Már nagyjából szétkaptam, valami barbár szerelhette, mert pl. egyik csavar sem volt benne a keringtető ventillátor aljában (vagy ki tud esni megától?!), meg a belsejében is zörög valami alkatrész. Csak egyszerüen nem bírom kihúzni az égőfej részét. Márminden le van szedve ról, ezt is csak felfele kéne húzni de nem jön, eröltetni meg nem akarom, nagyon kéne egy robbantott ábra róla hogy tartja-e még valami az égőtér részben :((
Van egy S60 D5-öm 912D állófűtéssel. Műhely plusz diagnosztika adott.
Azt csinálja hogy egy ideig megy, melegít is, majd "Túl sok sikertelen indítási kisérlet" hibakóddal leáll.
Ahogy látom üzemanyagellátási vagy elkoszolódási hibát írnak erre. Merre induljak el? Érdmes nekiállni kitakarítani? Esetleg nincs valakinek egy leírása/belső ábrája ehhez a cucchoz?
ma beraktam a kályhát, de nem megy. a tünet ugyanaz. elindul, elkezdi betolni a gázolajat, de leáll 52-es (sikertelen indítási kísérlet) hibakóddal. asszem megy baluhoz...
Megoldottam, működik a kályha. Bár érdekes, hogy az izzítási folyamat elején kattog az izzító reléjekb 3-4-et és csak utána marad behúzva. Így viszont nem elég az izzítás ideje, és pont az a pár másodperc hiányzik, hogy be tudjon indulni. Ha kézzel az indítás előtt pár másodpercig benyomom a relét, hogy izzítson és utána indítom a kályhát, akkor elsőre beröffen. De ha nem csinálom meg ezt, akkor nem akaródzik indulni.Kipróbáltam gázolajjal is, amikor a kis edényből elfogyott a benzin, akkor öntöttem bele kb fél deci gázolajat és szépen égett tovább vele. Az indításra még valamit ki kell találnom és tökéletes lesz. Elég jól melegít, kb 10 liter vizet 5-6 perc alatt felfűtött 50 fokosra.
Megvolt a próba, de a szenzor nem lett jó. Holnap átalakítás jön. Másrészről megy a kályha szépen, elsőre nem indult, mert megszívta magát benzinnel, de egy alapos szellőztetés megoldotta a gondot és beröffent. Sokat nem ment, de a jéghideg vizet langyosra melegítette pár perc alatt. Tehát jó lesz ez, csak a szenzort kell megoldani.
A vezérlőnek semmi baja. Tökéletesen megy. A lángszenzor volt a hibás. Ki akartam venni, de nem jött ki a cső, bele van rohadva. Csak a szenzor rész jött ki, ami egy fototranzisztor epoxival beragasztva egy lezárt végű csőbe. Találtam itthon fototranzisztort, bekötöttem a régi helyére és kézzel eltakarva, szépen elindul, majd ha fényt kap szépen megy minden, aminek mennie kell. Tápszivattyú is szépek pumpál folyamatosan. Jelenleg szárad a ragasztó, amivel beragasztottam az új érzékelőt. Később majd rá kéne kötni az autó aksira, mert a 300W-os PC táp nem bírja el az izzítás közben a kályhát és letilt a táp. :D Üzemanyagot eddig még nem kapott, csak összerakva próbálom szárazon. Ahhoz képest, hogy az előző tulaj azt állította, hogy másik vezérlővel tökéletesen ment, elég érdekes dolog lehetett. A lángszenzor volt zárlatos, tehát semmilyen vezérlővel nem mehetett a kályha.
Igazság szerint ezt a kályhának kellen elvégeznie.Mikor leállitod a kályhát akkor un.utóizzitást végez éppen azért mert a következő inditásra késziti elő.A fordulatszámot annak arányában csökkenti ahogy hül a kályha igy még a megmaradt meleget szépen befujja neked a fülkébe.
Nos érdekes ez a vezérlő. Nézegettem, próbáltam visszakövetni ,hogy merről is kapja a vezérlést a tápszivattyú. Most jöttem rá, hogy sehonnan. Az a vicces, hogy csak egy dióda megy a csatira, az is a test felől. Ezt meg is értem, mert kell a dióda a tekersz induktív mivolta miatt, na de ,hogy ne menjen tovább?
Másrészt meg találtam képet bbw46-os vezérlőről és fura, hogy az enyém teljesen máshogy néz ki.
Kicsit számomra furcsa, hogy teljesen másképp néz ki a vezérlő. Ha jól láttam, akkor az Eber B5W kályha majdnem ugyan ez, ott a vezérlő is ugyanígy néz ki, csak más a bekötése.
Elvileg tudnia kell a diagot, mert a WTT programban benne van, igaz BBW/DBW46S-ként. Az S vég nem tudom mit jelenthet, de a képek alapján ugyanaz a kályha. Megnéztem és tényleg megy fel az órához a fehér-fekete szál, be is van kötve az órába. Webasto1522-es órához valakinek nincs egy haszánlati útmutatója, esetleg egy bekötési rajz? Megy rá vagy 8 szál vezeték. Kettő be sincs kötve. Egyikre ha adok tápot, akkor világítanak a gombok, tehát annak megvan a funkciója, de a másik az egy különálló egyes csatiban lévő lila szál. Na ez nem tudom mi lehet.
Közben rájöttem mi is a gond a vezérlővel. Nem vezérli az üzemanyagpumpát. Rákötöttem a csatira egy 5W-os izzót és semmit nem csinált. Megnéztem a kazánon a hőbiztosítékot is, de az jó.
Csodalkoztam az osi cuccok diag lehetosegen, nekem a 1993as Thermo Top T tud villogos diagot (izzitoszalon), de a regebbi (1992es) Thermo Top T kalyham nem tud semmit (20000-es serial felett van csak villogos diag, az pedig 13000 koruli). Igaz az a DBW46 mas vezerlos, de szkeptikus vagyok az osi cuccok diagjaval kapcsolatban...
Nos ma megjött a cucc, de igazából még nem tudtam foglalkozni vele. Szétszedtem a vezérlőt, spec IC nincs benne a diaghoz. A bekötési rajzon van egy furcsa dolog, mégpedig elvileg kimegy a befúvómotor egyik szála a programkapcsoló órához is. talán diag szál? Rajz szerint fehér-fekete csíkkal. Kipróbáltam élesben a kályhát, igaz csak labortáp volt kéznél, ami csak 2,5A-t tudott. Sajnos a csomagból kimaradt a benzinpumpa. Ide egyenlőre nem kötöttem semmit. Az izzító helyére egy izzót kötöttem, mert a tápom nem díjazta volna az izzítót. Amikor elindítottam, akkor beindult a vízszivattyú, és szaggatva az izzítás is beindult. Egy idő múlva a befúvómotort is indította volna, csak elfogyott a kakaó a tápból. :) Holnap csinálok egy erősebb tápot a cuccnak és kötök egy izzót a benzinpumpa helyére is. Lehet nincs is semmi gondja a vezérlésnek. :) Lehet csak valami hiba miatt volt letiltva a vezérlő és a pár napos áramtalanítás törölte belőle a hibát. Holnap folyt. köv.
Hihetetlen ..ebben az autóban (sharan) bármihez is hozzáférni ............megnztem és eldöntöttem magamban ..na ez egy nap lesz ....és inkább halasztom holnapra :))
Az bizony, egy parasztosan egyszerű bimetal. A vízvályú bal oldalán van, az ablaktörlőszerkezetre akasztva. Ki kell venni az elválasztó betétet, akkor könnyen hozzáférni.
Az elvielg csak egy egyszerű bimetálos hőkapcsoló, ami 10°C-nál kapcsol. Ha veszel egy olyat, csak magasabb hőfokon kapcsolót, akkor el is érted a célod.
Értem ..de ha nem én kapcsolóra szereném kötni hanem ...gondolom az a termokacsoló valamiféle termisztor ,vagy ntc... és elé kötni valamit,mint egy plusz elenállást vagy valamit ami álltal azt látná 15 fokban mintha 5 fok lenne ....akkor nem kéne nekem kapcsolgatni sem ..na ez így vajon járható út lenne ??
Ehhez magának a kazánnak nincs köze, az attól indul, vagy nem indul, hogy az autótól megkapja, vagy nem kapja meg a szükséges feszültségeket. Jelen esetben a termokapcsoló, 10°C felett elveszi az egyik ilyen feszültséget. Ha ezt a kapcsoló áthidalásával "visszaadod", akkor menni fog a kályha 10°C feletti hőmérseklet esetén is.