Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99462

Nem.  Az ott a kompresszor kimenetén olajpára ÉS víz lecsapató. :)   Az olajpára jön az olajból a vízpára meg a felmelegített sürített levegő lehűlésekor a kondenzvíz. A festékek egyiket sem szeretik.

 

Előzmény: archivalo (99452)
Paco155 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99461

Nem a saját súlyát kell megtartani függeszkedve. Hanem a saját súlyát függeszkedve úgy hogy a lapot 15-20 fokban eltérve a vízszintestől döntve tartsa - csuklóból! - hogy azon felhajtóerő keletkezzen és siklószárnyként viselkedjen.

 

 

Konkrétan azt képzeld el hogy felkapaszkodsz a korlátra, majd csuklóból hátrafeszíted a tested úgy, hogy az ne lefelé lógjon, hanem 15 fokban hátrafelé......

Előzmény: archivalo (99447)
Kroy Prince Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99460

Én WC-ütköző gumival oldottam meg. Több, mint tíz éve és semmi baja.

Előzmény: kozso1 (99457)
recefyce Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99459

Detto...

Nálam olyan is volt, hogy előbb megérkezett a lecsesző mail, hogy nem válaszoltam, majd rá 2, vagy 3 napra az eredeti levél.

Nagy vakítás, hogy nem adják ki harmadik félnek az adatokat, hiszen nyilván ebből élnek...

Mondjuk ez egy dolog, de még a rendszerük is szar.

Előzmény: zodes (99389)
pajaci Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99458

Minek az alá gumi? Amúgy autó kerék belső, lábtörlő stb.

Előzmény: kozso1 (99457)
kozso1 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99457

Sziasztok.

Nem kifejezetten ide tartozik, de tudom sokan bibelődtetek ilyennel.

 

Melléképület tetőt készítek. Minél olcsóbban szeretném megúszni.

Hullámpalára milyen gumit illetve lemezt érdemes venni amiből alátétet tudok csinálni és el is áll egy jóideig?

Mivel T vas van a vázon, ahhoz fogom csavarozni hajtott végü menetes szárral.

pali923 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99456

Ez ennél bonyolultabb. Egy deszka vagy akár egy nagyobb fatábla, amit két kézzel át lehet érni nem ad akkora felületet, hogy ejtőernyőként lehessen használni. A legenda szerint is vitorlázásról volt szó. Ahhoz meg azt a táblát valamennyire irányítani is kellett volna, ez két kézzel simán egy fába kapaszkodva nem olyan könnyű. Szerintem.

Előzmény: archivalo (99447)
Schnitt Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99455
Nem így van. A víz a beszívott levegő páratartalmából a sűrítéskori felmelegedés, és a. kiáramláskori hűlés. miatt csapódik le, ez mindkét kompresszortípusnál létező jelenség. A levegős szerszámok roszdásodnak tőle, a festékpisztolyok köpködnek, gumiabroncsba sem jó belefújni, ezt le kell választani, és kész.
Az olajkenésű kompresszor ezenkívül némi olajat is kever a sűrített levegőbe, de a vízleválasztó (folyadékleválasztó) ezt is kicsapja a levegőből.
Ha sok levegős szerszámot. használsz, érdemes 2 kimenő csatlakozót tenni a vízleválasztó után, az egyik elé beiktatni egy olajozót, a másikon meg jön a tiszta levegő.
Az olajos kimenethez külön tömlő kell, mert annak a belseje is olajos lesz, és azt pl a lakkozópisztolyba is belefújja.
Ha csak egy ilyen szerszámod van, elég a linkelt fotón lévő olajozót betekerni a szerszám nyelébe, és néha feltölteni.
A levegőáteresztése légkulcshoz biztosan elég (160 l/perc), ezt már teszteltem. Az excenteres csiszoló levegőigényét nem ismerem.
Előzmény: archivalo (99452)
pajaci Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99454

A légáteresztő képességére gondoltam.

Előzmény: archivalo (99453)
archivalo Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99453

A leírásában annyit írtak, hogy cseppentsek 4-5 csepp olajat a csatlakozóba  használat előtt. Az jócskán kevesebb, mint ami ebbe belefér. Jó, használat előtt mindig tölteni kell, de ennyi.

Előzmény: pajaci (99451)
archivalo Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99452

Köszönöm!

 

Ezek szerint a "száraz" olaj nélküli kompresszorhoz nem is kell "vízleválasztó", mert csak az olajban lévő vizet kell kicsapatni?

Előzmény: Schnitt (99450)
pajaci Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99451

Excenterhez ez nyilván kicsi lesz.

Előzmény: Schnitt (99450)
Schnitt Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99450

Az olajos komresszor nem a légszerszámokat olajozza, csak saját magát.

Azt a párát le kell csapatni a tartály után, mert vizet is tartalmaz, ami nem jó az excenternek sem, és más levegős szerszámnál sem előny.

Ha csak egy szerszámhoz kell az olaj, tegyél a nyelére egy ilyet:

 

Akkor a tömlőd tiszta marad.

Előzmény: archivalo (99448)
pajaci Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99449

levegőolajzó , levegő olajozó > gugli

Előzmény: archivalo (99448)
archivalo Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99448

Köszi!

Azóta visszavittem és kicseréltettem. Kipróbálta, ez már pörög, mint az állat.

Az rossz volt...

 

Másik kérdés. kompresszorhoz "olajozó"-t hol lehet kapni, vagy egyáltalán lehet-e? Nekem olajmentesem van és a gyári előírás szerint olajos levegővel kell meghajtani.

 

Egyébként arra gondoltam, hogy kerítek egy olajost (máris 50 liters tartályom lesz) és közösítem (párhuzamostom) ezeket: ekkor máris sokkal jobb vagyok és "félig olajos" levegőm is lesz.

 

Butaság?

Előzmény: Kamelot (99409)
archivalo Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99447

Szerintetek egy ember, aki kapaszkodva lóg a levegőben, mekkora erőt kell kifejtsen, hogy megtartsa magát? Szerintem a saját tömegerejét. Sőt, ha közben még esik is, akkor az esés közbeni gyorsulás és a gravitáció különbségéből adódó gyorsulással számolt "súlyerőt".

Namármost, ha egy felnőtt férfi nem képes megtartani a saját tömegét, akkor nem biztos, hogy jó erőben van.

Sokkal valószínűbb, hogy egy deszka felülete nem ad elég "fékernyőt" ahhoz, hogy jelentős mértékben fékezze a zuhanást.

Előzmény: pali923 (99416)
archivalo Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99446

Bocs, de ez is butaság így. A hangszigetelés nem tömegfüggő. Az is, de nemcsak az. A lényeg, hogy a rezonálás lehetőségét minimalizálja. Erre pedig ezek az elhibázott fazonok teljesen jók.

Előzmény: pajaci (99406)
archivalo Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99445

Itt a fórumon, aki jelentkezett volna érte, az csak töredékáron kötött volna üzletet.

A vakerára még nem raktam fel, de fel fogom.

Miért?

Előzmény: 409 (99404)
pali923 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99444

Én is éppen így gondolkodtam, mint Te. Sőt, nekem ennyibe sem került, gyakorlatilag minden itthon meglevő maradék darabokból van. A motort apámtól kaptam sok-sok éve, a padláson őrizgettem, mire eszembe jutott, hogy erre pont jó. Külön pénzt a propellerérét és a csőért adtam csak ki. Azért volt bennem egy kis drukk készítés közben, de örülök, mert működik.

Megnéztem minden videódat, és szerintem egy dolgon érdemes lenne elgondolkodnod. A plexi. (A bendegúzos részen jót derültem, külön gratula! :) ) Az első próbálkozásod úgy volt, hogy a propellernek nem volt meg a záró "fedele", és a lapátok csak egy oldalon voltak beragasztva. A mostanin már van 2 oldallap. Kérdés, hogy akkor is szétesett volna-e a plexi, ha az is 2 oldalról rögzített? Az mennyire volt zajos? A videóból nem derült ki.

Előzmény: Törölt nick (99439)
feketefelh Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99443

Értem én, hogyne érteném :) Én is így vagyok a körfűrész párhuzamvezetőjével, mert a gyári az elé gagyi. Próbáltam mindenféle módon de nekem valahogy nem akar összeállni, pedig olyan egyszerűnek tűnik. De van most egy újabb ötletem, ma nekiállok, oszt meglátjuk.

Előzmény: Törölt nick (99439)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99442

Nekem a nagyobbik, a 750W-os Hyundai elszívóm van. Nagyon elégedett vagyok vele.

Az elszívócsöve szerintem egyáltalán nem gagyi, sőt kimondottan profi dolognak tartom. Nem tudom, hogy ugyanazt láttad-e, ami nekem is van, de ennek van egy nagyon hasznos tulajdonsága, hogy összetolható. Kihúzva kb 2 m, de össze lehet tolni úgy 70 cm-re. Ilyenkor gyakorlatilag merev. Annyira húzom ki amennyire szükség van, be lehet hajlítani kanyarba is. Így nem botladozom a több méternyi vastag elszívócsőben. Több géphez használom, van, hogy közvetlenül ott van a gép mellett. Ilyenkor úgy be lehet állítani, mintha egy fix méretre készített merev elszívócső lenne.

Előzmény: Törölt nick (99439)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99441

+1

Előzmény: Törölt nick (99439)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.19 0 0 99440

Igen, nekem is van egy ilyen aldis nedvességmérőm csak külalakban kicsit eltér.

 

Előzmény: 72pt (99438)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.18 0 1 99439

Ne tudd meg hányszor fordult meg a fejemben, hogy inkább beteszek a kosárba egy Hyundai/Einhell elszívót....

 

Aztán mindig eszembe jutott, hogy:

 

- nem hajt a tatár. Ha év végére lesz elszívóm, hát év végére lesz.

- egy gyári elszívó 45-50 ropi, ez meg kijött max tízből, a leválasztóval/épített fahordóval együtt legyen 15 (motor ingyen volt, ráköltöttem 6 ropit csapágy és a tekercsszigetelés javítására). OK, hozzájön még a méterenkénti 3500 Ft-os elszívócső, mert a Hyundaihoz is adnak egy kb. kétméterest (mondjuk közel sem ilyen minőségűt, OBI-ban megtapogattam, hát elég gagyesz a cső) , számoljunk 2 méterrel, akkor az eddig 22. De legyek nagyvonalú (csavar, ragasztó sincs ingyen): max. 25-ből kijött az egész. Jó, hangos még a kicsike, de majd betömöm a száját :)

- igen sok dolgot lehet ilyen projektek közben tanulni, ami - lévén még én még mindig lenni kezdő fanyűvő - nem hátrány. Magamtól rájőve (ez a legjobb része), tőletek tanulva, tecső, gugli, stb. 

 

Ha valaki olcsón hozzá tud egy ilyesmi kategóriás (1.1kW 2800 rpm) aszinkron motorhoz jutni, és van ideje/kedve - csak bátorítani tudom, vágjon bele. Jó móka :-) Ha én 0 gépépítő előélettel összejutyuboztam/fórumoztam, másnak is menni fog.

Előzmény: feketefelh (99432)
72pt Creative Commons License 2015.09.18 0 0 99438
wrongelcaptain Creative Commons License 2015.09.18 0 0 99437

Ami nem látszik a képen, hogy a felső gyűrű hátul be van hasítva és egy csavar fogja.

Azt nem is szoktam leszedni fúráskor, csak az oldalsó imbuszokat.

Előzmény: drRamaty (99433)
wrongelcaptain Creative Commons License 2015.09.18 0 0 99436

Hát igen, erő kell hozzá....Ez a régi magyar gép nagyon masszív, ez bírja.

Én eddig 12-est véstem vele max, de bele kellett kapaszkodni.

Arra lennék kíváncsi, hogy márkás, jó minőségű véső mennyivel jobb ezeknél a gagyiknál.

Az enyém unimaxos.

Előzmény: Kamelot (99431)
409 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 99435

 

 De azok nem is autóba való szűrők........ Az autókban nagyságrenddel kevesebb az átáramló levegő és nagyságrenddel kevesebb a kiszűrendő szemét is.  A wartburg szűrőket néhány üzemóra után eldobhatod, kitakarítás után is sokat fog fojtani.  Próbáltam.

Előzmény: Törölt nick (99415)
pali923 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 99434

Pedig alapvetően csak a propeller a különbség kettőnk gépe között. Meg legfeljebb mások a méretek.

Előzmény: Törölt nick (99423)
drRamaty Creative Commons License 2015.09.18 0 0 99433

Köszönöm, azt hiszem ez lesz a megoldás. Ahogy Paco számolta kb. 30 ezer lenne az ebay-ről.

Előzmény: wrongelcaptain (99427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!