Hartmann azt mondta, a BudaWest ajánlata volt szakmailag a legjobb, de az "olaszok" (ez nem tudom, pontosan mit takar) többet fizettek volna érte. Volna, hiszen határidőre nem fizettek, és bebukták a bánatpénzt. Az olaszok ígértek 1,2 milliárdot. Ők fejlesztik Börgöndöt is?
Más kérdés, hogy a pályázatok értékelésében a pénzügyi szempont nagyobb súllyal szerepelt, mint a szakmai. Ezen értékelési sor alapján lehet azt mondani, hogy volt a Budawestnél jobb ajánlat.
De ha úgy írták volna ki a pályázatot, hogy a szakmai szempont szerepel nagyobb súllyal, akkor meg egyből a Budawestet hirdetik ki győztesnek.
A Budawest pályázott, és 2. helyre sorolták. Ezért nem áll meg az az állításod, hogy pályázat nélkül jutott ingatlanhoz, hiszen bizonyára ott volt apró betűkkel a pályázati kiírásban, hogy ha a nyertes szerződést szeg, akkor a pályázaton indult következő helyezettel kötnek szerződést.
Ez a közbeszerzés egyébként egy nagy humbug. Ha nagy a tét, úgy ügyeskednek, hogy az nyerje meg, akinek akkor adnák egyből, ha nem lenne közbeszerzés.
Úgy hallottam egyébként, hogy Dióssy csak az "egyenes" ügyeket írta alá polgármesterként: rendeletek, határozatok. Amiben van rizikó, azt Hartmann nevén fut. Hát kérem, felelősség nélkül könnyű sikeres polgármesternek lenni...
Szerintem ha befuccsol az üzlet, jobbról nézve a koalíció lesz a felelős a felelőtlen kiírásért és lebonyolításért. Ami vád talán jogos is, ha a város költségvetését úgy tervezte a koalíció, hogy már előre bekalkulálták az 1 milliárd bevételt.
Így ugyanis kényszerhelyzetbe kerülünk, és ahelyett, hogy "járjunk minél jobban a reptérből" játékot játszanánk, az SZDSZ-MSZP inkább a "jöjjünk ki minél kevesebb veszteséggel a reptérből" nevű játékot erőlteti a városra.
Legalábbis Budaörsön. Mert Debrecenben pl. a reptér felesleges területének a 47es út melletti része igen gyorsan elkelt (hogy milyen úton, áron az más kérdés) , autószalon autószalon hátán, de a többi rész a kutyának sem kell. Még annyi pénz sem látszik belőle, hogy a város eldózerolja a romépületeket és tiszta zöldmezőt ajánljon a vevőknek.
Többek véleménye szerint a pénz a nagy gépekben van. És valahogy nekem is úgy tűnik. Vagy a heti néháy business jet annyit fizetne?
Hmm. A penz csak forgalombol lehet. De ez nem azt jelenti, hogy a repteret fel kell szantani, be kell sozni es el kell adni lakoparknak. Nem 4 ev az elet!
...Azután pedig megjelenik egy másik bácsi, aki azt mondja, hogy a repülőgépek zavarják a lakópark nyugalmát és tessék más irányba fordítani a pályát, meg máshová vinni a repteret, de addig is jó sok pénzecskét fizetni nekünk hogy elviseljük ezt a zajt. :))
Eszembe jutott az elözö leveledben írt -"Merre hosszabbítanák meg a pályát?"- címü rész.És ez valóban nem kivitelezhetö ötlet!
Megpendíte a média még a napokban azt is,hogy lakóparkot szeretne valaki a rep.téren építeni.
Természetesen még tagadják az illetékesek.
Egyszer aztán megjelenik egy bácsi,majd megveszi olcson a terepet,s nem sokat keresve a bolton eladja..........,"és így megy elöre az emberiség"........
Azért írtam , mert mindig azt akarják nekem beadni micsoda üzlet a repülőtér, meg hű meg há stb. És végül mind álami pénzen épülne,meg a város lakosainak pénzéből,akik a végén csak a nyálukat nyelhetik. Vagy a "Helyi Times"-ban olvashatnak győzelmi -fizetett reklám- cikkeket. Sajnos !
Többek véleménye szerint a pénz a nagy gépekben van. És valahogy nekem is úgy tűnik. Vagy a heti néháy business jet annyit fizetne?
Ha kérhetem ne az én pénzemen ( adó) szedje meg magát néhány benfentes!
Ebből mindenki láthatja ami eddig is nyilvánvaló volt, az egész szélhámosság. Vagy az abszolult hozzá nem értés!
Merre hosszabbítanák meg a pályát? Ha a hegyek felé akkor bele lógna a 8-asba, ráadásul aról hogyan süllyedne be egy olyan gép " amely Ferihegyen is leszáll" ? Az a domborzati viszonyok miatt ahogy elnézem minimum 10 fokos siklópályát jelentene. Ezt meg tuda csinálni egy Jumbó, vagy egy B737?
Ha Szentkirály felé hosszabbítanak akkor a beto n vége a falu széléig ér majd.
2 km pedig komolyabb gépnek kevés, ill. fél terheléssel elég csak.
( A kazánban keletkező gáz pedig szerintem nem biogáz hiába írják annak)
Exhírszerző a feltámasztott Megamorvban (HVG, 2006/40) -- Rádi Antónia
Lágyszárúszármazékok égetésére alapított céget nemrégiben a CEE Airport Ltd. A brit offshore cég üzlettársa Földi László volt hírszerző tiszt, a szabadalom fő tulajdonosa Morvai Ferenc egykori kisgazda politikus, becsődölt kazánkirály.
Észak-London külvárosában, egy vállalkozásoknak postafiókot és címet biztosító irodaházban található a CEE Airport Development Ltd. székhelye. A 2005 szeptemberében alakult céget a Jersey-szigeten élő Antony Kurt Bryans és Michelle Clark vezeti - több nemigen derül ki a hivatalos iratokból. A CEE nem sokkal az alapítása után, tavaly decemberben hozta létre Budapesten a BudaWest Airport Holding Vagyonkezelő Zrt.-t, amely 1 milliárd forintért megveheti az egykori veszprémi katonai repülőteret (HVG, 2006. szeptember 29.). A CEE nemrégiben új budapesti céget alapított, miközben - a BudaWest közlése szerint - júniusban eladta részvényeit a reménybeli repülőtér-üzemeltetőben egy közelebbről meg nem határozott "szakmai befektetői konzorciumnak" (ám ennek lapzártánkkor nem volt nyoma cégbíróságon).
Az új cég, a Megamorv Kazán Magyarország Kazánfejlesztő és Gyártó Zrt. (MKM) elnevezése nem túl jó piaci ajánlólevél: Morvai Ferenc egykori kisgazda országgyűlési képviselő hasonló nevű vállalkozása 1995 óta felszámolás alatt áll. A névazonosság nem véletlen: az új Megamorv Morvai ötletén alapul, ő ugyanis az 51 százalékos tulajdonosa annak a szabadalomnak, amelyet a cégalapítók utóbb az új Megamorvba apportáltak. A szabadalom lényege: "eljárás és berendezés lágyszárú növényekből készült pellet elgázosítására és elégetésére", ami műszaki szakemberek szerint a gyakorlatban nagy üzlettel kecsegtető, egyebek mellett az EU által is támogatott biogáz-előállítást jelent. A szabadalom 20 százaléka a szatmárcsekei Fock Lászlóé, 29 százaléka pedig Földi László egykori hírszerző tiszté, az Orbán-kormány idején állami megrendelései révén elhíresült, jelenleg végelszámolás alatt álló biztonsági cég, a Defend Kft. volt ügyvezetőjéé. Földi és Fock tulajdonosok lettek az új Megamorvban is. A szabadalmat - amelynek értékét könyvelőként Makovínyi Mihályné veresegyházi független önkormányzati képviselő igazolta - 102 millió forinton apportálták a cégbe, amelyben további 100 millió forint értékben részvényt jegyzett a CEE is. Teljesen nem szakadt meg a kapcsolat Morvaival: az MKM fióktelepe ugyanott található Nagyrédén, ahol a becsődölt Megamorv székhelye volt.
A hol Kossuth Lajos, hol József Attila utcaiként emlegetett ingatlan története kalandos. Kezdetben Morvai édesanyjának volt itt lakóháza, majd az exképviselő megvásárolta a két szomszédos telket is, amelyen irodát és műhelyt alakított ki, történetesen engedély nélkül. A nagyrédei önkormányzat éppen ezért elrendelte a bontást. Vélhetően ezzel függ össze, hogy a jelzálogjogosult bankok nem engedélyezték, hogy Morvai eladja cégének a magánszemélyként birtokolt ingatlanokat. A volt politikusnak a már átvett vételárat vissza kellett volna adnia a cégének. Csakhogy nem fizetett, így a Megamorv felszámolóbiztosa perre ment, amit kilenc évig húzódó procedúra után jogerősen nemrégiben meg is nyert. Morvai azóta sem törlesztette a kamatok nélkül 93 millió forintra rúgó tartozását, amelyet a felszámoló a cég hitelezőinek kíván majd felajánlani - félő ugyanis, hogy más vagyonhoz nemigen jutnak hozzá, a Megamorv után ugyanis nem maradt más, csak adósság. A felszámoló éppenséggel kérhetne pénzt a Megamorv név újrahasznosításáért is, csakhogy ezt Földiék egyelőre elmulasztották neki bejelenteni (a HVG-nek sem ügyvédjén, az MKM felügyelőbizottságába beválasztott Bárándy Györgyön keresztül megkeresett Földi, sem a személyesen, telefonon utolért Morvai nem kívánt nyilatkozni). Akárhogyan is, a HVG munkatársának tapasztalata szerint a Megamorv-telep környékén lázas építkezés folyik, szemmel látható, a kazángyár újjáéled.
Sokan már a szentkirályszabadjai ügylet kapcsán is találgatták, ki állhat a titokzatos brit befektető hátterében. A BudaWestet a budapesti Bécsi úton ugyanabba az irodaházba jegyezték be, mint a Ferihegyi repülőtér környékén, Ecser külterületén 320 hektár földet felvásárolt Carion-csoportot. Utóbbi tavaly ingatlanüzletre készült a cargobázis-fejlesztést tervező Budapest Airport Rt.-vel, ám az végül meghiúsult (HVG, 2005. március 5.). A CEE-t a két magyarországi befektetés cégbírósági ügyintézésében Koncz Áron esztergomi ügyvéd képviselte, akinek történetesen carion.hu-ra végződik az e-mail címe. "Soha nem volt kapcsolat a Carion és a BudaWest között" - szögezte le a HVG-nek a zrt egyik igazgatósági tagja.
Egyébként a legjobb üzleti tervet és megvalósíthatósági tanulmányt - Hartmann Ferenc, Veszprém városfejlesztésért felelős alpolgármestere szerint - a BudaWest adta. Hartmann kizártnak tartja, hogy végül lakóparkká váljon a 440 hektáros ingatlan; mint mondta, a területet repülőtérként tartja számon a földhivatal, a besoroláson az önkormányzat változtathat, ám ez "nem áll az érdekében". Tény, az eddigi városvezetés előszeretettel kampányolt az új kereskedelmi repülőtér mellett, érveik szerint például a közeli Sármellék nem jelent komoly konkurenciát, adottságaik jobbak: 60 méter széles, 2 kilométer hosszú, szélirányba épített leszállópályájukon bármilyen olyan gép landolhat, amilyen például Ferihegyen szokott. Ráadásul az M8-as autópálya kijelölt nyomvonala 1 kilométerre halad majd a repülőtértől. Csakhogy a vasárnapi önkormányzati választások a fideszes ellenzék győzelmét hozták Veszprémben, úgyhogy alkalmasint változhat a városvezetés álláspontja átminősítésügyben is. A BudaWest mindaddig nem kíván nyilatkozni terveik részleteiről, amíg birtokba nem veszik az ingatlant; azt ugyanakkor hangsúlyozták a cégnél, hogy Veszprém-Szentkirályszabadja mindenképpen repülőtér marad.
Hogy Lappföld sem a vastagbukszás és luxusra vágyó turisták célpontja, inkább a kalandvágyó fiataloké. És egy időben nincs is belőlük olyan sok, hogy rendszeres és repülni köteles járatokat alapozzanak rájuk. Ezekből nem élnek meg az "igazi" légijáratok, esetleg a fapadosok.
Nem csak napokig zötykölődésről van szó (sajnos az is van), mert Pestig elhozzák egyrészüket repülővel, de ott az újabb átcsekkolás helyett felrakják a buszra és elgördülnek vele a fürdőszállóig.
Ezek nem töltenek meg egy egész gépet, hogy Debrecenig jöjjenek vele, úgyhogy csoda, hogy a szoboszlói kéthetenkénti német járat működik tudomásom szerint tovább. De az kevés ahhoz képest, hogy normális szezonban 10 000 vendég üdül, gyógyul Hajdúszoboszlón.
Gondolom, Pécs-Harkány viszonylatában is ez a helyzet, ezért kell nagyon meggondolni a bővítést.
Szerintem meg igen is döntő érv főleg egy olyan körzetben ahol nagyrészt gyógyturizmus a jellemző: Frau X németországi nyugdíjas szivesebben repül másfél órát mintsem buszon zötykölődne nagyságrendekkel több időt...
Az a turista, aki még a Budapest és Bukarest közti kölönbséget sem tudja, rábízza magát az utazási irodára. Az meg valahogy megoldja a kérdést. Ráadásul a buszozás fajlagos költsége neki fontosabb, mint a turista elvesztegetett másfél órája. Majd ha annyi lesz az utas, hogy az Xreisen meg az Ytrip abban fog versenyezni, hogy az egyik repcsivel házhozszállítja a vendéget, a másik meg zötyögteti a buszon, akkor majd megindul valami.