Bla, bla, ez csak vágyálom. Célállomásnak csak Budapest jöhet számításba, mert oda van sok utas. Budapesti reptér még fapados szinten sem lehet távolabb 1 óránál távolabb, abba maximum Börgönd fér bele, de az ahhoz szükséges 10-20 milliárd forrását el sem tudom képzelni. Sármelléknek megvan a saját szerény célforgalma, azzal el lesz egy darabig. Talán lesz ugyanilyen Szentkirálynak is, de ebben még kevésbé vagyok biztos. Budapestet egyik sem fogja pótolni.
Börgönddel még az is probléma, hogy a 40-50 km távolságban levő régi Lajtán túli nagyvárosi fapados repterek nem autóval, busszal, hanem gyorsvasúttal működőképesek, tehát az M7 magában kevés.
Ma kb 1610Z-kor milyen gép szállt fel Pécsről? Észak fele ment, de csak a nyugati tájékoztatón csíptem már csak el, ott meg zavaros volt már a vétel, nem értettem tisztán.
Egyébként tényleg nem tudom, hogy mér szűnt meg... 31 utas durván 50e Ft-os jeggyel kb másfél milliót fizet. Ez nem elég a kiadások fedezésére? Igen, tudom, hogy nem lehet 1-2 járatot nézni csak, de az utóbbi időkben csak azt lehetett hallani, hogy egyre többen utaztak vele. Érdekes...
Na ezennel elment az OS726-os járat... Érdekes, hogy most a Pogány-i repteret nem hallottam, csak a nyugati tájékoztatót. FL180-ra mennek fel ahogy mindig is szoktak, azt irány Bécs.
2 körül jön ez az utolsó járat is ugye? Búcsúzásképpen a pilótának jó kis szeles időt hozott össze az időjárás. Ma biciklizni is allig tudtam, úgy fúj... :) 30-40 km/h-s szél 60-75 km/h-s széllökésekkel, fincsi.
Ismerek olyan helyet, ahol 7vg este 6 utan nem lehet ejtoernyovel ugrani. Igaz, hogy az ejesek repulogepe a leghallkabb a hangarban allok kozott, dehat az ejtoernyo ritka hangos dolog tud am lenni. Nem kell nemzetkozi repuloter, hogy a kornyeken lakok morogjanak es alairst gyujtsenek....
Szerintem nem lesz durvább, mint anno a katonai bázis volt. Jó 10 éve még volt Balatonon nyaralónk Almádiban, és hetente több nap volt az, hogy a helikopterek gyakorlatoztak eléggé alacsonyan egész éjszakába nyúlóan. És a másik, hogy szerintem még messze vagyunk attól, hogy egy Ferihegy forgalmú másik repterünk legyen.
Egyetértek. Ritka dolog kishazánkban, hogy valaki azzal kezdi a tevékenységet, hogy bármit is kifizet :-)
Most már csak az a kérdés, hogy ez egy repülőtérért lett kifizetve, vagy egy leendő lakópark területéért, amiben egy kicsit zavaró körülmény egy 2000*40 méteres betoncsík :-)
Fizetett a Budawest 2006. 10. 20. A veszprém-szentkirályszabadjai repülőtér vevője, a Budawest Airport Holding Zrt. határidőre átadta az önkormányzat által megbízott ügyvédi irodának az adásvételi szerződésben előírt, 300 millió forintról szóló kötbérgaranciát.
Erről a Budawest Zrt. értesítette lapunkat. Közölték, ez azt jelenti, hogy a részvénytársaság több mint két évre 300 millió forintot letétbe helyezett egy bankban, arra az esetre, ha nem építi meg két éven belül a nemzetközi repülőteret.
Ezzel párhuzamosan a Budawest Zrt. mindkét település polgármesterénél kérvényezte, hogy még a november 10-ei tulajdonba kerülést meg-előzően megkezdhesse a legfontosabb munkálatokat a fagyveszély miatt. A cég a teljes vételárat, azaz a bruttó 1,2 milliárd forintot november 10-éig köteles kifizetni. Ezt követően megkezdődhet az elsősorban fapados járatokat fogadó, nemzetközi repülőtér több milliárd forintos fejlesztése, amely a régió egyik legnagyobb beruházása lesz. (Napló)