Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Steven57 Creative Commons License 2018.12.17 0 3 16233

Nyilván neked van igazad mint mindég itt az oldalon :)  Ha egyszer bokros teendőid engedik gyere el és nézz körül nálam mielőtt a kompetenciámat értelmezed. Lehet már akkor javítottam ilyeneket amikor te még hírből sem ismerted ezeket. Ezeknél kb 20x komolyabb kazánelektronikákat javítok, ezekhez képest ez egy Sokol rádió. Mindegy ne rágódjunk ezen, további szép napot !  

Előzmény: gibbonpitti (16227)
magusx18 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16232

Leírom ide is a gondom, hátha így nem felejtek el semmit, de gibbonpitti-vel mindenképpen szeretnék beszélni vagy nagyon érdekelne az álláspontja. Adott egy V70 d5 szgk. 2001-es évjárat. Ausztriából származik, két éve vagyok tulajdonosa. A szerelőm (ex-ivanics szervíz szerelő) elmondása szerint a kocsiban még a legrégebbi kályhák egyike van, ő ébert említett, de ahogy egyre többet olvasgatok, gyanítom inkább Ardic, az biztos, hogy a vízpumpája elől van neki. Októberben kezdtem megcsináltatni a kályhát, hogy télre jó legyen. A szerelő elmondása szerint fúvókát kellett cserélni, valamint később kiderült a kályha vízpumpáját is, csak ez munkadíjjal kb. 100e ft volt nekem, mert a vízpumpacserével nem számoltam korábban, tehát a tervezett duplája volt. Ezt csak azért mondom el, mert két kocsink is van, nem vagyok gazdag és otthon a családban feszültséget generálhatnak karácsony előtt az ilyen brutál nagy, váratlan plussz kiadások. Viszont hajnalban iszonyú kellemetlen, hogy nagyon nehezen melegszik a motor (tavaly -10 foknál a vízhőfok mutatóm néha nem is ment fel középállásig), jeges az egész kocsi, macerás... Mondom a kályhát... Mielőtt októberben elkezdtem foglalkozni vele, annyit csinált, hogy mikor közvetlen - tehát nem időzítéssel - elindítottam... kicsit füstölgött aztán szépen leállt magától, de nem tiltotta le a kocsi. Aztán jött a fúvóka csere, vízpumpa csere és működött... nagyon jó volt, viszonylag gyorsan fűtötte fel a kocsit, viszont azt észrevettem, hogy 5fok alatt nem indult magától a kályha - ahogy mondták, hogy kellene - hanem csak kézzel, erre valami olyasmit olvastam, hogy talán valami benzines típus szoftvere van feltelepítve és azért csak kézzel indítható és állítható le. Szóval néha október-november beindítottam, kb. 3szor, próbálgattam, ment. Aztán kb. 1 hónapja nem tudom emlékeztek e, egy hétig esett az eső és kb. használtam 20 percet a kályhát menet közben, illetve előtte még állóhelyzetben. Aztán másnap mikor indítottam volna a kályhát erősen fehéren füstölt majd pár perc múlva kikapcsolt, még próbáltam 2-3-szor indítani, próbált indulni, füstölt, aztán LETIlTOTTA a kocsi. Elvittem a szerelőmhöz, aki elmondta, hogy a kályhából kiöntött 2dl vízet, elmondása szerint megnyalta, mintha nem fagyálló lenne. Utána megint jó volt a kályha az első használatig. Újabb fél órás út, kályha végig megy, nagyon jól működik, következő alkalommal újra égtelen fehér füst, letiltás.... Én nem tudom szétszerelni, nem értek hozzá. Aminek sikerült laikusként utánajárnom, hogy vagy a kályha "lyukas...?" és belekerül a hűtővíz vagy az esővíz állóhelyzetben, illetve menetközben az útburkolatról bekerül a kályhába. Kiegyenlítőmet néztem és hát... talán... mindenképp minimum felett volt a vízem, de eléggé lent... kb. 2dl fagyállót utántöltöttem. MÁsok azt mondják, ha hiányzik egy cső, ahol az égési hőt beszívja, ott bemehet az esővíz is. A szerelőm azt mondja, kályhacsere kellene meg az új miatt hátra vinni a vízpumpáját... Szóval most százezret beleöltem de nem jó. És ráadásul már nem tudok olyan sok pénzt rákölteni. Gondoltam rá, hogy valami csövet feldugok a kályha-kipufogóba kiszívni a vízet, persze ez gondolom csak akkor, ha esővíz jut be. Vagy esetleg a kipufogója mellé egy kis lyukat fúrni a kályha aljára, hogy kifolyjon a víz magától... 

 

Építő, valóban hozzáértő véleményeteket nagyon megköszönném, azért valóban hozzáértő, mert úgy sejtem nekem már nem egyszerű a problémám. Remélem érthető ahogy leírtam, mondom nem vagyok szerelő, a lökhárítót se tudom levenni... :D

Furio69 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16231

Sziasztok!


Lenne egy kérdésem. Van az autómban állófűtés ami nem ment, mert letiltott. A hibát kitöröltük. Teszteket lefuttattuk és azt írta hogy "01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8), 008 - Implausible Signal"
Következő nap kipróbáltam távirányítóról elindítani és elindult. Nyomta a szikrát, hallani is lehetett hogy begyújtotta, aztán a belső keringtetést is elindította, majd leállt és többször nem indult el (épp úgy mint a hiba törlése előtt).
Mi lehet a gondja? Azt a Glow-Plug cuccot kellene cserélni vagy kicsit összetettebb a hiba? Rákerestem a cikkszámra ami 1K0 819 230.
Van valami ötletetek, hogy mit kellene megnézni vagy kicserélni, hogy jól működjön?

 

Előre köszönöm a segítséget.

magusx18 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16230

Kedves Gibbonpitti!

 

Szeretnék érdeklődni, hogy hogyan tudnám felvenni veled a kapcsolatot, látom, hogy többször említed, hogy felhívnak telefonon, de én itt a profilodon még az e-mail címed sem látom sajnos. Kályhával kapcsolatos problémám lenne, azzal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Köszönöm a segítséget!

Passat B7 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16229

Ok. Köszi. 

Előzmény: gibbonpitti (16228)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.16 -2 0 16228

az autó kezeli a kályhát és nem a kályha dönt h mikor fog elindulni....amit egyedül a kályha tud meghatározni az a felső leállási hőfok ami a tiédnél 90 celsius.....

 

amit te szeretnél azt az autóban kell átkonfigurálni,de ehhez sztem kevés egy hekkelt vcds....

Előzmény: Passat B7 (16225)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.16 -3 0 16227

gondolom te elmondod az ügyfeleknek hogyan javítsák meg a hibás akármilyüket....vagy mégsem,akkor te sem lettél jobb ember.

 

ez egy partalan vita és ha vennéd a fáradtságot és visszaolvasnál,akkor látnád h van segítség a részemről.de neked sem kell magyarázkodnom,mert nem érzem azt h ebben a körben te kompetens lennél...ha érted,de sztem nem érted.

Előzmény: Steven57 (16224)
Stetten Creative Commons License 2018.12.16 0 3 16226

Már valóban olyan munkám van hogy nem foglalkozom ügyfelekkel. Hidd el volt abban részem amit leírtál. Azzal a különbséggel, hogy nekem az esetek nagy részében mások után kellett javítanom. A szakszervizt mindig csak akkor hívták, amikot a TMK-soknak már beletört a bicskájuk. Semmi gond, odamentem, gyári útmutatások alapján meg lett javítva a gép, ők kifizették, és ennyi. Ha ezen fennakadtunk volna, egy rakás ügyfelet el kellett volna hajtanunk. Voltak gyárilag leplombált szelepbeállítások, amiket a felhasználók eltekertek, mert ezzel próbálták a haldokló szivattyú üzemidejét kitolni, stb... Sorolhatnám.  Ez ilyen, ezen nem szabad kiakadni. A diagnosztika nálunk fix áras volt, az alapján kapott az ügyfél egy árajánlatot. Ha te is így csinálod, nincs meglepetés. Egy diag után te is meg tudod mondani mennyibe fog kerülni, vagy kéri az ügyfél, vagy nem. Egyéb nyafogásnak itt helye nincs. Hogy kinek volt drága, stb, ez nálunk soha senkit nem érdekelt. Főleg ha sok munkád van, nem kell kompromisszumokat kötnöd. Ott az ügyfél, ott a munka, ott a pénz. A többivel meg szerintem felesleges foglalkozni.

Előzmény: gibbonpitti (16223)
Passat B7 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 16225

Steve megadta a mailjat. Ne itt személyeskedéssel offoljuk szét a szakmai topikot. Valaki hozzáértő szakember tud az utolsó kérdésemre választ adni, vagy szedjem ki a kályhát és vigyem el diagra???? Vagy csak előre utalás esetén jön válasz? Az is működik csak szólj és privátban megoldjuk. 

Steven57 Creative Commons License 2018.12.16 0 5 16224

Szia!

 

Mint már írtam kb 40 éve elektronikával foglalkozom, igen sok pénzt költöttem műszerekre, rajzokra, stb.  Az általad említett, hogy ezt csinál, azt csinált a tulaj a kutyát nemérdekli.Nem a hozzáértésükkel, lelkükkel foglalkozom.Leteszi a cuccot amit hozott, kijavítom, és szarok rá mit csinált vele. Ha valamit tönkretett kicserélem és annyi. Azt, hogy a nem hozzávaló diaggal megállította a gépet egy dolog,ettől még sem túlmunkám nem lett sem istenkísértés nem történt. Nem tudom nálad meddig tart átírni egy eepromot, tárolót, errefelé durván 5 perc.  A mentalitásod kissé ódivatú, attól, hogy te meg vagy elégedve magaddal még nem történt semmi. Jobb sem lettél tőle.....Csak azt nem értem akkor mit keresel itt??? Ugye semmit nem adsz ki sem rajzot, sem szoftvert, semmit, melód mint égen a csillag.  Akkor minek, de tényleg fényezni akarod magad vagy mi a célod?  

Előzmény: gibbonpitti (16223)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.16 -2 0 16223

te nem foglalkozol akkor ügyfelekkel ezek szerint.

 

ha megkapom a tiszteletet,akkor én is meg fogom adni,de aki rosszúl nyitja ki azt a bizonyos ajtót annak nem kell csodálkozni a végkifejleten.ha már telefonban elmond mindent,azt is h szétrobbantotta a kályhát,akkor azt korrektnek tartom.de aki nem mondj hanem inkább otthon összecsavarozza ismét úgy ahogy és elhozzaazzal a dumával h ez tegnap reggel még bőszen fűtött...hát na.

 

kétféle ember van és ez nagyjából igaz minden ügyfélkörre.az egyik aki megkérdezi mi mennyé és ha neki megfelel az adott ár akkor szó nélkül megrendeli az adott szolgáltatást és nyílván elvárja cserébe az igért minnőséget,vagy ha nem felel meg neki az ár akkor megintcsak megjegyzés nélkül megköszönve  alehetőséget nem igényli a szolgáltatást.ez a civilázált sztem.

 

és van a másik akikkel te még ezek szerint soha nem találkoztál....azért 1-2 napot eltölthetnél mellettem vagy 1-2 kolléga mellett.....aztán utána írj litániákat.

 

jönnek ám az áraknál h miért ennyi?,nem lehet olcsóbban?,nekem nem kell tökéletes csak működjön.....folytassam?  és nem mi árazunk,az eber meg a webasto és ezt el is mondom mindenkinek.

 

kontárok meg minden platformon vannak,és tudom ezeket egy laikusnak nehéz kiszűrni.aki nem kamuzik,köntörfalazik annak a mai napig javítom az ilyn elbaxott kályháját nyugodj meg,mindenféle lehúzás nélkül.de vannak ám itt olyan mesék kreálva h a hahota ehhez képest semmi.....és ez a másik csoport,na ezeknek nemigen szeretek dolgozni.egy pl.:vki felhív....elmondja mi a jelenség....és megkérdi mit tehet otthon érte.én nyílván elmondom h sokat nem,de 1-2 dolgot nézzen meg és elmagyarázom hogyan tudja pl a keringető hibát vagy a feszhibát kiszürni.(és ezt is hidd el ez sem heti 1 van),de elmondom nekik h ha ezeket kizárta akkor sajnos otthon már nem fog tudni továbblépni maximum ha lutrizik.és van aki megérti ezt és van aki nem.na aki nem az szokta álltalában kosárba hozni a kályhát....szétfeszegetett ventilátorházzal mivel az egyik csavart rendszeresen nem veszik észre,de azért csak leszedik a kályháról. :)

 

és az 1 perces munka....olvass már vissza...ez a csak nézzek rá...ez sztem mit jelent?  mondom h te nem vagy ügymenetben gyakorlott sajnos.egy feladatnak vagy nekiállok és akkor megcsinálom vagy meg sem nézem.ez nem egy törött sárvédő amit tényleg 10 mp alatt konstatálok h rossz és cserés.

 

továbbra is azt mondom,kevesen vagyunk ez tény,de ha vki 2-3 hétre kap időpontot akkor annak nem kellene ezért felháborodnia sztem.és a piac meg olyan,ha keresleti akkor a szolgáltató tud válogatni-jelen esetben kell is h válogassunk mivel mindent képtelenség elvállani-és ezért nem kellene hibáztatni senkit sem.

Előzmény: Stetten (16220)
Passat B7 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 16222

Akkor egy kérdés, hogy legyen szakmai a fórum. Egy passatom van amin a vcds azt írja, hogy 12 foktol kapcsol be automatikusan. A neten mindenhol 5-8 fokot írnak. Nekem is magasnak tűnik a 12. Hogy lehet átállítani, érdemes e, és mennyi az ideális. A kályha gyári, canbuson kommunikál. Köszi. 

Stetten Creative Commons License 2018.12.16 0 0 16221

Az áraiddal két dolgot tehet az ügyfél. Elfogadja és kifizeti, vagy nem fogadja el és nem veszi igénybe a szolgáltatásodat. Totál irreleváns a témában hogy ki mit cserélt ki, és mennyit költött rá korábban. Ebben a témában empátiának helye nincs.

Előzmény: gibbonpitti (16219)
Stetten Creative Commons License 2018.12.16 0 1 16220

azért ne kelljen már megmagyaráznom miért is nem szeretem ha hülyének néznek....

Senki nem akar téged hülyének nézni. Az ember odaviszi a megbeszélt idöpontra a kályhát, az általad kért összeget meg kifizetné a javításért. Ezzel korrekt módon el is lenne intézve a dolog.

Ha nem provokálod ki a kérdéseddel, önállóan biztos egyik kuncsaft sem áll neki a témáról beszélni.  Muszáj feltenned egy olyan kérdést, amire tudod a választ? Ha pedig a tulaj úgy gondolja hogy nem akar büszkélkedni azzal hogy beletört a bicskája (mert valójaban ez a javítás szempontjából neked is mindegy) akkor meg nem javítod meg a kályhát. Ez azért így emberileg nem igazán FAIR... Sem a fotelból, sem a mühelyböl. :-(

 

Arra meg nem is gondolsz hogy egy rakás kontár mühely van a piacon, akik a jóhiszemü tulajnak épp úgy elbarmolhatták a kályháját mintha a tulaj nyúlt volna bele. Én is jártam már úgy, hogy valamit megjavíttattam, aztán el kellett mennem egy másik mühelyhez megjavíttatni a javítást. Jól néztem volna ki, ha azért nem javították volna meg, mert egy nem hozzáértö nyúlt bele korábban. Továbbra is az a véleményem hogy neked a javítás a feladatod, nem az emberek feletti ítélkezés.

 

 

 

Nem tartom soknak az 5000Ft-ot a diagért, meg a 10000-et sem, meg semennyit sem. Elmondod a kuncsaftnak hogy ez ennyi. Kell, vagy nem kell? Ilyen egyszerü. Majd mindenki eldönti magának hogy mi a sok, és mi nem. Ingyen bármit is elvárni eleve képtelen ötlet. Valóban nincs egyperces munka, de rajtad kívül itt a fórumon most nem is beszélt senki az egyperces munkáról.

 

Előzmény: gibbonpitti (16218)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.16 -2 0 16219

félreérted ezt sztem...ha téged is naponta 2-3 olyan találna meg aki otthon elkezdett bohóckodni és csak a kárt csinálta,de elhangzik az a bűvős szókombináció 80%-ban hogy: nem bánnám ha nem lenne drága  ajavítás,mert eddig már  a gatyámat rákölttem és kisceréltem mindent de mégsem jó!

 

ilyenkor mit csinálnál több hét-hónap-év távlatában....kérdem én.mikor leírjuk h egy pontig érdemes ezeket otthon barackolni,utána illik hozzáértőhöz elkocogni.és ez nem munka tarhálás,mert ha az lenne akkor nem adnánk hetekre időpontot....szóval?

 

egy ideig empatikus az ember,de ezt hamar kiölik az ilyenekkel hidd el.

Előzmény: Kisgedus (16217)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.16 -2 1 16218

azért ne kelljen már megmagyaráznom miért is nem szeretem ha hülyének néznek....

 

és látod te is azzal jössz h mindeki lehúzza a kuncsaftokat,te vagy alkalmazott vagy és ezt látod a munkahelyeden vagy te magad is ezt gyakorolod....mert ugye mindenki magából indul ki.és kinek mi a megfizethető....a boltban sem adják azért oda a kenyeret 100 ftért,mert én azt tartom reálisnak.

 

hagyjuk már ezt a megfizethető szakemberes sírást...megy sokaknál a fillérbaszás,de már sajnos a végletekig.és akinek nem inge az nem veszi fel ugyebár.

 

amikor sokalják az 5e ftot a diagra...akkor te erre mit mondasz? ez lehúzás? 

 

mert elvárnák h ingyen diagoljunk....meg ha már ott van akkor csak 1 percre de nézzünk rá a fűtésre is...nincs 1 perces munka....csak az van h cserébe 15 percre legalább otthagyom az épp aktuálisat.akinek van saját praxisa az tudja ezt,aki meg fotelbol osztja az észt az sosem fogja megtudni.

Előzmény: Stetten (16211)
Kisgedus Creative Commons License 2018.12.15 0 1 16217

Mondhatni új vagyok itt, mert nem rég vetődtem ide, kályha problémával. Időközben megoldottam, egy új keringető szivattyúval, most működik.

A hozzáértők szerint nem biztos hogy sokáig fog menni, mert lehet előjönnek, más gondok is. Lehet. De sok esetben az emberek nem csak azért szerelnek otthon, mert a "köcsög" márkaszerviz aranyáron dolgozik, hanem mert nem bíznak másokban.

Vagy már megjárta a sok okossal, aki csak levette pénzel.

 

Plusz nem csak Budapestből, és nagyvárosból áll az ország. Vidéken, még nehezebb megbízható szerelőt, szervizt találni.

Persze lehet azt mondani, hogy akkor nem kell olyat venni amit nem tudsz fenntartani, de ma már nincs olyan hogy olcsó, vagy drága fenntartású autó.

Nyilván van különbség, de azért az alkatrész árak közelítenek, mindegy milyen autónk van.

 

Az meg szerintem csak emberi hozzá állás kérdése, hogy valakinek segítek-e, mert próbálkozott, és elrontotta, vagy sem.

 

Aki szerintem ide téved, bármilyen segítségért, nem fogja senkitől elvenni a munkáját, mert max a sajátjával szenved otthon.

Stetten Creative Commons License 2018.12.15 0 0 16216

Ezért nem gyári VW szoftvert írtam. Helyesen úgy hangzott volna hogy eredeti Rosstech VCDS program. Sokan azért nem veszik meg, mert jóval olcsóbbak a hamisítványok.

Előzmény: mica-r (16215)
mica-r Creative Commons License 2018.12.15 0 0 16215

Annyit helyesbítenék, hogy a "gyári" Vcds nem gyári diag valójában.

Előzmény: Stetten (16214)
Stetten Creative Commons License 2018.12.15 0 0 16214

Pontosan így van ez, aki akarja megveszi. Mint a gyári VCDS-t és egyéb diagnosztikai szoftvereket. Persze ettől még semki nem lesz képzett szerelő, de legalább a feltételek egy diagnosztikához adottak. Ezeket is nyilván olyanok veszik meg, akinen van annyi műszaki véna hogy egy diag info ismeretében hozzá merjenek nyúlni. Más dolog hogy sokan a hobbi szereléshez nem egy drága gyári szoftver/hardvare párost vesznek meg ( nekik nem jön vissza az ára) és ebből adódhatnak károk is.

Előzmény: Passat B7 (16213)
Passat B7 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 16213
László Tury Creative Commons License 2018.12.15 0 2 16212

Nem vagyok zseni csak nem vagyok buta primitiv, analfabeta aki csak sodrodik az eletben. 

Nem akartam foglalkozni vele, mert elvileg van akinek ez a munkaja.. csinalja meg ő, koszolja ossze a kezet es szanjon ra idot en kifizetem. Ugyan ugy mint a gumsinak a gumicseret vagy a takaritonak a a takaritast... 

Azert hivok takaritot, mert nem tudok takaritani? :D nyilvan nem.... 

Az autot is szerelohoz hordom pedig evekig autoszerelokent is dolgoztam mellekallasban. 

Nem mindenki buta es mindig van okosabb ezt ne felejtsetek el.. 

 

Jeleztem a szerviznek, hogy lemondom az idopontot. Nem vertem at senkit ne kombinalj.. 

 

Ugy gondolom, hogy aki elér egy bizonyos anyagi es tarsadalmi szintet az életben annak el kell engedni ezeket a dolgokat akkor is ha azelott megcsinalta es ert hozza. 

Nem cserelek kereket nem cserelek vezerlest nem cserelek olajat... pedig rutinbol megtudnam csinalni.. es nem okoskodok a szerelonel.. az az o szakmaja. 

Az egesz kalyha mizeriat meg mindig egy konnyen tanulhato alapvetoen egyszeru szakmanak tartom ami van akinek bonyolult es van akinek nem...  

 

Adtam lehetoseget tobb cegnek, hogy keressenek penzt a kalyham javitasaval. A levegosodesi problema elott se kep se hang nem volt. 

Csak diagnosztikara kaptam idopontot es elotte egy 30-150ezer kozotti ajanlatot amit en kertem, hogy tudjak kalkulalni megis mire szamitsak. 150et is lazan kifizettem volna nem okozott volna gondot. 

Erre a diagnosztikan kiderult, hogy teljesen nema az agya.. panel csere 80ezer. De kb 1 honap mulva van idopont vagy vegyem ki a kalyhat vigyel el es majd valamikor megcsinaljak.

Hazaertem majd hozzaferhetove tettem a kalhyat es lass csodat az akku talcaja elvagta a piros kabelt... nem kapott tapfeszultseget. Megcsinaltam es elindult.. 

Utana jott a levegosodes... 

 

Errol ennyit en befejeztem. 

 

 

Előzmény: loganos (16206)
Stetten Creative Commons License 2018.12.15 0 5 16211

Egyre több esetben az emberek rá vannak kényszerülve hogy maguk próbáljanak diagnosztizálni, és javítani. Igen, van akinek összejön, van akinek nem... Ha mindenkinek bármikor elérhetö lenne egy megfizethetö szakember, senki nem piszkolná össze a kezecskéjét. Csakhogy idöpont nincs, és ha van is, a gatyát is lehúzza a mester a kuncsaftról.

 

én meg ugye látom mi volt az oka,rákérdek....

Ha látod mi az oka, mi szükség van a rákérdezésre? Nem tolod te ezt egy kicsit túl? Neked szakemberként a kályha javítása a dolgod. A tulaj odamegy, és kifizeti a munkádért amit kérsz. Pont.

Szerintem  maradj meg embernek, isten szerepét meg hagyd meg istennek.

Előzmény: gibbonpitti (16209)
Passat B7 Creative Commons License 2018.12.15 0 1 16210

Mivel nekem sem működött az álló fűtés, ezért én is elkezdtem szakembert keresni. De sajnos Szombathely környékén nem találtam senkit.  Ezután egy VCDS programmal leteszteltem a gyárilag beépített kályhát. A teszt eredménye az lett hogy a pumpa keringtető szivattyú 90 %-ban nem indult el. A neten utána nézve  30 000 Ft környékén vannak listaáron a szivattyúk. Mivel sem időm sem energiám nem volt az otthoni szereléshez ezért bementem a helyi márkaszervízbe. Ott a Volkswagen pumpát 54 000 Ft-ért adtak  ami tudjuk hogy nem Volkswagen csak neki van csomagolva. Ebben az árban benne volt a kábel is hozzá mert állítólag valami változott. A munkadíj 10 000 Ft volt. A szerelés alatt elfolyt kb. 2 dl fagyálló ezt is  pótolták. Összesen fizettem 64 000 Ft-ot egy garanciális szervizért. Tudom hogy olcsóbban is meglehetett volna oldani de a gépeket a szakértelmet a tapasztalatot meg kell fizetni vagy otthon lehet ákombákomolni

gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.15 -2 1 16209

na nálunk annyi a különbség h volt a friccnek annyi esze ha nem licenszes progival faggatod a kályhát akkor szépen bezárja magát és semmit sem hajlandó csinálni utána.nem mind,de a kályhákon futó szoftverek 90%-a ilyen és nem az első csatlakozáskor....ez változó,mert van akinél a 4-5.-ik után és volt akinek vagy a 30. kisérletnél lett az  a vége a bulinak.

 

szted ilyenkor mi a köv lépés.....jön h egyszer csak tönkrement....én meg ugye látom mi volt az oka,rákérdek....10-ből ha 1 elmondja.ebben a szezonban már pont ezért aki úgy kezdi h kamuzik annak nem oldom meg a problémáit.aki érezte magát annyira bátornak az elején h elkezdte az fejezze is be,van annyi munkám h nem győzöm.

Előzmény: loganos (16207)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.15 -2 1 16208

na én mikor felhívott az elején egyből ezt tanácsoltam neki.....ha már megy az otthon hobby-zás akkor ezt azért illik megoldnai,nem lehet egy nagy dolog.

Előzmény: loganos (16206)
loganos Creative Commons License 2018.12.14 -2 0 16207

Azért a te szakmád ritkább, de képzeld el, ugyan ez folyik (sőt rosszabb) az autószerelésben is. Én a gyári Renault diagnosztikát használom. Naponta csörög úgy a telefon, hogy emberek elkezdenek mindenféle hibakódokat hadoválni, majd kérdezni, hogy ez meg az mi, mert majd ők az alapján megcsinálják. Legtöbbször elhajtom az ilyeneket a francba. Ha meg veszem a fáradságot, és elmagyarázom, hogy ne nevezze már diagnosztikai eszköznek a kínai 1500Ft-os hamisított ELM327-et összepárosítva a telefonjával, amin ingyenes vagy lopott/tört program fut diagnosztikának, akkor értetlenkednek. Mondom a gyári clip 95%-ban ,,megmondja" mi van, nem kódokat meg ákom-bákomokat vázol fel. Hümmögnek, tudomásul veszik, de azért a végén még visszakérdez, mi lehet a baj? Mikor mondom, hogy szívesen fogadom, nézek naptárban időpontot (2-3 hét-re tudok adni), akkor á ezzel nem akar fárasztani (valójában sajnál kifizetni 1 Ft-ot is bármire, amit nem ő csinál). Gondoltam illető letudva, dolgozom tovább. Majd kb. 1 hónap múlva telefonál (addig úgy járt a autóval, hogy se ABS, se menetstabilizáló). Már neki is van ám ,,gyári" (valójában kínai klón) diagnosztikája, igaz fele képernyő szürke és nem működik minden funkció, de az megtalálta a hibát, ABS szenzor, ki is cserélte, de az autó mégsem jó. Eddigre már elköltött kb. 80ezer Ft-ot, de most kérne időpontot. Kap. Diagnosztika, féklámpa kapcsoló csere (közben értetlenkedik, de hát működik a féklámpája, én meg nem fogok tanfolyamot tartani a több körösről, CanBus-ról stb.), próbakör, mindenestül 40 perc alatt kész, nem egész 20ezer Ft-ból.
És az ilyen sztorikból (más hibákkal/autókkal/emberekkel) egyre több van. Régebben volt olyan, hogy 1 hónapban 1 se. Aztán az idén odáig süllyedt a dolog, hogy kb. heti egy ilyen telefonáló okos diagnosztikás ember van. És ez csak egyre rosszabb lesz. Más autómárkákra ráállt barátok szintén ilyenekről számolnak be, de ,,hála" az okos eszközöknek/háztartásnak, háztartási gép szerelő ismerős azt mesélte, hogy már a háziasszonyok a mosógéppel is ezt játsszák.

Előzmény: gibbonpitti (16204)
loganos Creative Commons License 2018.12.14 0 1 16206

,,

Atlagosan havi 300-320ora munka, csalad mellett nincs idom sajnos hobbyzni sem autot vagy allofutest szerelni.. 

Nem fogott ki rajtam. Tudtam, hogy mi a baj es amint lett egy kis szabadidőm kb.1óra alatt rendesen szakszerűen megjavítottam.... gányolas nélkul.. "

 

Olvasgatok egy ideje. Valahol ott indult a dolog, hogy fogalmad sincs mi a baja. Aztán jöttek az információ morzsák. Majd elszidtad az összes Magyarországi szerelőt/szakembert/szervizt. Aztán lebeszélted a javítást az osztrák szervizzel. Akiket végül átvertél, mert nem mentél el hozzájuk. Aztán megoldottad te magad, 1 óra alatt, jó lett. Aztán mégse, mert néha buborékol. Mikor ezt megemlítették, rákérdeztek, akkor meg már ismét jó. Itt mindenki tróger, mellé dumál, te meg egy zseni vagy!

Már csak 1 kérdés merült fel bennem. Ha tudtad mi a baja, szakszerűen megjavítottad, mindezt 1 óra alatt, akkor mi a búbánatért öltél bele 10-szer ennyi időt (amikor neked amúgy sincs), telefonálgattál, hitegettél, és fárasztottál egy csomó embert? Csak neki kellett volna állni, és gyorsan 1 óra alatt megcsinálni :)

Előzmény: László Tury (16197)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.14 -2 0 16205

amikor felhívtál akkor az volt az álláspontod ha jól emlékszem h átnézted,de nem láttál semmi gondot mégis bubis.....erre mondtam h nézd meg mégegyszer....

 

a lényeg h már fűt.

Előzmény: László Tury (16203)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.14 -3 1 16204

azokért a rajzokért,beépítési segédletekért én pl elég nagy számot fizetek ki évente...euróban.....és szinteén nagy számot euroban a diag licenszéért....szintén évente....

 

 

szóval az h ki mit lel a neten az engem hidegen hagy,de az biztos h nem fogom megosztani azt itt és máshol sem az emberekkel amiért egy magyar átlagbér többszörösét fizetem ki.

 

és a diagolás...ebben is megy az otthoni okosság mindenféle kínai csodaprogrammal.aztán mikor bezár az ilyen miatt a kályha szoftvere akkor jönnek h ez meg az van persze mindenféle kamu dumával.a végén kiderül amit én már az első percben tudok,h neki van hozzá otthon diagja.én meg nyissam ki neki....hát pl október óta ezt már nem teszem meg....ezek az ecu-k mennek a levesbe ilyenkor.aki akkor érezte magát olyan tudásunak h nekiállt az élvezze ennek áldását a folyamat végéig.sztem ez így korrekt.

 

aki kérdez mielőtt belecsúszna a szarba nyakig annak kijár a segítség főleg ha tudatosan jár el ebben az ügyben.aki meg akkor jön mikor már nyakig van a szarban....hát az....

Előzmény: László Tury (16200)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!