Bakker, ez tényleg nagyon szirénázik. :/ Jelentősen csökkenteni kellene a járókerék átmérőjét, ha már úgyis magasra csináltad. És persze az említett faragások. Szerintem az sem jó, ha túl erősen szív. Valahol az a jó, ha a vasat már nem szedi fel. (csavar/szög/alátét)
"Ez a három bármelyike még beleférne, persze nem tudom ide küldik-e, és mennyi a szállítási költség."
Itt van az eb elhantolva. A 10 dolláros aminek még 7 óra van hátra annak 105 dollár a szállítási költsége ide.
A másik 10 dolláros aminek négy nap van hátra az nem küld magyarországra
És a harmadik ami 22 dollárról indul annak 41 dollár a szállítási költsége és még majdnem 5 nap van lejáratig, ahogy elnézem 27-30 körül valószínűleg megáll majd + a szállítási költség.
Tehát a legolcsóbb is minimum 63 dollár (21000 ft) + 27% áfa + kb 1000- ft vámkezelési költség itthon.
Ha úgy döntöttél megéri én szívesen megrendelem neked. Van négy napod gondolkodni :D
Minden tudományos előképzettség és indoklás nélkül csatlakozom a lapát végeinek formázásához. Hogy pontosan hogyan, azt nem tudom, de láttam egy filmet, ahol bemutatták a szélerőművek működését. Azok propellereit szó szerint borotvaélesre alakítják a rezgések és a zaj csökkentése érdekében. Pedig ott 30 méteres darabok forognak a szélben, jókora súllyal.
Na csak egy gyors helyzetjelentés: működik az elszívóm! :) Igen vállon veregettem magam, ez tényleg az első "komoly" építésem.
Köpködésre bocsájtva, túl sokat nem vágtam rajta. Jó tanács: NE max. hangerőn indítsd a hallgatást :)
Persze, bőven van még rajta mit javítani/finomítani.
A tapasztalatok:
- szerintem k. jól szív. Jó lenne azért majd megmérni valahogy.
- k. hangos. "Csupaszon" mikor beindítottam, fater az emeleten azt hitte a gyalugéppel együtt indítottam be o.O
Amit biztos meg kell csinálni:
- azt a kúpos légterelőt középre.
- valószínűleg a lapátokat visszavágom a fedél átmérőjéig
- lekerekíteni a lapátok végeit, így ezzel a 3 módosítással nem talán nem lesz majd ilyen sziréna hangja
Csupaszon 83 (! vagy 89? majd megmérem megint) decibelt mértem (okostelós Sound Meter-rel mérve). Elszívóval együtt már csak 72 környéke. Viszonyításul: az OBIS ezeröccá' vattos porszívóm 69 dB-lel zajong.
A vadászgépeknek majdnem teljesen szimmetrikus a szárnyprofiljuk, azokon nem keletkezik számottevő felhajtóerő. Ott a bazi nagy hajtómű tolóerő biztosítja a gép felemelkedését és a levegőben maradást. A szárny csak azért kell a vadászgépekre, hogy legyen mire felszerelni a csűrőlapokat. Ha leáll ott a hajtómű, akkor eldobott balta módjára tud csak repülni a vadászgép.
Bocs, hogy repülőgépészként és sportrepülőként belekotyogok ebbe az off-témába, de ez így nagyon sántít. Egyetlen merevszárnyú repülőgépet sem közvetlenül a hajtómű toló/vonó ereje tart a levegőben, hanem a szárnyakon keletkező felhajtóerő. Ehhez pedig 3 dolog kell : felület, közeg és sebesség. Felület = szárny, közeg = levegő, a sebességet pedig a hajtómű toló/vonó ereje biztosítja, azáltal, hogy legyőzi a repülőgép légellenállását. Az igaz, hogy a vadászgépek jelentős tolóerő többlettel bírnak, de azokra sem véletlenül szerelnek szárnyat. Annyi "előnyük" még van, hogy magát a törzset is ki lehet úgy alakítani, hogy azon is keletkezzen némi másodlagos felhajtóerő (Pl. Mig-29). Leáll hajtóművel sem feltétlenül baltaként repül, mert valamennyi siklószáma minden repcsinek van. A szimmetrikus profilnak az az értelme, hogy háton is hasonló állásszöggel bír repülni, mint "talpon". Például a műrepülőgépek is szimmetrikus profilú szárnnyal készülnek.
már bocs az off-ért, de ez óriási téveszme. "A vadászgépeknek majdnem teljesen szimmetrikus a szárnyprofiljuk, azokon nem keletkezik számottevő felhajtóerő. "
a felhajtóerőnek van köze a profilhoz, de nem ilyen direkt módon. ha a kocsiból kiteszem a tenyerem 45 fokban, azon is lesz felhajtóerő, pedig egyáltalán nem szárnyprofil és még kb szimmetrikus is.
Ha a lapát végei szögletesre vannak vágva, azzal lesz egy kevés probléma. Amikor az áramlás eléri a lapát belső élét, ott lesz egy "levegő feltorlódás" ami egy szép nagy örvénylést generál, ez pedig jelentősen csökkenti a lapát hatásfokát, légellenállást képez az örvénylés, amivel nem engedi maximális fordulatra felpörögni a motort. A lapátok kilépő oldalán ugyanez a helyzet. Javaslom, hogy hegyezd ki kb 2 cm hosszan a lapátok külső és belső végeit, de ne éles hegyesre, hanem a legvégén legyen egy kb 2-3mm-es rádiusz Ez csökkenti a sérülés veszélyt is és a zajt is.
Az sem baj, hogy már felragasztottad a lapátokat, egy flexkoronggal simán odaférsz kihegyezni őket, a kicsi rádiuszt meg kézzel is lecsiszolhatod/kialakíthatod.
Nem tudom milyen nagy a lapát végeinek a felülete, de könnyen ki tudod számolni a mostani helyzetet, hogy hány cm2 felület ami rontja az áramlást. Mivel elég vastagok a lapátaid (ami nem baj egyébként) nem kevés lesz ez a felület. A gyári lemez vagy műanyag lapátokat azért nem élezik ki, mert azoknak nagyon kicsi ez a felülete, hiszen baromi vékony anyagból vannak.
A lapát belépő és kilépő oldalának ideális esetben egy ilyen vastagságnál egy íves szárnyprofil lenne a legjobb áramlástani szempontból, azaz a lapát hosszában minnél hosszabban legyen laminális az áramlás.
Egy átlagos szárnyprofil így néz ki :
Ezeknek a szárnyprofiloknak az a feladata, hogy felhajtó erőt termeljenek ezért asszimetrikusak, alul homorú és felül domború. Neked nem kell felhajtóerőt termelnie, így egy közel szimmetrikus profil a legjobb.
Ilyen a NACA 23012, és a 2321-es profil. A NACA 66-12 profil is megfelel a céljaidra. Nem kell tökéletesen azonosnak lennie a lapátaidnak a fenti profilokkal, csak szemléltetésért raktam ide a képet. elég ha valamelyest hasonlítani fog a lapátod vegei a képen látottakra.
A lapátok állásszöge is nagymértékben meghatározza a profil légellenállását, de ezen már nem tudsz változtatni mert beragasztottad őket.
A vadászgépeknek majdnem teljesen szimmetrikus a szárnyprofiljuk, azokon nem keletkezik számottevő felhajtóerő. Ott a bazi nagy hajtómű tolóerő biztosítja a gép felemelkedését és a levegőben maradást. A szárny csak azért kell a vadászgépekre, hogy legyen mire felszerelni a csűrőlapokat. Ha leáll ott a hajtómű, akkor eldobott balta módjára tud csak repülni a vadászgép.
Anno domini elég sokat filóztam rajta, aztán arra jutottam: ha nagyon barkácsolós kedvemben leszek, akkor kell vagy 100 darab ilyen kötést csinálnom.
Ha egynek a költségére rászámítom a kütyü árát, akkor akár még "gyémánt ötvözésű arany futtatásos, titán" vésőt is vehetnék...
Ugyanis van felsőmaróm, amivel tökélet4esen ki tudom marni ezt a fészket. Na bumm: a vége nem szögletes lesz, hanem lekerekített. Legfeljebb a csap végét egy kicsit meg kell reszelni, le kell kerekíteni - vagy a csapfészket kell szögletesre vésni. Amit eddig csináltam, az mind ilyen lett és semmi gondom velük...
Ugyanott vagyok és se a fúrógépemet nem erőltettem túl, se a pénztárcámat.
Mindent egybevetve, nekem biztosan (és szerintem a fórumozók túlnyomó részének) nincs szüksége erre a szerszámra. Persze, hacsak azért kell, hogy legyen, az más: szerszámból egy rakat olyanom van, amit még ki sem bontottam, de annak idején megvettem, hátha kell valamire. Ez is lehetne ilyen, csak ez nagyon drága.
Méretben, súlyban az akkus alatt van, szerintem ezért irányíthatóságban nincs hiba. (az akkusok 1,5 kiló körül mozognak, ez 80 dkg)
Ami szerintem előny, azt már a levegős csiszolóknál korábban leírták, hogy egész nap folyamatosan használhatóak, nem melegszenek, a hajtó levegő hűti, gyakorlatilag csak csapágyból és ütőműből áll.
Ezt a be-ki ütöt nem tudom, hogy érted, ugyanúgy dolgozik, mint a többi ütvecsavarozó, amíg könnyen megy a csavar, addig pörgeti, ha szorulni kezd, az ütőmű forgatja tovább, aminek az ellenerejét felveszi a géptest tehetetlensége, ezért nem tekeri ki az ember csuklóját.
Tehát nem úgy üt ez sem, mint az ütvefúrók, csak csavarásirányban .
Teóriáim vannak a használhatóságról, de ha egy tapasztalt júzer leírná a véleményét, az nagy mértékben segítene a pozícionálásban, hogy pontosan mire is használható.
Leírtad: túlméretezett. Nálam a hintakampó a felső, vízszintes csövön átmenő csavar, a felső végén egy önzáró anyával. A húzást a felső kapcsolat veszi fel, a lazaság miatt gyakorlatilag más igénybevétel csak nagyon szélső helyzetben lehetséges. Ha megnézed a játszótereken is hasonló a rögzítés. Végülis mindenki azzal dörgöli képen magát, ami számára alkalmas, igaz ? :)