Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1000

Na akkor nem tudom mit kutyult ösze a honlapkészítő. Sármellék-Burgasz: ez kicsit több, mint a Budapest-Bukarest :-)

 

Előzmény: vmartina (998)
Saab2000 Creative Commons License 2006.10.31 0 0 999

"Az első hét átlaga 28 utas."

 

Szép eredmény egy 50 fős gépen.

Előzmény: Vgyuri (990)
vmartina Creative Commons License 2006.10.31 0 0 998
Nem.
Előzmény: Vgyuri (997)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.31 0 0 997

:-))

 

Burgaszba jár egyébként a Ryanair?

 

Előzmény: vmartina (995)
viricsi Creative Commons License 2006.10.31 0 0 996
"... Ezzel 150200 fõs gépeket is képes fogadni, márpedig a légitársaságok ma már kimondottan ezt a méretet preferálják, ..."

Szép nagy madár lehet. :)))
Előzmény: Ízirájder (988)
vmartina Creative Commons License 2006.10.31 0 0 995

Újabb vidéki repülőtérrel gazdagodtunk!!!!

London-Luton repülőtér honlapján találtam:-)

Bicci Creative Commons License 2006.10.30 0 0 994
Jaja tényleg azt hallottam már, de akkor ezek szerint azóta még semmi???
Előzmény: flying.reporter (992)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.30 0 0 993
Én is voltam, nekem a város nem annyira tetszett, Warnemünde, a tengerpart, meg a kikötő inkább. És nagy a forgalom, kompok járnak Svédországba és Finnországba, úgyhogy van miért oda utazni.
Előzmény: Airbus A320 (991)
flying.reporter Creative Commons License 2006.10.30 0 0 992
A börgöndi reptér környezetvédelmi engedélyét megtámadták a zöldek, az ügyet a Fővárosi Bíróság fogja tárgyalni.
Előzmény: Bicci (989)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 991
Rostock szép nagy város ,voltam már ott és nagyon tetszet.
Előzmény: Vgyuri (990)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.30 0 0 990

Az OLT Debrecenből elvitt gépe München-Rostock között közlekedik, 700 km úton. Az első hét átlaga 28 utas.

 

Bicci Creative Commons License 2006.10.30 0 0 989
Van valakinek pontosabb infója a börgöndi és a szentkirályszabadjai repülõtérről? Mármint úgy értem, hogy a tervekről, vagy hogy ezt mikorra akarják kivitelezni, stb...
Előzmény: Ízirájder (988)
Ízirájder Creative Commons License 2006.10.30 0 0 988

bocs, onlineon nem találtam, de sztem érdekes

 

Vidéki repterek: sikersztori vagy kudarc?
Németh I. Gergely /Magyar Hírlap/

 

A látványos fejlesztések után most az elsõ fiaskókkal kénytelenek szembesülni a vidéki repülõterek üzemeltetõi. Néhány hónappal az indulás után a PécsBécs, majd a Debrecen-Budapest légi járat is megszûnt. Sármellék fejlõdése viszont töretlen.
Novembertõl megszûnnek a menetrend szerinti légi járatok PécsPogány és Bécs között. Errõl az üzemeltetõ Austrian Airlines szerdán tájékoztatta az Air Horizont Pécs-Pogány Fejlesztésért Kft.-t. A légitársaság döntését a járat alacsony kihasználtságával indokolta, noha az utasok száma fokozatosan emelkedett, és a közelmúltban volt, hogy egy gépre minden jegyet sikerült eladni - mondta Kõhegyi István, a Pécs-Pogány nemzetközi repülõteret üzemeltetõ cég ügyvezetõ igazgatója. Az Austrian Airlines a pogányi repülõtér március végi átadása óta heti négy alkalommal indított menetrend szerinti járatot Bécs és Pécs-Pogány között, az utasoknak a schwechati reptérrõl négy kontinens 73 városába volt csatlakozási lehetõségük. A döntés rosszul érinti az elmúlt években összesen négymilliárd forintos fejlesztésen átesett repteret, igaz, az üzemeltetõk egy német légitársasággal jelenleg is egyeztetnek egy Pécs-Pogány és Drezda, Stuttgart, valamint Frankfart repülõjárat beindításáról. Az sem kizárt, hogy a régiónak a jövõ ben Hollandiával és Svédországgal is lesz légi kapcsolata, és számítanak utazási irodák által bérelt charterek indítására is. Alig két hete szembesült hasonló döntéssel a debreceni repülõteret mûködtetõ Airport Debrecen Kft. Az OLT Légitársaság bejelentette ugyanis, hogy megszünteti alig fél éve indított Debrecen-Budapest légi járatát, amely az elsõ menetrend szerinti repülõjárat volt Magyarországon több mint három évtized óta. A járattal a hajdúsági megyeszékhely bekapcsolódott az európai légi közlekedésbe. A célcsoport a térségben dolgozó üzletemberek voltak. A megszüntetést itt is az alacsony kihasználtsággal indokolták. Igaz, az Airport Debrecen Kft.-nél kérdésünkre arról számoltak be, hogy az utolsó idõszakban maximális telítettséggel mentek a járatok, sõt néhány esetben - a Debrecenben rendezett futó-vb-nek köszönhetõen - mintegy húszan le is maradtak a járatról helyhiány miatt. Mindenesetre a cég több légitársasággal is tárgyal, és miközben tavaly egész évben mintegy 34 ezer utas fordult meg a reptéren,idén már negyvenezer fõ körüljárnak. Jól megy viszont a sármelléki reptérnek. Az ír Ryanair október 31-én indítja el új járatát Frankfurtba. A Hévíztõl tíz kilométerre fekvõ repülõtérrõl így már 13 európai város érhetõ el közvetlenül, s a Ryanairnak köszönhetõen a hazai repülés történetében elsõ ízben fordul elõ, hogy vidéki repülõtérrõl télen is menetrend szerinti járatokat indítanak. Palkó Lajos, a létesítményt üzemeltetõ Cape Clear Aviation Kft. marketingigazgatója szerint a londoni járat kihasználtsága kezdettõl meghaladja a nyolcvan százalékot, és jövõre akár újabb Ryanair járat indítása is lehetséges. A magyar és ír befektetõk által alapított üzemeltetõ cég az elmúlt három évben két és fél milliárd forintot fordított fejlesztésre, amelynek keretében - egyebek mellett - idén májusban új utasterminált is átadtak. Erre szükség is volt, mivel az utazók száma a tavalyi huszonötezer után idén valósíznûleg meg fogja közelíteni a nyolcvanezret, 2007-ben pedig talán a 120 ezret. A várakozások szerint az utaslétszám az évtized végére elérheti az évi háromszázezret is, és ha ez teljesül, megkezdõdhet egy új, évi egymillió utas fogadására alkalmas terminál építése. Addig is, az áruszállítás fejlesztése érdekében jövõre megkezdõdik egy új cargo terminál építése, valamint a létesítmény szomszédságában egy ipari park kialakítása. Sármellék pozícióját erõsíti, hogy kifutópályája Ferihegy után a második legnagyobb: hossza két és fél kilométer, szélessége hatvan méter. Ezzel 150200 fõs gépeket is képes fogadni, márpedig a légitársaságok ma már kimondottan ezt a méretet preferálják, mivel az üzemeltetési költségek alacsonyabbak, s ezáltal a jegyárak is vonzóbbá tehetõk. A következõ években a régióban új szereplõk is megjelenhetnek, miután pályázat útján értékesítették a szentkirályszabadjai repülõteret. A pályázatot az olasz Italig Progetti SRL nyerte meg, ám a megadott határidõig nem fizette ki a vételárat, így végül a második helyezett Budawest Airport veheti át a létesítményt - mondta Büki Szilvia. Veszprém város jegyzõje szerint a magyar vállalkozásnak november lo-ig kell az egymilliárd forintot átutalnia, a következõ években pedig meg kell teremtenie a feltételeket ahhoz, hogy a - korábban katonai célokra hasznosított - légibázison is megkezdõdhessen a polgári légi közlekedés. Hamarosan milliárdos fejlesztések indulhatnak a Székesfehérvárhoz közeli Börgönd repülõterén is. Itt a Biggeorge 's NV Zrt. ingatlanbefektetõ társaság készül egy évi több mint egymillió utast fogadni képes légibázis kialakítására.

Miocsó Creative Commons License 2006.10.29 0 0 987

 

Pannon Pumákat tenyésztenek majd ott. A szag már megvan hozzá.

Előzmény: wyctor91 (986)
wyctor91 Creative Commons License 2006.10.29 0 0 986
nemtudtok vmit arról,hogy a budawest-nek pontosan milyen tervei vannak a leendő "pannon airport"-tal?
Bicci Creative Commons License 2006.10.28 0 0 985
Naggyon jó!!!! :-)))))
Előzmény: Vgyuri (983)
Miocsó Creative Commons License 2006.10.28 0 0 984
Üdv Vgyuri

Ez nagyszerű kép! Gratulálok!
Előzmény: Vgyuri (983)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.28 0 0 983

Átadták a forgalomnak a debreceni új utasforgalmi terminált

 

 

 

Megindult az észak-déli tranzit forgalom. Jelenleg folyik annak kidolgozása, hogy a saját repülőeszközzel érkező utasoknak át kell-e esni a biztonsági vizsgálatokon.

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.28 0 0 982
Déjà vu... :-)

A reggeli Paris-Budapest MALEV jaratot keptelenseg elerni, ha az ember nem a (meregdraga) belvarosban lakik. Ti. az elso Roissybus (15 euro, az anyjuk mindensegit!) 6:15 kor megy az Opéra-tol, de a metrok csak 5:30 kor indulnak a vegallomasokrol...vagyis pont lekesi az ember.
Isteni csoda, hogy ahonnan en indultam, ott - az egyik helyi pultostol szarmazo info alapjan - egy szereny kulvarosi menetrend szerinti buszocska ("helyi BKV-s") mar 5:45-kor elindul...egyenesen a repterre, 4 euro 50-ert... :-) de persze ezt a kis helyi jaratocskat gondosan titkoljak a turistak elott. "Helybelinek" kell lenni hogy az ember ertesuljon rola.
Tudom, a Roissy nem videki repter, de a parizsi tomegkozlekedes - ha nem fenyes nappal van - igen videkies tud lenni neha. :-) Csak VGyuri irasara reflektaltam, ha megengedi nekem.
Udv! S
Előzmény: Vgyuri (981)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.28 0 0 981

Szokatlanul nagy összeállítás a debreceni repülőtérről

Érdemes végigolvasni, mert olyan dolgok kerülnek elő, amikről én sem hallottam, pedig itt élek és foglalkozom a dologgal.

 

Nem akarom lelőni az összes poént, de reptéri vezetés szerint, ha az OLT hajlandó a reggeli járatot 15 perccel hamarabb indítani, akkor Ferihegyen 4-5 nyugati nagyvárosba induló MALÉV gépet elérnek. Vagyis a ráhordás nem igazán működött.

 

Nem tudom miért van, csak va egy dejavu érzésem. Tavaly Glasgowban azért kellett 15 fontért taxival mennem a reptérre, mert 06.00 előtt nincs Glasgowban buszjárat, a szakszervezet áldásos közreműködése miatt. Az év vicce lesz, ha ez Debrecenben azért volt így így, mert negyedórával hamarabb kihozni a repülőgép lépcsőjétől 5 perc autóútra lakó személyzetet éjszakai pótlékot gényelt volna, és azt az OLT nem vállalata :-)

 

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.27 0 0 980

Lehet, hogy ezen konkrét esetben nem ez áll fenn, de nem hülyeség, ilyen háttéralkukkal tele van gazdasági élet, nemcsak nálunk, de még a Lajtán túl is.

 

Herr Früstück, akinek a tulajdonában van a Marhair légitársaság is, egy másik cégének megigérnek Seholsincs városban egy jól jövedelmező üzletet, ezért lenyeli a Marhair Gmbh veszteségét. De fordul a kocka, és aki megigérte neki a rekompenzációs üzletet, nem tudja állni a szavát. Annyira a Marhair sem marha, hogy fenntartsa a veszteséges üzletet :-)

 

Előzmény: panavia (979)
panavia Creative Commons License 2006.10.27 0 0 979

Ez szerintem hülyeség, bár mostanság nagyon dívik az összeesküvés elméletek gyártása
Előzmény: Vgyuri (978)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.27 0 0 978

Én meg attól tartok, hogy ez valami politikai háttéralku vagy bújtatott rekompenzáció miatt van, amit még a Toller vezette elsöprő szoclib vezetés kötött és ami most nem működik tovább :-(

 

Előzmény: panavia (977)
panavia Creative Commons License 2006.10.27 0 0 977

Az a heti 3, az vakójában heti 4 (1,3,5,7) amelyet néha ritkítottak, az utasszám meg valóban emelkedik a kezdeti egy számjegyű ma már 20 körülinek mondható.
Az AUA lépését több szempontból sem értem, elvégre azért dolgoztak rohamtempóban a kivitelezők Pécsett, hogy az eredeti májusi határidő helyett már márciusra olyan készültségi állapotban legyenek amellyel fogadhatják az AUA-s járatokat (ergo az egész ütemtervet azért sürgették meg nem kevés költségvonzattal, hogy az AUA beindítsa járatát)...
Másrészt valaki nyilatkozta azt, hogy az ötven fős Q300 (Dash-8-300) -zal üzemelő járatok már akkor megtérülnek ha van rajta 5 fő első osztályú utas, ezek után gazdaságtalanságra hivatkozni (főleg, hogy állítólag felmérték a piacot és tisztába voltak a bejáratódás időhosszával - bár ennek ellentmond, hogy eleinte úgy kalkuláltak már nyártól de legkésőbb ősszel a nagyobb 72 fős Q400-t járatják) nem egészen elegáns.
Előzmény: 10435 (975)
10435 Creative Commons License 2006.10.27 0 0 976
Előzmény: 10435 (975)
10435 Creative Commons License 2006.10.27 0 0 975

 

Törölte a Pécs-Bécs légijáratát november 11-től az Austrian Airlines(AA). A március óta heti 3 alkalommal közlekedő járatot gazdaságossági okok miatt szünteti meg az osztrák nemzeti légitársaság - közölte Független Hírügynökséggel a cég magyarországi igazgatója Elmar Erger.

A gazdaságtalanság nem a kihasználatlanságból ered, hiszen az utasok száma a járat márciusi indulása óta folyamatos emelkedést mutat - tette hozzá Ács Gyula a Pécs-Pogányi Repülőtér igazgatója, aki úgy véli a légitársaságon belüli átszervezések indokolhatták a Pécs-Bécs járat megszüntetését.

Júniusban már felröppentek hírek a járat megszüntetéséről, de akkor még a magyarországi igazgató, Elmar Erger ezt cáfolta.

Tasnádi Péter, Pécs polgármestere nem örül az AA döntésének, de mint mondta, nem tekinti véglegesnek az ügyet, ezért még tárgyalni fog az osztrák céggel.

 

Üdv!10435


Vgyuri Creative Commons License 2006.10.27 0 0 974

Ez a Wir Reisen (Mi utazunk :-) ismerős nekem, mintha ezek járatnák a kéthetenkénti szoboszlói fürdős járatot is Debrecenbe.

 

Előzmény: Runneburg (973)
Runneburg Creative Commons License 2006.10.26 0 0 973
Németországban van egy-két utazási iroda, amelyik magyar utakra specilaizálódott és azt hiszem a Wir Reisen kimondottan a gyógyüdülésre. Nekik van charterjük Sármellékre, talán Pécset is megpróbálják.
Előzmény: Bicci (971)
Bicci Creative Commons License 2006.10.26 0 0 972
Na most már akkor végre megértettem, hogy miért dolgoztak ilyen árakkal... így érthető, csak kísérleti nyulak voltunk, de ez nem jött be nekik :-))
Előzmény: Utas2 (970)
Bicci Creative Commons License 2006.10.26 0 0 971
Igen ez is picit gond már... Egy két éve még jó néhányszor leugrottunk haverokkal Pécsről Harkányba megmártózni egyet. Na most már ez nem nagyon lehetséges az árak miatt. :-(( Egyre jobban nyugatiasodik, mennek fel az árak a magyar árakhoz képest!
Igaz az tény, hogy nagyon szépen fejlődik.
Mindegy majd ez a jövőben kiderül, mi lesz Magyarországon...
Lehet, hogy magánvállalkozásban kéne hozni a német nyugdíjasokat Harkányba? :-)))))
Előzmény: OKdoki (969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!