Ha van hőlégfúvód mindenképp próbáld meg a melegítést.
Ma már nagyon sok ilyen alkatrészt ragasztanak, speciális fém ragasztóval, ennek az a tulajdonsága. hogy melegítés hatására elveszti a rögzítő képességét.
Melegítés után már valószínűleg egy erősebb csavarhúzóval is alá tudsz feszíteni.
Pont ezen agyalok. A 350W általában elég, fémhez a legrövidebb áttétellel használom. Kellő előtolással, kenőanyaggal, fúrtam már 20-as likat is 5-ös acéllemezbe.
Ez jó módszer, ha van hely kifutni a menetfúrónak. Én is ezt csinálnám. Csak a fogaskerékre kell vigyázni, mert az egyedi utángyártás 20-30 ezernél kezdődik. Kész horror, megfutottam már egy ELU szalagcsiszolónál.
Ha már motort is cserélni akarsz (kell) és perselyeztetni is akkor bizony költeni fogsz rá nem 1-2 ezrest,szerintem megéri rendbe hozni de csak szerény keretek között.
Gyengének érzed a 350-es mocit rajta?
Mert nekem 180w os volt,na azt gondold el :)
Én a cső kicserélést még minden képp meg fogom valósitani és az én igényeimet igy talán kielégiti.
Nemsokára csatlakozok a különleges járművekhez egy zenélő furikkal :-)
Sajna újabb kolléga lép le, aki (hálózatos ember, ezért elnézzük ezt neki) mindig arról beszélt, hogy milyen jó lenne ha egy furik, amikor megemeled zenélni tudna mert mennyivel könnyebb lenne így a munka. Na most megkapja búcsúajándékként asztali verzióban, fából, hadd játsszon vele. Egy ilyenem pont van itthon, meg veszek párszáz forintos kínai zenélős játékot amiből ki lehet operálni az elektronyikát. Majd teszek fel képeket, egyelőre csak a faanyag meg a kapcsoló van meg hozzá.
A forgórészről akár le is lehet flexelni óvatosan, de a fogaskerékhez lehúzót kell csinálni. A fogaskerékbe 120°-onként fúrni kell 3db 5mm-es furatot és M6-os menetet bele. Egy tárcsába ugyanezen az osztókörön 3lyuk a 3db 6-os csavarnak, a közepébe meg M8-as menet, vagy csak simán egy anya alulra és betekerni egy kúposra köszörült végű csavart feszítőnek. Ha szerencséd van le tudod vele húzni.
Ha tudsz valami nagyon tuti módszert az "elengedésre" ami nem fáj, az örömmel venném :)
Az a baj, hogy az ember alapból egy gyűjtögető alkat, van aki kevésbé, van aki jobban. Én az utóbbihoz tartozom és ezért fáj ha el kell "engednem" valamit.
nem kellene hozzá "csak" egy csavar, aminek a feje kisebb mint a fogaskerék tengelyfurata. Meg az anya. Meg egy vastagabb "vaslap" amit méretre vágsz. Az a kék meg .. nos igen, ez lehet a buktató, nem tudom létezik-e olyan erős huzal, amit a fogaskerék alá tuszkolsz, majd a kifúrt vaslaphoz rögzíted. Mert ha igen, akár így le is húzhatja, ha felfelé (kifelé) hajtod az anyát. De lehet hogy bukó ... nemtom, nem vagyok nagy mérnök :-)
No, megint saját dugámba dőltem. Levertem a tokmányt az asztali gépemről, semmi csavar, csak egy szimpla kónusz volt. De ahogy terveztem, szét is kaptam atomjaira az egész gépet. Háát nemtom, mitévő legyek. Nem lenne kis meló rendesen kiperselyezni a főorsót.
A kibelezett öntvényváz nem valami combos, az oszlop, 46-os, 2-es falvastagságú. A csapágyak és tengelyek meglepően precízek, szerintem ezeket nem lenne értelme bolygatni. Ha csak annyit tennék, hogy az oszlopot kicserélném egy hosszabra, akkor már nyernék egy állványos gépet, a lekonyuló gépasztalt ki tudnám cselezni, és ha sikerülne belecsinálni egy rendes bronzperselyt, akkor egy elég precíz gépet lehetne csinálni belőle.
Azt hiszem, holnap elviszem a maróshoz az öntvényblokkot, oszt kifaggatom a tuningot illetően.
Ja és a motorcsere sem túl egyszerű, mert a jelenlegi 350W-os elég filigrán, ha kapna egy combosabbat, akkor már a tengelytáv is megnőne, ergo nem tudnám használni a jelenlegi burkolatokat.
Lehet, hogy egyszerűbb, olcsóbb lenne vennem egy békebeli öntvényvázast.
Van egy Skil szalagcsiszolóm! csapágyakat kellene cserélni benne!
Hogyan tudom lehúzni itt a képen látható fogaskereket a tengelyéről, illetve a forgórészről a csapágyat? (nincs csapágylehúzóm, de a ha lenne akkor sem férnének be a karmok.
Tévedés, akkor lenne jó a szakmájában, ha ezek után még valamivel meg is bíznánk, tehát bevételt teremtene a cégének. Viszont ezzel szemben egészen biztosan ha valaha is reklám tevékenységgel fogok megbízni valakit akkor ez a cég kiesik, már csak amiatt az ellenszenv miatt is, amit a belépőjével kiváltott belőlem. Legyen akármilyen jó.
És ezzel együtt ha ismerősök kérdeznek, hogy kit ajánlok, valószínűleg az lesz a válasz, hogy bárkit, de őket nem.
Igen, sajna nekünk a pincébe scak egy kör jön le :-/ mondjuk lehet éppen változtatni rajta ...
Határon akkor mozoghat nálam ez a 16A, amikor a kombinált gyalut (2200W) bekapcsolom a porszívó (1500W) mellé. Jól hallhatóan lecsökken a porszívó fordulatszáma, amíg a gyalu el nem éri max fodulatszámot, plusz a világítás is behunyorog egy pillanatra. Lehet hogy kap egy 20-ast, vagy 25-öst. Bár a bejövő megszakító 25-ös, nem tudom érdemes-e (lehet-e?) ugyanakkorát a belső körbe rakni.
Pont a nagyflexem (2000W) az lágyindításos :-) De letesztelem a porszívóval vagy a gyaluval együtt (bár nem túl életszerű hogy járó gyalu mellett flexeljek). Inkább a porszívó + valami fanyűvő eszköz az érdekes.
Sajnos jó a szakmájában, mert elérte, hogy ÖNKÉNT rákeressünk a nevére és kattintsunk a honlapjára, amit még jobban megjegyeztünk, mert szándékosan elgépelte. Egyetlen célja volt, hogy megnézzük a reklámos honlapot, és azt elérte.
Porszívóra, és úgy mindenhez célszerű egy lágyindítót akár utólag is közbeiktatni. A zellmer porszívóhoz való kb 7eFt, mint alkatrész. De biztos lehetne ilyet maszekolni is.