíthatósága vagy legszükségesebb fogyasztói "veszélyben" vannak, kiiktat vagy lekorlátoz fogyasztókat. Pl. fűtőventillátorból csak 2 fokozat megy a többi nem vagy akár kevésbé fontos fogyasztókat egyszerűen be sem kapcsol. Mi meg kereshetjük, hogy mi a baja:))). De fontos még a bonyolultabb CAN és MOST résztvevők működéséhez is a felügyelet, hisz azok is "kiszállnak" azonnal, ha egy bizonyos feszültség felett érzékelnek vagy épp ezen hálózatokon résztvevő fogyasztókat iktat ki azért, hogy tovább bírja az akkunk. Ez csak pár dolog ami miatt létrehozták a mérnökök, biztos ami biztos, nekünk nem lett egyszerűbb vele az életünk. Elnézést ha sokat írtam...
Az én véleményem az, hogy nem fogod megúszni a munkát és net olvasgatással eltölteni a szakdolgozatra szánt idődet. Javaslom keress fel személyesen pár műhelyt a környékeden, kicsitől a nagyig és próbáld meg élőszóban interview-olni a tulajdonosokat.
Persze lehet, hogy itt is kapsz konkrét válaszokat, de az nem lesz elég egy diplomamunkához abban biztos vagyok.
Most írok ide először, remélem jó helyre. Valójában nem vagyok "szaki", sőt egyáltalán nem értek semmilyen autós kérdéshez, ezért szeretném a segítségeteket kérni a szakdolgozatomhoz. Két kérdésre szeretnék választ kapni:
1)Miért lettetek autószerelők?
2)Mit szeretnél megvalósítani azáltal, hogy autószerelői vállalkozást működtetsz? (itt nem a pénzkeresésre gondolok, hanem hogy miért hisztek a vállalkozásotokban, mi az álmotok)
Igazából sajnos nem az én kocsimról lenne szó, hanem a főnököm kocsijáról. Ő mondta, hogy keressek neki olyat, ahova be lehet küldeni egy cikket egy autó felújításáról és ezért kérdeztem, hogy tudtok-e valaki olyat akinek cikket lehetne elküldeni, hogy megjelenjen vhol.
A vezérelt töltésről annyit szeretnék kérdezni, hogy végülis az értelme az micsoda, mert az még nem derült ki számomra...szép dolog, hogy ellenőrizzük az aksi állapotát 15s-ként, de ha egyszer már feltöltöttük, és aztán nem kapcsolunk rá a saját nyugalmi feszültségénél kisebb feszkót(magyarul nem merítjük), akkor menetközben mitől merül le?, illetve még azt sem értem, hogy miért változik a feszültség alapjáraton és fordulaton, ugyanakkora terhelés mellett?
Valamint, azt átgondolta-e a tervezőmérnök, hogy egy feltöltött aksi az gyakorlatilag ugyanannyi villanyt(néhány tíz mA) vesz fel 13,2V-on is, mint 14V-on...tehát ezzel megint nem spórol egy milligram co2-őt se, főleg egy bazinagy benzinmotoron, ahol 1 gázfröccs annyi benzin, amit intelligens töltésvezérléssel 2év alatt se spórol meg...meg még az is lehet, hogy nem kellene az autó nyugalmi fogyijának 0,08A-nek lenni, aztán a következő indításnál nem kéne azt a villanyt se visszatenni, ami álltóhelyben elfogyott a semmire...az aksi élettartamát meg nem hiszem, hogy meghosszabbítaná a folyton változó töltőfesz.
Lehet, hogy már a bor szól belőlem, de talán nem hülyeségeket...köszönöm annak, aki végigolvassa, esetleg válaszol is:-D
Urak, beszélgettünk itt néhány hete a felnire szerelt gumi szálszakadásellenőrzéséről(ami kerékcsere és próbaút nélkül kivitelezhető).
Na, amit akkor ötleteltem, azt összeütöttem most(csapágyazott 2 colos vascső, hajtott kerék alá - "műút"), és szépen alátettem a téli-nyári garnitúrának.
A sejtésem bejött, a 8 gumiból 7-et el lehetne hajítani a p*csába:-((, szemre mindegyik kerek, látható hiba nincs....terhelve, meghajtva meg majd szétesik tőlük az autó.
A kerékagy nem üt, mérgemben már azt is kióráztam*, a legnagyobb ütés a féktárcsa külső átmérőjén axiálisan 0,02mm.
A fülem kivan, a téli garn. nem futott 11ezret se...felfújtam 2,4-re, úgy-ahogy kisimult egy kicsit.
*ha lesz lelkierőm, a felniket is megmérem(szemre azok se ütnek), most egyelőre mérges vagyok
Ignis tuilaj: "Fürge, erős motor, előzésnél nem kell visszaváltani 4-be, 110-es országúti (nem pálya) haladásnál telepakolva és 3 keróval a tetején 6.3-as fogyasztás jött ki." (1,3L)
Üressen, egymagamban se! Ha ennyi jött volna ki, nem adom el! :)
Ha rendessen kiszámolja a fogyit, minnyá' nem marad kavics a karbantartásra. :)
Holnap elkészül az autó. A donorautóban úgy működött az ablaktörlő, hogy lefele mozdítva a kart szakaszosan járt az első ablaktörlő (ez a fölső kar). És ezt a tulajdonságot nagyon szeretném átmenteni a másikba. Ott az eredeti kar (valószínűleg gyári) nem is rendelkezik ilyen alsó állással (az új autóban). Elég-e, ha a kart kicserélem a fölsőre? Vagy más alkatrészt is kéne?
Leallogatott / alapjarati motor hibat irt. (P0505 ) /, nem volt ero benne.
Kapott egy uj MAF-ot.. ero mar van benne..
Alapjarati motor jo.. alapjarat kapcsolo is a vegeben.
Delejt nem kapott Ecu-tol.
Most mar kap.. de csak emelni tud fordulatot. ..nem cserel polaritast. :(
kikotve motor. (kapcsolo maradt. ) manual alapj. allitas.. popec.
indulas, lambda.. minden jo.
Viszont 1300- es 2500 kozt ugy rangat 1-2 masodperces amlitudokban.. hogy ki szakad a motor.
fotengely, hall, egr.. majd minden adat on-offot jatszik ilyenkor. >> eloadatban.. de fotengo fordulatot irja..
Szkopon jonak tunt f.tengely szenzor. de akkor alapjarat ketyeget.. es az hibatlan.
Ezen a fordulaton nem szkopoltam meg.
:( rohadt mocskos ganaj helyre tette az ECU-t.. es meg kabel csatit kiforditani is eleg olyan rovid a koteg. + utban az akksi.. vedd ki.. szkop drotok fel.. , akksi vissza.. van kontak?? ? ahhhhh :@ :@
124 2,0dezső a gondom kb 1 hete az hogy ha több időt áll (este leállitom reggel inditom)akkor nem indul.Először azt hidtem hogy nem jó a kúti olaj ezért öntöttem bele 1kancsó ukránt hát nem lett jobb.Tegnap a porlasztókrol levettem a nagynyomásu csöveket inditóztam de semmi olaj nem jött.Akkor valszinü hogy vissza engedi az olajat,kicseréltem az összes üzemanyag csövet ujakra (hajlékonyokat) plussz a résolaj csöveket is.
Semmi változás ugyanúgy nemindul csak ha sokáig inditózok.Amikor beindul akkor veszekednek a hengerek hogy mejik mennyen gondolom ahogy kapják sorban a kaját,amint mind a 4henger rendesen kap onnantol semmi gond megyen rendesen húz (2,0 D)
Mi lehet a gond,válaszaitokat ötleteiteket előre is köszönöm.
Bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett.
Ja a fejszelepeken az "Ó" gyűrűk nyáron voltak cserélve.
Azért arra kíváncsi lennék, ha már alapjárat gond van, miért nem az alapjárati léptetőmotorra kezdtek/kezdenek gyanakodni?? De legalábbis ellenőrizni a működését.
Nem fórum etikáról és nem is nyelvészkedő fórumról van szó, hanem a könnyebb értelmezésről. Néha a leírás is zavaros. Ha ez mellé még elnagyázott az írásmód is, akkor van, hogy nem, vagy nem olyan választ kap a kérdező, mint amilyent várt.
A rézsprével kapcsolatban: a fáma szerint aluminium ( felni, féknyereg) és vas közzé nem szabad fújni, összerohadnak az elektrokémiai korrózió miatt. Erre van a fehér szinü teflon tartalmú kenőspré.
Igazatok van, figyelni fogok erre. Bár nem vagyok az új nemzedék tagja már sajnos, és nem is az interneten nöttem fel. Inkább csak rutintalan vagyok a fórumhozzászólások etikáját tekintve, és fáradt is(3 hónapos a fiam, meg elég sokat dolgozom). Szép napot.
Üdv! Egyetértek, sajnos egyre több ilyennel találkozom én is különböző fórumokon, jó lenne ha ez visszaszorulna, és érthető, tiszta hozzászólásokkal találkoznánk. Szép napot!
Csak annyi, hogy mondat elején jó lenne nagy betű, írásjel után szóköz. Így nagyon egybefolyik amit írsz, nehéz kibogarászni az értelmét. Tudom-tudom, az internet emlőin nevelkedett új nemzedék ezt a stílust isteníti, bár nem értem miért jobb ez, mint érthetően írni. Ha így marad, az sem baj, legfeljebb nem olvasom, mint ahogy a többi ilyet sem.
Szia!természetesen ha tudok,segítek.azért regeltem:)))meg én is bármikor rászoruhatok a segítségetekre.(ha szabad kérnem a segítségeteket.)előre is köszi!
kicsit már tompa vagyok,nem vágom mit irtam rosszul...még egy ismerős a Vag-Comról...légyszives szólj mit rontottam,mert már vakon vagyok...köszi szépen.
Helló!igazad van,nem figyeltem eléggé....téged ismerhetlek VAG-COM fórumról?asszem igen...ott is csak olvasó voltam,tehát engem nem ismernek ott.(kivéve pár tanfolyamon megismert jóember:)Vaves,kolcsár stb...
Akkor bocs,én értettem félre.....egyébként pont azért is irtam,mert neked (is)szerettem volna segíteni,ha esetleg tudok,birtam a stílusod:)))a feleségemnek is mutattam néhány hozzászólásod,amin röhögtünk jókat...
Aktuális ez a felni-rá-rohadás téma nálam is ; ill pont az ellenkezője;Ismerős opelja téligumizásához nem birták a kereket levenni a gumisnál .Valahogy leszenvedték.Tegnap jött ,;vizsga előzetes;elsö fék 30 % eltérés. Azthittem szorul. szétszed kézzel vissza,mindkettö oldal,még járatni sem kell. (A gépet évek óta karbantartom, ismerem.)
Ami feltünt kerékleszerelésnél: a kerékagyak illesztőperemei be vannak fujva rezes zsirspray-val,nyilván kapott a tárcsa is belőőle.Megprobáltam féktisztitóval,semmi hatás,
nem maradt más ,mint szabályzás ,betét csere.Amiben nem volt 5000 km sem.
Remélem az a délpesti ,narancssárga trophy-s ,gumis is olvassa ezt ,aki elkövette a fék zsirzást.
Mittudomen :) Boltban szoktam venni csavarlazitot spray formalyaban, rozsdaoldo es kenohatasu, szerintem ide is jo lessz, csak hagyj neki idot dolgozni, fujd be tobbszor. Ha igy sem mozdul meg az a szar, akkor marad a melegites. A felni lemeze hamarabb atmelegszik mint a dob es a hotagulas miatt elvalik tole.
Udv. Tudja valaki hogy mi a kulonbseg a Honda Civic 1.4 75 lovas es a 90 lovas motorja kozott? Konkretan az erdekel, hogy fel lehet-e huzni a 75 lovast 90-re. Talaltam egy szep peldanyt es elgondolkodtam a megvetelen.
Neked is szia,köszönöm hogy így külön üdvözölsz.én azért olvasgattam ezt a fórumot,mert én is találtam néha új infókat,ez nekem is segített a munkámban.ha tudok,szivesen segítek én is olyan dolgokban,amiben én tudok,én győr környékéről vagyok.
A helyén meghúzva nem fog lötyögni. A közepét hiába feszegeted,teljesen természetes hogy lóg egy kicsit. Dupla tengely van benne. Majd ha meg van húzva akkor nemfog.
Üdvözlet az Uraknak.én már egy ideje olvasóközönsége vagyok eme fórumnak,de eddig még nem irtam hozzászólást,gondoltam most én is csatlakozom a megszólalókhoz,ha nincs az Uraknak kifogása ellene.hátha én is tudok segíteni néha.esetleg most CAM-nek.a BMW vezérelt töltésével kapcsolatban:a negatív sarun van egy ugynevezett IBS szenzor,ez figyeli az akku állapotát 15 másodpercenként.ez az adat egy BSD szálon elmegy a motorvezérlőbe ott történik a kiértékelése,és a töltés intenzitás meghatározása a generátor felé.(az energia managment is oda van integrálva,kivétel az E65 7-esen,ott külön POWERMODUL van.)a generátor ellenőrzésére a gyár szkópos vizsgálatot kér.próbálok jó,és rossz generátor vizsgálati képet is felrakni.ha a generátor jó,ellenőrizni kell még a nyugalmi áramfelvételét az autónak,mert ha 80 mA feletti,akkor nem engedi "aludni" a vezérlőt.ettől is lemerülhet az akku.(rossz helyről vett táp riasztóhoz,GPS nyomkövetők stb.)fontos még:akksi cserénél regisztrálni az energiamanagmentbe,ha amper is változik,akkor ujra is kell programozni.
Ha a közepét megfogod a külső fogas része "lötyög" kicsit, sajnos nem tudom pontosabban leírni. A helyén rögzítve is gáz lehet, mert a történet reggel úgy alakult, hogy én is rávettem a szerelőmet, hogy rakja be nem érdekel, de 15 perc múlva csak visszahívott (miután elkezdték beszerelni) és azt mondta, hogy mégsem teszi be, vagy nem vállalja érte a felelősséget. Az lesz, hogy délután bemegyünk a bárdihoz (nem náluk vettem!) és megnézünk egy SKF-et, hogy azzal mi a helyzet...
Lógós Ruville -al 1x találkoztam, én nem tettem volna be. Tulaj kérésére kolegám beszerelte, de tulaj nem maradt nyugodt. Mutattam neki egy kilóméterét lefutott görgőt, ami fele annyira nem lógott, mint az új. Nem nyugtattam meg. :)
Szerintem szerelőd ok, mert ellenőrizte beszerelendő alkatrészt és véleményezte.
Más gyártmányra nem tudod kicserélni, nyugodtabb lennél használat közben.
Ez már a csere ... az előző az valami noname olcsó (szettben) volt, kb. 1000 km-t bírt. Bolt elnézést kért, és gond nélkül kicserélte erre a jóval drágább Ruville-ra, éppen ezért nem tudom olyan könnyen elhinni, hogy ez is szar. Szerintem elviszem másik szerelőhöz az alkatrészt, és megkérdem, hogy bettenék-e vagy sem. De továbbra sem tudom, hogy ez a kis "lógás" most normális egy ilyen görgőnél?
Autószereléshez nem értő informatikusként az lenne a kérdésem, hogy egy vezérműszíj feszítő görgőnek lehet-e alapból 1-2mm "lógása" vagy sem? Alfa 147 -hez vettem, vadi új a cucc,
Ruville
a márkája, a házon "made in canada" szerepel, de a csapágy maga koreai. A szerelőmnek fenntartásai vannak, és nem akarja beszerelni. Mi a véleményetek, mi tévő legyek? Tudtammal nem rossz ez a márka, gyári beszállító és csak pár ezerrel volt olcsóbb az SFK-nél. Létezik, hogy vadi újjonnan már rossz?
Ma beszeltem telefonon a hondas emberrel es sajnos a nemkivanatos motorrol van szo :( At akart baszni a csavo, hogy 1.4-es az, de kihuztam belole a motorkodot es kiderult az igazsag.