Nem tudom, hogy lehet-e bármilyen közforgalmú gépet nyereségesen üzemeltetni Pécsről. Ez az egy eset azonban nem elég ennek a megítéléséhez, mert lényeges különbségek lehetnek kétféle üzemeltető járatai között is.
A több milliárdos beruházásba egy büfé ,melegszenyóval beleférhetett volna Pécs-Pogányon!
Jó példa Jakabszállás,igaz,ott csak 600m beton,no ils,nincs önkormányzat,Eu,stb segitség,parola,trillanti-villanti....csak egy kis papa,aki mindig nyirja a füvet,mégis példaértékű!
Igen csak az a 1500m-ről 2000m-re hosszabbítás nem tudom, hogy elegendő-e. Jobb lenne 2500m, de ennek már nem anyagi gondjai lennének, hanem technikai korlátai, mert azt hiszem, hogy nincs eegendő hely már erre. És nem tudom mi lesz, de azt a 30m-es szélességet is ki kellene ahhoz bővíteni. No de majd meglátjuk, mit hoz a jövő...
mondjuk remélem komolyan veszik azt, hogy meghosszabbítják a pályát, meg ha van még olyan fejlesztés ami szükséges mondjuk a 737-es méretű gépek kiszolgálásához, akkor azt belátható időn belül elvégzik. Biztos vagyok abban hogy a környék (ideértve pl Észak-Horvátországot is) képes eltartani mondjuk heti 3 ryan londoni járatot, és akkor legalább a látszata meg lesz, hogy nem volt értelmetlen milliárdokat költeni a reptérre.
Hát igen ettő már régóta féltem, mert pl Angliába olcsóbban jártam... még talán a Maléves géppel is, nem csak a fapadosakkal...
De azért hiányozni fog minden másnap, hogy jön az osztrák gép... mindig hallgattam a rádiózásukat... hiányozni fog, de reméljük azért még jönnek más gépek is, nem csak magánszemélyek...
Köszi az infót, csak vmelyik helyi "megbízható" lapban olvastam, és nem tudtam a részleteket :) Azért a megtömött fokker 100-at még szeretném megnézni amint le- és felszáll Pécsett. Amikor a Malév fokkere itt volt a szabadjárattal, az előtéren állva néztem ahogy felszáll, és nem sok kellett neki a végéig :)
Vgyuri: Nem hiszem, hogy ez feltétlenül csak a magyarok életszínvonaláról szólna, bár mondjuk az AUA pécsi árai irreálisan magasak voltak, de én is sokat utazom, és bizony tízezreket meg tudnék spórolni ha nem kéne pestre utaznom. Én inkább az évtizedes berögződésekben látom a gondot, és abban hogy az emberek nagy többsége nem mer vagy nem tud neten foglalni, jegyet keresni stb...
Austrian Airlines: november 10-én kigördül az utolsó járat Pogányból 2006-10-25
Egyik olvasónk jelezte, hogy az interneten próbált helyet foglalni az Austrian Airlines egyik novemberi járatára, azonban a hétköznapi művelet többszöri kísérlet és időpont módosítás ellenére sem sikerült. A cég illetékese lapunknak elmondta, nem az internettel van probléma...
– Varsóba szerettem volna utazni, és úgy gondoltam, hogy az egyszerű ügyintézés miatt az interneten foglalom le a helyem a repülőgépre – mondja olvasónk. – Az első megdöbbentő élmény akkor ért, amikor a rendszer tájékoztatott, hogy ez nem lehetséges, sőt, más novemberi időpontban sem. Először internetes hibára gyanakodtam, azonban az egyik utazási iroda budapesti központjában tájékoztattak, hogy a novemberi helyfoglalás valóban nem működik.
Sallai Zoltán, az Austrian Airlines értékesítési és marketing asszisztense lapunknak elmondta, hogy nem rendszerhibáról van szó, november 10. után a cég valóban nem indít (és nem fogad) több járatot a pécs-pogányi repülőtérről. Az okok egyértelműen a gazdaságtalan működésre vezethetők vissza, az Austrian Airlines nem látja üzletileg megtérülőnek az említett járatok működtetését. Jegyek november 10-ig még telefonon és interneten is foglalhatók.
http://www.pecsinapilap.hu/?id=17687
hát sajnos nagyon a levegőben lógott a dolog... kis remény pécsnek, hogy állítólag jövőre leszerződtek egy német utazási irodával charterekről, meg többször lehetett hallani arról, hogy egy holland cég (szvsz ez csak a klm lehet a gépek miatt) amszterdami járatot akar (gondolom szezonális járatról lenne szó). ebben annyi a ráció hogy itt pécs körnéykén baromi sok hollandnak van nyaralója, őket akár érdekelheti is, majd meglátjuk...
Miket beszélek ?NOTAM? természetesen AIP-t szerettem volna írni, elnézést a pontatlanságért agyamra megy már a sok betűszó :))) 1ébként örülök, hogy segíthettem :)
Debrecen forgalmán az ILS igen keveset növelt, legalábbis nem jelentett minőségi változást. Amíg csak a 2 NDB volt (mint oly sok helyen a világon), addig is egy járat (egy tuniszi charter) nem tudott leszállni, de az olyan meteorológiai körülmények között, aminél Ferihegyen sem tudott volna. Az egyéb eszközei viszont kitejedtebbek a NATO tartalékreptér státusz miatt.
Az ILS párszáz millió, nem ezen múlik a dolog. A magassági épületből meg egyebekből meg lehet oldani az utasforgalmat.
Forgalmi igény kell, a többi már megy. De az a kis-középgépes forgalom, ami pl. Debrecenben és Sármellékben tartotta a lelket 10 éven át, az már nagyon jól odaszokott Pérre, nem kell másik. Győr maga is célpont, Pápa maga kevésbé.
Imho ha felmész a HC honlapján ide és szánsz 2 percet a regisztrációra, akkor minden jelentősebb repülőtér megközelítési eljárásait/térképeit - lényegében az egész NOTAM-ot - megtalálod pdf formátumban.