Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Ebből az következik, hogy a villamos kihúzó végétől a volt sorompóig annak a mindíg gazos, szemetes területnek a gondozása XXII. ker.-i feladat lenne? (Jelenleg a nagy földhányások vannak rajta.)
Letöltöttem a honlapról 12/2010-es városrendezési és építési szabályzat SZ2-es térképlapját, zölddel jelöltem a kerületet, pirossal a kocsiszín területét, jelenleg átfedés nincs a kettő között, ma a kocsiszín teljes terjedelmében a XI. kerületben található.
az én térképeimen a Méhész u. vonalában átlép a vasúton, a Fehérvári útig, a kerületi határ, így a remiz eleje ide tartozna, a szabályozási terveket kellene megnézni a honlapon,
Budafok nevű kocsiszín teljes terjedelmében (még a kihúzó is) a XI. kerületben van. A kihúzó nyugati oldala (belső kerítése) a kerülethatár. Gondolom, hogy elnevezésében az játszott közre, hogy a Budafokra vezető vasút kocsiszínjének épült 1909-ben.
Az Angyalföld nevű kocsiszín Újpesten van (Pozsonyi út), az Újpest nevű meg Angyalföldön (Váci út, Újpest Városkapu M) volt.
Érdekes az is, hogy az autóbuszon az automata és több villamoson a vezetö is mindmáig, Budafok forgalmi telepet mond, sőt a megálló táblákon is ez van feltüntetve.
igen, az egyik november végén, a másik december elején kerül bekötésre, a 40 es vonalba, Budafok és Háros között, akkor a foprgalom is átmegy oda, és átépítik a Duna utcai aluljáró másik részét, meg további újbudaiakat is,
Foléyik - talán nem eléggé gőzerővel - a Nagytétényi Templom körüli tér flújítása. A területen való áthaladás nem biztos, hogy egyszerű.
Ráadásul számnos csontvázat találtak, hiszen a középkorban temető volt a templom körül.
Remélem, hogy a nagy hideg beállta előtt konszolidálódnak az állapotok. Véglegesen tavaszra lesz kész, de remélem, hogy karácsonby előtt a terület elkészül, és csak a növények ültetése marad tavasszra.
Kethete azt hallottam, hogy e honap 27.-ig mukodni kell az uj sinparoknak(ha jol ertettem) mert az aluljarokat a masik oldalukon kell majd epiteni. Lehet, hogy ezert is ez a tempo? Meg valamikor oktoberben azt mondta az egyik epito, hogy majusra kell keszen lenniuk.
"A Debenhams évekkel ezelőtt már nyitott egy boltot a budafoki Camponában, az áruház azonban változó sikerrel működött, ezért kivonultak a magyar piacról." (Penzcentrum.hu.)