Keresés

Részletes keresés

pajaci Creative Commons License 2015.08.11 -1 0 97247

A jófogáson ugyanezt megkapod 4800Ft-ért

 

http://majerszerviz.hu/223.html

Előzmény: Törölt nick (97244)
Petör Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97246

Szintén ilyen az egyik gépem - kábelcsere megvolt 2 hónaposan, ütőműcsere egy bontottból 1 évesen. Közben házépítésen folyamatosan használva. Azóta megy - sztem a jelenlegi B&D-nél biztosan jobb.

Előzmény: Tie (97236)
torony78 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97245

Fotózok, ha lesz mit. Lesz egy szűk másfél hetem a vázszerkezet összerakására és a zsindelyezésre, mindezt úgy, hogy még soha életemben nem csináltam. Az alapanyagokra még nem kaptam meg az ajánlatot, szóval még az is necces, hogy beszerzik és kiszállítják-e abban az időszakban, amikor tudok vele dolgozni...

 

Nagy fejtörést okoz, hogy a jelenlegi "konstrukció" csak 4 lábon áll (4 db betoncsizmás szögvas beásva a kalyiba sarkaiba)

 

így 2 db alátámasztás van 2,5m-es fesztávra. Nem tudok és most nem is akarok megtanulni betonozni, ezért olyan megoldás kellene további köztes gerendák beállítására az elől és hátul lévő talpszelemenek alá (2,5 x 1,8m alapterületű ez a tervezett kis épület és előlről hátra lejtő csapott tetejű - még nem flexeltem le a hátsó oszlopokat), amit földbe tudok ásni, rögzíteni és nem rohad ki mondjuk 10 évig.

 

Előzmény: feketefelh (97241)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97244

Egyébként ezért kérdeztem a hyundait, mert ez sincs rossz árban ahhoz képest, hogy egy rózsaszín B&D a duplája.

  http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/elektromos-es-keziszerszamok-tartozekok/furogepek-akkusgepek/furogepek/204281-utvefuro-650w-13mm

Előzmény: Törölt nick (97243)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97243

Kár, hogy ahhoz nem adnak hagyományos tokmányt.

Itt a felső három sincs rossz árban ha azt nézzük, hogy három év garanciával vannak, illetve ipari gépek:

http://www.szerszamoutlet.hu/index.php?ksz=%C3%BCtvef%C3%BAr%C3%B3+

Persze csak 600Watt körüliek.

 

Aztán ha véletlenül betont kéne fúrni meg szidom magamat, hogy miért nem vettem meg a Hyundait.

Előzmény: Tie (97236)
neduddgi(én) Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97242

Ez a gyakorlatban nem egészen így működik. A hárompontos szegezés miatt csak akkor állítható vissza tökéletesen az állapot, ha a kémény vonalától a csúcsig teljesen lebontod a tetőt.

 

Ha esetleg rémlik valakinek, egy tavalyi vihar után hasonló problémákkal küzdöttem: vissza kellett bontanom a sérült kéményemet. Sátortető, pala fedés...

(Nekem annyiban volt "egyszerűbb" a helyzetem, hogy pár tégla a tetőn át beköltözött a padlásra, vagyis mindenképpen bontanom kellett a palát. Végül is nem bontottam teljesen fel, inkább megtalpaltam némi drótozással, de erre most nem térek ki, mert ez téged nem érint.)

  

Egy létrát nekitámasztottam az ereszcsatornának úgy, hogy egy ereszvas a két szár közé essen. A felső fokot hevederrel erősen hozzákötöztem a csatornához. A cseréplécből összeszögelt tetőlétrát úgy fektettem fel, hogy a két szára közrefogja a csatornához támasztott létrát, és az alsó fok nekitámaszkodjon. Ezután a tetőlétrát is hozzákötöztem a cstornához és a másik létrához. Az egész szerkezetet úgy állítottam be, hogy a tetőlétra a kémény mellett menjen el. Felül nem kapaszkodik semmibe, mert az sátortetőnél nehezen lenne megoldható. Eredetileg úgy terveztem, hogy gurtnival a kémény tövéhez is rözítem, de nem volt rá szükség.

A mászólétra alá mindenképpen kell valami teherelosztó. Hogy ez kőzetgyapot, vagy OSB tábla, vagy bármi más, az nagyjából mindegy. Amid éppen van.

 

Namost hogy egy elkényeztetett kőműves hajlandó-e ilyen létrázaton dolgozni, azt nem tudom. De ha a csatornavasad masszívan áll, akkor ez így legalább olyan biztonságos, mint a nyeregtető gerincére akasztott tetőlétra. A kőműves azért akar tetőt bontatni, mert akkor a padlásról a segéderő feladogatja a malteros vödröt, így a Mester Úr kényelmesen tud dolgozni. A pala visszarakásával meg úgysem neki kell szenvedni...

 

 

Előzmény: Törölt nick (97221)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97241

Hajrá ! Lássuk majd a képeket !

Előzmény: torony78 (97240)
torony78 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 97240

Köszönöm a gyűjtést!

Előzmény: feketefelh (97239)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97239

A beépítési útmutatókban általában azt írják, hogy az alátétlemez fokozza a tető vízzáróságát, van ahol részben elhagyható, van ahol kötelező. Igen, mivel kőzúzalék van ráhordva a külső felületre, így a mechanikai behatások ellen (is) véd. Holnap-holnapután talán kész leszek, kíváncsi vagyok mennyire fog összeolvadni, most legalább ehhez ideális az idő :)

 

Az alátét lemezt külön kell megvenni, de ahol én vettem ott levágják a tekercsből a kívánt hosszt, nem muszáj a teljes tekercset megvenni, ha csak a fele kell.

Az alábbi pár linkből lehet mazsolázgatni, én ezekből okoskodtam :

http://www.superkatepal.hu/Tervezes.html

 

 

http://www.superkatepal.hu/pdf/superkatepal_alkalm_2009.pdf

 

http://www.shinglas.hu/upload/Zsindely_Alkalmazastechnika.pdf

Előzmény: torony78 (97235)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97238

Ja, oké! Ha berezonálna a plexi, tegyél alá merevítő lécet is.

Viszont turbózhatod a dolgot, ha már ilyen :) Csinálj egy lyukacsoslemezes zárt dobozt, amit ugyanígy beleteszel, és azt egy porszívóra kötve tudod porelszívónak használni, pont úgy ahogy a műkörmöscsajsziék is. Emiatt volt neki kivágva.

Előzmény: kukta5508 (97233)
409 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97237

"A gép hangja olyan nagy, hogy abból a motor

nem hallatszik ki. :))"

 

 Akkor indukciós lesz az.  :-)

 

"Úgyhogy nem tudok segíteni. Még irány árban

sem."

 

 Sebaj, azért köszönöm, hogy időt szakítottál a nyűgömre.  :-)

Előzmény: MN 3100 (97229)
Tie Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97236

Nekem egy ilyen van, megvan vagy 8 éve, ütöm-vágom, betont vések vele, mindent csinálok. Bár a téglafalba egy hatos tiplit inkább az akkus aeggel nyomok be, mert ez elég drabális, a hatos fúróval készült luk inkább 7.5-es lesz, de ha kajak kell, pla betonfödémbe fúrni, vagy ilyesmi, akkor ezt veszem elő, mert nem nagyon lassít nagy kavicsnál se, kopott fúróval se. Én anno egy tizesé vettem, miután két hónapot gyepáltuk egy irodaátépítésnél, megérte. 

 

http://www.neosil.hu/katalogus/marka/hyundai/hyundai-hyd-3203-furokalapacs-sds-plus-24mm-720w

Előzmény: Törölt nick (97218)
torony78 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97235

Valamiért azt gondoltam, hogy a vízzárásért csakis a zsindely felelős miután összeolvadtak az elemek az első komoly napsütésnél. Az maga is egy kátránypapír. Ha van egy vízzáró bitumenes lemez, akkor mire jó a zsindely? (a tippem az, hogy ez adja a fizikai védelmet a tetőnek csapódó tárgyak ellen)

Ez a bitumenes alátét lemez benne volt az "egységcsomagban"? (hozzácsomagolták a zsindelyhez, vagy külön kellett venni)

 

A szeget csak azért kérdeztem, hogy milyen a méretaránya az OSB-hez képest, és jól sejtettem, mert akkor befele kikandikál :) (bekandikál)

Előzmény: feketefelh (97230)
archivalo Creative Commons License 2015.08.10 -1 0 97234

Kedves Ferenc!

 

Attól, hogy átmész alpáriba még messze nem lesz igazad...

Most csak halkan és nem regénynyi méretben: a betonkoszorúnak semmi köze a betonfödémhez - ezt a FALAZAT TETEJÉRE TESZIK  zártan, ezért koszorú. Az, hogy "oszlopokkal"  le szoktak menni (ha lehet) a födémhez, az nem azt jelenti, hogy része a födémnek, hanem a térdfalat merevítik ki vele...

A koszorú önmagában zárja be a húzóerőket - erre van kitalálva.

 

A másik, hogy attól, hogy te még nem láttál kötőgerendás fedélszéket, még bőven van: az én házam például ilyen volt. Alapvetően kötőgerendás födémet ott csináltak, ahol nagy volt a fesztáv - javaslom ÉRTELMEZNI a diákon lévő aatokat: a fedélszék fesztávjától függően lett egyre összetettebb a fedélszék.

Azért mellékeltem a linkjét, mert szemmel láthóan lövésed sem volt erről, és hogy tudd... De már tényleg bánom - te pont az a szaki vagy, aki mindenhez ért, sőt jobban ért... :-)

 

Ettől még piszezek, mert sem az alpári stílust, sem a vörös fejjel üvöltöző olvtársakat sem szeretem. :-)

 

Előzmény: rferi (96939)
kukta5508 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97233

Fiamtól kaptam az asztalt amit eredetileg műköröm-építő használt.

Meg hagytam a fiókos részét, így nem nagyon fér el a két szerszámgép.

Ezért építettem így!(+a kezdők "hogy is csináljam")!

Használható lesz még ha addig élek is!

 

 

Előzmény: Törölt nick (97217)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97232

A kérdés bennem is felmerült, ezért megkérdeztem a gyártót, ez a válasz :

 

 A tekercset ki kell gurítani, így az a fele lesz alul amelyik kívül van. A kék színű TNT poliésztert tilos eltávolítani a lemezről!

Előzmény: Törölt nick (97231)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97231

Biztos hogy a kék oldalával felül kell ezt felrakni? Hogy fog erre ráolvadni a zsindely?

 

Előzmény: feketefelh (97230)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97230

A világoskék(nek látszó) a zsindely alátét lemez, ez a vízzárás miatt kell, igazából ez egy 1,5mm-es bitumenes lemez.

 

 

Előzmény: Törölt nick (97227)
MN 3100 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97229

Sajnos ezt nem tudom megmondani.

 

Jószerivel még életemben nem adtam el

szerszámot, vagy szerszámgépet.

Valahogy olyan kapcsolatom van ezekkel

a dolgokkal, hogy nem visz rá a lélek.

Vagy tönkre mennek és kibelezés után a

kukába kerülnek, vagy használom (kerülgetem)

őket a végtelenségig.

Olyan kombinált gyalugép ami ennél a LUTZ

Europlan-nál jobb, az nagyságrenddel drágább,

ezért nem engedhetem meg magamnak.

Ha mégis erőlködnék az eladással, akkor is

csak valamilyen beszámítás jöhetne szóba

 

Úgyhogy nem tudok segíteni. Még irány árban

sem.

 

Egyébként a motorjáról - nem tudom biztosan -

azt gondolom, hogy indukciós (egy fázisú).

A burkolatot idáig csak kétszer vettem le,

de a motort nem figyeltem.

A gép hangja olyan nagy, hogy abból a motor

nem hallatszik ki. :))

 

Péter

Előzmény: 409 (97197)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97228

szerintem 201 euróig érdemes lenne még rálicitálni. Ha 200-as felső határt állított be magának valamelyik akkor nyertél vele.

Előzmény: Barnamedvébb (97200)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97227

Kátránypapírt nem raktál alá? Vagy ez a kék valami kátránypapír szerűség? Ne sajnáld a szöget. Főleg a tető széleinél szögezd le jó alaposan. 

Előzmény: feketefelh (97204)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97226

Ez akármilyen kategóriába tartozik, nagyon olcsó. Szerintem ez a bernardó gépek árával kell összevetni. vagy ami Árvai zolinak van, attól olcsóbb.  szerintem használtban ilyen teljesítményű gépet itthon 150 alatt nem kapod meg.

Előzmény: 409 (97192)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97225

"Más. A Hyundai gépek milyen minőségűek lehetnek?"

 

Nekem Hyundaiban ilyen fúróm van. Annyira Bosch koppintás, hogy pld a tokmányt simán át lehet rakni és a többi része is csereszabatos. Nincs panaszom rá, fúr, vés mint az állat :)

Előzmény: Törölt nick (97218)
409 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97224

 

 Nem is kell a közepét, ott van a kémény mellett a gerinc, onnan visszabontható elég egyszerűen. (és utána vissza is lehet rakni)

Előzmény: halaloszto (97222)
pajaci Creative Commons License 2015.08.10 -1 0 97223

Ilyen az én tetőm is sajnos. Kőzetgyapot táblákat fektettem a létra alá, úgy nem törte össze.

Előzmény: Törölt nick (97221)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97222

a palának az a lényege, hogy kurvára nem lehet a közepét megbontani. azaz kalapáccsal meg lehet, de visszajavítani tökéletesre nem.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (97221)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97221

Itt van a kép a javitando kéményhez, ehhez kellene valami létra.Beszéltem egy kömüvessel azt mondta inkabb meg kell bontani a palat és ugy mind a 4 oldalhoz hozzá tud ferni.

A vakoláshoz kültéri járolap ragasztót javasolt.

 

feketefelh Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97220

Szia

 

A világoskék(nek látszó) a zsindely alátét lemez, ez a vízzárás miatt kell, igazából ez egy 1,5mm-es bitumenes lemez. A világoskék egy vékony szövetréteg, tulajdonképp nem is tudom mire szolgál. Talán csak meggátolja, hogy a tekercsben összetapadjon a lemez?!

 

Elvileg ilyen kis hajlásszögű tetőhöz ( kb. 16-17 fok) öntapadós, vagy teljes felületén felragasztható lemez kéne, de egy kicsit csaltam, hogy kijöjjön a költségvetés. Cserébe 10cm átfedés helyett 20cm-el raktam, máshogy nem is jött volna ki, mert 3.3 méter a tető szélessége. A rögzítésnél is csaltam kicsit, mert nem szegeltem, hanem jó sűrűn kapcsoztam, nagyjából fél méterenként négy sorban.

 

12mm OSB-t raktam alá, elvileg ez a minimum zsindelyhez. Ha újra csinálnám, akkor lehet hogy 15mm-el alapoznék, viszont volt bőven tetőlécem, így sűrűbbre vettem léctávolságot , ez kb. 32 cm lett.

 

Zsindelyhez zsindelyszeg való :) 25mm vettem, bár elvileg 35 kéne, csak a 25-ösnek is kikandikál a vége az OSB alján, szerintem rendesen megfogja, csak nem szabad túlkalapálni, mert átszakad a zsindely. 10

 

Zsindelyragacsot az eresznél, meg az oromszegélynél, illetve a tetőablaknál használok. Azzal ragasztom a zsindelylapokat a lemezekhez.

 

 

Előzmény: torony78 (97206)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97219
Előzmény: Törölt nick (97218)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 97218

Ez az egész vaterás dolog számomra se tiszta.

Én erről kérdeztem az eladótól, hogy "bár garancia nincs rá, de működik a gép és az akkuk is"

a választ csak a mailembe láttam, az oldalon nem hagyta, hogy megjelenjen.

Nem értem miért van az értékelés is.

Azt mondják, hogy azt is lehet korrigálni, hogy ne jelenjen meg valakiről negatív vélemény.

 

Más. A Hyundai gépek milyen minőségüek lehetnek?

 

Valahol egy kalap alatt emlegetik a straussal B&Del.

 

http://furogep.arukereso.hu/hyundai/

Előzmény: Kamelot (97208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!