Keresés

Részletes keresés

vaskerék Creative Commons License 2015.03.18 0 4 28644

Lehet a személygépkocsi is termelő eszköz, ha a taxiként használja utasokat szállítva.

Amúgy csupán áttételesen, mint a cipő, a zokni, a mobiltelefon, a becsomagolt  tízórai.

 

A "nincs keret" nem azt jelenti, hogy az korlátlan. A "nincs keret" azt jelenti, hogy azt

a fizetőképesség, a bevételi oldal erre szántható összege határozza meg. Ez nem egy

állandó. Különböző üzemeltetési konstrukcióknál eltérő. Ahol a fogyasztási értékek és

a karbantartási kiadások alacsonyabbak, az utasoktól magasabb bevétel realizálódik,

ott nagyobb, és fiatalabb termelő eszközpark alakítható ki. Ahol meg a kiadási oldal

magas, a bevételi alacsony, ott létrejön a termelő eszközre szánt "keret", ami mindig

szűk marad, ha az üzemeltetési konstrukció nem változik. Hitel esetén is van profit,

csak azt a bank teszi zsebre. Nem szükséges a termelő eszközöket tulajdonolni, ha

azok a nyereséget generálva lefedik a bérlet költségét, és termelő munkahelyet is

teremtenek helyben. Ehhez a városnak tárgyalni kell a kormánnyal, a gyártókkal,

és keresni az ilyen irányú pályázati, és EU forrásokat. A munkahelyteremtést még

a kormányzat is támogatja. Bőkezűbben is mint Pécs közösségi közlekedését.

 

Eddig az egymásra ható gazdasági kölcsönhatásoknak a gyakorlására 25 évünk volt.

 

 

 

Előzmény: Svatopluk (28637)
M41 2305 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28643

Világoskék-fehér volt ugye?

Előzmény: lobbanórotor (28642)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28642

1991-es a busz, 1992 elején érkezett. 

Előzmény: M41 2305 (28641)
M41 2305 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28641

Az olyan 1993-as körüli beszerzés?

Előzmény: Tihanyi Zoltán (28640)
Tihanyi Zoltán Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28640

Elnézést elírtam

ex BOS-259

Előzmény: Tihanyi Zoltán (28639)
Tihanyi Zoltán Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28639

JOB-436 (ex BOS-258) ismét beállt a KOX-892 mellé a komlói telephelyen a dögsorba.  Remélem a 436-ból nem lesz konzervdoboz, ha már a váltóját megcsinálták nem rég...

JLW-470 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28638

Nem hülyék a hollandok.A VDL-eket is csak addig hajtották,amíg nem kellett nagyobb összeget rájuk költeni.Persze azt már nálunk nem reklámozzák,hogy olcsón hozzájuk jutottunk,csakhogy a munkára bírásukra mekkora nagyobb összeget kellett még fordítani,mert akkor kijönne,hogy nem is volt ez olyan jó biznisz.

Előzmény: vaskerék (28632)
Svatopluk Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28637

Ha máshogy képtelen valaki megoldani a munkába járást, akár egy személygépkocsi is lehet termelő eszköz közvetve...

 

Az nagyon jó lenne, nyilván az önkormányzatnál is boldogok lennének, ha korlátlan lenne a keret az új buszok vásárlására, de akkor meg azért menne a köznép felől a hőbörgés.

Lehet bérelni is, valóban, jó pár buszt most is bérelnek a Kravtextől, meg ugye, a saját, megvásárolt régi buszaikat is kénytelenek visszabérelni, de ez más téma.

És akkor fizethetné a város a tulajdonos cégnek is a profitját azon túl, hogy pár éven belül kifizeti bérleti díjként a kocsik teljes árát....

Előzmény: vaskerék (28636)
vaskerék Creative Commons License 2015.03.18 0 1 28636

Köszönöm jelzőt, hízeleg vele.

 

Tipikus szemlélet a termelő eszköz összemosása egy személygépkocsival. Mint a vásárban. Körbejárni a portékát. Nincs horpadás, fényes a karosszéria, korróziónak nyoma sincs. Az utastérben a kárpit nem feslik sehol. Fel a motorháztetőt, nincs olajfolyás, a motor elsőre indul. Szépen, ütemesen jár, nem fullad le. Az eladó egy szimpatikus öregúr, csak vasárnaponként hozta ki a kocsit. Motorháztető le, a papírok elő

parola, az üzlet megköttetett. Ön szerint közszolgáltatáshoz termelő eszközöket is így kell vennünk?!

 

Kell egy üzleti terv. Vagy inkább kellene, amiben nincsen "keret". Fizetőképes igény, a kereslet amihezkonvergál a vonalhálózat, a menetrend, és a termelő eszközök száma, amiket venni sem szükséges.

Lehet bérelni is. Szépet, újat, korszerűt, zéró emissziósat, akár munkahelyteremtéssel összekötve.

Előzmény: Svatopluk (28634)
vaskerék Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28635

Nincs relevanciája annak, hogy az a szolgáltató éppen ott a jövőben szolgáltat, vagy nem. Szolgáltat másutt, mert nincs térben helyhez kötve. Vesz akkor máshova féláron akkora számú termelő flottát,

ahová az új szerződése szól. Vagy ahol eddig szolgáltatott, ott az újkori beszerzési ár felét visszakapja Pécstől. Nem kell a haszontalanná vált eszközök tárolásért többet fizetnie. Ilyen üzemeltetési modellel

kalkulált, ezért sikeres.

 

 

Előzmény: hory004 (28633)
Svatopluk Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28634

Azért valljuk be, ez nem kicsit volt demagóg...

Gondolom neked sem mindegy, hogy másfél millióért veszel használtan egy pár éves alsóközepes személyautót, vagy 3 millióért egy újat, függetlenül attól, hogy az újra nagy valószínűséggel pár évig nem kell költeni rá komolyabban. Ha van egy keret, aminél jobban nem akarod adósságba verni magad, akkor kompromisszumokat kell kötni.

Amúgy a szólók is tudtommal 3 ajtósak lesznek, a tender is ilyenekre lett kiírva.

Az az egy-két hivatali gépkocsi ára pedig újonnan kerül összesen talán annyiba, mint egy csuklós a használtak közül. Ne hasonlítsuk már a kettőt egymáshoz, nem kell a felesleges hangulatkeltés, betlizik enélkül is a városvezetés eleget, ami jogosan kritizálható. De ha már itt tartunk, a jelenleg lecserélendő autók pont akkor lettek vásárolva, amikor az elaggott buszflotta kezdett egyre több borsot törni a város orra alá és pár évig egyetlen új busz sem jött se előtte, se utána.

Előzmény: vaskerék (28632)
hory004 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 28633

Az eladó a Pécs által kifizetett pénzből most majd vásárolhat új, ugyanakkora számú teljesen új, modern flottát magának. Pécs hitelből kifizeti a felét. Tetszenek érteni?

 

Nem egészen. Az eladó ugyanott ahol az idekukázott Volvókkal szolgáltatott, hiába venne egy teljesen új járműparkot, ott már nem fog szolgáltatni.

 

Az már más kérdés, hogy miért jobb, a volvo, mint a C1, azonkívül, hogy egy helyről származnak.

 

Előzmény: vaskerék (28632)
vaskerék Creative Commons License 2015.03.18 -1 4 28632

Jó napot kívánok!

 

 

Nem hittem volna, hogy valaha még fecsérlek az időmből írogatásra ebbe a gyermekmegőrzőbe.

 

Ismét zeng az önkormányzatunk belterjes lapja: "Új buszokat vesz Pécs". Jól hangzik, de ez szép

cukormázas hazugság. Pécs nem vesz új buszokat. Pécs leharcolt középkorú buszokat vesz hitelből.

Követeli a szavazó, és van még a "buszcsereprogram" nevű matricából a raktáron, és a haverok

korlátlanul nyomdázhatnak belőle közpénzből. A szakmai alkalmatlanság, és a piacgazdaság nem

ismerete munkahelyi követelmény a közlekedési cég döntéshozóinál. A propaganda szerint az új

flotta árának feléért érkeznek használt termelő eszközök. Vagyis fonákjáról: Az eladó a Pécs által

kifizetett pénzből most majd vásárolhat új, ugyanakkora számú teljesen új, modern flottát magának.

Pécs hitelből kifizeti a felét. Tetszenek érteni?

 

A piaci szemléletű szolgáltató a termelő eszközeit, azok műszaki élettartamának felénél cseréli,

mert az a fenntarthatóság szempontjából a gazdasági optimumon túl van. Az élettartam második

felében az üzemeltetés kiadási oldala növekedésnek indul. Vagyis Pécs magasabb fenntartással

fogja üzemeltetni a hitelből vásárolt eszközeit, mind az eladó szolgáltató az új flottáját, aminek

az árának a felét Pécs hitelből fizeti ki. Nos. Ki az aki valójában jó üzletet kötött, és ki a palimadár?

Ki az, aki Pécsre gazdaságos üzemeltetési időtartamán túlesett jórészt kétajtós szólóbuszokból,

és néhány háromajtós csuklós kocsiból álló az adott utasszám kiszolgálására alkalmatlan termelő

eszközt vásárol hitelből? Igen, Öné a helyes válasz. Igen az a társulat, aki egy magánbefektetőtől

még teljesen új egységes flottát követelt. Ugyanaz a társulat, aki minap írt ki tendert új prémium

kategóriás hivatali gépkocsik vásárlására, mert a jelenlegiek már nem felelnek meg a koruk miatt,

ami éppen annyi, mint a kiszemelt buszflottáé. Igaz, egyiket maguknak vennék, másikat a népnek.

 

 

bendeguz90 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28631
JLW-470 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28630

Itt már nagyon rosszak.A maradék C56-ból karácsony körül dobták ki,így már csak a JZL-428-ban(ebben is szinte olvashatatlanok) és a 260-asokban vannak ilyenek.

Előzmény: MCA-001 (28628)
vt976 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28629
MCA-001 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28628

Miért kellene kukázni őket?

Bp-en is működnek a FUTÁR alatt is.

Előzmény: via ironia (28627)
via ironia Creative Commons License 2015.03.17 -1 0 28627

Így világos már. A Fok-Gyem kuka.

Előzmény: JLW-470 (28626)
JLW-470 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28626

Feles(lehet félreérthető volt)=nem 2 ugyanolyan kijelző van bennük(elöl Passinfo,oldalt Fok-Gyem)

A régieken még elment ez,de az újakon elég fura lenne így.

Előzmény: via ironia (28623)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28625

Ez nagyon vicces lesz. :) 

Előzmény: bendeguz90 (28624)
bendeguz90 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28624
via ironia Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28623

Mi az a "feles" kijelző? Pálinkánál tudom értelmezni, a kijelzőnél nem. :)

Minek a fele? Mi az egész?

Előzmény: JLW-470 (28621)
< R o d o l f o > Creative Commons License 2015.03.17 0 0 28622

Nézz meg közelebbről egy 260-asban lévő kijelzőt (gondolom az elsőre irányult a kérdés)! Ha jól figyelsz meglátod a trükköt és megkapod a választ is.

Előzmény: JLW-470 (28621)
JLW-470 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28621

Képről jut eszembe:ugye a 260-asokban feles kijelző van.Akkor a Credokba is vajon így fogják átszerelni őket? :O

Előzmény: hory004 (28617)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28620

Nem erőltetném én már ezt a hokibotos vonalat, főleg nem ezekben a színekben. 

Előzmény: hory004 (28619)
hory004 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28619

A minőséget kéretik figyelmen kívül hagyni :)

Kép forrása: FB, hátha viszontlátja a képet a gazdája, a sajátjaim valahol 250-kmmel arrébb vannak :)

Előzmény: hory004 (28617)
Svatopluk Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28618

Ezt figyelembe vehette volna a DDKK vezetése is, amikor ezt a logót megtervezte/tette.

Előzmény: lobbanórotor (28613)
hory004 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28617

2 in 1?

Előzmény: BPO-105 (28616)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28616

Azoknak inkább egy dupla hokibot állna jól - szerintem nem passzol össze teljesen a két szín, de alakra más nemigen illik rájuk:

Előzmény: tip-tronic (28614)
JLW-470 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 28615

Erre max. Foma emlékezhet. :D

Előzmény: lobbanórotor (28609)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!