Ismereteim szerint nagyvasúton nemigen van ilyen szimetrikus 3-as váltó. A terepasztalokon leginkább helytakarékosság miatt használják. Ha beírod a gugliba, hogy "3-way turnout", ott is az asszimetrikusok jelennek meg (mondjuk pont a második nagyvasúti váltó egy szimetrikus hármas :-)).
Ha nincs is, csak nagyon fanatikus lelkű modellező alakítaná ki a magasabb vezetősínt, pont az síntisztítás miatt. Mondjuk CODE 100-as sínnél lehetne azt csinálni, hogy a vezetősín Tillig profilból lenne, ami keskenyebb, mint a valóságban, de az sem lenne magasabb.
Persze, nagyon szívesen, ha ráér február közepe táján. De...
Ragaszkodsz a szimetrikus verzióhoz? Az asszimetrikus hármas sokkal élethűbb:
Ha a szimetrikus kell, akkor viszont a PECO félét tudom megcsinálni, ahol a csúcssínek kicsit el vannak tolva egymáshoz képest, nem teljesen szimetrikusak, mint a PIKO:
Szia! Én csak csodálom a munkáidat és szeretnék gratulálni hozzá.
Terepasztal építésre adom én is a fejem N-es méretarányban PECO StreamLine Code 80 vágányból,de van egy váltó ami ebben a rendszerben nincs. Kérdésem az lenne hogy te tudnál ilyet készíteni nekem? A képen PIKO-A váltó van
Tavaly a két ünnep között voltunk bent, néztünk is bután, mit keres ott a frissen kibontott dobozban? Viszont más ágyazatos sín nem jött. Lehet, hogy valahol egy raktár mélyén találták?
Az eredeti Roco ágyazatos sín megoldásaira az akkori tulajnak szabadalma volt, amit nem adott tovább az új tulajdonosoknak. Egyébként ugyanígy volt a Roco univerzális kapcsolóval, azt sem árulták egy darabig, de aztán valahogy megegyeztek. Van egy doboz Univerzálisom, amire rá van ragasztva egy cimke, miszerint Olaszországban tilos árulni! (feltehetőleg valami miatt oda nem volt érvényes az egyezség)
Ez pontosan honnét derül ki? Mert a NEM310-ben a rajzon valóban van a sínek között egy besatírozott terület, ami szemmel láthatólag nem magasabb, mint a sínprofil magassága, de méretet nem találtam és a megjegyzések között sem említik. Ugyanúgy a NEM102-ben és a NEM110-ben. Szerintem simán lehet egy kicsit magasabbra venni! Tulajdonképpen furcsa, hogy nem említik kimondottan.
Nahát, minő véletlen, egyik topiktársunk kb. egy órája ajánlotta a figyelmembe az "egyik bolt" kínálatában szereplő íves kitérőt :) Sajnos nekem egy BWr-BWl5/6 páros kellene, a nevezett kitérő meg egy BWr9/10-es...
Valamelyik Topicon mintha arról olvastam volna, hogy a gumiágyazatos sínt újra kezdik gyártani ???
Ez igazából egy kérdés volt, ha jól emlékszem, mert az egyik modellboltban újra kapható volt egy íves kitérő ilyen rendszerben. Ám azóta sincs semmi, és nem találtam hírét az újragyártásnak német nyelven sem.
Pedig a Roco egyik legütőképesebb terméke volt, egy kevés nekem is volt belőle. Pont akkor kezdtem gyűjteni, amikor jött a nagy átalakítás. Az ezt pótló GeoLine egy katasztrófa, bár véleményem szerint jól illusztrálja a különséget az akkori, és a mostani Roco között.
Én nagyon örülnék neki, ha újra kapható lenne. De a régi tulaj lehet abból is megéldegélne, ha csak ezt gyártaná... :)
Igen, és ez már az arculatváltás után volt. A jelek szerint előbb voltak a fém terelősínes váltók, utána "optimalizáltak" a gyártási folyamaton, ahogy jött a válság.
Olyan szempontból lenne logikus, hogy nagyon jól sikerült konstrukció, játékra máig nem született jobb rendszer, és maga a vágányzat is elég szép (az ágyazat pedig... olyan, mint egy akármilyen "előregyártott" ágyazat). Ezt támasztja alá, hogy nyugaton még mindig keresett, a jobb állapotú példányok máig is bolti áron cserélnek gazdát.
Az ágyazat jogait viszont vitte magával a Roco eredeti tulajdonosa. Ezért a Roco ágyazattal már nem tudja gyártani (magát a vágányanyagot még igen). Helyette a játék-kategóriára megalkották a GeoLine-t, ami egy vicc - a rosszabbik fajtából.