Keresés

Részletes keresés

pajaci Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97492

Az egy ember neve.

Előzmény: zodes (97490)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97491

Fenékfúró 

Előzmény: zodes (97490)
zodes Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97490

Sziasztok!

Mi a forstner magyarul? :-))

409 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97489

"Úgy látom az egy egyszerű átmenő tengely"

 

 Amiben benne van egy retesz........ meg ki tudja, mi tartja a tengelyt a csapágyban a fogaskerék mögött.

Előzmény: Paco155 (97483)
zodes Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97488

Hát ez gyönyörű! :-DDD

Előzmény: joevagyok68 (97417)
pali923 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97487

Szerintem hasonló csiszolónk van, én 2 éve cseréltem ki benne a csapágyakat, és én is megszenvedtem ezzel a részével. Csakhogy én nem a fogaskereket vettem le a tengelyről, hanem a másik végén levő dobhengert. Az sem volt könnyű, de az egyszerű menetes rögzítésű, és egy gumiszalagos olajszűrőlehúzóval végül le tudtam tekerni. Már nem tudom, milyen menetes, de rá fogsz jönni. Elvittem szervizbe is anno, de azt mondták, ehhez valami célszerszám kellene, így aztán kénytelen voltam magam megoldani. :)

A motoros csapágyhoz meg egy másik kényszermegoldást próbálnék. Volt már olyen esetem, hogy túl nagy volt a csapágy, amit le kellett vennem, nem fért bele a lehúzóba. Egy drótot vagy zsinórt tettem alá, és azt applikáltam bele a csapágylehúzóba valahogy. Csapágylehúzót meg lehet venni már 2000 Ft-ért is, ha ilyennek nekiállsz, később is jól fog jönni. Szerintem én is ezért vettem az elsőt.

 

Az a Skil csiszolóm egyébként már kb. 25 éves, és olyan kicsi csapágyak is vannak benne, amit Kínában maximum űrhajókban használnak. Ma már ilyen helyekre nem tesznek ilyesmit még a jobb gépekbe sem, fogadni mernék. Ezért aztán megérte a csapágycsere benne, ma is ezt használom.

Előzmény: Pgabor79 (97441)
laci19791202 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97486

:) :) bocsi,reggel van még és tab-ról nem olyan frankó irni!

Előzmény: GPS (97482)
laci19791202 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97485

Ime a kép :)

Előzmény: laci19791202 (97481)
Paco155 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97484

eg arab = egy darab  :P

Előzmény: GPS (97482)
Paco155 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97483

A forgórész csapágyhoz beférnek a lehúzó karmai, ha az a megfelelő méret.  A fogaskerék meg egyszerű.  Úgy látom az egy egyszerű átmenő tengely.  Az öntvény házat feltámasztod a vivőhenger oldalán úgy hogy a henger szabadon tudjon mozogni, és a fogaskerék felől a tengelyt szépen kikocogtatod.  A fogaskerék fel fog támaszkodni az öntvényházon.

Előzmény: Pgabor79 (97441)
GPS Creative Commons License 2015.08.14 0 1 97482

 

"15 éve nekiálltam eg arab házi készitésű körfűrésszel"

 

Ezt háromszor olvastam.

 

Tudtam, hogy az araboknak van olajuk, van datolyájuk, sőt, vannak nemzetközileg elismert terrorista-szakembereik is... na de körfűrészük?  :-))))

.

Előzmény: laci19791202 (97481)
laci19791202 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97481

Megnéztem és tetszik.

Erről az jutott eszembe mikor nagyon fiatal koromba vagy 15 éve nekiálltam eg arab házi készitésű körfűrésszel és gy rezgőcsiszolóvak a konyhánkra egy ajtót csinálni,tényleg ennyi szerszámom volt annó na meg hogy nézzen is ki valahogy havertól kölcsönkértm a felsőmaróját.

Megvttem az anyagot pallót és nekiálltam,mindenféle tolóasztal nélkül gondolod milyen lehetett a majd 2 métees anyag csapolását megcsinálni! :)

Minden összejött,egy szobai asztal után az első komolyabb melóm volt szinte nulla gép parkal,ez ám a művészet szerintem,ilyenkor jól jön ám a kreativitás és találékonyság.

Előzmény: arvaiz69 (97472)
archivalo Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97480

Lehúzó nélkül sehogy. Vagy 409 által javasolt megoldás, vagy egy olyan, hogy laposvasból (3 mm vastag)"talpú" Z darabokat (2, vagy 3 db), amiket be lehet akasztani a fogaskerék mögé, a másik talpat pedig egy tárcsába. A tárcsa közepébe egy M8 - mondjuk én M10et tennék, de abból is finommenetest, ami a tengelynek támaszkodik és feszít (ez ua, mint 409). A tárcsa lehet akár rétegelt lemez is, de 14-16 mm vastag, de lehet - ha 2 darab karmot használsz - egy darab zárt szelvény is...

 

A kommutátor csapágyát egyrészt befogod satuba és meghúzod, amíg fokhagyma szaga nem lesz, ekkor a külső gyűrű elpattan. Ekkor ráütsz kalapáccsal egy embereset a repedéssel ellentétes oldalon, és ez már megvan: 2 darabra esik - ha nema repedésbe beillesztesz egy hidegvágót és már ketté is tudod törni. A golyósort lefeszíted. A belső gyűrűt megflexeled két oldalról, majd erre merőlegesen megfeszíted satuban és el is pattant kétfelé és lent is van.

 

Egy lenéyeges: se a házhoz, se a kommutátorhoz ne feszíts semmit!

Előzmény: Pgabor79 (97441)
409 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97479

"A tengelyt betekerte vizes ronggyal.."

 

Csak itt nincs mire vizes rongyot tekerni. Ha meg együtt melegszik a tengely a fogaskerékkel, akkor hiába melegíti.

Előzmény: Törölt nick (97466)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97478

Szia!

Én úgy vettem észre ezzel a módszerrel lényegesen gyorsabban tudok haladni, és a beállításokat is egyszerűbben és pontosabban tudom beállítani. Meg aztán számomra valamiért nagyon szimpatikus ez a megoldás. 

Üdv.: Zoli

 

Előzmény: Törölt nick (97475)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97477

Ha csak a csapágyai mentek el akkor érdemes vele foglalkozni, de ha azért zajos és szorul, mert menetzárlatos, akkor bukta. Esetleg egy nagyobb motort rá lehet aplikálni de akkor új szíj is kell bele.

 

 

Előzmény: feketefelh (97474)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97476

Érdekes hőszigetelést haszál  Boris Beaulant 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97475

Zoli!

 

Csak egyet nem értek, hogy ezt a fűrészlapot csapolások elkészítésére használod. Miért kényelmesebb ez mint ha a szalagfűrészen csinálnád a csapolást? A szalagfűrészen is lehet ütközőket és vezetőket használni, így az is ugyanilyen pontos munkát végez.

 

Előzmény: arvaiz69 (97467)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.14 0 0 97474

Hm. Hobbi Bosch-ra emlékeztető szerkezet. Vajon érdemes foglalkozni vele ? Lehet, hogy csak csapágyas ?

 

http://www.jofogas.hu/pest/Rexon_BTS10A_profi_korfuresz_asztal__zajos_szorulo_motorral__javitasra_33198938.htm

arvaiz69 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97473

Szia! 

Köszönöm szépen a közreműködést! 

Üdv.: Zoli

Előzmény: feketefelh (97471)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97472

Szia! 

Igen, asztalba épített marógéppel használom. Ha tudnád milyen régóta, még az első Kinzo marógépemmel is sokat dolgoztam ezzel a fűrészkoronggal.

Az előző hozzászólásomban írtam, hogy videót is raktam fel a fűrészkorong használatáról. Ha van kedved nézd meg, hogyan használom. 

Üdv.: Zoli

Előzmény: laci19791202 (97469)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97471
Előzmény: arvaiz69 (97470)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97470

Szia!

2015.01.13-án a 84356 számú hozzászólásban egy kisfilmet is raktam fel erről a fűrészkorongról. Akartam ide belinkelni ezt a számú hozzászólást, de sehogy nem sikerült.

Üdv.: Zoli

Előzmény: archivalo (97400)
laci19791202 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97469

Hogy ezt te egy asztalba épitett felsőmaróval használod?Nem semmi!!

Előzmény: arvaiz69 (97467)
laci19791202 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97468

" ha kapna egy combosabbat, akkor már a tengelytáv is megnőne, ergo nem tudnám használni a jelenlegi burkolatokat"

 

De hogy nem,nekem is combosabb Asea motor van rajta és maradtak a burkolatok és még a motor is ugyan olyan kék lett mint maga a fúró.

Előzmény: Rahed Lee (97442)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97467

Szia! 

Ez a körfűrészlap egy egyszerű barkács fűrészlap, bármelyik barkácsboltban kapható. Ha nem tudod beszerezni postán tudok küldeni. 

A marószárat egy esztergályossal készítettem sok évvel ezelőtt, és 8 mm szárátmérő ellenére nagyon tartósnak bizonyult idáig.  

 

Pár kép róla.

 

 

Udv.: Zoli

 

 

Előzmény: archivalo (97400)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97466

Egyszer nekem is le kellett szednem egy hasonlóan szar megoldásról a fogaskereket, szintén csapágy csere miatt. 

Mivel nekem sem volt hozzá megfelelő felszerelésem így elvittem az esztergályos haverhoz, hátha van ötlete. Volt.

A tengelyt betekerte vizes ronggyal és a fogaskereket egy kisméretű szúrólánggal elkezdtem melegíteni körbe a pereménél. Utána alányúlt a fogaskeréknek egy lapos csavarhúzóval és azzal egy pillanat alatt lefeszítette a fogaskereket. Csak annyira kell megmelegíteni a fogaskereket, hogy nehogy kilágyuljon, egy helyen nem szabad sokáig melegíteni, mindig mozgatni kell a lángot és közben alá kell feszíteni. Kb 100 C fokra kell csak melegíteni, attól még nem lágyul meg a fogaskerék, de a hőtágulás miatt már tágul annyit hogy le tudjon jönni a tengelyről.

 

 

Előzmény: Pgabor79 (97441)
torony78 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97465

Nem biztos, hogy ezzel az akcióval az üzlet fellendítése volt a célja. Lehet, hogy csak rajtunk gyakorol manipulációs technikákat... Mindegy, nem ér annyit az egész, hogy beszéljünk róla.

Előzmény: Paco155 (97437)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97464

Én gépzsírral ismertem ezt a trükköt. 

Előzmény: Pgabor79 (97444)
laci19791202 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 97463

Sovány bizony!!Nekem is ez volt a tervem annó,végülis lehet hogy megoldható (necces) de én inkább az összeg miatt döntöttem a bevágás/sliccelés melett és óriási különbséget hozott,de próbáld meg hátha.

Előzmény: Rahed Lee (97461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!