Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Ha a kutyakiképző az ósan szervizútja és a vasút között van, akkor az ma XI. kerület, mert a kerülethatár a felüljárótól délre kábé párhuzamos a sínekkel egészen a Duna utcáig.
A #63548-ban Gondoló által beillesztett térképen pedig a patak vonalát követve Budafok részének tűnik.
A vonalbővítés (1909: Nagytétényig) miatt új járműveket is beszereztek, valamint ehhez kapcsolódóan egy négyvágányos csarnokkal bővítették a kocsiszínt is, Budafok forgalmi telep ekkor nyerte el mai formáját. A tápfeszültséget 1000 V-osra tervezték, de a megrendelt motorkocsik leszállításának elhúzódása miatt ideiglenesen a BKVT-től bérelt 550 V-os kocsikkal látták el a forgalmat. Ekkor szűnt meg a kocsiszín udvarán az áramfejlesztés, és épült meg a Fehérvári út túloldalán az áramfejlesztő telep.
A villamos kihúzó mögött a volt sorompóhoz vezet egy kockakővel burkolt út.
A kerülethatár annak az útnak a vasút felőli oldalánál vezet egészen a volt déli váltóőrházig, tehát az út már a XI. kerülethez tartozik. Az őrháznál "kiugrik" és a 18-as villamos vágánya a határ, a villamos- és a közúti felüljárónak az északi pillére is a mienk.
"Később, amikor ez megszünt,..." én már csak ezután látogattam a gyerekeimmel nem túl sokszor, akkor is csak a legmelegebb napokon. Ilyenkor a kis gyermek medencében elviselhetőbbre langyosodott a sekély víz.
Amíg működött a HÉV, a strand mellett a még ma is álló épületekben (valamilyen diszkó vagy klub használja) saját erőtelepe volt. Ennek hűtővize melegítette a medencébe vezetett csapvizet. Akkor, ha nem is forgatták vissza, mégis állandóan tiszta, kellemes hőmérsékletű víz volt a medencében.
Később, amikor ez megszünt, tényleg hideg volt a víz, és mire a nap megmelegítette, akkor le is kellett cserélni, mert jól elszennyeződött és az algától teljesen megzöldült. Én nagyon sajnálom, mert az egész gyerekkorom ott telt, de számos fénykép bizonysága szerint édesanyám is törzsvendég volt ott fiatal lány korában. Ott edzett az Előre SE úszó-vizilabda szakosztálya, tőlük tanultam meg úszni.
Most meg úgy látom, hogy valami nagy telekspekuláció részeként hagyták teljesen lepusztulni.