Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1076

mikor semmi egyebet nem tudsz előhúzni a tarsolyból

 

Mindössze néhány tízezer netes hivatkozást, ahol low cost társaságokra használták a hub szót.

 

szimplán elbeszélsz a váalaszaim mellett.

 

Hol volt neked olyan válaszod, ahol ennek tilalmát megmagyaráztad? Hoztál néhány linket arra, hogy mi a hub különböző tanulmányok szerint, de azt egyikben sem láttam, hogy a fapados társaságoknak nincsenek hubjai.

 

szakértői kinevezés

 

Én sehol sem neveztem ki magam szakértőnek, mindössze azt a véleményemet közöltem, hogy Pér vonzáskörzetében nincs annyi utas, hogy pl. a Wizzair áthelyezze oda a hub-ját.

 

Te viszont rögtön kiadtad a következő szakértői véleményeket:

 

a fapados társaságoknak nincsenek hubjai, aki ezt a szót használja az nem ért hozzá

 

Sármellék és Hahn szerepe a Ryanair hieratrchiájában a z utasszámtól eltekintve azonos. (Nyilván Sármelléken is van a Ryannak műszaki bázisa, tartalékgépe, elágazó útvonalhálozata, átszállási lehetősége)


Szeretném lezárni a vitát, elismerem olimpuszi felsőbbségedet és megigérem, hogy olyan helyen, ahol te várhatóan előfordulsz, nem fogom a hub szót megszentségteleníteni azzal, hogy holmi Ryanair féle multi-központirepteres bozóttársaságokkal hozom kapcsolatba.

 

Most már csak arra vagyok kiváncsi, hogy fogod erről a már említett több tízezer szóhasználót, nem csak a német angolulnemtudókat, hanem a hub+low cost+airlines keresésre megjelent szintén többezer angolnyelvű hivatkozás szerzőit.

 

Előzmény: panavia (1072)
panavia Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1075

Nincs mit, ám azt tudni kell, hogy ezeken kívűl még rengeteg forgalom alapú kategórizálás létezik, és ezek még a szervezetek belül sem egységesek, pölö az emlegetett ACI-Europe igaz, hogy 4 csoportba sorolja a repülőtereket, de például 5 kategórában oszt kivállósági díjakat...
Előzmény: findel (1074)
findel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1074
Köszi a választ. Számomra is az utasszám alapú kategorizálás tűnne a legegyszerűbbnek (az egyéb lehetőségeket meghagynám a kvantitatív módszerek rajongóinak).
Előzmény: panavia (1063)
panavia Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1073
Előzmény: panavia (1072)
panavia Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1072
OFF
Olyan felemelő, hogy mikor semmi egyebet nem tudsz előhúzni a tarsolyból szimplán elbeszélsz a váalaszaim mellett.
"egy fapados korszak előtt készült légiforgalmi üzemszervezési tankönyvből ismersz"
De jó hogy beleleátsz a fejembe, hogy én mit honnan szedtem össze, 1ébként érdekelne ez a tankönyv mert szvsz ilyen nem létezik
A német nyelvű oldalt két okból kérdőjelezem meg: ad.1 nem az eredti hanem már fordított szöveg, ad.2 fogalmam sincs mit jelent németül a hub.
ON

Akit még mindig érdekel a téma, és nem sikerült elriasztani tőle, azoktól egyrészt elnézést a kakskodásért - de nem állhatom meg, hogy magukat önkéntesen szakértőknek kinevezők hiredssék a hamis (vagy legalább is véleményes) igét egy szakmai fórumon, másrészt itt egy egyszerű magyarázó leírás:
Előzmény: Vgyuri (1070)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1071

ON

 

 

Mi ez a Párizs-Debrecen lowcost reláció?

 

Véletlenül találtam, de most nincs időm kipróbálni, hogy él-e a valóságban?

 

Vgyuri Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1070

Fapados vonatkozásban a bázisreptér és a hub gyakorlatilag ugyanazt a feladatot takarja.

 

Én nem az angoltudásommal dicsekedtem, mert akkor 10 eltérő jelentést hoztam volna fel. (Annyit hoz ki a Sorosy szótár :-)

 

De mert hogy én polihisztor vagyok, pláne debreceni, (ami nálad a hortobágyi bunkó szinonímája és felemlegetése elengedhetetlen egy szakmai vitában), elég az általam ismert néhány szakma ahhoz, hogy tudjam, a hub szót nem lehet kisajátítani egy bizonyos légiforgalmi értelmezésre, amit egy fapados korszak előtt készült légiforgalmi üzemszervezési tankönyvből ismersz.

 

google-keresős ami ráadásul sehol nem mutat az eredeti angol ryanair oldara, hanem első találatként a német nyelvű mutációjára

 

Ezek szerint a német légiforgalommal foglalkozó sajtóban is hortobágyi bunkók ülnek, akik maguk alkotnak a német nyelvű cikkben seholavilágonemhasznált angol kifejezéseket?

 

Előzmény: panavia (1069)
panavia Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1069

Én a helyedben nem vitézkednék az angol tudásommal (lásd másik topik hasonlóan magas színvonalú értekezés gerund témában).
Más: összeszedsz ide mindenféle egyéb példát (számítógépest, google-keresős ami ráadásul sehol nem mutat az eredeti angol ryanair oldara, hanem első találatként a német nyelvű mutációjára), holott már az elején a világosan kikötöttem azt, hogy a HUB kifejezés repülésben használt jelentéstartalmáról beszélek.
Azt is világossá tettem, hogy hálózatban betöltött szerep alapján állítottam azt, hogy a P2P struktúrában mindenki azonos szinten van: el kell, hogy szomorítsalak, ebből a szemszögből nézve Hanh és Sármellék is azonos hierarchiai szinten található. Az, hogy az egyik bázisrepülőtér, a másik nem, Hanh nagyobb forgalmat bonyolít mint Sármellék az a hálózati struktúra szempontjából teljesen irreleváns.
De lehet, hogy tévedek
Előzmény: Vgyuri (1067)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1068

Utóbbi kérdés eldöntéséhez nézd meg ezt:

 

http://www.google.hu/search?hl=hu&q=Ryanair%2Bhub&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=

 

Előzmény: Vgyuri (1067)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1067

Megismétlem, a hub szó annyit jelent, hogy egy csillaghálózat központja, elosztóhelye. (Nézd meg a szótárban!) Mindenkinek a saját hálózatának a központja. Természetesen más egy összeviszza kuszált vasúthálozatnál, egy bonyolult és egy egyszerű légitársasági rendszernél és egy számítógéphálózatnál, (mert azok a pancser számítógépészek sem tudják, hogy te mire engeded meg a hub szó használatát.)

 

Emlékeztetlek, hogy te kötöttél belém, mert én hubnak mertem nevezni azt a központi repteret, ahonnan egy fapados társaság elindítja a járatait. Szerinted a Ryanair hálózatában, mivel az pont-pont járatokat indít,  Hahn és Sármellék azonos hierarchiai szinten van?

 

 

Előzmény: panavia (1066)
panavia Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1066

OFF
Gondoltam, hogy a nehogymármásélegyenazutolsószó effektus előjön; felőlem úgy értelmezed ahogy akarod (a Te megközlítésedben a HUB az a hely, ahol a gépek alszanak- no comment); de biztos, hogy a légi közlekedési iparág nagy része téved, és a debreceni polihisztornak van igaza...
ON
Előzmény: Vgyuri (1065)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1065

A hub szó csillaghálózat középpontja, semmi többet nem jelent.

 

Fapados vonatkozásban ez pont az, amit én mondtam. Vannak a cég központi repterei, ahol a gépek alszanak és elindulnak a "csillagtúrára" és vannak a célállomásai, ahova elmennek és rögtön fordulnak vissza.

 

A ráhordás fogalma a fapadosoknál gyakorlatilag értelmetlen, a hub-hub forgalom is az adott járatra nézve gyakorlatilag egy P2P forgalom, mivel a fapados cégek nem foglalkoznak azzal, hogy az utas mit csinál, amikor leszáll a P2P járatról.

 

Majd az lesz a nagy találmány a versenyben, ha fognak, bár az is inkább törzsutas kedvezmény féle lesz, aki továbbmegy egy hub-on egyik járatukról aznap egy másikkal, az mondjuk kap 10% kedvezményt a bárhogy is kialakult árból.

 

Előzmény: panavia (1061)
GYA Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1064

Sajna némi technikai hiba miatt nem az aktuális fejlesztési koncepció került fel a honlapra. De azért nagyjából mutatja a tervezett csapás irányt.

Előzmény: Glider97 (1050)
panavia Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1063

Attól függ milyen szempontból vizsgálod, de a domináns a forgalom alapú osztályozás: ennek megfelelően lehet "nagy" vagy "jelentős" forgalmat bonyolító légikikötő. Hogy mi a "nagy" az is változó, pölö ICAO Annex 14 szerint az a légikikötő, melynél a mértékadó órás gépmozgások száma futópályánként több mint 26, vagy tipikusan ilyen, amikor a légikikötő gépmozgásainak összessége több mint 35 (gépmozgás= fel- és leszállások). A repülőteret üzemeltetők szakmai szervezetének európai divíziója ellenben négy csoportot különített el, ebből a legnagyobb a 25 millió feletti kezelt utas/év mennyiségi mutatóval definiált 1. csoport.
Előzmény: findel (1062)
findel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1062
Ennek a "nem Hub"-nak van valami neve?
Előzmény: panavia (1061)
panavia Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1061
Nem, a Hub az a gyűjtő-elosztó hely, ahova rá- és elhordanak a "spoke" (tengertúlon kommuternek nevezett) járatok, valamint a hub-hub közötti nagyforgalmú gerincvonalak kiindulóhelyei/végpontjai : ez a struktúra a különböző járatok között egy hierarchikus viszonyt teremt; ellentétben a P2P kapcsolatokkal ahol - a hálózatban betöltött szerep alapján - mellérendelés (egyenlőség) figyelhető meg.
Akárhogy csűröd-csavarod a kettő nagyon nem ugyanaz.
Előzmény: Vgyuri (1060)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1060

És ez miért van ellentétben egymással? Hub az, ahol a cégnek a különböző pont-pont járatai találkoznak és át lehet szállni egy másikra, temészetesen két vonaljeggyel és nem egy átszállóval :-)

 

Előzmény: panavia (1059)
panavia Creative Commons License 2006.11.23 0 0 1059

Fapados hub? Még jó low-costék point-to-pointot repülnek...
Előzmény: Vgyuri (1057)
Bicci Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1058
Igazából én csak annyit tennék hozzá, hogy időben a szentkirályszabadjai útvonal azért nem olyan hosszú!

BP - Fehérvár végig M7, onnan a fehérvári utolsó (3.) kijáraton kb 200 m és ott az új elkerülő (630), ami fehérvárt a nyugati oldalon kerüli meg. Ez két sávos út, nincs rajta egy lámpa sem, így eléggé gyors. Ez elvisz a 8asig, az meg megint 2x2 sávos autoút egészen a veszprémi körgyűrűig.
Így az 1 óra 10-15 perc szerintem erre is bőven teljesíthető. :)

map :)
Előzmény: kka (1053)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1057

És a három repülőtérrel nem rendelkező nagyvárosnak együtt nincs annyi lakosa és gzadasági ereje, mint egy fapados hub-ra méltő nagyvárosnak. Mert előbb kell egy ilyen, azután lehet számolni az elérési időket.

 

 

Előzmény: P_A_N (1056)
P_A_N Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1056

Udv

 

Pont ezert van jo helyzetben a peri repter, hiszen Perrol 3 nagyvarost lehet elerni 1 ora alatt autopalyan. Ez a fapadosoknak azert eleg jo érv...

Előzmény: phoenix (1054)
panavia Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1055
CRL (Charleroi-Brussels South): Charleroi (központi pályaudvar) kb. 10-15 perc, Brüsszel elérése valóban óra körül mozog; csakhogy gonoszkodjak :-)
Az meg nem KIfutópálya, csak futópálya - kifutója a modelleknek, meg az oroszlánnak van...(copyright by HC)
Előzmény: kka (1053)
phoenix Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1054
Hja, de kar, hogy Gyor 100km korzeteben csak 2 nemzetkozi repuloter van: Pozsony es Becs....
Előzmény: kka (1053)
kka Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1053

Még egy kis adalék a Győr-Pér érvhez:

 

Budapestről Szentkirályszabadja (M7-71-es út-Balatonalmádin át) 120 Km., de mivel itt van kb. 30-40 km főúton és egyéb úton, a menetidő kb. (igaz, ez autóval, de az arány a fontos!)  durván 1 óra 30 perc.

 

Budapestről Pér (M1-es-81-es út)  picit több (127 km.), de mivel szinte végig autópálya, a menetidő 1 óra 10 - 1 óra 15 perc.

 

Persze bármelyiknek is akkor lenne értelme, ha egy "shuttle bus" járna, és Budapesten nem kellenne bemászni a dugóba, hanem letenné az utasokat a 4-es metró kelenföldi végállomásán.

 

Érdemes elgondolkodni - Győr esetében - az 1-es vasúti fővonal fejlesztésében, bár szerintem a "busz-majd átszállás vonatra Győrben és azzal Budapestre" ötlet túl drága és időben is több.

Brüsszel-Charleroi és a városközpont között valamint Bergamo Orio al Serio - Milano között a menetidő kb. 55-65 perc, és a modell működik. Győr esetén miért ne? 

Előzmény: kka (1051)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1052

Jó, akkor ez a kivétel, ami erősíti a szabályt :-)

 

Amúgy Lutonba sem a bejáratig megy a vonat (mint Stanstedben), hanem a parkolóig, onnan van egy shuttle busz. Ilyen alapon a DR-nek is van Hahn Flughafen nevű megállója valami Pfungstadt(?) nevű helyen pár kilométerre. De ezt még a repülőtéri kisokos sem ajánlja.

 

Előzmény: kivi000 (1049)
kka Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1051

Az elhangzott érvek alapján azonban nagyobb az esélye, hogy Győr-Pér legyen Ferihegy alternatívája, mert, ha jól számolom közúton (autópályán!) nincs sokkal messzebb, mint Bp-Veszprém.

A Balaton régiójának Sármellék bőven elég, szerintem nincs szükség még egy repülőtérre (mert igaz, hogy a balatoni régió turisztilakilag vonzó, de kevés a lakosságszám).

Azonban Győr-Pér egy nagyon versenyképes régiót szolgálna ki (Győr 10 km, Sopron 85 km, Székesfehérvár sincs messze, de megkockáztatom, hogy versenybe szállhatna a bécsi és a pozsonyi légikikötőkkel is.), nagyobb a lakosságszám is, és talán egy "shuttle bus" beér 1 óra 20 perc alatt Budapestre (az még éppen belefér).

Itt ráadásul már van alap, erre csak fejleszteni kell (persze ez sem kevés).

 

(megjegyzem, nem győri vagyok, így nem elfogultságból írtam ezt)

 

Glider97 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1050

Szervusztok!

Megújult a győri reptér honlapja, érdemes megnézni, mert a fejlesztéseknél van vázlat a kifutópálya-bővítésről. http://www.gyor-perairport.hu/

kivi000 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1049
Előzmény: Vgyuri (1048)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1048

gyorsvasúttal

 

Igazad van, nem kellett volna egybe írni. A London-Luton sem gyorsvasút építészetileg, csak gyors vasút. A lényeg, hogy az ún. shuttle járatok nem nagyon állnak meg a 40 km-es elővárosi szakaszon. Hahnnak Frankfurttal csak közúti kapcsolata van?

 

 

Előzmény: kivi000 (1047)
kivi000 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 1047
nem autóval, busszal, hanem gyorsvasúttal működőképesek
Kivéve Hahn...
Előzmény: Vgyuri (1045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!