Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Még mindig ezerszer kellemesebb, mint a Jászkun/Tisza/Körös-féle totális káosz, vagy a Vasi-féle kisebb káosz.
Amúgy elég sokáig azt gondoltam, hogy azért kérték pont a BPT/BPV sorozatot így az aktuális kockákból, hogy a T a távolságinak, a V a városinak feleljen meg. De inkább csak az történhetett, hogy nem volt akkor éppen egyben 320 rendszám...
Inkább a miskolci perverzió...azokkal mindig van valami furcsaság.
Ott volt pl. az AKD-597 is, megjött 1991-ben a Pannonhoz, majd átkerült a PK-hoz, majd 1994 legvégén visszavette a Pannon és elvitte Komlóra. Vagy a 612, bár annak az érdekesebb élete csak a pannonos korszak után kezdődött. Vagy a BV 89-45, ami kb. 2 évet futott a Volánnál, utána megyei tüdőszűrőbuszt csináltak belőle (a rendszámát nem tudom).
Az idők szavára hallgatva kénytelen voltam a meghalt mobilom helyett egy androidost venni (Samsung Galaxy Trend Lite). Fel akartam rá telepíteni a Tüke oldalán ajánlott Transit alkalmazást, de azt írja, hogy nem kompatibilis a telefonomon lévő verzióval. Találtam két másikat, egy Czinder Gábor, és egy Werner Bálint által jegyzett szoftvert. Melyiket célszerű felraknom? (Már, ha egyáltalán müxik valamelyik a telefonomon.)
Ez egyszer évekkel ezelőtt már felmerült a nem pontos adatokkal, csak említés szintjén, hogy AOB-634 egy volt miskolci csuklós kocsi. Ugyanígy a Roburok is meg lettek említve, azok ráadásul rendszámmal.
Kiflisütő barátunk elcsendesedett mióta a Biokom alkalmazza. Nem, sajnos nem kukásnak. Forgalomszervező az a drága ember.
Nem tudom mennyi valódi közlekedési szakember olvassa ezt a fórumot de kiváncsi lennék a véleményükre a kiflisütő új ötletével kapcsolatban. Ez a 39B járat. Reggel kiraknak egy mikrobuszt a gyükési végállomásra amibe mindig át ül a 39. járattal érkező sofőr és tovább viszi az utasokat a zergeösvényen a hegyoldalba és vissza. Van a városnak több ilyen városrésze, akkor miért csak Gyükés? Ki lakik ott aki ennyire fontos pénz nem számít alapon?
Tudja valaki a választ? Talán a villanybuszos cikkben szakértőként közreműködö ptke tag. Elvégre hobbivillamosvezető, ért a villanybuszhoz is hiszen az is csak egy gumikerekes villamos.
Pfűű... Nagy köszönet neked is és lobbanórotornak is. Hát azt már látom, hogy a '90-91-es és a '82-es átrendszámozással is meg fogok szenvedni. Már ha egyáltalán valaha is sikerül összebogarásznom. Na mindegy, egyelőre még nem adom fel :-)
A komlói sorozat a következőképpen van tagolva: ANS-628...632 = 256.50V, 633...649 = 260.06, 650...652 = 260.32, 653...695 = 266.25. A buszok sorrendben lettek átszámozva.
Hasonló rend figyelhető meg még Siklóson (AFD-101 = 255.70, 102 = 256.50V, 103...125 = 266.25), Szigetváron (AOB-601...624 = 266.25, 625...628 = 255.70, 629...630 = 260.06, 631...632 = 260.32, 633 = 256.50V, 634-ről fogalmam sincs milyen, 635 = 280.23).
Pécsett kissé eltérő a rendszer (BPT-401...431 = 256.50V, 432...451 = 260.32, 452...556 = 266.25, 557...560-ról fogalmam sincs, milyen, 561...565 = 280.23, BPV-001...052, 155 = 260.06, BPV-053...139, 141...154 = 280.06/15/23/33/47/52, 140 = 284.00). Itt az eltérés oka abban keresendő, hogy a GC/GF > BZ átszámozás nem sorrendben, hanem vonali alapon lett osztva, ez a koncepció maradt a BPV-nél is, a BPT-nél viszont már sorrendi alapon számoztak.
ANS-628 ex BZ 13-45 ex GF 16-25, 256.50V, 1978 - 1994
ANS-629 ex BZ 13-46 ex GF 51-12, 256.50V, 1981 - 1992
ANS-630 ex BX 45-43, 256.50V, 1984 - 1992
Utóbbi kettő el lett adva Oroszországba.
ANS-650 első rendszáma meg BY 45-43 volt, ami vicces, mert így kétféle 45-43 volt nemcsak ugyanannál a Volánnál, de ugyanannál az üzemegységnél is. :)))) Ha nem gond, akkor a 266-osokkal kapcsolatos kérdéseidre nem válaszolnék, de azt még megmondhatom, hogy a fentebb említett 256-os előtt nem volt más volános kocsi a sorban, az ANS-mező ugyanis 628-tól 695-ig tartott.
KZX-008-->MYR-708(ezt mondjuk jobb helyre is el tudtam volna helyezni)
Sztem a JLZ-128-at is elvitték Mohácsról,a JOM-817-et meg nagyon rég nem láttam,lehet azzal is van valami.Úgy tűnik,hogy a JLZ-948 megmarad fordásnak. :)
Köszi szépen! Ámde a két BZ-s rendszám újabb kérdéseket vet fel bennem. Mikori évjáratúak (a BX 45-ös sorozat '84-es, ezt már tudom)? Ha '82. március 16. előttiek, akkor mi volt a G-s frsz-uk? Sötétíts fel légy szíves még ez ügyben is, különben álmatlanul fogok hánykolódni.
És hadd kérdezzek még néhány régi rendszámot, amit nem találtam meg az ANS-sorozatból. Van néhány, aminek nem találtam nyomát egyáltalán. Ezek a következők: ANS-656, 659, 660, 661, 663, 665, 667, 669, 671, 676, 677, 678, 682, 688. Ilyenek léteztek-e egyáltalán (ha voltak, 266-osoknak kellett lenniük)? Aztán van pár, aminél csak a régi rendszámokra nem sikerült rábukkannom. Ezek pedig a következők: ANS-650, 662, 668, 670, 674, 681, 683, 686, 689.
Ezekre keresem még a választ. Ja, még egy: ANS-628 előttiek lehetséges, hogy 211-esek voltak? Ez csak egy halvány feltevés.
No, de most már beleesek a kisujj és a kar közötti problémába, annyi kérdést tettem fel. Azért, ha tudsz, kérlek segíts, és még egyszer köszönöm az eddigieket is.