Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Úgy, hogy az előző szériákban 4 sebességes váltó van. Szóval nem nevezném elővárosinak, csak az újabb szériáknak rövidebb az áttétele, de legalább jobban rángatnak.
Nem mondanám hosszabbnak a sebességeket, csak az utolsó 6. fokozat nem kéne rá, mert szinte soha nem tud addig felkapcsolni. 2004-ig jöttek Voith váltóval, utána ZF. A 2004-esek még nem ilyenek.
"A Conecto-ban furcsa, hogy a kerékdobokon van ahol csak egy ülés van, mindkét oldalán csomó kihasználatlan térrel, lazán elfért volna dupla vagy másfeles ülés is"
2003-ig 2x2,utána 2x1 ülésesek a Conectók.Nekem is jobban tetszik a 2x2 üléses,de állítólag utasigény("nem férünk el") miatt váltottak 2x1-re.
"Egy VDL jött, eléggé meglepett, hogy egy ennyire látványosan helyközi járatra való buszt helyi közlekedésben használnak"
Ez a jövő Mo-on.Az nem baj,hogy helyközire lenne ideális,de legalább "fiatalabb és korszerűbb Euro normás".
"azokat a nagy kerek matricákat leszedhetnék az ablakról, mert zavarják a kilátást"
Politika...Amúgy biztos lesz majd hamarosan valamilyen bejelentés,mert Citadelleken nagyon reklámozzák megint a Buszcsere-programot(váltva mutatja ezt a járatszám,végállomással)
Milyen jó is lenne Pécsre kijutnom, vagy egy éve tervezem már. Mondjuk mire odaérek, Ikarus az nem marad, bár nem kötelező kellékei a fotózásnak. Jut eszembe: helyiben járnak még forda szerint Ikarusok (típustól függetlenül), vagy inkább tartalékok?
Az a három szóló Credo, amivel utaztam, biztosan Citadell volt, a vezetőfülke-hátfal felirata alapján :D Ami a képen van, azzal nem utaztam, csak lefotóztam a Budai állomáson; emiatt lehetett a tévesztés. Köszönöm a kiegészítést! :)
Innen egy szóló Conectoval kimentem Újhegyre. Itt 10 percet áll a busz a visszaindulásra várva, nem értem, hogy miért. A Conecto-ban furcsa, hogy a kerékdobokon van ahol csak egy ülés van, mindkét oldalán csomó kihasználatlan térrel, lazán elfért volna dupla vagy másfeles ülés is...
Visszafelé a 4Y-ról a Zsolnay-negyednél szálltam le, a negyedet megnéztem, majd egy régebbi fajta Conectoval (14-es vonal) mentem a Zsolnay szoborig. Ennek némileg jobb az üléselrendezése mint a sárga-kék szólóknak. (nem pont ezzel mentem, de nincs róla kép)
Itt a 37-es buszt vártam, de nem jött meg, helyette a 31-es buszra szálltam fel. Egy VDL jött, eléggé meglepett, hogy egy ennyire látványosan helyközi járatra való buszt helyi közlekedésben használnak. Amúgy kényelmes buszok, de nem tudom, hogy csúcsidőben mennyire van rajtuk tülekedés. A zöld szín amúgy jól áll nekik. Érdekes a vonalvezetése a 31-es vonalnak, tetszett. A végállomás klassz helyen van, a kis kápolnáig el is sétáltam.
Visszafelé 33-as busszal mentem, egy Credo Citadell képében. Jók ezek a buszok, de azokat a nagy kerek matricákat leszedhetnék az ablakról, mert zavarják a kilátást :/
Majd a 44-essel mentem egy kört. Érdekesek ezek a kicsi VanHool buszok, de nem rosszak. A járat útvonala igazán klassz, a megállótáblák is nagyon tetszenek.
A Főpályaudvarra visszatérve egy újabb Citadellel a 4Y vonalon elmentem Uránvárosba, innen a 2-es vonalon közlekedő csuklós Citadellel mentem visszafelé a Petőfi utcáig (Magasház). A csuklós Citadellnek sokkal jobb az elrendezése, mint a szólónak, jóval több az alacsonypadlós ülőhely is.
Remélem a buszok színezése egy idő után egységesítve lesz ;)
A Magasháznál felszálltam a 37-esre Donátus felé, majd visszafelé a Zsolnay szobornál szálltam le, de erről kép sajnos nem készült.
Összességében tetszett a nap, sokféle busszal utazhattam, érdekes, változatos útvonalakon. Hajrá TükeBusz! ;)
Nyilván kapnátok helyette mást. Kaposváron feleslegesek lesznek a Hessek, van 9 darab, nem is öregek, és a gépészet is Scania. :D Vagy négyajtós Conecto, Pécsről/Kaposvárról. Vagy új beszerzés.
Úgyse lesz amúgy semmi az egészből, de nem haszontalan eljátszani a gondolattal.
Mind(hollandok) 3ajtós?Akkor az lesz még a fasza ráadás. :)
Valamiért a Volvo gépészet nem volt népszerű a Dél-Dunántúlon(Alfából is csak Mohácson van 1db).Meg lehet a pár db MAN-tól sem lenne rossz megszabadulni.
El kell hozni Szekszárdról a 7700A-kat. Öt van. Azok is 2007-esek, azok is háromajtósak, és adott esetben nagyon szívesen tudnák őket nélkülözni, mert nincs más Volvo gépészetes busz a DDKK-nál. :D