1. A 60-70 C fokra melegítésnél a hőtágulás nem elegendő.
2. A vízbemerítés esetén a tengely is is melegedni fog, így a hőtágulás annál is jelentkezik,
vagyis átmérője növekszik.
3. A hangsúlyozottan rövid időtartamú (pákával történő) melegítésnél csak a csiga melegszik át és semmiféle sérülés nem történik, ez általam sokszor alkalmazott és bevált módszer.
A forrasztó pákával történő melegítést nem javaslom, inkább edénybe tenni vizet és azt 60-70 fokra melegíteni a csigahajtással. Mert ez jobban szabályozható és mérhető a melegítés mivel nem mindegy, hogy milyen típusú a réz mert a víz körbeveszi és így jobban átmelegíti és nem sérül, hatásosabb.
A csiga lehúzása rézgaras kolléga ajánlása szerint lehetséges, de mind a lehúzás, mind pedig a másik motortengelyre történő ráhúzás sokkal könnyebb, ha a csigát rövíd ideig egy kb. 50W-os forrasztópákával felmelegíted. Ezt nem kell túlzásba vinni, nehogy a motor (vagy csapágya) károsodjon.
Természetesen ezt a módszert a lendítősúly esetében is ajánlatos alkalmazni.
Persze, a legtöbbet le lehet húzni és átrakni. Láttam ugyan olyat is, aminél a tengely végét elnyomták, ott ezt a részt le kellett csiszolni, csak úgy lehetett leszedni.
A leszedés viszont nem triviális. Egy kiütővel vagy a tengelynél valamivel kisebb átmérőjü acélrúddal lehet óvatosan kiütni. De a csigát, lendkereket közben alá kell valahogy támasztani! Egy ilyen "célszerszám" nagyon hasznos lehet.
A felhúzásnál vigyázni kell, hogy a tengely el ne görbüljön. A lendkereket szinte lehetetlen úgy felhúzni, hogy utána legalább egy kicsit ne üssön. Még esztergával, lassan forgatva is üt.
Van egy Liliput BR18as mozdonyom Bühler motorral szerelve, az lenne a kérdésem hogy a csigát és a lendítősúlyt át lehet e szerelni egy új motorra mert a régi menthetetlen.
Gondolom a gyárin préselve van ezért nem tudom hogy meg lehet e oldani.
Aki tud ebben segíteni kérem keressen meg a kkong@freemail.hu email címen vagy akár itt is elfogadok bármilyen ötletet!
Beteszek egy képet a motorról hátha van valakinek ötlete.
Bár nem írtad, valószínű, hogy vagy az első, vagy hátsó futókerék-pár siklik, nem pedig a hajtott, csatolt kerekek. Ennek nem a Piko A Gleis lehet az oka.
A futókerekek elől, hátul kulisszában mozognak, megfelelő rugónyomás mellett. Elképzelhetően ezen kulisszában szorulhat a mozgás, pl. kicsit sorjásak a szélei. Finom reszelés-csiszolással könnyen mozgóvá kell igazítani, én egy "éppenhogycsak" olajjal is segítettem.
Mindemellett nem árt szemügyre venni azt a pontot, ahol siklik. Ha kicsi sugarú ívben ( 420mm környéke ) a legkisebb törés is van, sok gép lemászik a pályáról.
A karácsonyi nagytakarítás eredménye ez a készlet, ami eladó lett: Vollmer 3509 Maxzell vasútállomás HO léptékben. A doboza megsínylette az elmúlt éveket, de hiánytalan és sértetlen a műanyag. Az ára 3000+posta, szerintem ez nagyon baráti...
d.nashkukacfreemailponthu vagy axe8299kukacgmailcom címeken keressetek.