Csak egy kicsit visszakanyarodva a repüléshez : a modern légcsavaros gázturbinás gépek hajtóművein több és rövidebb légcsavartoll van, nem utolsó sorban a zajcsökkentés miatt. Szóval képeben van ez a Wandel gyerök :-)
"Ha sok levegőt akarsz mozgatni gyorsan, az nagy hanggal jár"
Őszintén szólva, ezt egy kicsit sejtettem, mert összehasonlítva Wandel és Hornberger megoldását, jóval hangosabb videón keresztül is az utóbbié, és az övé is "hatlapos", szemben Wandel vékonyabb, jobban ívelt és 12 lapátos kerekével. Persze nem mindegy milyen térben, milyen érzékeny a kamera mikrofonja, Wandelnél itt még nem volt fent az elszívőcső, stb.
Szóval számítottam kicsit nagyobb hangra, de nem ilyen búgó/szirénázóra. Kevés lapátszám, plusz ugye a lapátok is elég "bumburnyák" dizájnt kaptak, a hátrahajlás sem olyan mint pl. Wandelnél, mindez összesen erdedményez(het)i a kívántnál nagyobb hangerőt/hülye hangszínt.
Nekiállok a második lapátnak. Relatíve "ingyé" van, és még tanulok is belőle. Plusz ma vagy holnap már némi teljesítményt is tudok mérni, Repítő volt olyan kedves és útnak eresztette a szélsebesség-mérőjét. Mert azért méricskélhetem/csökkenthetem a decibeleket, ha közben meg nagyon lecsökken a teljesítmény. Ami azért a prioritás-lista elején van nálam (de gondolom másnál is :-)
Nem akarok én félmunkát végezni, írtam is hogy lesz másik turbina, az biztos! Több lapát, kicsit íveltebb és mindenképpen vékonyabb, és jobban "visszahajlóbb". Fémmel nem vagyok olyan jó barátságban /nem mintha a fával már puszipajtások lennénk :-) /. Mivel fából nekem könnyebb dolgozni, és más is épített már belőle kevésbé zajosat, egyelőre erre mennék.
Meglepinek szánnám a barátnőmnek... csakhogy nincs benne tapasztalatom.
Amit tudok:
1) beépíthető, min. 9 személyes 2) max. 45 centi szélesség és max 82 centi magasság 3) Férjen be fazék vagy kukta is (láttam olyat, ahol a hülye, fix polcelrendezés miatt egyszerűen nem lehetett berakni a 8 literes kuktát. 4) Lehetőleg 80 k árig
Amit nem tudok:
1) Milyet szabad megvenni valamint melyiket ajánlatos elkerülni ?
2) Mit kell tudjon feltétlenül és mi a felesleges púder?
3) Tapasztalat bármelyikkel is?
Nagyon megköszönném, ha tapasztalt kollégák írnának pár szót erre a problémámra.
(pl. láttam olyan márkát, hogy Candy.Fogalmam sincs ki ez-mi ez -
Szívem szerint valami Samsungot vennék, de azt egyrészt nem láttam ilyenben - amit meg láttam, az egy max. 5 éves, karcmentes állapotú, középkategóriás használt-autó árában volt - kereskedőháztól. )
Külföldi katalógusban láttam minden mérethez külön kapható csapos kúpos dörzsár szerű cuccot az élezéshez. Egy megfelelő kúpszögű csapos köszörű is megfelelő lehet.
Szerintem itt egymásnak ellentmondóak az elvárások. Ha sok levegőt akarsz mozgatni gyorsan, az nagy hanggal jár.... ha a hangot akarod jelentősen csökkenteni, akkor csökkenteni kell a levegőmennyiséget is.
Kellene próbaképpen egy frekiváltó a fordulatszám csökkentésére. Azt tapasztalom, hogy kikapcsoláskor még 3-4sec-ig jól szív, lényegesen kisebb hanggal........ (de meglehet, hogy ennek a nagy sebességgel áramló levegő tömegtehetetlenségéből adódó szívóhatás az oka) A másik kérdés ez esetben, hogy hogyan változik a leválasztás hatásfoka.
Próbáld meg beszerezni a könyvtárból Hirsch Lajos: Porelszívás, porleválasztás c. könyvét. Ezeréves, békebeli, de minden benne van. A fenti pdf is annak felhasználásával készült, olvasgasd.
"..eredetileg ilyen arányú távtartókat képzeltem el, valami erősebb csőből, v réz fittingből,"
Lassan letehetnél erről a csöves elképzelésről. Ez akkor jó, ha mindkét oldala fémre támaszkodik. Most az egyik oldal fára fog, azon meg nem lesz stabil, mert kicsi a felfekvőfelülete, így bele fog mélyedni. Valószínűleg már meghúzni sem tudod rendesen, de később mindig fel fog lazulni ahogy a mozgástól belesüllyed a fába.
Hang és szívóerő-optimalizálás miatt mindenképpen célszerű egy piszkálgatható verziót csinálni. Ha aluminiumból vagy horganyzott lemezből, esetleg vékony vaslemezeből lennének a lapátok az beleférne még neked? Egyszerűbb vele dolgozni, és egy sablonra rászorítva meg tudnád hajlítani az ívét, az eleje meg ugye vékony. Az alja és a teteje ugyanígy rétegelt lemez lehet, a közepére meg beragasztasz egy eps-ből kifaragott kúpot amit gázon megmelegített fanyelű spaklival tudsz könnyen formára igazítani. (ezt próbáld ki a mostaniddal is) a rögzítést majd kitalálod :) lehet h elég a szilikon is, ha nem, akkor lerepül, de bajt nem okoz.
Ne tessék feladni, félmegoldást eszkábálni. Ez küldetés!
Állítható impeller? o.O Én már egy jó fixnek is örülnék :-)
De azért küldeted a leírást, bár a szívóerő állítása nem szerepelt a tervek között, de ha a hang miatt lehet vele jól kísérletezni ÉS nem nehéz megcsinálni, akkor egye fene.
igen, teszt lesz, a tanácsotokra. de erősebb 8x12-14 csavart akarok használni 4-et. lásd kép az előző posztban. olyat ami hivatalosan állványcsavar, de vmi jó minőség, pl fischer. nem tudom milyet tudok szerezni.
Szia PacMan! köszi az infókat mind ;) csatoltam én is képet, kb eredetileg ilyen arányú távtartókat képzeltem el, valami erősebb csőből, v réz fittingből, alkatrészből akár. Bár ha szarok a csavarok... azt hiszem itt a tanácsotokra egy két terhelési teszttel fogom kezdeni. ha tényleg olyan gyengék, akkor csak a teljes betétes megoldás megy, amit mondtál... az a baj, h ez egy nagy szoba jól látható részén van, úgy akartam csinálni, hogy könnyen visszajavítható legyen. na mind1 mostmár a tesztek jönnek majd.
Az asztali fúrógépem B16-os tokmányát szeretném lecserélni, mert 3mm alatti fúrószárat nem tudok befogni. Nézegetem a különböző tokmányokat, de nem igazán ismerem az olcsóbb darabok gyártóit, melyiket szabad megvenni illetve melyiket kell kerülni. Nem utasítom el feltétlenül a fogaskoszorúsokat, de szembe találtam magam ezzel:
Egy csapágyboltban fogdostam ilyen aluprofil mintadarabokat. Kinéztem egy talán 90x30-as darabot, ami tökéletesnek látszik. Elég erős, de mégis elég könnyűnek tűnt. Ha megveszem, az ára miatt biztos fogom szívni a fogamat, még agyalok rajta. Volt viszont ott egy kisebb keresztmetszetű darab is, de mégis sokkal nehezebb volt annál, mint amit kinéztem. Csak ebből gondolom, hogy az aluprofilok közt is jelentős különbség van, akár súlyban is. Csakhogy a legnehezebb feladat számomra a jó méret beszerzése, megfizethető áron meg különösen.
Nem tudom, mekkora probléma a lötyögés kilazítva. A lényeg, hogy szorítva stabil legyen, meg persze, hogy párhuzamos is. Egyelőre nézegetem a gépépítő elemeket, hátha találok valamilyen spéci megoldást. Az viszont biztos, hogy a pénztárcámnak jobb lenne egy hasonló, fával könnyített megoldás.
Én először teljesen fából gondoltam megépíteni, közben volt még egy kör egy 40x40 zártszelvénnyel, de az meg olyan bazi nehéz, hogy még egy brutál tartószerkezet is kellett volna hozzá. Aztán kapóra jött ez a alu-profil. Amit még javítanom kéne rajta, hogy a kocsi kilazított állapotban kicsit lötyög a sínen. Talán valami laprugó kéne a sín meg a szorító pofa közé... majd kiagyalom ezt is.
Én megnéztem, és tetszik! :) Erősen hasonlót gondoltam ki én is, de kevesebb fát és kicsit több fémet képzeltem bele. Pontosabban egyszer csak fából képzelem, máskor meg inkább csak aluból. Ez viszont elgondolkodtató sorozat, ha jól működik, felesleges a fém bele, ahol nem muszáj.
Kinőttem a maróasztalt, építettem egy nagyobbat, ezért az egészet szeretném eladni. Asztalt, vezetőkkel, maróval, emelővel......, ebből adódóan szerintem nem igazán lehetne az árakat összehasonlítani.
Időközben lecseréltem a kisebbik elszívó fritőzolajos bödönjét baffléstól egy 60literes hordóra és ciklonra. Ezt már nem rángatja össze a vákuum. Remélem több port is megfog mint a baffle.
A nagy elszívónak lerövidítettem a lábait, most "földközelben" van. Megmértük a hangját. Mindjárt két telefonnal. Az egyik szerint 73dB, a másik vitába szállt ezzel, szerinte 68dB. :-) De ez nem szirénázik. Aztán fene tudja, ha nem lenne közvetlenül felette a ferde tető, akkor hogyan változna.
Csinálj központi porszívót :) 50-es lefolyócsövet feldugsz, abba meg a porszívó gégecsövét. Az ősök szeretni fogják :)
Az új impellered olyanra csináld, hogy tudd állítgatni. Majd lerajzolom hogyan lehetne ezt kivitelezni, tetszeni fog. A hangerő igenis zavarjon, nagyon káros az egészségre, elvonja a figyelmet, tudat alatt felidegesít nemcsak téged, hanem mindenkit a könyéken.
Gyárilag egyiken sincs, legalábbis ezeken a fűszerüzleti gépeken biztosan. Én egyszerűen magára az eszközre céloztam amit illik/szükséges rátenni ha festeni is szeretne az ember. Ilyet.
A mondanivalóm lényege az volt hogy az nem csak az olajpára leválasztására szolgál hanem a vízére is. És akkor is kell ha nem olajkenésű a kompresszor.
A dolog úgy néz ki ahogy valaki korábban leírta. A kompresszor puffertartályában lévő levegő olaj és vízpárával szennyezett. Ha ez a levegő tisztítatlanul jut el a festékhez akkor a magával vitt víz vagy olajcseppek festési hibákat okoznak. Ezért a szabályozott kimenetre szokás tenni egy leválasztót - még a légtömlő elé. Ha ugyanis nem oda teszed akkor maga a tömlő is szennyezett lesz és később azt már nem használhatod festéshez. A nem szabályozott kimenetre pedig a különféle egyéb eszközök mennek mint a portisztító pisztoly, az ütvecsavarozó, az excenteres csiszoló, stb A vízleválasztót egyébként ezek is meghálálják, viszont akkor érdemes nekik egy kis olajozót beiktatni - de azt a légtömlő után, hogy azt ne szennyezze.