Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.14 -3 1 16204

azokért a rajzokért,beépítési segédletekért én pl elég nagy számot fizetek ki évente...euróban.....és szinteén nagy számot euroban a diag licenszéért....szintén évente....

 

 

szóval az h ki mit lel a neten az engem hidegen hagy,de az biztos h nem fogom megosztani azt itt és máshol sem az emberekkel amiért egy magyar átlagbér többszörösét fizetem ki.

 

és a diagolás...ebben is megy az otthoni okosság mindenféle kínai csodaprogrammal.aztán mikor bezár az ilyen miatt a kályha szoftvere akkor jönnek h ez meg az van persze mindenféle kamu dumával.a végén kiderül amit én már az első percben tudok,h neki van hozzá otthon diagja.én meg nyissam ki neki....hát pl október óta ezt már nem teszem meg....ezek az ecu-k mennek a levesbe ilyenkor.aki akkor érezte magát olyan tudásunak h nekiállt az élvezze ennek áldását a folyamat végéig.sztem ez így korrekt.

 

aki kérdez mielőtt belecsúszna a szarba nyakig annak kijár a segítség főleg ha tudatosan jár el ebben az ügyben.aki meg akkor jön mikor már nyakig van a szarban....hát az....

Előzmény: László Tury (16200)
László Tury Creative Commons License 2018.12.14 0 0 16203

Azota 3*30percet futott mar es mar nincs buborek. Elrohadtak a bilincsek es meglazultak a csovek.

Előzmény: mica-r (16202)
mica-r Creative Commons License 2018.12.13 0 1 16202

"kb.1 ora megoldottam a levegosodest es tokeletesen mukodik" 

Ez mennyire biztos? Kicsivel lejjebb azt olvastam , hogy még levegőset pumpál, csak nem annyira.

Előzmény: László Tury (16200)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.13 -2 0 16201

azért itt mélyebb összefüggések is vannak,mondjuk én már pár kályhát feláldoztam h megtudjam ezeket....és nem 1-2 db-ról van szó.

 

a magas ló meg....ha a pénzt nézném elsősorban akkor ember elhozza a kályháját(csak webastozok ez fontos) és mondjuk csak a gyertya szorul cserére....de én már látom élő adatban h a panel is kezdi feladni de még megy azért.na akkor ennek az embernek kicserélem a gyertyát.majd felhív olyan 20-50 indítás múlva h megint nem fűt.na elhozza én meg adok neki egy új ecu-t....de én inkább még az első találkozáskor korrigálom az ecu-t ha még lehet pedig ez kvázi anyagi veszteség,de erkölcsi nyereség másik oldalon csak ezt sokan nem tudják,mérlegelik nevezzünk aminek akarjuk.

 

és ez csak egy dolog.....majd amikor mondjuk végig izzít a kályha amíg megy a fűtés...és nem tudod mitől van...lehet egy tucat oka....és folytathatnám.

 

hidd el ez nem misztifika csak ez nem egy szaros talpas amit otthon megstupekol az user.

 

van aki otthon búvárcsövezi a tankot és utána meg felhív h most meg a szintjelző nem mér neki rendesen...ez lehet a webastotól,  és ez napi rutin sajnos.

Előzmény: László Tury (16195)
László Tury Creative Commons License 2018.12.13 0 1 16200

Nyilvan. Ezert is irtam le. Én is azert kerestem szakszervizt, hogy csinaljak meg nekem pénzert. En mast dolgozom en mast csinalok meg masnak penzert. Ez igy mukodik. Nem a szakmai vagy muszaki hianyossagaim miatt, mert mint irtam kb.1 ora megoldottam a levegosodest es tokeletesen mukodik. 

 

En azt mondom, hogy fejezzuk be. Elismerem gibbonpitti szakmai tapasztalatat es azokét akik ebben dolgoznak. 

De nem mindenki hülye, föleg nem egy forumon ezert engem zavar, hogy itt is magaslorol beszelnek a szakik, minden mondat utan .......

Stb. Illetve titkoljak a rajzokat egymas elol. 

Szerintem aki veszi a faradsagot es feljon ide forumozni az nem hulye ezert lehetne szakmaibb is a forum. Akik ide feljonnek azok nem potencialis ugyfelek. 

Előzmény: mica-r (16199)
mica-r Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16199

Olyasmire céloztam, hogy pl egy fuvarozó vállakozó nem fog egy-két hetet eltölteni ilyesmivel.

Előzmény: László Tury (16198)
László Tury Creative Commons License 2018.12.13 0 1 16198

Hasznos ha ert az ember ahhoz amit hasznal.. pl. A kuplung mukodese stb...  sokan nem csusztatnak szerintem ha tudnak, hoyg milyen a mechanikaja es latnak maguk elott.

sokkal tovabb birjak a berendezek pl mosogep ha nem rakod tele ruhaval, mert tudod, hogy gumi szij hajtja vagy milyen fajta es mekkora teljesitmenyu motor van benne esetleg milyen a vezerlese mennyire turi a tulterhelst... persze 10bol 9 ember nem igy gondolkodik én igy elem az eletemet gyerekkorom ota.. 

Előzmény: mica-r (16196)
László Tury Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16197

Neked az a munkad, hogy ezeket javitod, beszereled.... 

Atlagosan havi 300-320ora munka, csalad mellett nincs idom sajnos hobbyzni sem autot vagy allofutest szerelni.. 

Nem fogott ki rajtam. Tudtam, hogy mi a baj es amint lett egy kis szabadidom kb.1óra alatt rendesen szakszeruen megjavítottam.... ganyolas nelkul.. 

 

 

 

 

Előzmény: gibbonpitti (16194)
mica-r Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16196

"olyanok mennek szakmuhelybe akik vagy beepitetnek es kell a garancia nekik a kalyhara ami ugye csak igy ervenyes.. vagy teljes muszaki analfabetak" 

Teljesen téves elképzelésed van a dolgok menetéről. Úgy gondolod hogy mindenkinek kell értenie ahhoz amit szeretne használni?

Előzmény: László Tury (16195)
László Tury Creative Commons License 2018.12.13 0 3 16195

Van logikám, tudok kovetkeztetni, hogy mi miért van. Tisztában vagyok az általad leírtakkal. Eszembe sem jutott ilyen primitív megoldás, hogy hibakod alapjan alkatreszt cserelni, nem vagyok az a "színt a színre kötöm hátha jó lesz" ember. Több éves tapasztalatom van oszcilloszkópos auto diagnosztikaban. 

1hetíg beleastam magam ezeknek a rendszereknek a lelkivilagaba, mert kivancsi voltam, hogy sokan miert beszelnek olyan magas lorol.... visszaolvastam a forumban es volt olyan, hogy valaki nem adott ki kapcsolasi rajzot a telestart bekotesrol... aztan valaki letoltotte a webasto kulfoldi oldalatol az meg pislogott, hogy honnan szerzett rajzot... ez milyen dolog egy forumon? ....

A masik szinten itt... valaki lerdezte, hogy a ventillatort hogyan kell bekotni, hogy a kalyha inditsa,  erre valaki azt irta, hogy azt beszerelo ember itt biztosan nem fogja kiadni eleget fizetnek a webastonak erte.... ez mi? :D nevetseges....

Az 1*1=1 -re olyan mese es kaosz van raépítve, hogy elkepszto... 

Aki ezt beveszi az így járt.. akinek van esze es van egy kis sutnivaloja az atlat a szitan... cégek pl.kamionosok vagy buszosok vagy olyanok mennek szakmuhelybe akik vagy beepitetnek es kell a garancia nekik a kalyhara ami ugye csak igy ervenyes.. vagy teljes muszaki analfabetak egy izzot nem tudnak betekerni otthon, nem tudjak mi az az ohm torveny, de van penzuk... ez a celcsoport. 

 

 

Előzmény: Ricsi89 (16191)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.13 -2 2 16194

majd megint beáll egy ember azok sorába akik ellocsolnak egy valag lóvét...a fűtés bizonytalanul működik....vagy sehogy leginkább.

 

mindig vannak hősök :)

Előzmény: Ricsi89 (16191)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.13 -2 1 16193

azért van ott nemegy buktató....csak figyel jól.

 

ha egy levegősödés ennyire kogottt rajtad akkor enmértem ezt a fellengőzést....komolyan.

Előzmény: László Tury (16185)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.13 -2 0 16192

ez bmw kályha....így ebben az állapotában te sosem fogod elindítani kivülről....

 

de ki tudom szoftveresen nyitni és onnantól analógként fog működni....

Előzmény: DrBrown (16186)
Ricsi89 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16191

Hiába van műszered, ha nem tudod értelmezni a látott adatokat. Nem csak annyi, hogy olvasunk egy hibát és arra hivatkozva alkatrészt cserélünk. Főleg ha olyan hibát látsz, ami nem egyértelmű alkatrészhiba. Ilyen pedig elég sok van.

Rém egyszerű szerkezetnek tűnik, de sok mindennek stimmelnie kell, hogy rendesen működjön. Egy hibakód sok hibára vezethet vissza, tudni kell élő adatot is értelmezni, melyik értéknek hol kell lennie, mi az, ami megfelelő.

Előzmény: László Tury (16185)
DrBrown Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16190

Mégis van remény! Egy másik GSM vezérlő ami kommunikál W-bus-on keresztül. 

Ha ez összejön leírom a részleteket hamarosan. :)  

MBman Creative Commons License 2018.12.13 0 1 16189

Mechanikailag ezek egyszerű szerkezetek, a pár érzékelő ami van benne, sem bonyolult. De ha az elektronikájával van gond, azzal már nehezebb valamit kezdeni.

Előzmény: László Tury (16185)
MBman Creative Commons License 2018.12.13 0 2 16188

Az univerzális GSM modul általában egy relét húz meg, ami két érintkezőt rövidre zár. Innen már a te vagy a beszerelő feladata hogy ebből a kályhának megfelelő jel legyen,  amire elindul.

Előzmény: DrBrown (16186)
László Tury Creative Commons License 2018.12.13 0 2 16187

Ha minden webastot kezel kene lenni rajta digitalis vezerlo jel kimenetnek is. 

Előzmény: DrBrown (16186)
DrBrown Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16186

Hát teljes a bukás a manuális indítással kapcsolatba. Nem sikerült. El is keseredtem. Kis bontás után megnéztem a kályhát és nekem a 6-os csatlakozón csak két szál van bekötve. A 2-es Kbus és a 6-os üzemanyagpumpa. A többi tüske is megvan, de nincs rákötve semmi. Próbáltam az 1-es pinre +12-őt kötni, semmi. Próbáltam a 3-asra testet is kötni, úgyse csinált semmit. A +, - csatin állandó feszültség van. Csak diaggal indul a kályha, manuálisan sehogy nem. 

 

Így viszont nem tudom mire kössem a GSM relét. Nem tudom mi vezérli így a kályhát. Illetve gondolom a Kbus-on kap valami jelet, de ez nekem kevés.

Azt írta a GSM Modul gyártója, hogy minden webastot kezel és egy autóvillamossági szerelőnek pár perce munka a bekötése. Hát nem tudom...   

 

Nem tudtok valami tippet, vagy szakit esetleg? Már kezdem feladni... :(  

László Tury Creative Commons License 2018.12.13 0 2 16185

Sikerult megcsinaljam szerencsere, de a jovoben sem fogok szakemberhez fordulni ha baja lesz. Rendeltem egy diagnosztikai muszert, illetve minden fo alkatresz beszerezheto nalunk is jo aron. 

A ki es beszereles pedig ingyen van ha magamnak csinalom. 

 

Nagyon tartjak a szakik ezeknek a kalyhaknak a mitoszat, pedig rem egyszeru szerkezetek mechanikailag es elektronikailag is... 

Előzmény: Stetten (16184)
Stetten Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16184

Nem feltétlenül jó összehasonlítani az osztrák és a magyar mühelyeket. Egész más az árszabás, így mások a feltételek is. Böven kigazdálkodják azokból az árakból a gyengébben fizetö munkákat is. Ausztriában egy diagnosztikáért is fizethetsz annyit, mint Magyarországon a javításért. Az igaz, hogy a magyarországi szakemberek is egyre jobban lemondják a gyengébben fizetö munkákat a zsírosabb munkák javára. Ez a piaci helyzet következménye, ezzel nincs mit tenni. Munka sok lett, szakember meg egyre kevesebb. Ausztriában élek, kézenfekvö lenne hogy itt javíttatom az autóinkat. Mégsem teszem, mert nem vagyok a saját pénzem ellensége. Ráaasul több kellemetlen tapasztalatom is van az osztrák autószerelök munkájával kapcsolatosan (drágán szar munka). Sajnos emiatt kénytelen vagyok az állófütés javítástól az automata váltó olajcseréig szinte mindent magamnak megcsinálni. A tervezett javításokat Magyarországon végeztetem, de a nem tervezett eseteknél improvizálni kell.

 

A javítás várható költségeiröl érdemes érdeklödni, nehogy többe kerüljön a leves mint a hús.

Előzmény: László Tury (16139)
helios84 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 16183

 Sziasztok! valakinek van esetleg leírása/használati útmutatója ehhez a távirányítóhoz? 

 

Köszönet, Gábor

László Tury Creative Commons License 2018.12.12 0 1 16182

Nekem a thermo top e indult 12V al az 1es pinen. Igaz en tettem ra egy 470 Ohm os ellenallast sorba biztonsagi okokbol. 

 

Egyebkent elindult a kalyham.. a T eloszto es az ac kozotti csovet csereltem ki. Igy is mennek a buborekok csak kissebbek, de gond nelkul mukodik es fűt egyenlore. Mindenesetre lecsiszoltam az ac t femtisztara es lefestettem alvazvedovel. 

Előzmény: DrBrown (16181)
DrBrown Creative Commons License 2018.12.12 0 0 16181

No picit, hogy csillapodjanak a kedélyek.. :D, GSM téma. Segítőkészek a Seasoft-nál, (szegedi cég), elmondták, hogy webasto kályhát kezel a GSM modul és egy vásárlójuk szerint a CONTROL szálra kell bekötni. Aztán ez a MobilCar-Micro nevű modulcucc, a beprogramozott időtartományig kezeli a kályhát és telefonhívásra aktiválható. 1000Ft a feltöltőkártya, nanoSIM megy bele. 

 

Ezen felül helymeghatározásra is képes korlátolt pontossággal. Jól utánaolvastam a programozásnak, nem nehéz, saját programja van, USB+laptop kell hozzá. (Tud még riasztót, meg ablakokat is aktiválni hívásra, vagy SMS-re.)

 

Szóval ha ez összejön, szerintem csuda dolog lesz. Kb, 20000-ből megvan az egész.  

Tehát holnap kimérem melyik lehet ez a kontroll szál. A lenti rajz alapján Gibbonpitti segítőkészen az 1-es pint ajánlotta, elvileg ha ide +12v-ot kötök indul a rendszer... Ugye? :)

 


https://www.the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=165575

 

Szerintem hévégére összehozom és megírom a fejleményeket... 

Steven57 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 16180

Az elektronika javításához csak az alaplap kell.  A többit majd látjuk küldjél néhányat mélem publikus ott folytassuk, szerintem....

Előzmény: gibbonpitti (16177)
Steven57 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 16179

Mondjuk küldhetnél párat  bevizsgálásra...

Előzmény: gibbonpitti (16177)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.12 -1 0 16178

szted mi nem?  csak mindig jön egy tuti megmondó,de aztán mikor a tettek mezejére kell lépni akkor elhal a dolog....most sztem várjuk meg a végét...hátha szerencsénk lesz. :)

Előzmény: norbi0325 (16174)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.12 -1 0 16177

kell a többi kacat...hidd el,tapasztalat :)

 

szóval itt a piaci rés....erre nem kaptunk még választ,mert ha visszaolvasol ittt sok okos van aki aztán tudja a tuti.....de amikor pl az egyik ilyen ásznak égett a garázsa meg a fél háza gyöngyösön emiatt akkor igencsak kusban volt,és azóta is abban van....

 

 

várom megtisztelő válaszodat azügyben,hogy hová s mikor lehet vinni ezeket az ecu-kat javítani...az álltalad emlegetett áron persze!

Előzmény: Steven57 (16175)
joker01 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 16176

Értem,köszönöm. Valószínű mikor kirepedt a kiegyenlítő és elment a víz, akkor melegedhetett túl, és letiltott. Tegnap kitöröltem a hibát, ma reggel már tökéletesen működött. Remélem így is marad.

Előzmény: gibbonpitti (16169)
Steven57 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 16175

7-10 rétegű nyákjaim is vannak, némelyik hibrid ic javítására is be vagyok rendezkedve.  Egyébként az elektronika javításáról írtam aminek próbájához nem feltétlen kell a többi kacat.....

Előzmény: gibbonpitti (16172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!