Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A HXT-654 rendesen tele volt a 12:00-ás Pécs-Bonyhád járaton ma. Én lecserélném az NBF-114-re, de az FLJ-032 is le lehetne az MNL-980-ra, a KFL-232 meg az MNL-981-re, a JOM-859-et az MNY-831-re, az FLR-510-et az MNY-901-re és az FLR-t valamelyik kisebb forgalmú Komlói fordára raknám.
A HPS-594 mi helyett van, ma is ment 8:25-kor Komlóról Pécsre? Meg egy inovelt is láttam a pályaudvaron ekkortájt, rendszámot nem láttam. A KCK-083 is szokott menni 8:00-kor egy Komló-Hhetény-Pécset, utána meg gondolom Bonyhádra járkál. A GBS-084 Kecskemétre jár?
IAB-862 a hét utolsó iskolai előadási napján szokott gyorsjáratozni, 9:30-kor indul Zalaegerszegről, Pécsről 14:00-kor, hivatalosan megálló nélkül. Most valószínűleg azt a járatot csinálta, ami 8:30-kor indul Zalaegerszegről.
Reggel, 9:00-kor, Pécsen a GOX-799 állt az 1-es kocsiállásnál, sofőrjével, ez honnan való? Ma mi ment 12:10-kor Szegedre, mert a GBG-519-et nem láttam a pályaudvar környékén, és semmi sem állt még be 12:05 körül sem, talán az MXL-818, azért nem ment Komlóra esetleg, hanem Szegedre, érdekes csere lenne a KIN-MXL. Zala megyéből az IAB-862 jött 11:45 körül, én ezt még nem láttam Pécsen, meg jött Zalából egy komfortosabb 313UL Setra is. Mohácsra is érdekes volt délben a HAE-787, Kozármislenybe meg a MAN teljesen üresen indult el 11:50-kor. 9:00-kor a JOM-901 jött (késve) Pécsről-Komlóra, Mánfán át, mi helyett van, ugyanúgy lecserélném, mint a HAE-787-et.
Ma a 12:00-ás Pécs-Mánfa-Komló busz beáll délben, az MXL-818 személyében (csuklóst mentesít), sofőr elmegy, 5 perc múlva jön vissza, beszáll és mondja, hogy másik busz fog jönni, erre 2 perc múlva érkezik és beáll a KIN-843 Pécs-Mánfa Komlónak, 12:15 körül el is indultunk, nagy KIRÁLY egy busz, tágas lábtér, biztonsági öv, dönthető ülés, jó klíma, gyors, a váltónak a hangja egy picit fura, de amúgy jó kis busz. Komlón a 13:00-ás 5-ös buszon a JOB-421 volt, ugyanekkor 7-nek az NBF-117 ment, Pécsinek pedig egy NABI, nem láttam pontosan a rendszámot.
Az állam önszántából biztos nem venné át a pécsi helyi közlekedést.Én ezt csak abban az esetben tudnám elképzelni,ha itt is előadnák a bajai modellt(de még akkor sem gondolnám 100%-ig,hogy akkor azt mondanák,hogy na jó,akkor vegye át a DDKK).
"Tudni szeretné azt is, hogy kitől veszi a város a buszokat: a Volvótól, egyenesen, mert volt erre utalás, vagy másik cégtől, mert erre is."
Érdekes,hogy ezt a VDL-eknél miért nem firtatja senki...Pedig az is egy szép ügy. :)
"A PTKE nevéhez fűződik már néhány reggeli céljárat, ilyen járatok további bevezetését javasoljuk annak érdekében, hogy olyan buszok, amelyek ma reggel üresen térnek vissza valamely városrészbe, inkább biztosítsanak közvetlen eljutást a Belvároson keresztül olyan irányba, ahol még ebben az időben is erős igény mutatkozik."
A céljáratok csak bonyolítják a hálózatot. Mivel reggel és délután igencsak nem szimmetrikus az utasok eloszlása, szerintem a legjobb megoldás volt régen a 106, 107 járatok amik reggel befelé szállították az embereket és a Főpályaudvartól nem álltak meg visszafelé sehol csak a végállomáson. Így a busz 10 perccel később már újból a végállomáson volt és tudott újra járatba menni. Délután pedig fordítva. Km-ben lehet nem annyira jó de a hasznosság szempontjából mindenképp pozitív és ha hozzávesszük hogy megállás nélkül megy vissza az jelentősen költséghatékonyabb is!