Keresés

Részletes keresés

V.Gy. Creative Commons License 2006.09.27 0 0 826
Előzmény: Utas2 (809)
GYA Creative Commons License 2006.09.25 0 0 825
Bocs, a nálunk az Győr-Pér
Előzmény: GYA (824)
GYA Creative Commons License 2006.09.25 0 0 824
Nálunk a napokban készül el egy VAISALA érzékelőkkel telepített rendszer.
Előzmény: Törölt nick (821)
aerio Creative Commons License 2006.09.24 0 0 823
Na látod azt sajna nem tudom :)
Előzmény: zizikém (822)
zizikém Creative Commons License 2006.09.24 0 0 822
Arra volnék kíváncsi, hogy az ott a HA-TUR lajstromjelű repülőgép-e a képen. (Típusa: Piper Pa-28) :-)
Előzmény: aerio (820)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.24 0 0 821

de szép lenne, ha minden vidéki reptéren lenne legalább egy ilyen:

 

http://www.roundshot.ch/xml_1/internet/de/application/d438/d928/f913.cfm

aerio Creative Commons License 2006.09.24 0 0 820
Ne haragudj, de csak laikus vagyok és nem tudom mit Jelent ez a kifejezés :(
Előzmény: zizikém (819)
zizikém Creative Commons License 2006.09.24 0 0 819
Az a TUR ott a középső képen?
Előzmény: aerio (811)
vmartina Creative Commons License 2006.09.23 0 0 818

Valóban az a baj, hogy azon a nagy területen szívszorítóan sok a lepusztult épület...

De szorgosan bontanak... Az első kép bunkereiről a földet már elhordták, a terminállal szemközti épületet éppen akkor döntögették el.

A terminálról egy külső, belső felvételt föltettem a "Melyik repülőtéren jártatok már?" topikra.

Előzmény: cdr8052 (814)
micimedve Creative Commons License 2006.09.23 0 0 817
Előzmény: Törölt nick (816)
Vgyuri Creative Commons License 2006.09.23 0 0 815

1. Ordas hazugság: Debrecen nem ingyen, hanem több mint 1 milliárd forintért kapta meg a repteret 1994-ben, igaz elég kedvező fizetési feltételekkel. A későbbiek már nem fizettek semmit.

 

2. mÁs az, hogy hány reptérre van szüksége az országnak és más, hogy ettől még gazdaságosek lesznek-e. Vannak olyan infrastrukturális dolgok, amikre akkor is szükség van, ha netto nem nyereségesek.

 

Új terminál:

 

A régi főépületet tavaly egész szépen felújították, kibővítették (emeletráépítés, új torony), amúgy nem ősrégi 1980-ban épült, mint az oroszok "magassági épülete". Így kicsicsázva érdekes színfoltja volt a reptér képnek, kár volt eltakarni az amúgy önmagában tetszetős új, eleve ennek épült terminállal. Én az új terminált a régi meghosszabbításában az előtér mellé építettem volna, ahol még volna hely 1-2 ugyanilyennek.

 

A jövő azonban a helyi álmok szerint egy a 47-es út mellé közvetlenül felépített terminál, bár ehhez majd előteret is kell építeni, ami nagygépek esetén nem 2 fillér :-(

 

Előzmény: Utas2 (809)
cdr8052 Creative Commons License 2006.09.23 0 0 814
amíg rá nem omlik valakire. az egész egy romtanya. ha valaki először jön magyarországra az tuti hogy szívbajt kap ha végig megy azon a 2 kmen.... a reptér viszont nagyon kellemes lett
Előzmény: Carpy (813)
Carpy Creative Commons License 2006.09.23 0 0 813
Remélem nem takarítják el ezeket a "bunkereket", ez már önmagában is látványosság, amiért érdemes a Sármelléki repteret használni.
Előzmény: vmartina (810)
aerio Creative Commons License 2006.09.22 0 0 812
Pénteki avatóünnepség.
Előzmény: aerio (811)
aerio Creative Commons License 2006.09.22 0 0 811
 Békéscsaba (forrás: BEOL)
vmartina Creative Commons License 2006.09.21 0 0 810
Sármelléken pl. azért még lesz mit eltakarítani arról 200 hektárnyi szomszédos területről. Valószínű már ez is szép kis összeget fog felemészteni.
Előzmény: Utas2 (809)
Utas2 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 809

Egy áttekintő cikk a NOL-ról:  

 

"Felszállópályán a vidéki repterek

Népszabadság • 2006. szeptember 21.

 

Sikertörténet vagy kockázatos kaland vidéki repteret fejleszteni és üzemeltetni? Ma még eldönthetetlen a kérdés. Biztató és aggasztó jelek egyaránt akadnak. Mindenesetre a vidéki légikikötők többsége egyelőre veszteségesen működik.

 

Zajlik az élet a vidéki reptereken: az átépített, modernizált békéscsabai repteret holnap avatják. A közelmúltban a kormány döntése értelmében állandó, 24 órás nyitva tartással működő, személyforgalmat lebonyolító határátkelőhellyé vált a sármelléki repülőtér, míg a közeljövőben adják át a forgalomnak a megújult szegedi légikikötőket. Sármelléken eddig a használók fizették meg a határátkelés költségeit, mostantól viszont ezeket a terheket az állam vállalja magára. Békéscsabán és Szegeden is másfél-másfél milliárd forintba került a fejlesztés, így mindkét létesítmény alkalmassá vált a közepes kategóriájú, 50-60 utas szállítására alkalmas repülőgépek fogadására.

 

Az idén várhatóan mintegy kétszázezer utas fordul majd meg a Budapesten kívüli magyarországi repülőtereken. Joggal merül fel a kérdés: sok ez, vagy kevés? A kérdések folytathatók: mi lesz a már felújított légikikötők - a sármelléki, a debreceni, a pogányi, a péri, a szegedi, a békéscsabai - sorsa, mikortól fogad gépeket Börgönd vagy Szentkirályszabadja, ki lesz a légibázis új üzemeltetője Taszáron? Egyáltalán: milyen vidéki repterekre van szüksége az országnak, és hányat lehet közülük hosszú távon is nyereségesen működtetni?

 

A Polgári Légiközlekedési Hatóság Ferihegyen kívül negyven magyarországi repteret tart nyilván. Igaz, ezek többsége úgynevezett nem nyilvános fel- és leszállóhely, amelyeket csupán sportrepülők használnak, állandó határátkelőhelyet pedig csak a debreceni és mostantól a sármelléki létesítményekben működtetnek.

 

Egy európai uniós normákat is kielégítő reptér kialakítása több milliárd forintba kerül. Évekkel ezelőtt még volt lehetőség rá, hogy az önkormányzatok állami vagy uniós támogatásokhoz jussanak, ezek a csatornák azonban időközben bedugultak. A Népszabadság által a nyáron szervezett szakmai konferencián Felsmann Balázs, a közlekedési tárca szakállamtitkára kijelentette: a jövőben a kormányzat a repülőterek megközelítéséhez szükséges infrastruktúráról, a közútról, vasútról gondoskodik, a kerítésen belüli fejlesztést viszont mindenkinek magának kell megoldania.

 

Tény ugyanakkor, hogy az egyes vidéki repterek eleve nem indultak azonos feltételekkel, az állam ugyanis nem mért egyenlő mércével: néhány önkormányzat - például a debreceni, a veszprémi vagy a Győr-Moson-Sopron megyei - ingyen juthatott hozzá a repteréhez, míg például Székesfehérvárnak 280 millió forintot kellett fizetnie a börgöndi ingatlanért, de akad olyan város is (Siófok), amely a mai napig hiába kéri a légikikötő tulajdonjogát.

 

Jelenleg a vidéki légibázisok veszteségesek. Papíron ugyan a debreceni repteret üzemeltető - a város tulajdonában lévő - Debrecen Aiport Kft. tavaly négymillió forintos nyereséget könyvelhetett el, csakhogy a milliárdos beruházások költségeit nem ez a vállalkozás, hanem a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. állta.

 

Az érintett önkormányzatok előszeretettel hangoztatják, hogy egy légikikötő közvetett hatásai - például a megerősödő helyi cégek, a betelepülő új vállalkozások, az infrastruktúra fejlesztése, valamint a turizmus fellendülése következtében - jócskán ellensúlyozzák a reptérműködtetés veszteségeit.

 

- Csak a politikusok szoktak egymással vetélkedő vidéki repterekről beszélni, a valóságban ugyanis a légikikötők között nincs konkurenciaharc, minden légibázis ismeri a saját lehetőségeit és korlátait - nyilatkozta lapunknak Jenei Zoltán, a Vidéki Repterek Szövetségének elnöke. Jenei szerint Európában csak Albániában és nálunk fordult elő, hogy az állam csupán egyetlen nemzetközi repülőteret épített fel. Úgy véli, a magyar állam homokba dugja a fejét, amikor a repülőterek fejlesztését kellene támogatnia.

 

Arra a kérdésre, hogy hány nemzetközi, hány regionális és hány más típusú repülőtérre lenne szükség Magyarországon, Jenei szerint a gazdaság már megadta a választ: Ferihegy, Debrecen, Sármellék nemzetközi repülőtérként, Győr-Pér, Pécs-Pogány, Szeged, Békéscsaba, Nyíregyháza pedig regionális repülőtérként működik, de aktuális kérdés a taszári, a mezőkövesdi, a szentkirályszabadjai és a székesfehérvári légikikötő fejlesztése is.

 

Jenei figyelmeztet: Magyarország egyre nagyobb lépéshátrányba kerül a szomszédos országokkal szemben. Romániában 19 nemzetközi reptér van, ahol az állam a tulajdonos, a fejlesztő és az üzemeltető is, ráadásul a közelmúltban állami segítséggel jelentős beruházások is történtek, de még a hazánkhoz képest feleakkora Szlovákiában is öt nemzetközi reptér működik teljesen állami kézben. Jenei Zoltán attól tart, hogy ha Romániában a magyar határhoz közeli reptereken megjelennek az olcsó légitársaságok, akkor Magyarországról is elcsábítják az utazókat.

 

Pér

 

Három évvel ezelőtt nyílt meg a Győr melletti Pér reptere, amit a győri önkormányzat meghatározó tulajdonában lévő Győr-Pér Repülőtér Kft. működtet. Vadász László, a kft. ügyvezetője szerint többféle tanulmány is készült arra vonatkozóan, hogy mikor válhat gazdaságossá a reptér. A legoptimistább prognózis három évet tartalmazott, ez azonban nem vált valóra. - Amikor a repteret tervezték, Európában még híre-hamva sem volt a fapados járatoknak - magyarázza az ügyvezető. - Nem számíthattunk arra, hogy nagy igény mutatkozik a 150-180 személyes személyszállító gépek fogadására. A péri reptér gépei jelenleg a hetvenszemélyes regionális repülők, évi utasforgalmunk meghaladja a 12 ezret. A Boeing 737-es és az Airbus 319-es és 320-as típusait - amelyekkel a fapados társaságok jellemzően repülnek - az 1450 méter hosszú és 30 méter széles kifutópályán egyelőre nem tudjuk fogadni.

 

Börgönd és Szentkirályszabadja

 

A közép-dunántúli régióban két reptér - az egymástól alig ötven kilométerre lévő székesfehérvár-börgöndi és a veszprém- szentkirályszabadjai - küzd a regionális vezető szerepért. Mindkét megyeszékhelyen úgy érzik, aki előbb elkészül a légikikötővel, az arathatja le a babérokat.

 

Börgöndön sosem volt betonos kifutópálya, viszont megvan a pénz a fejlesztésre, a magyar befektetők ugrásra készen várják a hatósági engedélyeket.

 

Szentkirályszabadján már most is van betonos kifutópálya, irányítótorony és számos kiegészítő létesítmény, ám ezek felújításra szorulnak. Ezt már nem a veszprémi és a szentkirályszabadjai önkormányzatoknak kell állniuk, mivel a tulajdonba vétel után alig fél évvel - hosszas huzavona után - egymilliárd forintért eladták a légikikötőt a magyar tulajdonban lévő BudaWest Airport Zrt.-nek. Szentkirályszabadján komoly hátrányt jelent, hogy a légügyi engedélyeztetési eljárás legkorábban hat-nyolc hónap múlva indulhat, mivel előbb az érintett önkormányzatoknak még rendezési tervet kell készíteniük a légikikötő területére. Akármelyik repülőtér nyílik meg hamarabb, az bizonyos, hogy 2008 előtt egyik helyen sem indulhat meg a légi forgalom.

 

Pécs-Pogány

 

Az idén márciusban nyílt meg a Pécs melletti Pogány község felújított repülőtere. Pécs és Baranya megye önkormányzata, valamint a regionális tanács az elmúlt négy évben mintegy négymilliárd forintot fordított a légibázis fejlesztésére. A pénzből másfél kilométer hosszú, szilárd burkolatú leszállópályát és mutatós terminált építettek, a légikikötő pedig olyan irányítás- és világítástechnikát kapott, ami által éjjel-nappal landolhatnak itt közepes nagyságú gépek.

 

Az átadás óta hetente négy alkalommal légi járat köti öszsze Pécset és Bécset. Az Austrian Airlines járataira eleinte öten-hatan váltottak jegyet, mostanra tizenegy-tizenkettőre nőtt az átlagos utaslétszám. Az ötven fő szállítására alkalmas gép kihasználatlanságának oka, hogy a reptéri illetékkel együtt 65 ezer forintba kerülő jegyet a pécsiek drágállják. A bécsi járat nyereségessé válásához az kell, hogy egy-egy géppel legalább huszonketten utazzanak.

 

A pécs-pogányi reptér az idén 150 millió forintos kiadást jelent a megyeszékhely önkormányzatának. A létesítmény akkor válna nyereségessé, ha évente százezer utas fordulna meg a fogadóépületben. A Pécs-Bécs járat - jó esetben - ennek az utaslétszámnak a tizedét képes produkálni, vagyis szükség van arra, hogy további légitársaságok is felfedezzék a légikikötőt. Ennek viszont feltétele, hogy a kifutópályát mintegy négyszáz méterrel meghosszabbítsák, ami egymilliárd forintba kerülne.

 

Taszár

 

Az ország második legnagyobb repülőterének számító taszári bázis hónapok óta parlagon hever. A létesítményt tavaly év végén hagyta el a magyar honvédség, ami kellemetlenül érintette a kettős - katonai-polgári - hasznosításáért éveken át küzdő, majd arra 90 százalékos állami támogatással közel egymilliárd forintot költő Somogy megye, Kaposvár és Taszár önkormányzatait. A pénzből egy polgári terminál és egy bekötőút épült, ám a reptéri épület pillanatnyilag üres, s őrzése újabb milliókba kerül. Eddig kínai, orosz, angol, német, luxemburgi, izraeli és magyar befektetők jelentkeztek a hasznosítására.

 

- Továbbra sincs napirenden a taszári bázis önkormányzatoknak való átadása, amellyel kapcsolatban a kormány elsődleges célja a hasznosítás és nem az eladás - tájékoztatta lapunkat Kolber István, akit a kormányfő ez év tavaszán taszári miniszterelnöki megbízottnak nevezett ki. A kormányzati elképzelések szerint Taszár nemzetközi cargo-logisztikai bázissá válhatna, ami a jelek szerint egybeesik a befektetői elképzelésekkel.

 

Debrecen, Sármellék

 

A vidéki repterek közül a nemzetközi légikikötőként működő sármelléki és debreceni létesítmények a legmodernebbek és a legforgalmasabbak. Debrecenből naponta menetrend szerinti járat repül Budapestre, a repteret a magyarokon kívül elsősorban németek, osztrákok és olaszok veszik igénybe.

 

Az elmúlt években modernizált reptéren a közelmúltban új utasterminált adtak át, hamarosan bővítik a parkolókat, korszerűsítik az elektromos rendszert is. Virág László, a Debrecen Airport Kft. ügyvezetője a cég gazdálkodásáról úgy nyilatkozott: 2005-ben nyereséget könyveltek el, az adózott eredmény több mint négymillió forint volt. Az utasok száma 2004-ben meghaladta a 14 ezret, 2005-ben a 33 ezret, három-öt éven belül pedig szeretnék elérni a 150 ezres utasforgalmat.

 

A sármelléki és a zalavári önkormányzatok tulajdonában lévő reptérre - amit 2004-ben 99 vett bérbe az ír-magyar Cape Clear Aviation Kft. - másfél év alatt 2,5 milliárd forintot költöttek, ám a gazdaságos üzemeltetés alapjait csak az erőteljes utaslétszám-emelkedés teremthetné meg. Tavaly 26 ezren jártak Sármelléken, az idén várhatóan 75-80 ezren fordulnak majd meg a létesítményben, de a jövő évi tervek szerint is csupán százezer utas körül alakulhat majd a forgalom. Ugyanakkor a többmilliárdos fejlesztéseket is figyelembe véve legalább évi 300 ezer utas szükséges a reptér nyereséges működtetéséhez. A most már folyamatosan nyitva tartó határátkelőhellyé előlépett Sármellék kitörési pontja lehet a teherforgalom beindítása: hamarosan megépül egy cargoterminál, a szomszédos 200 hektárnyi területen pedig egy ipari parkot kívánnak kialakítani."

aerio Creative Commons License 2006.09.19 0 0 808

Tegnap megérkezett a békéscsabai replőtérre a Simba Titan típusú tűzoltóautó, ami ugyanolyan, mint ami a debreceni reptéren is van és szintén a frankfurti reptérről érkezett használtan.

Megvannak az engedélyek és az autó érkezésével minden adott, hogy pénteki avatás után hivatalosan nyilvános kereskedelmi repülőtér legyen. 

panavia Creative Commons License 2006.09.14 0 0 807

Talán esetleg nyilvános kereskedelmi, állandó határnyitási joggal rendelkező repülőtér
(bár mit várunk egy politikustól, annak ellenére, hogy ők hozzák a jogszabályokat)

Halkan jegyzem meg, hogy mi is van azzal az ideiglenes ellenőrzött légtérrel...
Előzmény: philozófika (806)
philozófika Creative Commons License 2006.09.14 0 0 806
Állandóan működő reptér lesz a sármelléki Gyüjtobe vele!
2006. szeptember 14. 13:40


A kormány szerdai döntése értelmében állandó, jövő hétfőtől 24 órás nyitva tartással működő, személyforgalmat bonyolító határátkelőhellyé válik a sármelléki repülőtér – jelentette be Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára.

A döntés azt jelenti, hogy Ferihegy és a debreceni repülőtér mellett a Nyugat-Dunántúlon is állandó vámszolgálattal, minden biztonsági szolgáltatás birtokában fogadhatja Sármellék a repülőgépeket.

Tavaly 26 ezer utas fordult meg a sármelléki repülőtéren, idén várhatóan eléri az utasok száma a 70 ezret, jövőre pedig a szakemberek 100 ezer utassal számolnak. Az államtitkár hangsúlyozta: a sármelléki repülőtér jó példája annak, hogy a politika és a magántőke együttműködése egy önkormányzati tulajdonban lévő repülőteret beírhat az európai légiutas-forgalomba.

Az elmúlt két évben az állam 415 millió forintot fordított fejlesztési és marketing-támogatásként a repülőtér támogatására, miközben az üzemeltetők 2,5 milliárd forintos önerős fejlesztést hajtottak végre.

Tájékoztatása szerint további fejlesztések várhatók Sármelléken. Hozzátette: más repülőterek fejlesztésére és támogatására is lehetőség nyílik, Győrben, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Békéscsabán is zajlik a repülőtér-fejlesztés, ezek a légikikötők logisztikai-turisztikai szempontból jelentés forgalomra számíthatnak.

MTI

http://hvg.hu/gazdasag/20060914sarmellek.aspx?s=hk
aerio Creative Commons License 2006.09.11 0 0 805
Felmerül még az a kérdés is, hogy most a régi épületen tronoló irányítótorony továbbra is használható marad?
OKdoki Creative Commons License 2006.09.11 0 0 804
mered=marad
Előzmény: OKdoki (803)
OKdoki Creative Commons License 2006.09.11 0 0 803
Le a kalappal. Ez egész jól néz ki. Én is úgy látom, hogy a régi élé építették az előtér felé. Szerintem mered a régi épület is (bár ez a kevésbé szerencsés megoldás) és irodaépületként funkcionál tovább. Talán egyszer épül majd egy stílusában harmonizáló irodáz, és akkor lebonthatják a régit.

Előzmény: aerio (802)
aerio Creative Commons License 2006.09.10 0 0 802

Nem, de találtam szerencsére képet: http://www.haon.hu/engine.aspx/page/haon-article-detail-page/cn/haon-news-je01-20060908-011329/dc/im:haon:video/ag/im-naplo

 

Jól néz ki nagyon. Az lenne a kérdésem, hogy mi lesz a régi épülettel? A képeken úgy látom, hogy az új pont elé épült. Ezt így hagyják? Elég furán néz ki...

Előzmény: OKdoki (801)
OKdoki Creative Commons License 2006.09.10 0 0 801
Miért, ez az új nem a régi?

Előzmény: aerio (800)
aerio Creative Commons License 2006.09.10 0 0 800
Van valahol kép az új utasterminálról?
Előzmény: kerusz (799)
kerusz Creative Commons License 2006.09.10 0 0 799

Átadták az új utasterminált

 

Az Airport Debrecen a Ferihegyi után az ország második számú állandó határnyitású nemzetközi repülőtere.

 

 

<!-- var ord=Math.round(Math.random()*100000000); document.write(''); //--> Ezért is kiemelkedő fontosságú, hogy a légikikötő – mint határátkelőhely – megfeleljen a schengeni követelményeknek. Bár erről a hivatalos dokumentum még nem érkezett meg, az már bizonyos, hogy a debreceni repülőtéren nem múlik hazánk schengeni akkreditációja.

A megfelelésnek fontos eleme az az új utasterminál, melyet pénteken délelőtt adott át rendeltetésének Kósa Lajos, Debrecen polgármestere. Az ünnepségen díszvendégként jelen volt 79 esztendős Berki László is, aki 1946-tól kezdve 16 éven át volt a polgári repülőtér vezetője.

Kósa Lajos szerint valószínűleg a debreceni az egyetlen olyan határátkelőhely az Európai Unióban, melynek fejlesztési költségeit nem az állam, hanem az az önkormányzat állta, melynek területén az átkelő található.

 

A negyvenezredik következik

 

Hamarosan a negyvenezredik utast köszönthetik ebben az esztendőben a debreceni repülőtéren, s ezzel a légikikötő forgalma minden eddigi éves taljesítményt már ezzel túl fog szárnyalni. 2005-ben 33 119 utas fordult meg a reptéren, s az volt az eddigi csúcs.

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere az új utasterminál péntek délelőtti átadásán elmondta: az összesen 800 millió forint értékű fejlesztési beruházás költségeiből 500 milliót a Debreceni Vagyonkezelő Zrt., 200 millió forintot a város önkormányzata biztosított, s 100 millió forint volt az állami hozzájárulás. – Ezt is köszönjük, mert szükségünk volt rá – mondta Kósa Lajos, aki emlékeztetett arra, hogy Medgyessy Péter akkori miniszterelnök 2003-ban még 500 millió forint állami segítséget ígért a reptér fejlesztéséhez.

A polgármester kiemelte: a légikikötő fejlesztése nem állhat meg. A következő cél a légi teherszállítási infrastruktúra kiépítése, arra is számítva, hogy a reptér közelében kialakítandó déli iparterület befektetőket vonz a városba.

 

/forrás: haon.hu/

doncike Creative Commons License 2006.09.10 0 0 798

Siófok-Kiliti mióta van zárva?

És miért?

És meddig?

philozófika Creative Commons License 2006.09.01 0 0 797
:)
Előzmény: philozófika (796)
philozófika Creative Commons License 2006.09.01 0 0 796
Kihasználatlanok a magyar repterek

2006. szeptember 1., péntek 8:16

Hiába növekszik néhány vidéki repülőtér utasforgalma, a térségükben lévő szállodák, éttermek és más idegenforgalmi vállalkozások egyelőre alig látják ennek hasznát, kivéve egyes gyógyfürdőket, valamint az ágazat balatoni és fővárosi vállalkozóit.

 

A repülőgéppel érkező turisták a világon mindenütt, így Magyarországon is a legtöbbet költő vendégek. Ebben a tekintetben vannak még ki nem használt lehetőségek: míg a világ turistaérkezéseinek 43,2 százaléka repülős vendég, Magyarországon ez az arány mindössze 14,8 százalék.

Négy nagyobb reptér

Jelenleg négy nagyobb gépek fogadására is alkalmas repülőtér van az országban. A legnagyobb forgalmat a sármelléki Balaton repülőtér bonyolítja, ahova több német város mellett Zürichből, Koppenhágából, valamint Londonból is érkeznek utasok. Palkó Lajos marketingigazgató szerint a számuk a tavalyi 25 ezer után az idén várhatóan eléri a 80 ezret. Többségük célpontja a Balaton, de sokan tartanak Zalakarosra és Hévízre is.

Molnár Ágnes, a hévízi Hotel Europa Fit vezérigazgató-helyettese a Világgazdaságnak elmondta: a szállodát a légi utasok közül főként a német és a svájci turisták látogatják, hétvégenként gyakran 20-30 főt is vendégül látnak. A Londonból érkező Ryanair-utasok körében ugyanakkor Hévíz egyelőre nem túl népszerű: a vendégek átlagosan négy-hat napot töltenek Magyarországon, inkább a Balatont vagy Budapestet választják.

Nőtt a forgalom, de még kevés

A debreceni repülőtér forgalma - mindenekelőtt a charterjáratok egyre növekvő számának köszönhetően - 2005-ben az előző évi több mint kétszeresére, 33 ezer fősre nőtt. A beutazó turisták közül a legtöbben Németországból érkeznek, a drezdai központú Salamon Reisen például - a zalakarosi üdülések mellett - hajdúszoboszlói utakat is szervez. A kéthetes turnusok vendégei főként a legfeljebb háromcsillagos hoteleket részesítik előnyben, a négycsillagos szállodákban - a hajdúszoboszlói Silver Hotel igazgatója, Kabály Zsolt szerint - a Debrecenbe repülőgéppel érkező utasok közül egyelőre csupán néhány üzletember száll meg. A Győr-Pér repülőteret főként az Audi és beszállítói használják. Vadász László reptérigazgató a tavalyi 12 ezer utas után az idén 18-20 ezres forgalomra számít. A repülőtér turisztikai lehetőségeit a saját géppel rendelkező Air-Market már felismerte: az utazási iroda montenegrói útját közvetlen péri indulással is kínálja.

Pécs-Pogány esetében viszont rosszabb a helyzet. Ács Gyula repülőtér-igazgató úgy véli: a régió egyelőre nem használja ki a létesítmény adta lehetőségeket, Harkány például - megfelelő hírverés híján - feltehetően komoly bevételtől esik el. Az igazgató abban reménykedik, hogy az Európa kulturális fővárosa címnek köszönhetően a megyeszékhely a jövőben több légitársaság és turista érdeklődését is felkelti majd.

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/repter0901/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!