Ezek ritkán fordulnak elő. De az is, hogy a 60-80 centis asztalon gyárilag két méter húsz centis steller van. :P A bácsinak ugyanis egyméteres lécekre van szüksége - a stellernek a megkívánt minimális mérete 2,2 méter, hogy biztosan ne kerüljön át hiba.
Nekem is ugyanilyen stellerem van a fűszerboltos gépemen, de nekem nincs bajom vele azon kívül hogy rövid. De csináltam rétegelt lemezből egy kb 1 m hosszú U alakú feltétet amit felülről rányomom szorosan a stellerre és máris megoldottam a rövid steller problémát.
Sok módszer létezik egy csapfészek kimunkálásra és a csap elkészítésére, de a legpontosabban a fűrész, véső és kalapáccsal lehet elkészíteni. Természetesen ezekre sokkal több időt rá kell fordítani mintha géppel csinálnád. egy jó éles vésővel tized mm-es forgácsokat is le lehet választani, csak gyakorlat kell hozzá, de érdemes megtanulni.
Akartam én is mondani, hogy "Átolvastam még egyszer az egészet a kapott válaszaiddal együtt." ezt Péternek (MN 3100) kellett volna címezned :-) Bár lehet hogy 409 is Péter?
Igen, nos még nem tudjuk Péternek milyen a fűrészgépe. Az biztos hogy ha hajladozó típus, akkor kell a kitámasztás, ahogy a képeden is van.
Én továbbra is kitartok amellett, hogy lehet egyenes, egyforma csíkokat vágni steller mellett -> a méretet a steller és a lap közé állítva.
Azzal a módszerrel, amit korábban mondtam, szerintem tutira. 2 (két!) 20-30 centis háztáji MicroJIG, a talpára mondjuk 80-as, 120-as csiszolópapírt ragasztva, hogy tutira ne csússzon a deszkán toláskor -> ha folyamatosan a stellernek IS toljuk, az csak akkor lesz girbegurba, ha a steller girbegurba. Az első élt meg azért egy egyenes vonalzó+kézi körfűrész (de ha jól tudom Péternek van valami mini körfűrésze is) el lehet intézni. Innentől kezdve nincs milyen hibát "átmásolni" a következő lecekre. A két tolófa meg azért "kell" hogy sehogy se kelljen fogást váltani, azaz folyamatos sebességgel lehet neki tolni a teljes 1m-es szakaszon. És mivel folyamatosan leszorítod/tolod a leeső darabot és a méretre vágott darabot, együtt - én nem tudom hogy sérülhetne kifutáskor akármelyik vágott felület.
Én szélesebb csíkokat (3.7 cm széles, 60cm hosszú, 6mm-es rétegelt lemezből) vágtam 40 darabot úgy, hogy a méretre vágás még döntött fűrészlap mellett is volt, 4.5 fokban. Ezeknek a csíkoknak rohadt pontosan egyformának és egyenesnek kellett lenniük, különben annyi a fahordómnak :-) De összehúzáskor/ragasztáskor szépen nyomta ki mindegyik csík az a ragsztót, folyamatosan.
Átolvastam még egyszer az egészet a kapott válaszaiddal együtt.
Nem arról van szó hogy ez a minden néven forgalomban lévő lemezasztalos géped van, aminek egy oldalon van felfogatva a rövid kis stellere és az nyiklik-nyaklik?
Pillanatszorítóval fel kell fogatni az asztal két végén egy stabil hosszú stellert és minden gond megoldva.
A gépek nagyjából mind 200-250 W-osak, csak az nem mindegy, hogy amivel vágnak, az "anyagból" van-e, vagy csak dekorációból... :-)
Egy kicsit más, d hajaz rá: a dekopírfűrészemből (Kress) kifogyott a kínai piacon, ukránoktól vásárolt, litván fűrészlap.
Mit volt mit tennem, bele kellett tennem egy Bosch lapot (gyorsan kellett vennem és csak ez volt...) és nem vettem észre, amikor vágtam vele. A másikba bele kellett kapaszkodnom, ez meg tette a dolgát - pedig üvegszálerősítésű poliészterlapot kellett vágnia... A gép ugyanaz volt, csak a "feltét" változott...
Ez az a sutyiban mosogatógép-beszerelős helyed? Anno azt írtad, hogy vagy pontosan kell lemérni a bútorlapot, vagy hozzá kell faragni a falat a pontos bútorhoz. :)
Köszönöm szépen a baráti felajánlást - de nem fér bele az időbe. Ugyanis Veszprémből kéne átugorjak Árpádföldre.... háátt....
Annyi melóm lesz most a bútor átfaragásával, hogy könnyebb volt megkeresni a gép árát - mint most majd bedolgozni a helyére :-)))
És röhej: valójában csak 1 centi (azaz 10 mm) baxik ki velem (jó, legyen 30 mm hogy maradjon egy kis luft is kétoldalt) - és ezért kell darabokra szedjem a bútort és eltoljam az egész konstrukciót ennyivel, hogy beférjek a géppel.
Sőt, most jobban megnézve, a falból kiálló 50-es lefolyó-könyököt is arrébb kell tegyem pár centit - tehát lesz beton-vésés meg gipszelés. is.
GPS, nekem a múltkor el kellett vágnom keresztben egy régi bútorlapot, de úgy, hogy nem volt semmilyen fűrészem.
Végigfurkáltam vonalban, majd eltörtem. :)
Azt nem írod, hogy a levágott résznek szépnek is kéne lennie, vagy csak el kéne onnan takarítani, mert útban és takarásban van. Ha csak ez az utolsó 5 centi a híja akkor fogj egy 4-es fúrót és furkáld meg a berajzolt vonal mentén, kicsit lejjebb, előtte a lamináltat karcold be ahogy szoktad, majd a legyengített lapot már kitörheted. Ezután hozzáférsz reszelővel, smirglivel, és lesimítod a felületet úgy ahogy szoktad.
Vagy multigép, ami direkt ilyenre lett kitalálva.
A rongyba csavart fűrészlap ellen mi volt a kifogásod? Egyszeri gányolásról van szó, nem?
Láncmaró, felsőmaró. Ezzel nem sokra mész hogy tudod, ha nincs hozzáférésed a szerszámokhoz. Nagyon halkan mondom hogy a láncfűrész hegyével is de ez gyakorlatlan kézben nagyon veszélyes.
Én nem akartam nevesíteni egyik márkát sem, ezért írtam csak egyszerűen rezgővágót. Nekem egy fűszerüzleti gépem van, pár napja csináltam vele tölgyfa gerendába csapfészket vele, de valami nagyon keserves lassan vágta a tölgyet. Véső és kalapács elővéve, és negyed óra alatt kész is lett gy fészek. A rezgővágóval még most is vágnám.
Felsőmaróval, láncfűrész hegyével - attól függ, mennyire kell pontosnak lennie.
Ha ácsszerkezet, akkor nem feltétlenül kell cuppannia, ha asztalos, akkor igen. Ha ácsszerkezet, akkor lehet láncfűrész, szabadkézből (vagy netán láncos maró:-)), ha felsőmaró, akkor olyan talapt kell csinálni, ami nem billeg a kör keresztmetszeten.
Nagyon jó támpontot tud adni, ha a neten megnézed akár az asztali, akár a kézi körfűrészek adatait.
Ott gyönyörűen ki fog jönni, hogy egy 160-as, 185-ös, 210-es, 250-es (esetleg 300-a) átmérőjű fűrészlapot használó gép milyen teljesítményű (esetleg fordulatszámú) motorral van meghajtva.
Ezen adat birtokában és a kiválasztott fűrészed átmérője alapján egy plusz-mínusz 10%-os teljesítmény eltérésű motort be tudsz építeni (inkább +10% legyen...).