Szintén ilyen az egyik gépem - kábelcsere megvolt 2 hónaposan, ütőműcsere egy bontottból 1 évesen. Közben házépítésen folyamatosan használva. Azóta megy - sztem a jelenlegi B&D-nél biztosan jobb.
Fotózok, ha lesz mit. Lesz egy szűk másfél hetem a vázszerkezet összerakására és a zsindelyezésre, mindezt úgy, hogy még soha életemben nem csináltam. Az alapanyagokra még nem kaptam meg az ajánlatot, szóval még az is necces, hogy beszerzik és kiszállítják-e abban az időszakban, amikor tudok vele dolgozni...
Nagy fejtörést okoz, hogy a jelenlegi "konstrukció" csak 4 lábon áll (4 db betoncsizmás szögvas beásva a kalyiba sarkaiba)
így 2 db alátámasztás van 2,5m-es fesztávra. Nem tudok és most nem is akarok megtanulni betonozni, ezért olyan megoldás kellene további köztes gerendák beállítására az elől és hátul lévő talpszelemenek alá (2,5 x 1,8m alapterületű ez a tervezett kis épület és előlről hátra lejtő csapott tetejű - még nem flexeltem le a hátsó oszlopokat), amit földbe tudok ásni, rögzíteni és nem rohad ki mondjuk 10 évig.
Ez a gyakorlatban nem egészen így működik. A hárompontos szegezés miatt csak akkor állítható vissza tökéletesen az állapot, ha a kémény vonalától a csúcsig teljesen lebontod a tetőt.
Ha esetleg rémlik valakinek, egy tavalyi vihar után hasonló problémákkal küzdöttem: vissza kellett bontanom a sérült kéményemet. Sátortető, pala fedés...
(Nekem annyiban volt "egyszerűbb" a helyzetem, hogy pár tégla a tetőn át beköltözött a padlásra, vagyis mindenképpen bontanom kellett a palát. Végül is nem bontottam teljesen fel, inkább megtalpaltam némi drótozással, de erre most nem térek ki, mert ez téged nem érint.)
Egy létrát nekitámasztottam az ereszcsatornának úgy, hogy egy ereszvas a két szár közé essen. A felső fokot hevederrel erősen hozzákötöztem a csatornához. A cseréplécből összeszögelt tetőlétrát úgy fektettem fel, hogy a két szára közrefogja a csatornához támasztott létrát, és az alsó fok nekitámaszkodjon. Ezután a tetőlétrát is hozzákötöztem a cstornához és a másik létrához. Az egész szerkezetet úgy állítottam be, hogy a tetőlétra a kémény mellett menjen el. Felül nem kapaszkodik semmibe, mert az sátortetőnél nehezen lenne megoldható. Eredetileg úgy terveztem, hogy gurtnival a kémény tövéhez is rözítem, de nem volt rá szükség.
A mászólétra alá mindenképpen kell valami teherelosztó. Hogy ez kőzetgyapot, vagy OSB tábla, vagy bármi más, az nagyjából mindegy. Amid éppen van.
Namost hogy egy elkényeztetett kőműves hajlandó-e ilyen létrázaton dolgozni, azt nem tudom. De ha a csatornavasad masszívan áll, akkor ez így legalább olyan biztonságos, mint a nyeregtető gerincére akasztott tetőlétra. A kőműves azért akar tetőt bontatni, mert akkor a padlásról a segéderő feladogatja a malteros vödröt, így a Mester Úr kényelmesen tud dolgozni. A pala visszarakásával meg úgysem neki kell szenvedni...
A beépítési útmutatókban általában azt írják, hogy az alátétlemez fokozza a tető vízzáróságát, van ahol részben elhagyható, van ahol kötelező. Igen, mivel kőzúzalék van ráhordva a külső felületre, így a mechanikai behatások ellen (is) véd. Holnap-holnapután talán kész leszek, kíváncsi vagyok mennyire fog összeolvadni, most legalább ehhez ideális az idő :)
Az alátét lemezt külön kell megvenni, de ahol én vettem ott levágják a tekercsből a kívánt hosszt, nem muszáj a teljes tekercset megvenni, ha csak a fele kell.
Az alábbi pár linkből lehet mazsolázgatni, én ezekből okoskodtam :
Ja, oké! Ha berezonálna a plexi, tegyél alá merevítő lécet is.
Viszont turbózhatod a dolgot, ha már ilyen :) Csinálj egy lyukacsoslemezes zárt dobozt, amit ugyanígy beleteszel, és azt egy porszívóra kötve tudod porelszívónak használni, pont úgy ahogy a műkörmöscsajsziék is. Emiatt volt neki kivágva.
Nekem egy ilyen van, megvan vagy 8 éve, ütöm-vágom, betont vések vele, mindent csinálok. Bár a téglafalba egy hatos tiplit inkább az akkus aeggel nyomok be, mert ez elég drabális, a hatos fúróval készült luk inkább 7.5-es lesz, de ha kajak kell, pla betonfödémbe fúrni, vagy ilyesmi, akkor ezt veszem elő, mert nem nagyon lassít nagy kavicsnál se, kopott fúróval se. Én anno egy tizesé vettem, miután két hónapot gyepáltuk egy irodaátépítésnél, megérte.
Valamiért azt gondoltam, hogy a vízzárásért csakis a zsindely felelős miután összeolvadtak az elemek az első komoly napsütésnél. Az maga is egy kátránypapír. Ha van egy vízzáró bitumenes lemez, akkor mire jó a zsindely? (a tippem az, hogy ez adja a fizikai védelmet a tetőnek csapódó tárgyak ellen)
Ez a bitumenes alátét lemez benne volt az "egységcsomagban"? (hozzácsomagolták a zsindelyhez, vagy külön kellett venni)
A szeget csak azért kérdeztem, hogy milyen a méretaránya az OSB-hez képest, és jól sejtettem, mert akkor befele kikandikál :) (bekandikál)
Attól, hogy átmész alpáriba még messze nem lesz igazad...
Most csak halkan és nem regénynyi méretben: a betonkoszorúnak semmi köze a betonfödémhez - ezt a FALAZAT TETEJÉRE TESZIK zártan, ezért koszorú. Az, hogy "oszlopokkal" le szoktak menni (ha lehet) a födémhez, az nem azt jelenti, hogy része a födémnek, hanem a térdfalat merevítik ki vele...
A koszorú önmagában zárja be a húzóerőket - erre van kitalálva.
A másik, hogy attól, hogy te még nem láttál kötőgerendás fedélszéket, még bőven van: az én házam például ilyen volt. Alapvetően kötőgerendás födémet ott csináltak, ahol nagy volt a fesztáv - javaslom ÉRTELMEZNI a diákon lévő aatokat: a fedélszék fesztávjától függően lett egyre összetettebb a fedélszék.
Azért mellékeltem a linkjét, mert szemmel láthóan lövésed sem volt erről, és hogy tudd... De már tényleg bánom - te pont az a szaki vagy, aki mindenhez ért, sőt jobban ért... :-)
Ettől még piszezek, mert sem az alpári stílust, sem a vörös fejjel üvöltöző olvtársakat sem szeretem. :-)
Ez akármilyen kategóriába tartozik, nagyon olcsó. Szerintem ez a bernardó gépek árával kell összevetni. vagy ami Árvai zolinak van, attól olcsóbb. szerintem használtban ilyen teljesítményű gépet itthon 150 alatt nem kapod meg.
"Más. A Hyundai gépek milyen minőségűek lehetnek?"
Nekem Hyundaiban ilyen fúróm van. Annyira Bosch koppintás, hogy pld a tokmányt simán át lehet rakni és a többi része is csereszabatos. Nincs panaszom rá, fúr, vés mint az állat :)
Itt van a kép a javitando kéményhez, ehhez kellene valami létra.Beszéltem egy kömüvessel azt mondta inkabb meg kell bontani a palat és ugy mind a 4 oldalhoz hozzá tud ferni.
A világoskék(nek látszó) a zsindely alátét lemez, ez a vízzárás miatt kell, igazából ez egy 1,5mm-es bitumenes lemez. A világoskék egy vékony szövetréteg, tulajdonképp nem is tudom mire szolgál. Talán csak meggátolja, hogy a tekercsben összetapadjon a lemez?!
Elvileg ilyen kis hajlásszögű tetőhöz ( kb. 16-17 fok) öntapadós, vagy teljes felületén felragasztható lemez kéne, de egy kicsit csaltam, hogy kijöjjön a költségvetés. Cserébe 10cm átfedés helyett 20cm-el raktam, máshogy nem is jött volna ki, mert 3.3 méter a tető szélessége. A rögzítésnél is csaltam kicsit, mert nem szegeltem, hanem jó sűrűn kapcsoztam, nagyjából fél méterenként négy sorban.
12mm OSB-t raktam alá, elvileg ez a minimum zsindelyhez. Ha újra csinálnám, akkor lehet hogy 15mm-el alapoznék, viszont volt bőven tetőlécem, így sűrűbbre vettem léctávolságot , ez kb. 32 cm lett.
Zsindelyhez zsindelyszeg való :) 25mm vettem, bár elvileg 35 kéne, csak a 25-ösnek is kikandikál a vége az OSB alján, szerintem rendesen megfogja, csak nem szabad túlkalapálni, mert átszakad a zsindely. 10
Zsindelyragacsot az eresznél, meg az oromszegélynél, illetve a tetőablaknál használok. Azzal ragasztom a zsindelylapokat a lemezekhez.