van a primitív konstrukció. ami először az mby-8 volt, meg az ezen alapuló különböző színűek. ez 210mm-es. a lényeg, hogy a váz az két formára préselt lemez oldal, meg közte ez-az. pl nem lehet állítani az egyengető asztalokat egyáltalán. ha nincsenek egy síkban, akkor így jártál, vagy lehet próbálkozni reszelni meg hasonló módszerekkel állítani amit nem terveztek állíthatóra. a szögvezető tartója is lemez, a csapágyház egy lemez csésze három füllel, és így tovább. elvileg meg van benne a hely az aszinkron motornak, de csak keféset láttam. na ennek kezdték el a felfújt verzióját tolni. 210esben még elment, 260asban nem hiszem hogy jobb lenne, és mintha láttam volna már 300asat is. mint a trabant stretch limo.
a másik konstrukciónak nem tudom hogy a váza lemez-e, de pl az asztala levehető, állítható. aszinkron motor hajtja, ha mázlid van akkor még háromkéses is.
Más konstrukció. A súlya is közel a duplája, az ára meg majdnem a háromszorosa. A vaterás Hyundai tök ugyanaz, mint Pacman kolléga Metabo HC260-ja, vagy a Güde GAHD 260 W. Ezek más szerkezetek, ezeket már mérsékelt ipari felhasználásra tervezték.
Csak annyi a történet, hogy a háromfázisú tulajával abban maradtunk, hogy holnap telefonizálunk, addig megfontolja az ajánlatomat és ha megegyezünk, akkor holnap délután lóra kapok és elmennék érte. Csak addig meg nem akartam volna 350 km-t aztózni, amíg nem vagyok biztos abban, hogy belefér a motorom. Mert bár simán át lehet kötni egyfázisra a 2.2 kW / 400V-ost is, de akkor nem nagyon adna le többet 750W-nál. Az meg elég vékony egy 260-as késtengelynél.
Annyi javítás még, hogy a 18cm magasság az az alsó fix lap (az emelhető asztal alatti fix rész) és az ház alja között értendő. Csak maga a motorház ettől max 1-2 cm-re alacsonyabb. De ha alul kilóg kicsit a moci, az nem lehet túl nagy baj.
No, gyorsan hazaszaladtam, lemértem, íme. A mottortartó csavarok távolságai értelemszerűen csavarközéptől csavarközépig értendőek. Ill term függőleges irányban "csúszkálhatnak" az ékszíjfezsítés miatt, gondolom:
A bal oldali képen a belógó perem alul 3 ill 4 cm, ha érdekes.
És az adatlap, bár nem biztos hogy ez hasznos infó:
Beszéltem a háromfázisú gazdájával. Lehet, hogy még alkudni is tudnék a 100-ból, kapnék hozzá tartalék késeket, megvan minden tartozéka és 150 km-rel kevesebet kellene autóznom. Felhívtam a Metabo-t is, rendelhető elszívó burkolat, 8000 bruttó. Ha ezeket összeadom, akkor ez legalább 25 ezer Ft-al olcsóbb, mint a másik, távolabbi és hiányos gép.
Már csak azt kellene tudnom, hogy beférne-e az én motorom. Ahogy néztem, alul igen tágas, de az ördög sosem alszik. Megtennéd, hogy leméred a tiéden, hogy mekkora helye van a motornak? Az én emberem jelenleg nincs otthon, nekem meg döntenem kellene. Ez is ugyanaz, mint a tiéd, csak Güde matrica van rajta.