Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
JOB-436 (ex BOS-258) ismét beállt a KOX-892 mellé a komlói telephelyen a dögsorba. Remélem a 436-ból nem lesz konzervdoboz, ha már a váltóját megcsinálták nem rég...
Nem hülyék a hollandok.A VDL-eket is csak addig hajtották,amíg nem kellett nagyobb összeget rájuk költeni.Persze azt már nálunk nem reklámozzák,hogy olcsón hozzájuk jutottunk,csakhogy a munkára bírásukra mekkora nagyobb összeget kellett még fordítani,mert akkor kijönne,hogy nem is volt ez olyan jó biznisz.
Ha máshogy képtelen valaki megoldani a munkába járást, akár egy személygépkocsi is lehet termelő eszköz közvetve...
Az nagyon jó lenne, nyilván az önkormányzatnál is boldogok lennének, ha korlátlan lenne a keret az új buszok vásárlására, de akkor meg azért menne a köznép felől a hőbörgés.
Lehet bérelni is, valóban, jó pár buszt most is bérelnek a Kravtextől, meg ugye, a saját, megvásárolt régi buszaikat is kénytelenek visszabérelni, de ez más téma.
És akkor fizethetné a város a tulajdonos cégnek is a profitját azon túl, hogy pár éven belül kifizeti bérleti díjként a kocsik teljes árát....
Tipikus szemlélet a termelő eszköz összemosása egy személygépkocsival. Mint a vásárban. Körbejárni a portékát. Nincs horpadás, fényes a karosszéria, korróziónak nyoma sincs. Az utastérben a kárpit nem feslik sehol. Fel a motorháztetőt, nincs olajfolyás, a motor elsőre indul. Szépen, ütemesen jár, nem fullad le. Az eladó egy szimpatikus öregúr, csak vasárnaponként hozta ki a kocsit. Motorháztető le, a papírok elő
parola, az üzlet megköttetett. Ön szerint közszolgáltatáshoz termelő eszközöket is így kell vennünk?!
Kell egy üzleti terv. Vagy inkább kellene, amiben nincsen "keret". Fizetőképes igény, a kereslet amihezkonvergál a vonalhálózat, a menetrend, és a termelő eszközök száma, amiket venni sem szükséges.
Lehet bérelni is. Szépet, újat, korszerűt, zéró emissziósat, akár munkahelyteremtéssel összekötve.
Nincs relevanciája annak, hogy az a szolgáltató éppen ott a jövőben szolgáltat, vagy nem. Szolgáltat másutt, mert nincs térben helyhez kötve. Vesz akkor máshova féláron akkora számú termelő flottát,
ahová az új szerződése szól. Vagy ahol eddig szolgáltatott, ott az újkori beszerzési ár felét visszakapja Pécstől. Nem kell a haszontalanná vált eszközök tárolásért többet fizetnie. Ilyen üzemeltetési modellel
Gondolom neked sem mindegy, hogy másfél millióért veszel használtan egy pár éves alsóközepes személyautót, vagy 3 millióért egy újat, függetlenül attól, hogy az újra nagy valószínűséggel pár évig nem kell költeni rá komolyabban. Ha van egy keret, aminél jobban nem akarod adósságba verni magad, akkor kompromisszumokat kell kötni.
Amúgy a szólók is tudtommal 3 ajtósak lesznek, a tender is ilyenekre lett kiírva.
Az az egy-két hivatali gépkocsi ára pedig újonnan kerül összesen talán annyiba, mint egy csuklós a használtak közül. Ne hasonlítsuk már a kettőt egymáshoz, nem kell a felesleges hangulatkeltés, betlizik enélkül is a városvezetés eleget, ami jogosan kritizálható. De ha már itt tartunk, a jelenleg lecserélendő autók pont akkor lettek vásárolva, amikor az elaggott buszflotta kezdett egyre több borsot törni a város orra alá és pár évig egyetlen új busz sem jött se előtte, se utána.
Az eladó a Pécs által kifizetett pénzből most majd vásárolhat új, ugyanakkora számú teljesen új, modern flottát magának. Pécs hitelből kifizeti a felét. Tetszenek érteni?
Nem egészen. Az eladó ugyanott ahol az idekukázott Volvókkal szolgáltatott, hiába venne egy teljesen új járműparkot, ott már nem fog szolgáltatni.
Az már más kérdés, hogy miért jobb, a volvo, mint a C1, azonkívül, hogy egy helyről származnak.
Itt már nagyon rosszak.A maradék C56-ból karácsony körül dobták ki,így már csak a JZL-428-ban(ebben is szinte olvashatatlanok) és a 260-asokban vannak ilyenek.