Nem. Az ott a kompresszor kimenetén olajpára ÉS víz lecsapató. :) Az olajpára jön az olajból a vízpára meg a felmelegített sürített levegő lehűlésekor a kondenzvíz. A festékek egyiket sem szeretik.
Nem a saját súlyát kell megtartani függeszkedve. Hanem a saját súlyát függeszkedve úgy hogy a lapot 15-20 fokban eltérve a vízszintestől döntve tartsa - csuklóból! - hogy azon felhajtóerő keletkezzen és siklószárnyként viselkedjen.
Konkrétan azt képzeld el hogy felkapaszkodsz a korlátra, majd csuklóból hátrafeszíted a tested úgy, hogy az ne lefelé lógjon, hanem 15 fokban hátrafelé......
Ez ennél bonyolultabb. Egy deszka vagy akár egy nagyobb fatábla, amit két kézzel át lehet érni nem ad akkora felületet, hogy ejtőernyőként lehessen használni. A legenda szerint is vitorlázásról volt szó. Ahhoz meg azt a táblát valamennyire irányítani is kellett volna, ez két kézzel simán egy fába kapaszkodva nem olyan könnyű. Szerintem.
Nem így van. A víz a beszívott levegő páratartalmából a sűrítéskori felmelegedés, és a. kiáramláskori hűlés. miatt csapódik le, ez mindkét kompresszortípusnál létező jelenség. A levegős szerszámok roszdásodnak tőle, a festékpisztolyok köpködnek, gumiabroncsba sem jó belefújni, ezt le kell választani, és kész.
Az olajkenésű kompresszor ezenkívül némi olajat is kever a sűrített levegőbe, de a vízleválasztó (folyadékleválasztó) ezt is kicsapja a levegőből.
Ha sok levegős szerszámot. használsz, érdemes 2 kimenő csatlakozót tenni a vízleválasztó után, az egyik elé beiktatni egy olajozót, a másikon meg jön a tiszta levegő.
Az olajos kimenethez külön tömlő kell, mert annak a belseje is olajos lesz, és azt pl a lakkozópisztolyba is belefújja.
Ha csak egy ilyen szerszámod van, elég a linkelt fotón lévő olajozót betekerni a szerszám nyelébe, és néha feltölteni.
A levegőáteresztése légkulcshoz biztosan elég (160 l/perc), ezt már teszteltem. Az excenteres csiszoló levegőigényét nem ismerem.
A leírásában annyit írtak, hogy cseppentsek 4-5 csepp olajat a csatlakozóba használat előtt. Az jócskán kevesebb, mint ami ebbe belefér. Jó, használat előtt mindig tölteni kell, de ennyi.
Azóta visszavittem és kicseréltettem. Kipróbálta, ez már pörög, mint az állat.
Az rossz volt...
Másik kérdés. kompresszorhoz "olajozó"-t hol lehet kapni, vagy egyáltalán lehet-e? Nekem olajmentesem van és a gyári előírás szerint olajos levegővel kell meghajtani.
Egyébként arra gondoltam, hogy kerítek egy olajost (máris 50 liters tartályom lesz) és közösítem (párhuzamostom) ezeket: ekkor máris sokkal jobb vagyok és "félig olajos" levegőm is lesz.
Szerintetek egy ember, aki kapaszkodva lóg a levegőben, mekkora erőt kell kifejtsen, hogy megtartsa magát? Szerintem a saját tömegerejét. Sőt, ha közben még esik is, akkor az esés közbeni gyorsulás és a gravitáció különbségéből adódó gyorsulással számolt "súlyerőt".
Namármost, ha egy felnőtt férfi nem képes megtartani a saját tömegét, akkor nem biztos, hogy jó erőben van.
Sokkal valószínűbb, hogy egy deszka felülete nem ad elég "fékernyőt" ahhoz, hogy jelentős mértékben fékezze a zuhanást.
Bocs, de ez is butaság így. A hangszigetelés nem tömegfüggő. Az is, de nemcsak az. A lényeg, hogy a rezonálás lehetőségét minimalizálja. Erre pedig ezek az elhibázott fazonok teljesen jók.
Én is éppen így gondolkodtam, mint Te. Sőt, nekem ennyibe sem került, gyakorlatilag minden itthon meglevő maradék darabokból van. A motort apámtól kaptam sok-sok éve, a padláson őrizgettem, mire eszembe jutott, hogy erre pont jó. Külön pénzt a propellerérét és a csőért adtam csak ki. Azért volt bennem egy kis drukk készítés közben, de örülök, mert működik.
Megnéztem minden videódat, és szerintem egy dolgon érdemes lenne elgondolkodnod. A plexi. (A bendegúzos részen jót derültem, külön gratula! :) ) Az első próbálkozásod úgy volt, hogy a propellernek nem volt meg a záró "fedele", és a lapátok csak egy oldalon voltak beragasztva. A mostanin már van 2 oldallap. Kérdés, hogy akkor is szétesett volna-e a plexi, ha az is 2 oldalról rögzített? Az mennyire volt zajos? A videóból nem derült ki.
Értem én, hogyne érteném :) Én is így vagyok a körfűrész párhuzamvezetőjével, mert a gyári az elé gagyi. Próbáltam mindenféle módon de nekem valahogy nem akar összeállni, pedig olyan egyszerűnek tűnik. De van most egy újabb ötletem, ma nekiállok, oszt meglátjuk.
Nekem a nagyobbik, a 750W-os Hyundai elszívóm van. Nagyon elégedett vagyok vele.
Az elszívócsöve szerintem egyáltalán nem gagyi, sőt kimondottan profi dolognak tartom. Nem tudom, hogy ugyanazt láttad-e, ami nekem is van, de ennek van egy nagyon hasznos tulajdonsága, hogy összetolható. Kihúzva kb 2 m, de össze lehet tolni úgy 70 cm-re. Ilyenkor gyakorlatilag merev. Annyira húzom ki amennyire szükség van, be lehet hajlítani kanyarba is. Így nem botladozom a több méternyi vastag elszívócsőben. Több géphez használom, van, hogy közvetlenül ott van a gép mellett. Ilyenkor úgy be lehet állítani, mintha egy fix méretre készített merev elszívócső lenne.
Ne tudd meg hányszor fordult meg a fejemben, hogy inkább beteszek a kosárba egy Hyundai/Einhell elszívót....
Aztán mindig eszembe jutott, hogy:
- nem hajt a tatár. Ha év végére lesz elszívóm, hát év végére lesz.
- egy gyári elszívó 45-50 ropi, ez meg kijött max tízből, a leválasztóval/épített fahordóval együtt legyen 15 (motor ingyen volt, ráköltöttem 6 ropit csapágy és a tekercsszigetelés javítására). OK, hozzájön még a méterenkénti 3500 Ft-os elszívócső, mert a Hyundaihoz is adnak egy kb. kétméterest (mondjuk közel sem ilyen minőségűt, OBI-ban megtapogattam, hát elég gagyesz a cső) , számoljunk 2 méterrel, akkor az eddig 22. De legyek nagyvonalú (csavar, ragasztó sincs ingyen): max. 25-ből kijött az egész. Jó, hangos még a kicsike, de majd betömöm a száját :)
- igen sok dolgot lehet ilyen projektek közben tanulni, ami - lévén még én még mindig lenni kezdő fanyűvő - nem hátrány. Magamtól rájőve (ez a legjobb része), tőletek tanulva, tecső, gugli, stb.
Ha valaki olcsón hozzá tud egy ilyesmi kategóriás (1.1kW 2800 rpm) aszinkron motorhoz jutni, és van ideje/kedve - csak bátorítani tudom, vágjon bele. Jó móka :-) Ha én 0 gépépítő előélettel összejutyuboztam/fórumoztam, másnak is menni fog.
De azok nem is autóba való szűrők........ Az autókban nagyságrenddel kevesebb az átáramló levegő és nagyságrenddel kevesebb a kiszűrendő szemét is. A wartburg szűrőket néhány üzemóra után eldobhatod, kitakarítás után is sokat fog fojtani. Próbáltam.