Szerintem hasonló csiszolónk van, én 2 éve cseréltem ki benne a csapágyakat, és én is megszenvedtem ezzel a részével. Csakhogy én nem a fogaskereket vettem le a tengelyről, hanem a másik végén levő dobhengert. Az sem volt könnyű, de az egyszerű menetes rögzítésű, és egy gumiszalagos olajszűrőlehúzóval végül le tudtam tekerni. Már nem tudom, milyen menetes, de rá fogsz jönni. Elvittem szervizbe is anno, de azt mondták, ehhez valami célszerszám kellene, így aztán kénytelen voltam magam megoldani. :)
A motoros csapágyhoz meg egy másik kényszermegoldást próbálnék. Volt már olyen esetem, hogy túl nagy volt a csapágy, amit le kellett vennem, nem fért bele a lehúzóba. Egy drótot vagy zsinórt tettem alá, és azt applikáltam bele a csapágylehúzóba valahogy. Csapágylehúzót meg lehet venni már 2000 Ft-ért is, ha ilyennek nekiállsz, később is jól fog jönni. Szerintem én is ezért vettem az elsőt.
Az a Skil csiszolóm egyébként már kb. 25 éves, és olyan kicsi csapágyak is vannak benne, amit Kínában maximum űrhajókban használnak. Ma már ilyen helyekre nem tesznek ilyesmit még a jobb gépekbe sem, fogadni mernék. Ezért aztán megérte a csapágycsere benne, ma is ezt használom.
A forgórész csapágyhoz beférnek a lehúzó karmai, ha az a megfelelő méret. A fogaskerék meg egyszerű. Úgy látom az egy egyszerű átmenő tengely. Az öntvény házat feltámasztod a vivőhenger oldalán úgy hogy a henger szabadon tudjon mozogni, és a fogaskerék felől a tengelyt szépen kikocogtatod. A fogaskerék fel fog támaszkodni az öntvényházon.
Erről az jutott eszembe mikor nagyon fiatal koromba vagy 15 éve nekiálltam eg arab házi készitésű körfűrésszel és gy rezgőcsiszolóvak a konyhánkra egy ajtót csinálni,tényleg ennyi szerszámom volt annó na meg hogy nézzen is ki valahogy havertól kölcsönkértm a felsőmaróját.
Megvttem az anyagot pallót és nekiálltam,mindenféle tolóasztal nélkül gondolod milyen lehetett a majd 2 métees anyag csapolását megcsinálni! :)
Minden összejött,egy szobai asztal után az első komolyabb melóm volt szinte nulla gép parkal,ez ám a művészet szerintem,ilyenkor jól jön ám a kreativitás és találékonyság.
Lehúzó nélkül sehogy. Vagy 409 által javasolt megoldás, vagy egy olyan, hogy laposvasból (3 mm vastag)"talpú" Z darabokat (2, vagy 3 db), amiket be lehet akasztani a fogaskerék mögé, a másik talpat pedig egy tárcsába. A tárcsa közepébe egy M8 - mondjuk én M10et tennék, de abból is finommenetest, ami a tengelynek támaszkodik és feszít (ez ua, mint 409). A tárcsa lehet akár rétegelt lemez is, de 14-16 mm vastag, de lehet - ha 2 darab karmot használsz - egy darab zárt szelvény is...
A kommutátor csapágyát egyrészt befogod satuba és meghúzod, amíg fokhagyma szaga nem lesz, ekkor a külső gyűrű elpattan. Ekkor ráütsz kalapáccsal egy embereset a repedéssel ellentétes oldalon, és ez már megvan: 2 darabra esik - ha nema repedésbe beillesztesz egy hidegvágót és már ketté is tudod törni. A golyósort lefeszíted. A belső gyűrűt megflexeled két oldalról, majd erre merőlegesen megfeszíted satuban és el is pattant kétfelé és lent is van.
Egy lenéyeges: se a házhoz, se a kommutátorhoz ne feszíts semmit!
Én úgy vettem észre ezzel a módszerrel lényegesen gyorsabban tudok haladni, és a beállításokat is egyszerűbben és pontosabban tudom beállítani. Meg aztán számomra valamiért nagyon szimpatikus ez a megoldás.
Ha csak a csapágyai mentek el akkor érdemes vele foglalkozni, de ha azért zajos és szorul, mert menetzárlatos, akkor bukta. Esetleg egy nagyobb motort rá lehet aplikálni de akkor új szíj is kell bele.
Csak egyet nem értek, hogy ezt a fűrészlapot csapolások elkészítésére használod. Miért kényelmesebb ez mint ha a szalagfűrészen csinálnád a csapolást? A szalagfűrészen is lehet ütközőket és vezetőket használni, így az is ugyanilyen pontos munkát végez.
2015.01.13-án a 84356 számú hozzászólásban egy kisfilmet is raktam fel erről a fűrészkorongról. Akartam ide belinkelni ezt a számú hozzászólást, de sehogy nem sikerült.
Egyszer nekem is le kellett szednem egy hasonlóan szar megoldásról a fogaskereket, szintén csapágy csere miatt.
Mivel nekem sem volt hozzá megfelelő felszerelésem így elvittem az esztergályos haverhoz, hátha van ötlete. Volt.
A tengelyt betekerte vizes ronggyal és a fogaskereket egy kisméretű szúrólánggal elkezdtem melegíteni körbe a pereménél. Utána alányúlt a fogaskeréknek egy lapos csavarhúzóval és azzal egy pillanat alatt lefeszítette a fogaskereket. Csak annyira kell megmelegíteni a fogaskereket, hogy nehogy kilágyuljon, egy helyen nem szabad sokáig melegíteni, mindig mozgatni kell a lángot és közben alá kell feszíteni. Kb 100 C fokra kell csak melegíteni, attól még nem lágyul meg a fogaskerék, de a hőtágulás miatt már tágul annyit hogy le tudjon jönni a tengelyről.
Nem biztos, hogy ezzel az akcióval az üzlet fellendítése volt a célja. Lehet, hogy csak rajtunk gyakorol manipulációs technikákat... Mindegy, nem ér annyit az egész, hogy beszéljünk róla.
Sovány bizony!!Nekem is ez volt a tervem annó,végülis lehet hogy megoldható (necces) de én inkább az összeg miatt döntöttem a bevágás/sliccelés melett és óriási különbséget hozott,de próbáld meg hátha.