Hú, köszönöm a részletes véleményt! Több pontja egyezik a többiek véleményével is.
Igen, a lapátok állásszöge ebben a járókerékben már így marad :-) amit még tudok vele csinálni, az az hogy a kiálló lapátvégeket szalagfűrésszel lecsapom. Ezzel reményeim szerint lecsökken majd a hangerő:
Illetve ide javasolt még Vajk (vagy Paco?) egy kúpos részt, középre, amivel javítani lehetne a lefelé áramló levegő áramlását oldalirányba.
Kb. gondolom így, ezt még ki is tudnám esztergálni saját magam:
Szerintem a lapátokat (főleg ha visszavágom) már nemigen tudnám szépen és legfőképpen egyformán elvéknyítani. Max legömbölyítem még a külső/belső lapátéleket. És igen esélyes, hogy az egész kereket megcsinálom még egyszer, felhasználva az összes eddigi tippet. Ez a mostani prototípusnak elmegy :-) De üzemszerűen nemigen használnám ilyen hangerővel.
A te Einhelled egyébként milyen hangos? Ha van Androidos okosteló a környékeden, esetleg a Play Áruházból letöltlető Sound Meter-rel megmérhetnéd, azt még megköszönném.
Illetve: akinek hasonló elszívója van, illetve 409/pali923, akiknek saját építésű az elszívója: Ti mértétek milyen zajos a tiétek? Csak nekem sok ez a 72 dB?
Várjál már .. most esik le hogy milyen függesztőszemet linkeltél. Hajós. Hát van itt pár hajós szaktárs, aki felújított (épített? de látott már közelről) vitorlást.
/GPS, megszólítva érzed magad? :D (bocs, tudom más fa**ával nem illik csalánt verni, de hátha te tudod mivel van odafogatva)/
Talán amivel ők odacsavarozzák a hajótesthez, az neked is jó lesz. Csak nyilván hosszabb verzióban. Gondolom ébrednek vitorlázás közben is olyan erők, vagy még nagyobbak és ráadásul hasonló irányban, mint amit te kifejtenél egy ilyen szemre. De a távtartót én mindenképpen felejteném. Nem tudom képlettel megindokolni, de akárhogy húzod meg, az a cső "billegni" fog, és az a csavarrész ergo szabadon van, nem tömör fában. Szerintem eltörne.
Nézd én nem tanultam anyagszerkezettant, statikus se vagyok. Csak többször leírtad, hogy a gerenda kissé öreg. Ami persze nem baj, van 100 éves gerenda is aminek semmi baja - ha megfelelően le volt kezelve. De te biztosat nem tudsz erről a gerendáról, csak írtad hogy 70 éves.
De tegyük fel, hogy a 100-as pozdorja, facsavar elég hosszú és nem szakad ki a gerendából. ha jól értem valahogy így tervezed kitámasztani a csavart a vakolatban (a piros lenne a távtartó cső):
Te ... az a függesztőszem nem emlékeztet valamire?? :D
Én aggódnék amiatt, hogy az a csavarrész, távtartó ide vagy oda, a "levegőben" lóg. A pontosan lefele való húzásnál ez szerintem nem gond, de a TRX-szel bőven terheled majd oldalirányban is. Nem fog az eltörni?? Én akkor inkább már megbontanám a vakolatot gerenda szélességében és beapplikálnék egy mondjuk 14x14x2 cm-es keményfa "távtartót". Akkor a csavar végig masszívan fában fut.
Vagy ... akár teljesen a gerendáig tartó betétet csinálnék. Ezzel fel is "javítod" a csavar kapaszkodását, mert így egyrészt nem fut semennyi a távtartócsőben, másrészt lenne egy majd' 5 centis szakasz, amiben szépen kapaszkodik. A betétet a gerendához ragasztod plusz csavarozod. A betétet magát pedig - veszel egy darab bükk kerítéselemet (OBI-ban 700 ft a méteres vagy a 120 centis), és abból összeragasztod/tömbösíted.
Ha mutatsz nekem 8.8 vagy erősebb pozdorja vagy facsavart akkor majd beszélhetünk róla, de még olyat sem fogsz találni aminek 5.6 van a fejébe ütve. :)
Másrészt ki beszél négyről? Én egyről beszélek. Ha mint írod tanultál anyagszerkezetet és statikát akkor azt is tanultad, hogy ha van egy darab két szabadsági fokú szerkezeted akkor azt a büdös életbe nem fogod tudni úgy rakni össze, hogy a négy elemed mindig minden körülmények között ugyanazt a terhelést kapja. Az fog megrepedni (mégpedig ott ahol a fába van belecsavarva) amelyik a legtöbbet lett hajlítgatva. Aztán nagyon gyorsan a másik, mivel ez már nem visel terhelést, nyílik a repedés mentén. És sorban a többi.
jó, köszi, mostmár én is keresgéltem egy kicsit. igazad lehet és vszínű azért, mert magyarországon ezt úgy rendezik el, h az állványcsavar úgyis fába megy, v ideiglenesbe, oda jó a szar minőség. köszönöm h szóltál :) ehhez én valóban túl elméleti vagyok. nyilván ha ezek után nem találok olyat ami márkás és tuti h legalább 5.6 vagy inkább jobb, akkor más megoldást választok.
ui: ennek ellenére, ha az valóban 5.6 os acélminőség lenne azt nem szabadna csak úgy kézzel eltépni vkinek.
nem tudom te mit tanultál, de én eddig csak 5.6 állványcsavart láttam, és többet téptem már el mint szerettem volna. egyszerűen folyik, nem lehet meghúzni. az a hintacsavar az messze nem spiáter. ugyanolyan bilivas, csak 12-14mm vastag.
ami a linkelt képen van, az kétlem hogy tartósan bírná a 2-300 kilós terhelést, amit Te feltételnek szabtál. Ha a csavar egy része szabadon van, akkor az oldalirányú terhelés hajlítgatja, és előbb utóbb eltörik. kivéve ha olyan vastag, hogy a hajlítgatás nem jelentős.
jó, értem, bocs, akkor majd megyőződöm róla h ezek ne olyan csavarok legyenek. lehet nem ugyanarra gondolunk. nyilván ömlesztett kinai árúnak lehet ilyen minősége de ne hari én tanultam acélszerkezet méretezést a legtöbb szerkezet 5.6-os anyagminőségből készül az nonszensz h azt vki letépje, eleve rideg nem is lehet!! ha mostanában tényleg ilyenek, az sajnálatos, de egy okkal több, h odafigyeljek. ahogy én tanultam anno, ebben a szerkezetben nonszensz h az acél menjen hamarabb tönkre mint a fa. de köszönöm a figyelmeztetést.
álványcsavarnak leszakítom a fejét??? még 5.6-osnak esetleg, ha anyaghibás, de 4nek egyszerre, vagy 8.8-asnak??? ugyankkor belinkeled ezeket a spiáter hintacsavarokat amin kb 4 centi a menet és az is szar, alig áll ki, nem harap és nulla minőségi előirásokhoz gyártják oket..? én nem tudom mikkel dolgoztok ti de én normális csavarboltból szerzem be, normális minőségi cuccok vannak. azt hittem én vagyok túl ovatos :D mind1
miért lenne bukta a távtartó cső miatt? a csavarboltban hosszú anyát ajánlottak oda és 4 db 8as csavart... ne vicceljetek már azok a csavarok együtt egy autót elbírnak hajlításra...
szia. 4db 6 os vagy 8 as facsavart (állványcsavart) elhajlítasz kézzel..? hát nem tudom :) de mondjuk még 5.6osnál egyel jobb acélminőségből is csinálhatom, arra is gondoltam már az elején
Bakker, ez tényleg nagyon szirénázik. :/ Jelentősen csökkenteni kellene a járókerék átmérőjét, ha már úgyis magasra csináltad. És persze az említett faragások. Szerintem az sem jó, ha túl erősen szív. Valahol az a jó, ha a vasat már nem szedi fel. (csavar/szög/alátét)
"Ez a három bármelyike még beleférne, persze nem tudom ide küldik-e, és mennyi a szállítási költség."
Itt van az eb elhantolva. A 10 dolláros aminek még 7 óra van hátra annak 105 dollár a szállítási költsége ide.
A másik 10 dolláros aminek négy nap van hátra az nem küld magyarországra
És a harmadik ami 22 dollárról indul annak 41 dollár a szállítási költsége és még majdnem 5 nap van lejáratig, ahogy elnézem 27-30 körül valószínűleg megáll majd + a szállítási költség.
Tehát a legolcsóbb is minimum 63 dollár (21000 ft) + 27% áfa + kb 1000- ft vámkezelési költség itthon.
Ha úgy döntöttél megéri én szívesen megrendelem neked. Van négy napod gondolkodni :D
Minden tudományos előképzettség és indoklás nélkül csatlakozom a lapát végeinek formázásához. Hogy pontosan hogyan, azt nem tudom, de láttam egy filmet, ahol bemutatták a szélerőművek működését. Azok propellereit szó szerint borotvaélesre alakítják a rezgések és a zaj csökkentése érdekében. Pedig ott 30 méteres darabok forognak a szélben, jókora súllyal.
Na csak egy gyors helyzetjelentés: működik az elszívóm! :) Igen vállon veregettem magam, ez tényleg az első "komoly" építésem.
Köpködésre bocsájtva, túl sokat nem vágtam rajta. Jó tanács: NE max. hangerőn indítsd a hallgatást :)
Persze, bőven van még rajta mit javítani/finomítani.
A tapasztalatok:
- szerintem k. jól szív. Jó lenne azért majd megmérni valahogy.
- k. hangos. "Csupaszon" mikor beindítottam, fater az emeleten azt hitte a gyalugéppel együtt indítottam be o.O
Amit biztos meg kell csinálni:
- azt a kúpos légterelőt középre.
- valószínűleg a lapátokat visszavágom a fedél átmérőjéig
- lekerekíteni a lapátok végeit, így ezzel a 3 módosítással nem talán nem lesz majd ilyen sziréna hangja
Csupaszon 83 (! vagy 89? majd megmérem megint) decibelt mértem (okostelós Sound Meter-rel mérve). Elszívóval együtt már csak 72 környéke. Viszonyításul: az OBIS ezeröccá' vattos porszívóm 69 dB-lel zajong.
A vadászgépeknek majdnem teljesen szimmetrikus a szárnyprofiljuk, azokon nem keletkezik számottevő felhajtóerő. Ott a bazi nagy hajtómű tolóerő biztosítja a gép felemelkedését és a levegőben maradást. A szárny csak azért kell a vadászgépekre, hogy legyen mire felszerelni a csűrőlapokat. Ha leáll ott a hajtómű, akkor eldobott balta módjára tud csak repülni a vadászgép.
Bocs, hogy repülőgépészként és sportrepülőként belekotyogok ebbe az off-témába, de ez így nagyon sántít. Egyetlen merevszárnyú repülőgépet sem közvetlenül a hajtómű toló/vonó ereje tart a levegőben, hanem a szárnyakon keletkező felhajtóerő. Ehhez pedig 3 dolog kell : felület, közeg és sebesség. Felület = szárny, közeg = levegő, a sebességet pedig a hajtómű toló/vonó ereje biztosítja, azáltal, hogy legyőzi a repülőgép légellenállását. Az igaz, hogy a vadászgépek jelentős tolóerő többlettel bírnak, de azokra sem véletlenül szerelnek szárnyat. Annyi "előnyük" még van, hogy magát a törzset is ki lehet úgy alakítani, hogy azon is keletkezzen némi másodlagos felhajtóerő (Pl. Mig-29). Leáll hajtóművel sem feltétlenül baltaként repül, mert valamennyi siklószáma minden repcsinek van. A szimmetrikus profilnak az az értelme, hogy háton is hasonló állásszöggel bír repülni, mint "talpon". Például a műrepülőgépek is szimmetrikus profilú szárnnyal készülnek.