Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
"Nem is jön ki olyan karcsú órabér, ha a munkaórával visszaosztjuk a havi fizetésüket "
Kérdés, hogy szerinted mi a karcsú? Az általam látott elszámoláson 240 órával volt nettó száztizenvalamennyi. Legyen kerekítve 120 ezer osztva 240, az annyi, mint nettó 500 Ft. A közmunkás nettóhoz képest tényleg nem karcsú...
Abba most ne menjünk bele, hogy ebből mennyi a vezetéssel töltött idő, mert ennyit töltött a sofőr a munkahelyén, és nem a családjával, meg az egyéb szabadidős elfoglaltságával.
Csak annyit szólnék hozzá,hogy az már a múlt,amikor heti 2-3 napot mentek a buszsoförök.Nem egy forda van,ami 15órás forda,és 10órát számol el....Vagy 13órás 8-41percet(új DDKK kollektiv szerzödés szerint)...szóval kell a 200-210 óra,ahhoz hogy meglegyen a minimum óraszám(168óra)Azzal takaróznak,hogy a kivet órát is fizetik(rendelkezésre állás idö)igen,ez igaz,de amig eddig egy héten ment 3napot(15x3=45 óra,az csak hogy érthetö legyen,mondjuk 5töl 20óráig)most már mehet 5napot is egyfolytában,és a kivett órákkal,csak 50lesz...(5x10(a15helyett)=50..Na akkor igy már hamar összejön a túlhajszoltság nem?Mert gondolom ez mellet azért van saját élete,gondjai,család ház stb... Jópáran felmondtak már,és nem új soförök,régi volánosok.Ja,és az üzemanyag megdobja cimü mondatodat sokan nem is értik,hiszen pl mifelénk,10 soförböl,8 (!!!!)hirböl hallott megtakaritásokról,mert olyan a norma,hogy lehetetlen...A bérezésbe most nem mennék bele,de volt nem egy,és nem kettö embernek,80ezer ft os fizetése....
Ez a balesetes forda tényleg nem tartozik a nehezen teljesíthetők közé,de azt persze nem tudhatjuk,hogy esetleg hány napja dolgozott folyamatosan a sofőr(pl ismerek olyan távolságit járót,aki 4 előtt kel,21:00 előtt nem ér haza és ezt 9 napból 8 napon elő kellett adnia).
A Tükebusznál annál inkább túl vannak hajszolva:pl van olyan,hogy a 12órás műszakban a kötelező 45perces pihenőjét sem adták ki a sofőrnek,mert elküldték helyettesíteni...
Én egy korábbira gondoltam(FSJ-909 akkori sofőrje lett rosszul út közben és ő utána már egészségügyi okokból nem is tért vissza),de tényleg ez is volt.
Tisztában vagy vele, hogy mit jelent az éhbér és agyonhajszolt szó? Ahány órát a Volános gkv.-k dolgoznak.. Nem is jön ki olyan karcsú órabér, ha a munkaórával visszaosztjuk a havi fizetésüket (tudom, az üzemanyag megdobja). Arról meg ne is beszéljünk, hogy nagyon ritka az, ha valaki 28-ból 24 napot ledolgozik a Volánnál, a buszvezetők közül. Jó, ha 15-18 napot ledolgoznak. Abba ne menjünk bele, hogy ezért ki, mennyit visz haza.
Én se bánnék infókat a rajtokról, még ha elég sok is van belőlük ahhoz, hogy még véletlenül is összefusson az ember velük. Engem Inovellek is érdekelnének, sőt ha már ott vagyok, akkor EN 18-asok is.
Bár segíteni nem tudok (a Dunántúlon idáig úgy ötször jártam, ez az arány csak nyáron fog javulni), de gondoltam, ha én is beállok a sorba, akkor nagyobb eséllyel ered meg az infóáradat. :D
Nemrég vettem fel némi zuhanyhíradós hírt a buszállomáson, jobban van a gkv. Most, hogy már tudom, hogy ki volt az áldozat, azért az is igaz, hogy nála alkatilag is volt némi rizikófaktor szívügyileg, de most éppen vizsgálgatják a Honvédban, reméljük, hogy teljesen felépül.
Egy 37 éves ember mitől kap infarktust délután buszvezetés közben? A volán üzemorvosát a sofőrök "mengelének" hívják annyira szigorúan veszi a vizsgálatokat. Csak az vezethet aki nála megfelel az éves alkalmassági vizsgálaton. Van információd mennyit dolgozott a balesetes kolléga?
Pár éve ami Székelyszabarnál volt hasonlós baleset, azt meglehetett volna akadályozni, mivel akkor a sofőr előre jelezte már Pécsváradon hogy rosszul van, és nem akar, tud így Mohácsra bemenni. Akkor mondták neki hogy Mohácsig mindenféle képen be kell vigye a buszt, esetleg ott majd utána néznek hogy mit lehet csinálni. Hát nem kellet, Szabarnál (Erdősmároki elágazásnál, de még a Mároki úton,) bement az árokba.
Az volt a szerencse hogy ez a sofőr nem szokott gyorsan hajtani, ha ott többel jön mint 50-60 akkor nagyobb tragédia lett volna ott is. (lehetne hajtani, mert az út elég jó azon a részen, kb. 800 méteren.)
A sofőrnek ott csak egy válltörése lett. Meg egy másik utas sérült komolyabban, avval nem tudom mi volt.
A sofőr azóta is dolgozik, és a busz is (Bár már jó ideje a JOM-819 van helyett. Úgyhogy szerintem selejt, vagy tartalék lett a JOM-816).
Meg kell halni valakinek ahhoz, hogy a döntéshozók végre felismerjék, hogy az éhbérért agyonhajszolt buszsofőrök potenciális veszélyforrások a közutakon?
-------------------
Ennek mi köze a sajnálatos balesetekhez ?
Mennyit dolgoznak most a Pannon Volán buszvezetői ?
Több a közfeltűnést keltő balesetük mint amikor havi 210-240 órát dolgoztunk ?
Amióta a közuti közlekedést feltalálták, minden közuti járművet vezető, potenciális veszélyforrás.
Valóban várható volt már egy ilyen eset. Meg kell halni valakinek ahhoz, hogy a döntéshozók végre felismerjék, hogy az éhbérért agyonhajszolt buszsofőrök (és más szakmák képviselői) potenciális veszélyforrások a közutakon? A döntéshozók sajnálják a béremelést a cafeteriát a buszvezetőktől pedig a pihenés kikapcsolódás nagyon fontos az ilyen szakmákban. Helyette inkább PTKE féle gittegyletek csicskái b@szogatják napi huszonnégy órában a sofőröket.
Ez valós veszély. A balesetet okozó rosszullét, meg a vonatpótlós elalvás között szerintem van összefüggés, mindkettő mögött a kimerültséget, túlhajszoltságot lehet keresni kiváltó okként.
Persze. Ami használható az megy a raktárra, úgy is fel lesz majd előbb utóbb használva.
Sajnos várható volt, hogy lesz majd valami, ebben csak annyi volt a szerencse, hogy az utasok megúszták, de szerintem lassan gyakorivá válnak majd az ilyenek, és nem csak a sofőröknél, hanem az összes többi hasonlóan jól megfizetett, keveset dolgozó munkakörökben is, lásd egészségügy ://