Ezért gyűjtik már a pénzt a hosszabbításra. És itt kezdődik az ördögi spirál, a mókuskerék, amiben minden vidéki reptér pedálozik. A bővítésnek ára van és ezt vajon visszahozza-e legalább regionális szinten, másodlagos elosztában a forgalom növekedése?
Én még nem hallottam olyan turistacsoportról ami azért nem jött egy vidéki városba, mert nem tudott helyben leszállni a gépe. A bizniszjet forgalom haszna sokkal megfoghatóbb és arra elegendő az 1150 méter.
A külföldről jövő általában úgy keresi először az interneten, hogy megadja a célállomásnak Debrecent, ha ide jön. Kérdés, hogy a MALÉV betette-e a nemzetközi helyfoglalási rendszerbe Debrecent?
Eleinte jó sokáig nem volt benne Debrecen. Írtam is nekik (mert hát mégiscsak a mi kutyánk kölyke a Malév...), hogy ez nem állapot, és azt írták, hogy ennek technikai oka van, de nem náluk. Kösz... Aztán később belekerült Debrecen, de csak kiindulási városnak volt választható, célállomásnak nem. (Illetve célállomásnak is választható volt, de csak akkor, ha a kiindulási állomás BP volt.) Így pont a jövedelmezőbb, berepülő irányon nem lehetett jegyet eladni rá a weben. Malév Hülyesége #1.
És mi van pl. Hajdúszoboszlóval? Ott nincs nemzetközi reptér, de megmondja-e a rendszer, hogy 20 km-re Debrecenben van?
Nekem nem mondta. De igazad van, simán írhatná úgy a rendszer, hogy Debrecen-Hajdúszoboszló. Malév Hülyesége #2.
A MALÉV marketingnek kellett volna a forgalom figyelésével, kérdőívekkel stb. megtudni, hog aki debreceni címet ad meg a továbbutazó jegyhez, miért nem a repcsivel jött fel.
A külföldről jövő általában úgy keresi először az interneten, hogy megadja a célállomásnak Debrecent, ha ide jön. Kérdés, hogy a MALÉV betette-e a nemzetközi helyfoglalási rendszerbe Debrecent? És mi van pl. Hajdúszoboszlóval? Ott nincs nemzetközi reptér, de megmondja-e a rendszer, hogy 20 km-re Debrecenben van?
Szerintem ezt a BP-Debrecen járatot sem a Malévnél, sem az OLT-nál nem vették komolyan. Reklámozták egyáltalán? Tettek bármit is azért, hogy átcsábítsák a Ferihegyre repülővel érkező, majd Debrecenbe vonattal továbbutazókat? (Szándékosan írtam Ferihegy-Debrecen irányt, és nem fordítva: a debreceni indulás felejtős. Nincs még a magyaroknak annyi pénze. A külföldről Debrecenbe jövőknek inkább van.) Nekem úgy tűnik, hogy nem igazán csináltak semmit.
A kedvenc AUA-mnál maradva: évek óta repülnek napi kétszer Kassára, ami kb. akkora város, mint Debrecen. Ők vajon mit csinálnak másképp, hogy bejön nekik?
A "nem-e akarnak-e indítani-e" amolyan vicc volt, vagy ha úgy tetszik, tréfás költői túlzás. Humoros dolog, amin az emberek nevetni szoktak. Téged kivév-e :-) Nem gondoltam volna, hogy bárki komolyan azt gondolja, hogy ennyire nem tudok helyesen írni...
Az LHDC-LHBP helyzet rosszabb, mint gondoltam. Téli szünetről volt szó már az induláskor is, de a szerződést 3 évre kötötték. Most az OLT az egész hároméves szerződést felmondta a rossz kihasználás alapján. Nem tudom, hogy van pontosan a pénzügyi konstrukció, eddig azt hittem, hogy ez a MALÉV baja, ő fix (szerény) összeget fizet az OLT-nak. Most a reptér kft. nagyon fogadkozik, hogy szerez másik társaságot, gépet és legkésőbb december elején újra indul a járat.
A tiszta dolog az lenne, ha a Civis Airnak lenne egy saját gépe, de akkor ő viselné a veszteséget, ami nem lehet kevés.
Ki tudja, egy még kisebb gépnél, pl. egy L-410nél, hogy alakulna a kötség? Az egy ülésre jutó költség nyilván a kisebb gépnél nagyobb. De vajon ezt nem ellensúlyozza a kevesebb üres űlés? Mert mondjuk egy 10 személyesre ülésezett, a többi csomagtároló L-410 vagy hasonló nyugati gép kihasználtsága reálisabb lenne. Ha lehet ilyen hibrid megoldást egyáltalán csinálni.
Az, hogy október 15-én megszönik, az ismert volt. Arról senki sem nyilatkozik, hogy jövőre nem lesz, ez, mint már többször feltételeztem, attól függ, hogy az OLT-nak mennyiért éri meg itt tartani a gépet és odaadni a MALÉV-nak.
Az AUA teljesen más szitu, mert azzal már a MALÉV utasforgalmából akar(hat) kiharapni egy darabot, ha láncolt jegyet ad a saját, a MALÉV-nál sokkal kiterjedtebb hálózatára. És neki (leányvállalatának) van saját kisebb méretű ráhordó gépe, nem függ az OLT pillanatnyi gépháztartásától.
Amúgy kiváncsiságból írtam egy e-mailt az AUA-nak, hogy véletlenül nem-e akarnak-e indítani-e egy Bécs-Debrecen járatot. Azt válaszolták, hogy 2006-ban nem tervezik, de 2007-ben újra megvizsgálják a lehetőséget. Hát meglátjuk.
Az a tűzoltóautó előírás miatt kell, ugyanis azt, hogy az adott légikikötőt mely légijárművek vehetik igénybe a fizikai korlátokon (futópálya, hossz teherbírás, szélesség, felület, gurulóút hálózat, műszaki és forgalmi előterek méret) túl egy sor egyéb tényezőtől is függ: ezek közül az egyik a kényszerhelyzeti szolgálatok felszereltsége/képzettsége: ennek egyik nélkülözhetetlen eszköze a megfelelő oltó alkalmatosság. Mivel igen szigorú kötelmek szabályozzák ezt a kérdés - beavatkozás megkezdése három percen belül, tűzoltóautók száma, oltóanyag összetétele, a kispriccelt oltóanyag összmennyisége, az oltóanyag- sugár "erőssége" (tömegárama) - ezért ezek a beruházások megkerülhetetlenek.
Nem a badajoziaknak kell olyan fenemód gazdagoknak lenni, mint a dánoknak, hanem az odajáróknak. Ha barcelonai nagymenőnek Extramaduriában van a villája, neki is kell a repcsi, hogy hétfőn reggel beérjen a Ramblán levő irodájába :-)
A 110 milkás tűzoltóautó a legkisebb tétel a világon jegyzett városok klubjában fizetendő tagsági díjnak :-(
Repülőtér kell, ezzel én is egyetértek, csak kérdés, hogy a 11x milliós tűzoltóautó fog rajta rohangálni unalmában, vagy várható bármilyen számottevő üzleti/turista forgalom. Az álmom nekem is az, hogy pénteken meló után kimegyek a helyijárattal a reptérre, elugrok Milánóba hétvégére, hétfőn reggel meg "odaszólok a pilótának", hogy "lépjen oda" mert 8-ra be kell érnem melóba... :)