Bizony, én láttam múltkor, egy volt SZV-os 260-as, a zöld csíkok is még ott vannak rajta. Csak leszedték a Szabolcs Volán feliratot. És az ÚJFEHÉRTOUR Kft tulajdonában van.
Nem tudjátok KAY-931-nek ( helyközi Ikarus 260 ) mi volt az előző r.száma? Szegény már régóta a telepen áll ( mintha a tartaléknak a tartaléka lenne ), egyáltalán nem használják. Április-Május környékén jött ki egyszer egy Nyíregyháza-Nyírtura járatot csinálni. Pedig szerintem nagyon jó busz.
Vasárnap még egy jó hosszú Fehérgyarmat-Budapest járatot is csinál. 13.10-kor indul Gyarmatról és majd valamikor éjszaka 1.00 órára ér vissza Gyarmatra.
260: igen mindet. CJP-464 anno. még járt hozzánk (Nyíregyháza-Nyírpazony)
280: CLD-266,267 és 273 Ibrány és Beszterec felé dolgoznak, CTG-456 is járt ( szinte ő csinálta az összes Nyíregyháza-Ny.pazony-Kabalás járatot) hozzánk majd tavaly leselejtezték. ELJ-484 Nyírtelekre jár. JSZ-379 ugyancsak helyköziben van általában Napkorra jár, de néha az 1-esen is megfordul.
Teljesen egyetértek! És szinte minden vonaton ez megy! Nem tud mit csinálni a jegyvizsgáló sem velük. Saját tapasztalatom pedig a legszörnyűbb volt: Ácson szálltak fel a c!gányok, nem akartak büntetésről, jegyről sem hallani, ezért Komáromba kihívta a jv a rendőrséget. 20 percig ott álltunk, azokat nem engedte leszállni, és a végén el kellett engedni, MERT NEM VOLT ÉPPEN KOMÁROMBAN RENDŐR!!! Itt tartunk. Hát akkor meg miről beszélünk, ha a feltételek sem adottak? :(((
Szerintem erről ne nyissunk vitát. Az élet mejd eldönti. Lhet hogy neked lesz igazad, de ha megnézel egy híradót, az általad írt multi cégekkel kapcsolatban nem ez jön le. Tele vannak fogyasztói reklamációval. Amúgy a telefonosok a privatizáció után 30-40 ezer forintot kélrtek egy csatlakozásért akkori áron. A berzházás nem csak az övé volt. A lakossággal finanszíroztatták meg. Ahogy a gázt, és a szennyizet is. Szerintem ne álmodj.
Úgy látom, a kapenák napközben sem pihennek. Ma a 7-es vonalon láttam du. 2 körül. De láttam már a 6-oson, a 2-esen. Szépen lement az utaslétszám. Már ez is elég. De minden esetre jó megoldás. Nem az van, hogy nincs járat, csak egy takarékosabb kisbusz megy. Ez is egy megoldás.
Nem tudjátok a 13.50-es 1-es járaton melyik busz jár most? Iskola alatt JSZ-373 csinálta.Az iskola miatt nem áll munka tehát attól szükség van a csuklósra, de mintha őt is leállították volna úgy láttam.
Gyors sorolás: AVE-317, AVE-319, AVE-322, AVE-330, AVE-333, AVE-335, AVE-337, AVE-339, AVE-340,AVE-343 ( a telepen talán még elkapod mielőtt végleg ki nem vonják) , AVE-344, AVE-401, JSZ-371, JSZ-372, JSZ-373, DZB-879, FSF-936, FVJ-479,HCP-079
félOFF Jó a volánnak is, hogy a Flex visszacuccol az nyíri Ipari parkba, mert az ukránok minden mozdíthatót ellopnak az oda áthelyezett gyárból.:) Inkább visszajön. Kehh...:) félON
Engem már nem érdekelnének hogy mi a baj az U18-al és mi a baj a 7700A-val (belsőleg), csak jönne már valamelyik mert nem tűr halasztást a 280-asok cseréje, de majd megnézheti a volán a csúcsidőbeli közlekedést ha esetleg tényleg mind az összes 280-ast U15-el cseréli le.
Engem is zavart az U18-ban, hogy a 3. ajtó túl messze van a csuklóstól, viszont az jó, hogy a C tengely felett csak 8 ülés van, nincs hosszú folyosó, ami összeszűkülne. Igazábol a debreceni kocsi üléselrendezésével volt a legnagyobb bajom, a 3. ajtónál lévő perontól nincs elválasztva az a két ülés, ez tömött buszon nagyon zavaró. A dubai-ba kerülő buszokon jobb, ott 3-3 ülés van egymással szemben. A 7700A-hoz képest az első kocsitag szerintem jobb, a második ajtó és a csukló között, nincs az a hosszú folyosó, ami a Volvóban.
Mégis ki akadályozza meg az önkormányzatokat, hogy megvegyék a Volánok általuk arra érdemesnek tartott részét? Ja, hogy ingyen kéne. Jó, de mi akadályozza meg őket abban, hogy most normálisan finanszírozzák a rájuk eső részt? Ugyanis ez most is az ő kötelezettségük.
,,Szerinted ez egy közszolgáltatás esetén megengedhető?"
:-))
Nézz már körül, hogy mi minden van magántulajdonban! Vagy estleg, hogy külföldön ez hogy működik. Példa: áramszolgáltatók, erőművek, telefon, stb. Amíg állami kézben volt a vezetékes telefonhálózat miről szólt a történet? Emberöltőket kellett várni, hogy bekössék azt a nyamvadt madzagot. Megvette egy tőkés vállalat, és hipp-hopp mindenkinek lett telefonja. Az árát meg kellett fizetni, viszont csak annak, aki igénybe vette a szolgáltatást. Addig nem ez volt a helyzet. Ha Pista bácsinak a tanyán vagy Mari néninek a 10emeletesben nem kellett telefon, akkor is fizette az árát az adójából.
Na mármost ma, de az elmúlt majdnem két évtizedben az a helyzet a közforgalmú közlekedéssel, hogy az állam nem hajlandó a keletkező veszteséget megtéríteni a társaságoknak, a beruházásra pedig gyakorlatilag semmit se ad, olyannyira semmit, hogy a társaságok az eszközeiket elhasználták, jelentős fejlesztések gyakorlatilag nincsenek. Azaz a buszok átlagéletkora a rendszerváltás óta nő, érdemi fejlesztés nem történt, gyakorlatilag az egész országra igaz ez, a vasútra plálne.
A privatizáció úgy működik, hogy ha a vállalkozónak nincs profitja vagy nem várható, akkor nem veszi meg az adott céget. De egy magán tulajdonos fel tudja azt vállalni, amit a politika nem mer, például járatritkítások, vagy több cég egybevonását. A járatritkítás megelőzhető jól kötött szerződéssel, míg a mai 24db volán vállalatot hatékonyabbá lehetne tenni összevonásokkal.
A vállalkozó profitja biztosítaná a járműpark megújítását, a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését. Ezt a pénzt ma nem hajlandó kifizetni az önkormányzat/állam a közl. társaságoknak, a privatizáció kényszerítené rá, de nem ez lenne az első szektor, amiben ehhez a megoldáshoz folyamodnak. Ugyanis a társaságok felélték a vagyonukat, eszközeik elhasználódtak. Óriási mennyiségű pénz kell ahhoz, hogy a kornak épphogy megfelelő színvonalat érjenek el. Erre az államnak és az önkormányzatoknak nincs forrása, ezt KELL a privatizáció. De nincs napirenden:http://www.nol.hu/cikk/494119/
Tegnap este a 8-as busz a Sóstó Fiesta miatt éjszaka is közlekedett. A Sóstógyógyfürdőtől óránként: 0:00 , 1:00 az utolsó 2:00-kor ami csak a kelet áruházig közlekedett.
Nem tudom, de én már csak akkor fogom tudni pontosan mi a tény állás ha Személyesen beszélek az illetékessel, vagy pedig évvégéig szorgalmasan várunk. :)
Az, hogy 10 db-ot a volán önerőből vesz, az tényleg nagy teljesítmény. De minek harangozták be ennyire azt, hogy a város támogatja? Mert ha tényleg csak 10-et "ad" a város, és ennek ekkora feneket kerítettek, akkor szégyellje magát! Ha viszont 20-at adna, akkor azért az nem kevés, és az már nagyobb hír.
Bár mondjuk a cikk már rosszul idézte Danku urat mivel csak 10 db lesz cserélve nem 20. Még 10 is sokba kerül nemhogy 20. De az se lenne rosz egoldás ha most jönne 10 db 15 méteres, a maradék 8 csuklóst pedig majd kiváltanák ( valamikor) U 18-asokkal.
Pedig én már teljesen beleéltem magam a 18 m-esekbe. Nem tetszik annyira egyébként. Debrecenben utaztam velük, és 3 dolog sokkal jobban tetszik a 7700A-ban: - a csukló mögötti fal túl széles, így oda kerül 3db oldalirányú ülés, és csak utána az ajtó / a Volvónál 1db ülé van normálisan betéve, utána az ajtó. - a C tengelyen ugyan van egy üléspár, de ellentétben az U12-től (És a 7700A-tól) előtte már közvetlenül kezdődik a babakocsitároló, pedig oda kellene az 1 pár ülés. - a csukló nagyon alacsonyan van, nem tudom, mit rejtegetnek ott, de a 7700A-nál ezt magasabbra tették, így nincs ekkora klausztrofóbia-érzet magas embereknek.
Végső soron azért örülök a 15-m-esekenek is, bár 10 db (főleg 15m-esekből) édeskevés. Ha meg beindul a termelés az Ipari Parkban kicsit jobban, oda 2 buszt kell majd küldeni csuki hiányában.
Én is Urbino 15-ről hallotam (ha igazat mondtak nekem).AVE-343-at meg azért kérdeztem , mert nem láttam a telepen ahol eddig állt , de lehet csak nem vettem észre.
http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/hbuszv.htm itt megnézheted a menetrendet. Van délelőttös 8.00-tól 13.00-ig elővételben ami a legolcsóbb, de ez csak munkanapokon használható. Nem délutános van hanem egésznapos. ( természetesen 1 járatra)
És ezek milyen időközönként járnak?? A SZV honlapján nem láttam menetrendet sehol sem. :( Jah, és még mindig külön délelőtti meg délutáni jegyet kell venni?
Gratulálok a volánnak a nő vezetőhöz, szerintem nő létére nagyon jól vezet, ma este volt szerencsém "kipróbálni" ő vitte a 12-est. Szóval csak így tovább!:))
Sziasztok!Valaki meg tudja mondani , hogy mi van a selejtes csuklós buszunkkal?A rendszámát pontosan nem tudom , de hátha tudja valaki mikor viszik bontani?
Ma láttam a Vasgyár utcán egy kék-fehér csuklós Merci buszt, elég ramaty állapotban... Tiszalök, Tiszavasvári felől jött... próbáltam képet csinálni, de a kocsiból nem nagyon sikerült... Tud valaki valamit erről vagy csak Én vagyok lemaradva? :)
A csuklós flotta szépen leállt. A C80-asokat kint láttam 8A-son. De a 280-asok szépen sorakoznak egymás mellet a telepen. Idén csak 10 csuklóst cserélnek le.
AVE-306 > passz, valószínűleg a helyközi C80-asok érkezésekor AVE-318 > 2006 AVE-324 > ez most a JSZ-371, tudtommal megvan AVE-475 > 2003 CTB-245 > ez meg az FSF-936
Elvileg a sárga rendszámos buszok mehetnek külföldre illetve különjáratban. De mivel a 2 Solarist ilyenre nem használják megkapta a KUU-s rendszámot. Sárga rendszám után többet kell fizetni.
elég amatőr kérdésem lenne, de a buszokra nem sárga F betűs rendszám kéne? mert Trans Tournál az van pl. meg ha jól emlékszem, BKV-nál is a BP*-*** típusúakat leszámítva.
Köszönöm segedelmeteket. Jól láttam, hogy sem e topikon, sem pedig a gúgli által ösmert oldalakon nem nem található kúú-s (és JSZ-es) átrendszámozási listácska?
Esetleg, ha nem publikus és ímélben segítene valaki ebben, köszönetként felajánlanék néki jónéhány eredeti, torzítás és logómentes Szabolcs Volános képecskét :-)
"Nem ezt szokták csinálni, hanem fantom járatokat üzemeltetnek, és mindig "tele" bevétel után igénylik az állam normatív támogatását, hiszen 1HUF bevétel után 1HUF állami pénzt kap."
A vállalkozások alapvetően profitorientáltak. És mondjuk nem ad elég pénzt neki az önkormányzat (mert nem jut rá). A vállalkozó meg úgy dönt, hogy akkor most ő nem üzemeltet. Nem ezt szokták csinálni, hanem fantom járatokat üzemeltetnek, és mindig "tele" bevétel után igénylik az állam normatív támogatását, hiszen 1HUF bevétel után 1HUF állami pénzt kap.
Ha én vállalkozó ellenes vagyok, akkor nem tudom milyen lehet az, aki tényleg nem akarja. Na mindegy. Az tény, hogy a buszokat cserélni kell, akár lesz privatizáció, akár nem. Az is tény, hogy sokkal tisztább lenne a helyzet, ha a volán vállalatok már régen önkormányzati cégek lennének. Miért? Azért mert ugye van az állami normatív támogatás. Amit az állam bácsi ad az önkormányzatnak. Ebből kell élni (meg az adóbevételekből), beleértve a tömegközlekedés támogatását is. De addig, amíg a város költségvetésének a 80 %-át elviszi a működési költség, nehéz megmondani mi is a fontos a maradék 20-ból. A mai felállásban az állam azt teszi, hogy mossa kezeit, ad pénzt az onkormányzatnak (keveset), és lök támogatást a volánnak (keveset), aztán azt mondja az önkormányzatnak, bírkózd le a volánt, hogy legyen közlekedésed. Szerinted mi változna akkor, ha ez egy magáncég volna. A vállalkozások alapvetően profitorientáltak. És mondjuk nem ad elég pénzt neki az önkormányzat (mert nem jut rá). A vállalkozó meg úgy dönt, hogy akkor most ő nem üzemeltet. Szerinted így lesz profitja? Mert szerintem nem. Szerinted ez egy közszolgáltatás esetén megengedhető? Szerintem nem. Ez közfeladat ellátása, ahol nincs helye a privatizációnak. Rendes finanszírozásra van szükség. Na és szigorú elszámoltatásra a volánnál.
Lenne egy kérdésem ami nagyon érdekel: A csütörtöki és pénteki napon közlekedő két éjszakai 18-as járatot melyik busz csinálja? Mekkor az utasforgalma? köszi :)
Már régebbi cikk,nem hiszem hogy fent van( kb. éveleji ). Az újságot sajnos nem találom, de annyira emlékszem hogy az " olvasó kérdez a szakértő válaszol" című rovatban volt.
Micsoda? A munkásoknak kell biztosítani buszt? Most viccelsz? Nehogy már a munkások vegyenek összedobott pénzen egy közös buszt, és odaadják a volánnak, hogy "tessék már járatni nekünk"! :))
Egyébként októbertől az Elektrolux leépítést tervezett, de előrébb hozták. A Flextronics viszont állítólag fejleszt.
Volt szó, de a volán nem akart sűríteni.Ha jól tudom akkor lett volna sűrítés ha a munkások erre tudtak volna buszt biztosítani. Igen ez lenne a legjobb megoldás.
Sűrítésről már korábban is volt szó? Akkor nem én találom fel a spanyolviaszt. Az Ipari Park II., körforgalom megállónál több üzem is van, melyek dolgozói 16.00-kor végeznek, de 15.52-kor megy el a H31-es. A legegyszerűbb és leghatékonyabb, semmibe sem kerülő megoldás az lenne, hogy a "csillagos" H31Y viszonylat az Ipari Park és Ipari Park II. megálló után az Ipari Park II, körforgalomig közlekedne, abban meg is tudna fordulni, és 16.13-kor indulna onnan. A buszmegálló öbölben tudna várakozni, addig semmi forgalmát nem zavarja.
Emlékszem hogy így is fordultak már régebben a volánhoz azzal hogy sűríteni kéne a járatokat az ipari parkba. A H31E így is megszűnt, de ha jól tudom az x-el járt egy időben.
Most már csak azt mondjátok meg, jól látom-e, hogy 16.00 után tényleg nem megy-e busz "Ipari Park II., körforgalom" megállóból a város felé. Mert ha nem, akkor az ottani üzemek dolgozóival jól kicsesztek...
A volánok privatizálása lassan két évtizede függőben van. Mindig odamond az aktuálisan új közlekedési miniszter, aztán semmi se lesz belőle. Ilyen hozzáállás nem gyakorolható, két évtizede nem lenne új buszunk...
,,Szerinted mennyivel támogassa Nyíregyháza önkormányzata azt a valakit, aki majd a 20 SU18 támogatásáért beint neki?"
Az a legfőbb gond, hogy Magyarországon sajátos felfogásban működik az önkormányzatok és az állam tulajdonlása. Magyarul a Volán is beintene, ha tehetné, de nem teheti, mert akkor a cégvezetésnek mennie kell, és jön helyére egy lojális. Mindegy, ha közben leszakad a plafon, de a tulajdonos "okosabb", jobban tudja mennyi forrás kell az általa megrendelt szolgáltatáshoz, az általa előírt tarifákon. Magyarul olyan menetrend van érvényben, olyan viteldíjjal, ami komoly veszteséget okoz a szolgáltatónak, miközben neki normálisan kell működnie és a szolgáltatását elfogadható szinten kell tartania. De az emberek elvárása, illetve az európai elvárás az lenne, hogy fejlődjön a szolgáltatás. Az alulfinanszírozás miatt a szinten tartás se sikerül, azaz a buszokat 10éves korukban újra cserélni. A fejlődést manapság a fokozottan környezetkímélő járművek üzembe állítása( Euro 5, EEV, Hibrid) jelenti, forgalmi oldalon az elektronikus jegyek, GPS-es utastájékoztatás és forgalomirányítás bevezetése. Tehát ha előír egy tarifát, menetrendet a tulajdonos kutya kötelessége lenne megtéríteni az okozott veszteséget. Ugyanis a tömegközlekedés Európában mindenütt veszteséges. Csakhogy tőlünk nyugatabbra-elég Csehországig menni- az állam, a régió vagy az önkormányzat támogatja a közösségi közlekedést. Nem olyan mértékben, mint itthon, attól sokkal jobban. Ha magán szolgáltató hatékonyabban tudja elvégezni, akkor azt.
Egy magán cégnek nem az önkormányzat/állam a tulajdonosa, jobban tudja érvényesíteni az érdekeit. Szerintem Magyarország ma így működik, tetszik vagy sem, remélem ennek az olvasása során sikerül félrerakni a magán cégekkel szemben érzett vagy keltett általános undort. Sajnos ez az ál takarékosság oda vezetett, hogy a közlekedési cégek nagyfokú tőkevesztést szenvedtek az elmúlt két évtizedben. Kényszerből váltak meg egy sor ingatlantól, szerveztek ki amit lehetett. Egy korszerű eszközparkkal rendelkező cégért több pénzt lehet kérni! Ha most valakinek eladnák, az lenne az első, hogy a vételáron felül még rákényszerülne (vagy köteleznék jobb esetben) egy igen nagy kiadással járó korszerűsítésre. Az államnak egy korszerűsítésre láthatóan nincs pénze, azaz akarata, hogy erre a célre adjon. A társágok viszont évről-évre rosszabb helyzetben vannak. Ilyenkor kell eladni valakinek, akinek lesz, de neki meg kell téríteni a veszteségét, a Volánnak is meg kellene, de ez nem megy, lásd fentebb.
Az a nagy helyzet, hogy az a 20 busz az omlást megakadályozni kell.
,,Szerintetek véletlen ez a szédületes buszcsere akció az utóbbi pár évben?"
Persze, hogy nem véletlen. Csak nem úgy, ahogy sugallni akarod. Le kellett cserélni az elöregedett buszparkot. Most is erről van szó. Tetszik vagy sem, egy 20éves járművet már igencsak drága megfelelő állapotban tartani. Ugye nem akarjuk, hogy a piaci értéküknek a többszörösét költse a volán kényszerből, ezekre az elavult, környezetszennyező járművekre?
Viszont itt buszokról van szó. Az öreg járművek forgalomba adása kényszer, nem pedig kedv, vagy elv kérdése.
Nézd meg visszamenőleg, hogy melyik évben hány buszt szerzett be a Szabolcs és éppen hány %-al bővült a GDP. Nincs nagy összefüggés. Utasszámban inkább lesz.
Sziasztok!Tudom nem a témához kapcsolódik , de valakinek van képe Szabolcs Volános (5.számú Volános) képe Ikarus 55 vagy Ikarus 66-os buszokról?Ha nincs valaki megtudná nekem mondani milyen színű volt és még valaki tudna nekem mondani hozzájuk rendszámot?Aki tud , kérem segítsen nagyon fontos!Köszönöm
Az a lényeg hogy lesz csuklós és szerintem ennek mindenki örül. És tényleg jó lenne ha SU 18-asok lennének. Bár nekem eszembe jutott ez az ARC-os dolog is.
Azt hiszem megfogalmaztad a lényeget. A Volán, egy állami vállalat. Még. Az önkormányzat meg egy másik forrásból gazdálkodik. Azt mindenki tudja, hogy állam bácsi a volán társaságok privatizációjára készül. Szerinted mennyivel támogassa Nyíregyháza önkormányzata azt a valakit, aki majd a 20 SU18 támogatásáért beint neki? Mert bizony ezt írtad le, csak másként. Egy kicsit helyezd magad más dimenzióba! Ha egy garázst közösen hasznélsz a szomszédoddal, és az az övé, de el akarja adni. Te mennyit adsz a felújításra? Szerintem amennyit nagyon kell. Hogy amikor a te autód áll a garázyban, ne omoljon rá az egész. Ebben is tessék már gondolkodni. Az tény, hogy a helyi feladatokat (is) látja el a cég, de amit megkap most támogatásként, az kapja meg, aki majd megveszi a céget. Egy felújított buszparkkal. Szerintetek véletlen ez a szédületes buszcsere akció az utóbbi pár évben?
Szerintem a Volán megfogja kapni amit kért a várostól. Nem hiszem hogy a HV-s Solarisokra esne a választás. Újakat vesznek. Meg így ha meg kapja a támogatást biztosan nem fognak várni 2009. Július 1.-ig.
Akár hiszed, akár nem, komolyan gondolom. Csak éppen általánosságban értem, igaz, a legkevésbé sem erre, de most úgy elegem van néha, hogy látom a pozitív változásokat bizonyos területeken, jó szabályok hozatalát, hülyeségek eltörlését... de valahogy a begyepesedettek mégis sokan foggal-körömmel ragaszkodnak a régi szarhoz... :( Hadd ne hozzak példát most, mert OFF. Tényleg nem erre a témára értettem.
"Nem igazán függ a gazdasági növekedéstől a buszok cserélődése,"
,,Oké, de a magyar ember hajlamos a régi, bevált dolgokat megtartani."
Ezt ugye te se gondoltad komolyan?! Ha lenne rá lehetőség, akkor itt is a buszok normális élettartamának, vagy erkölcsi avulásának megfelelően folynának a cserék. Hogy ez így alakult az annak köszönhető, hogy a szociális támogatások, az értelmetlen kiadások az egekben vannak, miközben amire kellene forrás, arra nincs. Ráadásul olyan dolgokra nincs, amik többszörösen visszahozzák a befektetést, lásd tömegközlekedés.
A pofámról sül le a bőr, hogy Lengyelországban, már kitudja hanyadik Euro5-ös Solaris megrendelésről olvasok, miközben itthon egy darab Euro 5-ös buszról se tudok. Ennyit az élhető városokról, a hazai önkormányzatokról, a környezetvédelmi minisztériumról és sorolhatnám! Színtől és évtől függetlenül! Eddig egy kormányzat se foglalkozott a közösségi közlekedéssel érdemben!
,,Tudom, a jelenlegi gazdasági helyzet soha nem látott mélyrepülésben van.."
Nem igazán függ a gazdasági növekedéstől a buszok cserélődése, lásd előző évek! Ugye akkor nem kellene 20éves buszok cseréje érdekében könyörögni a magasságos önkormányzatnak, kényszermegoldásokat ajánlgatva, ráadásul azt se fogadták el...
...még a nagy, minta-szocialista NDK-ban is, hány évet használták a 260/280-asokat! Pedig pont ők használták anno a legtovább az Ikarusokat. Igaz 1990előtt! Ez azért fontos, mert '90 után már az egyesített Németo.-ban más gazdasági, pénzügyi szelek fújtak. De náluk még a '80-as évek második feléig jártak Ikarus 55-66-osok menetrendszerinti járatokon.
Oké, de a magyar ember hajlamos a régi, bevált dolgokat megtartani. Pl. azt, hogy egy busz 20 évig jó. Pedig tőlünk nyugatabbra meg lehet nézni, még a nagy, minta-szocialista NDK-ban is, hány évet használták a 260/280-asokat! Hát nem sokat (más kérdés, hogy azok is milyen szépen bírták még, meg a 263-asok is fogják még itt bírni). Tudom, a jelenlegi gazdasági helyzet soha nem látott mélyrepülésben van, de ha nem az Ikarusokat vesszük alapul, hanem a Solarisokat, akkor bizony tartani kellene azt a 6-7 év átfutási időt (majd eladás keletebbre).
A maradék 20 buszból tényleg ezek vannak, meg a MAN, és a Kapenák. Remélem azért, egy idő után a Kapenákat sem tudjuk majd hol használni kis befogadóképességük miatt (csak telefonálásra).
A 263-asok még jó állapotban vannak. A 415-ösöket milyen szépen átrakták belvárosi vonalakra. pl: EVL-424 régen szinte csak H35-öst csinált most meg 12-est.
De ebben a 15-ben benne van a 2 Ikarus 412-es, a 2 MAN SL 222-es, és a 3 Ikarus-415-ös, a 415 ösök még bírják egy darabig a 412-esek meg a MAN-ok még 10 évet simán kibírnak.
,,ne támogassanak már olyat, amiről még nem tudják, mennyire kell. Ebben van valami."
Miért?? Eddig talán annyi pénzt költött a város a Volánra, hogy az dúskál benne és felesleges beruházásokat fontolgat? No majd meglátják a nagyokosok, ha privatizálva lesz a Volán, a tulajdonos kitapossa a városból a veszteség kiegyenlítését, különben repül a menetrend x(~60-70)%-a!
Az a 20db busz amiről szó van, szerintem a 20db csuklós helyett beszerzendő 10+10busz, szvsz a Napló nem fogalmaz pontosan. Marad még örgebb busz, de a csuklósok vannak a legrosszabb állapotban. Egyébként 82db az a 85.
"Szerintem lesz csuklós évvégén, a polgármester asszony most is odaadta volna a Petőfi teret, csak a közgyűlésen kifogásolták, hogy ne támogassanak már olyat, amiről még nem tudják, mennyire kell. Ebben van valami."
Azt hiszem, az ellenzék kifogásolta, szóval lehet, ez csak egy politikailag ideillő fogás volt, ennek ellenére én azt mondom, hogy most húzza be fülét-farkát polgármesterestül-mindenestül a város, mert már annyi borsot tört a volán orra alá, és ideje lenne ésszerűen megemelni a támogatást, mert ez katasztrófa volt, ami eddig ment! És még meg sem említettük a nagy érvágást, a belváros témáját! Ezek után törlesszen a város a volán felé, és fizesse csak a "jóvátételt"!
Várjál! Lehet, ez két külön dolog. Ez a 2 dolog a következő 3 :) : - 10 db 15m-es buszt vásárol a volán - 10 db 18m-es buszt alvállalkozásra hirdet meg a volán - 20 db 18m-es buszt vásárol a város!
Ha összeszámoljuk ezeket (10+10+20) és hozzáadjuk a 30 db alacsonypadlósokat, akkor az még mindig csak 70 busz a 85-ből. Mg mindig marad 15 darab, ami elég öreg, és le kell cserélni! Így már más a Nap állása, mi?
Szerintem lesz csuklós évvégén, a polgármester asszony most is odaadta volna a Petőfi teret, csak a közgyűlésen kifogásolták, hogy ne támogassanak már olyat, amiről még nem tudják, mennyire kell. Ebben van valami. Ha nem változik jelentősen a város helyzete, akkor szerintem megkapja a SZV amit kér. Azt, hogy 20 darab csuki lesz-e, nekem kicsit necces. Ha lízingelik, akkor az a jelenleginél nagyobb mélyrepülés a Volánnak, a buszok sokkal drágábbak. De majd meglátjuk. Én bízom benne. A sok U12-vel együtt, már jó lenne szétnézni Nyíregyháza utcáin. Én csak azon csodálkozom, hogy nemrég egy fórumon még szinte elzárkózott a Volán a csuklós beszerzés elől. Most meg 20 db?
A távolabbi járatokra pl: Nyíregyháza-Mátészalka, Nyíregyháza-Tokaj ill. megyén kívüli járatokra lehetne venni az Autosan távolsági kivitelét, aminek ugyebár a második ajtaja egyszárnyú. Lehet annak idelyén majd ezek fogják kiváltani az E95-ösösket, vagy Credo IC 12-esek.
Érdekes ez a cikk. A 6843-ban íródottak talán megváltoztak azóta? Vagy ha a 20db csuklós nem jön, mert nem támogat az önkormányzat, akkor következik be a 6843?
Ha lesz egyátalán beszerzés, mert nem olyan rózsás a helyzet...
ha az önkormányzat nem segít a Szabolcs Volánon, akkor a felhalmozott hiány év végére elérheti a 200 millió forintot, és így a tervezett 20 darab csuklós busz beszerzéséről is le kell mondani írják az alább belinkelt cikkben.
HU-Nyíregyháza: Buszok 2008/S 111-149404 AJÁNLATI/RÉSZVÉTELI FELHÍVÁS – EGYES ÁGAZATOKBAN
NÉV, CÍM ÉS KAPCSOLATTARTÁSI PONT(OK): Szabolcs Volán Zrt.
A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) meghatározása/tárgya: Azonos típusú, kereskedelmi forgalomban beszerzésre kerülő, közforgalmú elővárosi-helyközi szóló új autóbuszoknak a dokumentációban részletesen meghatározott műszaki követelményeknek megfelelő kivitele.
Teljes mennyiség: 8 db + 50 % jármű.
Becsült érték HÉA nélkül: 396 000 000 HUF.
Bírálati szempontok:
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. a dokumentáció szerinti 1 db alapkivitelű jármű ÁFA nélkül számított ára. Súlyszám: 6,3. 2. a jótállás alatti javítás megkezdésének időpontja a hiba bejelentésétől számítva. Súlyszám: 0,6. 3. a jótállás időtartama. Súlyszám: 0,6. 4. az alkatrész megrendelés beérkezésétől számított vállalt kiszolgálási ideje. Súlyszám: 0,5. 5. a vállalt szállítási határidő. Súlyszám: 0,4. 6. az ajánlattevő által készített karbantartási költségelemzés. Súlyszám: 0,4. 7. az ajánlattevő által készített javítási költségelemzés. Súlyszám: 0,4. 8. a beépített fő-és részegységek karbantartási ciklusainak gyakorisága. Súlyszám: 0,4. 9. a hosszú élettartamú korrózióálló vázszerkezeti és burkolóelemek részaránya. Súlyszám: 0,4.
Az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő: 28.7.2008 - 10:00.
Én tudom hogy van rá szükség. Mindennap látom, érzékelem hogy csuklósra mindíg lesz szükség Nyíregyházán. ( Ha azokat a Volvo 7000-eseket sikerülni idehozni) bár nem sok esély van rá.
Az utolsó 280-asok '97 táján érkeztek az NDK-ból, viszont '88-as gyártásúak. Új csuklósok vásárlására már régen szükség van, az ideális az lenne, ha 8-10évesen le lehetne cserélni a buszokat. 2003-ban több volánnal közös tendert írt ki a Szabolcs Volán, ezt nyerte meg az Ikarus C80-as.
Egy busz vásárlása nem úgy néz ki, hogy mi tetszik, mi lenne jó. Kiírnak egy tendert, ami a legtöbb pontot szerzi a kiírás alapján az a busz nyer, az fog közlekedni.
Csuklósra igenis szükség van, az utasszám mélyrepülése ellenére, lásd 8-as, 5-ös, csúcsidőben 4-es, stb.
Lehet h.lyének fogtok tartani de ez az én gondolkozás menetem: 2003-ban jött 3db C80-as. Az utolsó 280érkezési idejét nem tudom. De az utolsó 280-as és a C80-asok között nem volt szükség új csuklósra. Majd 2003-ban vált szükségessé új csuklósok vásárlása. Ezen buszok érkezése után nem sokkal elkezdődött csökkeni az utasszám és ezért nem volt szükség új csuklósra. A C80-ra pedig azért esett a választás mert csak 16,5 méteres és "olcsó". Valamint akkor azért nem vettek már tolócsuklóst mert az már hosszúnak számít. Ezt csak én gondolom így, ha másképp van kérlek javítsatok.
Én szívesen elmennék. De sajnos nem tartózkodok Nyíregyháza 400km-es vonzáskörzetében, csak jövő hét végén leghamarabb. Utána 1 hétig még 3-4x messzebb megyek. :)
Ezt az új váltóvezérlőt nem véletlenül baleset miatt szerelték fel,? Egyik buszsofőrt meg is műtötték, nem vette az 5-et, kiugrott a karja kb. fél éve.
A hír igaz. Tényleg beszereltek pár hete egy új váltóvezérlőt. A váltókart csak pöcögtetni kell fel, vagy le és amikor kuplungolsz, akkor vált. Sajna a kuplungvezérlőt, vagy mit, nem építettek bele, így kell mindig kuplungolni, nem csak elinduláskor. Legalább már azt nem kell izomból váltani, nem akad ki a vállad, meg nem fáj a karod.
Nemrég azt hallottam (fél füllel..), hogy az EVL-424 váltójára kísértelileg rászereltek valami pneumatikus "segédrendszert". Mit tudtok erről? /Netán téves infó lenne?/
Még nem si a botozás, bár a 260-asokban nem rossz a botozás, hanem inkább a kuplungolás fárasztó. Ki lehet számolni minden járaton, hogy minden elinduláskor felpakolni 6-ig, majd megálláskor üres, és akkor még hozzáadni a lámpákat, meg a forgalmi helyzetből adódó váltogatást. Egy 13-14 órás napi meló után az ember ingencsak érzi a lábát, karban meg olyan, mintha gyúrnék...:) Az EVL-ek viszont rettenetesek, ott minden gyilkos. Mondjuk ezek ellenére jók még azok és legalábbis szívesen dolgozok a botos 260-asokkal. Bár igaz, hogy automatában jobb lene, még ha prágás is, de így megmarad ifjúkorom fílingje, hogy egész nap csak kocsikázok...:)
Jó buszok, nagyon jó buszok VOLTAK! Semmi gond nem VOLT velük. De hidd el, be kell látni, hogy még a jó dolgoknak is lejár a "szavatossága". Eljárt fölöttük az idő. Ezt be kell látni. Ez az élet rendje. Minden buszt egyszer selejteznek, akárhogy is fáj, az Ikarus 200-asoknak is eljött a végórájuk. Át kell engedni a helyüket újabb buszoknak. Kész. Ez van. Nosztalicska járművet el lehet tenni, hogy a buszbarátok tudjanak rajtuk csöpögni, de egyébként minden régi jármű egyszer lecserélődik...
A 418 nőtt a szivemhez jobb benne a motor!! Nekem a 681-esben a sofőr tetszik meg az ötödik és a hatodik!!!! Amugy örülök hogy tetszenek nektek a botos buszok de ha végigdolgoznátok egy hetet valameik jófajtával akkor tuti nem tetszene annyira!!
Ha jól emlékszem az AVE-238 -at ősszel hozták vissza, meg talán a 227-et. A női buszvezetőt jól láttátok, elmúlt 3 napban reggeltől estig tolta a 17-eseket.
Ma megnéztem AVE-343-at. Valami fólia van beledobva a 2-ik ajtó után. Első ajtó nyitva, teljesen leeresztve. Érdekes 1-esre volt táblázva. Műhelybe volt még AVE-317,IFR-195
Elnézést,de fel kell tennem egy OFF kérdést:) Ezekből a csodákból még mennyi(ha lehet azonosítókat is kérnék) van Genfben? ON
És látom,hogy a mieinkről van szó,hát szvsz. elég jó gépek az egyiknek(KVW-970) nagyon csattog a motorja,de hát ez persze nem sorozathiba:-) Azért az üléseket nem ártott volna/nem ártana áthúzni,mert kicsit már leharcoltak:-) De szerintem ha egy picit rendbeteszik őket,ti is örülhettek majd nekik:-) Drukkolok,hogy menjen hozzátok is:-P
Én nem. Nem olyan haj de jó a rendelkezésre állása ezeknek a buszoknak... OFF Már van egy 3. Saeffléje is a Nórgádnak a 47-49V-n... ON Egy részük a foci EB miatt egyelőre még nem eladó, de itt a genfi közlekedési vállalat honlapja:Klikk Volvo 7000A-ra
Tegnap is hallottam egy nagy hülyeséget: a TransTour Setráit 2-3 évente teljesen le fogja cserélni, és így a gyár visszaveszi ezeket, és a cég kap helyettük ingyen újakat! És ez a csere el is kezdődött! Ekkora baromságot!
Így van, az Alfa nem alvállalkozik. Az Alfa csak árulja azt a 83 vagy akárhány db Volvót. Aztán mondjuk ha a PLaci Transz Kft. (;-))) vesz belőlük 10-et, és megfelel velük a Szabolcs Volán által kiírt alvállalkozói tenderben megadott kritériumoknak, akkor kezdhet bele a buszok üzemeltetésébe Nyíregyházán.
Sajnos nem jó állapotúak. Van 21db csuklós abból 3db C80-as, a többi 20 éves vagy még öregebb(1-2 évvel). Ráadásul a két 19éves busz közül az egyik már most biztos, hogy kuka. Szóval egyre sürgetőbb a cseréjük. A helyközi parkba fog érkezni tenderes busz is(általában Credo).
Friss, ropogós, szerdán készült képek Genfből. A járművek megegyeznek a budapesti Nógrád Volános KVW rendszámúakkal. Figyelem, a képek csak parasztvakítás célját szolgálják, elég kicsi az esélye, de lehet, meg kell barátkoznunk ezekkel a buszokkal (pont ilyenekkel) a nyíregyházi utakon (én drukkolok nekik):
Az lenne (ahogy ttpityu is írta), hogy mind a 18 csuklóst kidobnák. Lenne helyette 10 db 15 méteres (a pályázatot igyekeznek úgy alakítani, hogy azonos típus legyen, jelen esetben Solaris), valamint az alvállalkozós tender újraéledne, immáron 10 db, csuklós, néhány éves, használt, 18 m-es, alacsonypadlós buszt jelentene. Mind a két tender "pozitív kicsengése" esetén már ez év végén utazhatunk a buszokon, de már megjegyzem, hogy hosszú és göröngyös út áll a procedúrák előtt. Többek közt el kell fogadtatni a dolgok anyagi hátterét az önkormányzatokkal, valamint az sem biztos, hogy az alvállalkozós tender sikerülni fog. Tudniillik nem sok olyan nagy tőkeerejű vállalat van jelenleg Magyarországon, akinek van erre a célra 10-12 db, a tenderkiírásnak megfelelő autóbusza, és ha van, nem is biztos, hogy jönne ide befektetni. Tehát lassan a testtel, sőt lehet, hogy az egész ügyből nem lesz semmi! A megállókról meg annyit, hogy több, mint 140 autóbuszmegálló újúlna meg, amire sikeresen pályárott az EU-tól az önkormányzat. Ebben minden benne lesz, elvileg mindegyik EU-konformnak megfelelő szinten lesz rendbetéve, ahol nincs öböl, ott lesz, ahol van, ott akár szélesítik. És ttpityu információival ellentétben nem majomketrec lesz, mint sok helyen, hanem üvegből lesz, mint pl. a Vasútállomásnál. Az öblök útburkolatai és az utasjárdák burkolatai, kukák, padok, táblák, mind-mind megújulnak. A gond csak az, hogy tegnap este nekiálltam összeszámolni a megállókat, hogy körülbelül mennyi az annyi. Nos, ha a nagykörúton belüliket mindet beleszámoljuk (beleértve a körutat is), valamint Sóstói út, Korányi út, egész Sóstóhegy, Örökösföld, és a Kállói úton kb a vasúti átjáróig; körülbelül már meg is vagyunk 144-gyel. Hát ez több, mint semmi, de nem minden.
Zahnraddal gondolkodtunk, ki jöhet számításba, mint potenciális alvállalkozó, és mivel. Az egyik legesélyesebb, nagy tőkéjű az Alfabusz. És hogy mivel? Emlékeztek még a 80db genfi Volvóra, és az Antal Attila családja körül kialakult botránya? Nos, az Alfabusznak ezekre a Volvókra elővásárlási joga van. Ha indulna a mi kis alvállalkozói tenderünkön, akár még meg is nyerheti. Ez esetben a genfi Volvo 7000A-kkal jöhetne is, gondolom Szabolcs Volános flottaszínben (ha az alvállalkozói szerződés úgy rögzíti). Ezekre a dolgokra azért lehet azt mondani, hogy "nagy változások", nem?
Felhívom minden fórumozónak a figyelmét, hogy a fenti gondolatmenetek valóságtartalma erősen tart a 0 felé, különösen az Alfabuszos bekezdés, ez csak az én gondolatmenetem és álmodozásom volt!
Az öreg csukikat nem is fogják felújítani. Sokba kerül egy komoly felújítás, és azután is csak öreg marad, gazdaságosabb az új busz. Helyettük lesznek a 15 méteres Solak, s ha minden jól megy, 1 éven belül meglesznek. Elvileg a járatok útvonalain fizikailag is alakítani fog a város, hogy normálisan tudjanak kanyarodni. Sőt, állítólag a buszmegállókat is újítani fogja a város, illetve több ketrec (elvileg fedett váró) is lesz.
A csuklósok nagy része felújított jó állapotú busz. AVE-319,HCP-079,AVE-333,AVE-330 kivételével mindegyik volt nagy felújításon. A helyiparkban 49 busz 10 évnél fiatalabb busz. Autosanok pedig igenis fognak jönni. ÉS tudom ahonnan tudom. De nem sofőrtől. Az egyik sofőr A-t mond a másik már B-t
Na jól van. Ez nem igaz. Nem fiatal a helyi buszpark, épp ez a baj, hogy a csuklósok már elég öregek! Másrészt nem a fiatalság-öregség alapján vásárol egy vállalat autóbuszt, hanem az alapján, hogy van-e elegendő forrás frissíteni a meglévő járműparkot, és ha van, akkor ezt teszi! Bizony, év végére remélhetően nagy változások lesznek, beszélgessél csak buszvezetőkkel, a sok hülyeségen és pletykán kívül hallani fogsz tőlük olyan dolgokat is, amelyek ugyan nem igazak, de van némi valóságalapjuk. Én többet most nem mondhatok.
Majd ha itt lesz, elhisszük. Bár a "hamarosan" elég sztochasztikus kifejezés, 15 m-es Solaris is lesz "hamarosan", csak nem mindegy, hogy idén, vagy 5 év múlva utazunk rajta.
Kérem a Szabolcs Volán ZRt. dolgozóit, frissítsék a honlapon a http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/ellenor/nyiregy.htm link alatt található bérletek típusait, mert az oldalon még szó sincs a 30 napos bérletről, csak havibérletről.
Egy a forgalom elől elzárt útszakaszon szombaton kipróbálták, milyen lenne ha troli közlekedne Nyíregyházán, meglestük a tesztet.
(Ilyen hülye címet is csak egy újságíró tud adni. Ki a fene találta ki, hogy azért "közlekedett" troli a városban, hogy teszteljék??? Egyébként elment az tolatgatásnak...)
Nyíregyháza - A Megyei Jogu Város közgyűlése a 2008. május 26-i ülésen döntött arról, hogy 2008. június 1-től a menetrend szerinti helyi autóbusz-közlekedésben is bevezetésre kerül a 30 napos autóbusz bérlet.
Csuklósunk sajnos nem lesz.Ebben a pillanatban beszéltem a szomszédommal aki a Volánnál dolgozik nem kicsi beosztásban. Csak 15 méteresek lesznek. Ettől hosszab nem lesz! sajnos :( Igény pedig az van rá ő is mondta hogy volt olyan hogy a csukira is rásegítőt kellet küldeni. Azért....
Mondjuk a Trans-Tour a Szabolcs Volán helyközi alvállalkozójaként felfogható
Egyáltalán nem. Mert nem a Szabolcs Volán adta ki a járatot. Anno. nem járhatott a kisvonattal párhuzamason busz.Később megváltozott a helyzet, és ki irták pályázatot amit a Trans Tour nyert meg
Mondjuk a Trans-Tour a Szabolcs Volán helyközi alvállalkozójaként felfogható, a MÁV Zrt tudtommal nem felel a személyszállításért, ha a tarifaszövetséget nézzük.
,,Csak egy gond van az NYKSZ-szel: melyik szolgáltató jár vele jobban, mint most? Senki. Lesz több utas? Nem. Annyi lenne, hogy miután elosztják a bevételeket, 1 főre kevesebb pénzt kap egy-egy vállalat. Akkor miért törjék magukat? Állítólag a BKSZ-t is támogatják."
Pontosan. Nincs értelme, illetve a helyközi-helyi összefonódásnak lenne értelme, mondjuk járatritkítási szempontból... A Mávnak kevés megállója van, és rosszul megközelíthető helyen.
Nyugi, ezen én is gondolkoztam. Nálunk ráadásul nem is 3, hanem 5 vállalat szövetkezhetne: Szabolcs Volán helyi, Szabolcs Volán helyközi, MÁV-START ZRt., TransTour, MÁV ZRt.!
(Nyíregyháza közig. határán belül fekvő vasúti megállók/állomások: Nyíregyháza, Császárszállás, Nyíregyháza-Külső, Oros, Füzesbokor, Sóstó, Sóstóhegy, Nyíregyháza-Vásártér, Sóstógyógyfürdő, Nyírszőlős, Fakapu.)
Csak egy gond van az NYKSZ-szel: melyik szolgáltató jár vele jobban, mint most? Senki. Lesz több utas? Nem. Annyi lenne, hogy miután elosztják a bevételeket, 1 főre kevesebb pénzt kap egy-egy vállalat. Akkor miért törjék magukat? Állítólag a BKSZ-t is támogatják.
Június 7-én szombaton 10 órakor(autóbuszállomáson találkoznánk) egy találkozót szerveznénk a topiktársak között és mindenkinek akit érdekel. Beszélgetnénk, buszoznánk és természetesen fényképeznénk. Akit érdekel írjon a buszbaratok@freemail.hu-ra valamint jelöljétek be az iwiw-en újonnan létre hozott SzSzB megyei buszbarátok-at. Csak megye beliek lehetnek tagjai. A találkozó meg lesz tartva akárhány ember jön el. Tehát Jún.7 10 óra Autóbuszállomás 5-ös kocsiállásnál találkozunk!
Ezt a módot választották Ez így nem értelmezhető... :-)
Máshol ezt úgy "szokták" csinálni, hogy a volán a várossal kötött szolgáltatási szerződésben adott vonalakra "beszámítja 'X' km-rel" az éves futási teljesítménybe.
Pesten az Egyesített Bérlet irányába megy a dolog (MÁV, BKV, Volán). BKSZ, külön törvény erejű rendelet szerint hozták létre, így máshol ebben a formájában nem alkalmazható...
Itt miért megy még egy cég is szétfelé? Nem a "cég" megy kétfelé, hanem a helyközi és a távolsági forgalmat a közszolgáltatási törvény alapján a GKM felügyeli, míg a helyi közösségi közlekedést az önkormányzati törvény alapján a város szolgáltatja...
Persze a MÁV-ot is be lehetne vonni,... Ebben az esetbe ő a "lgygengébb láncszem...
Szóval közlekedési törvény hiányában (nincsenek a szolgáltató cégek rákényszerítve) ez csak álom, álom, édes álom...
más: miért nem megy busz a Dózsa György úton ? amikor elterelték onnan a buszokat az építkezés megkezdésekor, akkor azt mondták, hogy miután befejezték, a buszokat vissza fogják tenni. ki(k) a felelős(ök) személy szerint, aki megígérte ezt, de nem valósította meg?
Pesten az Egyesített Bérlet irányába megy a dolog (MÁV, BKV, Volán). Itt miért megy még egy cég is szétfelé? Szerintem tök jó lenne, ha lenne legalább egységes Volán bérlet... Persze a MÁV-ot is be lehetne vonni, van, illetve lehetne néhány állomás a városon belül.
Nem tudok róluk semmit, mondjuk csak kevés 70-es évekbeli buszról van konkrét adatom, de nem vágnám rá, hogy nem volt ilyenünk. Megpróbálok utánanézni.
Azt szeretném megkérdezni, hogy maradtak-e fenn valakinek állományi adatok az Ikarus 553-asokról, amelyek a Szabolcs Volán jogelődjé voltak, és milyen színnel futottak
Szervusztok! Nyíregyházára, egy vállalkozóhoz került a GBS-054-es rendszámú E14-es busz. (Ex. Panoráma Tourist, előtte: JKV.) Ha találkoztok vele, ne lepődjetek meg :) (Ha csak nekem új a hír, én kérek elnézést :)
Nagyon szép!! Nem tudom mi lehet AVE-244-el. 1 hónapja még tuti járt de én mostanában nem nagyon szoktam látni. Egy kérdés: Anno mikor AVE-401 jött ide, a helyére ment valamilyen busz Várdára?
Sziasztok!Ma a telepen láttam egy hófehér Kapena-t nagy Tesztbusz felirattal.Nem tudjátok mit keres itt?Ha sikerült most betenni a képet meg szeretném nektek mutatni a legújabb Ikarus modellemet!
Gondolkodtam valamin, lehet, hogy már volt téma... tegyük fel, hogy a piactér környékén lakom... és van helyi bérletem, de az utolsó busz 15:50-kor elmegy... de nekem a városban elintézni valóm van, vagy beülök valamit meginni haverokkal stb. és csak később szeretnék hazamenni, ilyenkor jegyet kell venni a helyközi buszra, ami Nyírtelek felé sűrűn megy és én a Palitz telepnél szeretnék leszállni? Miért nem jó a helyi bérlet az olyan megállókig ahol helyi busz is megáll? Vagy hülyén gondolom :)
Ma végre sikerült utanom a Mercedessel. Véleményem: Az autóbusz külsőleg nagyon szép, elnyerte a tetszésem. A belseje is nagyon tetszik, főleg hogy az elős ajtó mindkét szárnya nyílik, a harmadik ajtó utáni üléssornál normálisan elfér a lábam a Solarisnál viszont nem. Nagyon tágas utastere van ami úgyszintén nagyon jó. Az ajtók egy kicsit lassan nyílnak.Az ülések is kényelmesek. Összeségében egy nagyon jó busz melynek alap ára kevesebb a Solarisénál. Talán vetélytársa lehet a Solarisnak.
Minnt ahogy mondtam én még sajnos nem utaztam a Mercedesen, de biztosan fogok. Külsőre nagyon tetszik a busz, de szerintem a Solaris mellet nem nagyon van esélye itt (Nyíregyházán).
Esetleg egy Citaro-Connecto összehasonlítást hol tudnék olvasni? (akár tőled) Mert így a Citaro, úgy a Citaro, én meg azt annyira nem ismerem, bár az újabbakkal Innsbruckban sokat utaztam.
A Mercedes Conectot kipróbáltam, röviden leírom a véleményem. Úgy gondolom, hogy a Mercedes a Solaris ellenfelének szánja a buszt, illetve a térségben felcsapott buszépítési láz lelohasztására is ideális a busz. Ezért és azért, mert Nyíregyházán népszerű a Solaris:-))), a Solarishoz hasonlítom. A busz előnyei: Látszik, hogy a Citaro leszármazottja a busz, a felfüggesztések és a hajtáslánc hangolása elsőrangú. Elsőre nem is ismertem fel, hogy ZF váltós a busz, nagyon szépen kapcsolt. A motor hangszigetelése jó. Az utastér tervezése is megérdemli a dícséretet, kényelmesek az ülések, nagyok az üléstávolságok, az ajtók környéke szépen kidolgozott, ízlésesen burkolt. Alapállapotban elegendő számú kapaszkodó van, nem bízzák a vevőre, mint a Solaris... A peronrészen végigfutnak az ülések rögzítésére szolgáló sinek, így az ülésrend tényleg alakítható, nem úgy, mint a Solarisainknál, ahol ez szintén opciós tétel.
A hátrányok: a legnagyobb bajom az összeszerelés minőségével van, a törököknek még mindig gondot okoz összerakni egy ilyen korszerű járművet. Kicsik az ablakok nyitható felületei, nyitott tetőablakokkal, 20C-os külső hőmérséklet mellett már meleg volt a buszban. A peronrész fölött magasra kerültek a kapaszkodók, az ajtóknál alkalmazott magasság lett volna a megfelelő. Helyenként elég rusztikus a kialakítása, gondolok itt a vezető körüli válaszfalra, vagy a hátfalra. A 12-esen 32,7liter/100km fogyasztást írt ki a fedélzeti kijelző, átlagos vagy inkább kevés utas esetén, ez úgy gondolom, hogy sok. Bár kedvenc elfoglaltságaim közé tartozik a hátsó kerékdobok közti átjáró méricskélése:-)), itt elmulasztottam, de szemre keskenyebb, mint a Solarisé. Egyelőre nincs és nem is tervezik a 15m-es Citaro "Connectosítását".
Összességében a Solarisra szavazok, bár a Conacto alacsonyabb ára és gépészetének hosszabb élettartalmának igérete elgondolkodtató.
Csak hát a kisvárdai üzem szokásához híven elcsúfította (legalábbis nekem nem teszik) a 263-ast azzal hogy zöld ajtaja lett illetve zöld csíkozást kapott. HBY-746
Mátészalkán is és Kisvárdán is van 1-1 db Helyi kivitelű Ikarus 263-as ami az orosz exportból maradt itt (a fehérek). Azokat átkéne hozni nyíregyházára és adni helyettük 1-1 db helyközi kivetelűt, mert ott nem nagy értelme van a 3 ajtónak, mert mind2 helyközi üzemben van.
Anno volt itt teszten a NABI is az is elég vacak egy busz. Abból se lett semmi. A Scaniából sem lesz semmilyen beszerzés hát akkor a Merciből miért lenne.
Minden relatív. A Solarishoz képest szerintem szutyok. És a műhely szempontjából is jobb, ha csak egyfajta típus van. A Credóhoz, Alfához képest természetesen mennyország!
Ne azért szégyelld magad, mert még nem utaztál vele! (Annak inkább örüljél, ne is kácsingózz ilyen szutyokra.) Azért szégyelld magad, mert KOCSIVAL voltál! :)
De ha nem lesz az se baj. Lesznek szép Solarisaink. :) Arra leszek kiváncsi hogy ha jönnek a 15 méteresek (egyszer valamikor) akkor az alvállakozásban lesz vagy sem. Mert anno. azt mondták hogy azokat alvállakozók veszik. Ha nem lesz alvállakozó 15 méteres se lesz? Hm...
Azért már 2002 óta vannak jelen a Solarisok.Én nagyon megvagyok elégedve velük de szerintem ne csak Solaris legyen helyin. Mint helyközin is veszika Credot és az Autosant. Igaz helyközire lényegesen több busz kell.
ez a busz olcsóbb mint a Solaris. Lehet ha a volánnak is és az utasoknak is beválik akkor van arra esély hogy ilyen Mercedesek is közlekedjenek a városban.Mondjuk egy Mercedese sincs a volánnak. De itt az idő :)
Jövő héten az ünnepek után viszont jól fog jönni, elég sokan utazhatnak majd rajta, az utazó közönség széles rétege kipróbálhatja több járaton is. Sajnos nem én fogom vezetni, bár szívesen tenném. Eszméletlen kényelmes, jól beállítható vezetőülés, jegyeladáskor nem kell gémberedni, az egész ülés elfordítható, szóbeli utastájékoztatáshoz elektromosan nyitható ablak a vezetőajtón, nincs elkülönítve, mint a Sola-ban. Jól elhelyezett tükrök az ajtók felett, a műszerfal átlátható, nincs felesleges gombok, kijelzők tucatja, könnyen kezelhető. Jó a látótér és, ami nagyon tetszett, az utastér belső világítása nem tükröződik zavaróan a vezető előtt. Én úgy gondolom, álom minden autóbuszvezetőnek. Az utasülések....tényleg el lehet bennük kényelmesedni, össze sem hasonlítható a Sola fapadjával. Nincs bukkanó a portál tengelynek, a botos nagyik sem botlanak meg. A leszállásjelzők jól elhelyezettek és kialakításuk miatt nem igazán hiszem, hogy véletlen jelzést adhatnának, mint a Sola-n, ahol rámarkolnak, mint a kapaszkodóra. Azt mondom, hogy szívesen utaznék vele utasként is.
A 4Y átvezetése nem hülyeség, annak több értelmét látom, mert végállomása van a busznak, nem körbemegy, és úgy gyűjti az utasokat. Magyarul az orosiak semmit nem vennének észre, és a pazonyiaknak is jó lenne. Szerintem sokat segítene a dolgon, ha Pazony hozzájárulna anyagilag egy ilyen megoldáshoz, de kishazánkban nem népszerű az ilyesmi. :-((
Az se lenne rossz ha a 4Y mostani végállomásán fedett kerékpártároló épülne, mondjuk az a város több pontjába se ártana, de mit is lehet várni, ha az utas se kap normális várakozóhelyet...
Már csak azért se fognak hőbörögni mert nekik sokkal jobb a buszközlekedésük mint nekünk. Hasonlítsd össze pazony és kabalás buszjáratainak számát.Jó lakos számbeli különbség is van.De még a pazony semmit nem segített a busz közlekdésünk javítása érdekében,híába oda tartozunk.
Igen arról az utról van szó. Én ellenzem a 14A bevezetését. A pazonyiaknak meg átvezetnék a 4Y-ost. Már erről is volt szó mivel pazonynak azt a részét kevés járat érinti és sokan választják a 4Y-ot és sokszor láttam már gyalogolni embereket onnan. És a 4Y-nak nem is kéne sokat jönnie a pazonyi buszfordulóig.
Ne mond már hogy Libabokor közelebb van mint kabalás.Mi közelebb vagyunk mint liba. Libabokorra is kb. annyi busz jár mint kabalásra és hát onnan sem jár túl sok utas. Nálunk anno volt 22.40-es is. De most folyamatosak az építkezések és az utas szám hálistennek növekedik ezáltal idén nagyobb esélyünk van hogy új járatokat kapunk.( szeretnénk munkanapit és szombatit bővíteni valamint vasárnapit bevezetni)
Ja, bocs, nem tudtam, hogy ilyen komoly a szándék az út építésére. A sóstóhegyi Temető utcáról lenne szó?
A 10-es vonal jó példa, normál esetben annak is 28 perc a menetideje, a Jókai telep kitérő + 10perc. Szerintem a 14A-n is várható minimum ekkora plusz menetidő. De van egy bökkenő, a 10-esen kevesebb a megálló és hosszabb, a 14-esen viszont tízzel több megálló van! Ráadásul nem tetszik, hogy a meglévő járatokat nyújtanák, aki felszáll például a Fácán utcán az nem elég, hogy körbejárja Sóstóhegyet még Kabalásra is kiviszik, ha a városba akar menni?
Nem is az a legnagyobb baj, hanem azért Kabalás eléggé össze van épülve Nyírpazonnyal. Hol húzod meg a városhatárt? Meddig, hol fordulnának meg a Shegyről érkező helyi járatok? Nem fognak hőbörögni a pazonyiak, hogy miért nem megy el odáig is? Ezeket a kérdéseket meg kell válaszolni.
Libabokor az más, mert nagyon messze van Nyírturától, azt seperc alatt le lehet onnét választani.
OFF Kabalás is és Sóstóhegy is sőt mindenki szeretné ha már elkészülne az út,mert nagy az autó és teherautó forgalom is. Az ok amiért még nincs kész hogy a gazdák nem szándékoznak adni a földükből a kötelező szélességhez,pedig pénzt is kapnának utána. Idén újból fognak próbálkozni ON
Én is inkább helyközi busz párti vagyok.De rövidebb lenne a vonal mint a 10-esé. a 10-es elég hosszú főleg ha még kimegy a jókai telepre. Vagy nézd meg a H40-et. Már Sulyánbokorba is kimegy pedig elég messze van,simán lehetne helyközi. Úgy lenne hogy a meglévő járatok közül néhány bekanyarodna kabalásfelé.
Nana, az átlag utas nem úgy működik. Megijednek az utasok, az efféle "vidéki" buszoktól... Az átlag utas nemigen tudja meddig utazhat a zöld számozású buszokon helyi bérlettel, jeggyel, egyáltalán utazhat-e ezekkel... Sokszor a kiírt indulást se tudják értelmezni... :-((
Az az út sose fog elkészülni, legfeljebb 2109-re... :-)) Az Örökösföldet Tescoval összekötő út alapján gondolom ezt, bár Kabaláson valószínűleg kevesebb érdeket sért.
Az a 14A végigmenne a 14-es útvonalán és utánna Kabalásra? A normál 14-esen felül lenne vagy pár járat tovább menne a meglévők közül? Nekem nem tetszik az ötlet, mert irreálisan hosszú vonal születne, elviselhetetlenhez közel álló menetidővel, ha végigmászna a 14-esen. Ráadásul valószínüleg a helyközi busz hamarabb eléri Kabalást.
A 14-est nem mi akarjuk hanem a volán tervezi. Nem járna olyan sűrűn a busz és elvileg 14A jelzéssel közlekedne ide. OFF idén aláírás gyűjtéssel próbálkozunk ismét új helyközi autóbuszjáratok betérítése érdekében.Sajnos 2005-ben ugyanez nem sikerült, pdeig annyi utas lenne a kért járatokra hogy betérítsék ide.De egyet se adtak.Felhoztuk hogy hasonlítsák össze a kablási utasok számát a halmosbokorival.A miénk nagyobb de ezt nem akarják elismerni. Ja és halmosbokornak jobb a busz ellátása, 1-2 emberért. ON
Micsoda észak-nyíregyházi fejlesztések: H36 Libabokor, 14 Kabalás... apropó, közigazgatásilag Nyírpazonyhoz tartoztok, átcsatolást kell még előtte rendezni. Ugyanez a probléma Libabokorral is, az Nyírturához tartozik, először velük kell rendezni a kapcsolatot. Meg még átmegy Kemecse közigazgatási határán is, benne is megáll (Körmendi tanya).
Kabalási oldal:
Közigazgatási egység Megállóhely neve Nyíregyháza Nyíregyháza, autóbusz állomás Nyíregyháza Nyíregyháza, Mező u. 5. Nyíregyháza Nyíregyháza, Vay Á. krt. Nyíregyháza Nyíregyháza, Pazonyi tér Nyíregyháza Nyíregyháza, Nád u. Nyíregyháza Nyíregyháza, TESCO áruház Nyíregyháza Nyíregyháza, lovasiskola Nyíregyháza Nyíregyháza, Mikó tanya Nyírpazony Nyírpazony, alsó Nyírpazony Kabalásbokori elágazás Nyírpazony Kabalásbokor, Rákóczi u. 1. Nyírpazony Kabalásbokor, Hunyadi u. 4. Nyírpazony Kabalásbokor, autóbuszforduló
Libabokri oldal:
Közigazgatási egység Megállóhely neve Nyíregyháza Nyíregyháza, autóbusz állomás Nyíregyháza Nyíregyháza, Mező u. 5. Nyíregyháza Nyíregyháza, Kossuth u. 9. Nyíregyháza Nyíregyháza, Stadion u. Nyíregyháza Nyíregyháza, Vadász Csárda Nyíregyháza Sóstóhegy, vegyesbolt Nyíregyháza Jármi tanya, autóbusz-váróterem Nyíregyháza Mirki tanya, autóbusz-váróterem Nyíregyháza Mirki tanya, Vegyesbolt Nyíregyháza Hadobás-sor 22-24 sz. Kemecse Körmendi tanya Nyírtura Libabokor, autóbuszforduló
OFF egyszer ha esetleg helyközin lennél és csinálnál egy Nyíregyháza-Kabalás járatot akkor meglátnád hogy nekünk van értelme új járatokat kérni, mert van rá utas. ON Ha VÉGRE elkészülne a Kabalás-Sóstóhegy összekötő út akkor elvileg átjáratnák hozzánk a 14-est.
Figyelj már! A Kft. milyen messze is van a főútnál lévő helyközi megállótól? max 800m. azt ne mond már hogy annyit nem bírnak gyalogolni. Különben anno. azok kérték a H33-ast akik pár méterre laknak a helyközi megállótól. Különben józan paraszt ésszel gondolkodók helyközivel járnak mert olcsóbb,nem veszik a helyi a 220 Ft-os helyi jegyet. Én Nyírpazony-kabaláson lakom és valamennyivel több járat jár hozzánk mint Kőlaposra de az is kevés.Vasárnap pédául nem jön be busz és a főúti megálló 2 kilóméterre van. Mi joggal fogunk új járatok betérítéséért fordulni a volánhoz, és itt több utas is van mint kőlaposról.Pedig nem sokkal nagyobb a településünk. A Kőlaposiak lusták megtenni néhány lépést a helyközi megállóig. És nekem lakik ott ismerősöm és már nem egyszer sétáltunk a Kft.-től a fő útig és 4 perc alatt ott voltunk.
Muszály hozzászólnom, mert én rendszeresen csinálok, úgymond H33-ast. Nem kell megszüntetni semmiképpen a '33-ast. A menetrenddel és a hozzáállással van baj.Mire gondolok. Egyrészt olyan időpontokban vannak járatok, amikor nincsenek, úgymond emberkék. Pl.: a reggeli járat visszafelé teljesen kihasznált. A délutániakkal már baj van. Beszéltem Kőlaposon élő emberekkel és azt is mondták többek között, hogy a végállomásnál lévő Kft-ben dolgoznak többen is, akik szívesen járnának a járatal, csak nincs járat sem műszak kezdésre sem pedig a műszak végeztekor. Ha 13.00-kor végeznek, nem fognak a 14.05-ösig várni, hozzáteszem teljes joggal. Én sem tenném. Aztán a városlakók sem ismerik még mindig a járatot, bár most már kezdik felfedezni. A Tesco-ig, ill. onnan a városfelé már használják, ám csak kevesen tudják, hogy a Stop Shop-hoz ez az egyetlen busz, amivel helyi tarifával el lehet jutni. Megnézed a TTL prospektusát, ez áll benne. Megközelíthető az összes örökösföldi járattal, ill. a Sényői és a pazonyi járatokkal. A H33-as ott áll meg az áruház előtt és egy betű sem említi. Szóval...
Sajnos képem nincs. De akkor nap ő volt még a H40-esen is a H31,H32 is.De skkor még FVJ-481 rendszámmal csinálta ezt a napot. a reggeli 13-ason csuklós van, mostanában AVE-335 szokta csinálni de szokta HCP-079 és JSZ-371 is megfordult már rajta. H35-ösön pedig HXT-688 is volt,arról viszont van képem(de nem én készítettem).
A 19-est régebben rendszeresen 280-as vitte. A 6.50-es is az volt, a 6.58-as szóló. Sőt, egy november 1-jén (akkor még volt tanítás) a 14.20-as 15-ös AVE-475 volt. (Reggellel mennyire vagytok képben? A 6.53-as, 7.12-es, 7.27-es 13-as még mindig csuki? A 6.50-es 20-as is talán az volt, a 7.10-es szóló volt.)
Ha fikázni jöttél, ne gyere! Én sem vagyok hülye, ott a VÁR is, ott még sorompó is van. Csak épp azért sem mondtam példának, mert meg lehet nézni a BKV-t meg az egész szar Pestet! Undorító!
Ami nekem eléggé furcsa látvány volt ma, hogy a 15.35 órási 19-est AVE-335 vitte. Én 19-esen nem láttam még csuklóst. 2 hete a 13.15 órási 15-öst pedig FVJ-479 vitte. De régebben a H33-ason is megfordult már csuklós( JSZ-373), pedig oda még a Kapena is nagy. Szerintem ésszerűbb lenne megoldani hogy pár helyközi járat térjen be és így megszüntetni a H33-ast. De busznak amúgyis felesleges oda betérni mert a helyközi busz megálló a tanya végéről is max. 800 méterre van.
89-es az utolsó új beszerzésű helyi 280-as, de a 90-esek években jöttek az NDK-s kocsik, szóval több társvállalattal ellentétben Nyíregyházának nem volt égető szüksége új csuklós buszra. Aztán 2002-ben elérkezett az idő és a lehetőség új beszerzésre.
Egyébként van pár járat, ahol még most is szükség van csuklósra, de ez nem indokol új beszerzést, a 15m-es buszok viszont indokoltak, pénzhez egy hétre...
Mennyi idő is telt el az utolsó 280-as és a C80-asok vásárlása között? Közöttük miért nem vettek csuklóst, például 435-ösöket. Vagy csak nem bírták a tolócsuklósokat?
Ó, akkor még javában volt igény csuklósra! Sőt, 2-3 éve is! Csak a legeslegutolsó időkben csökkent drasztikusan az utaslétszám. Iszonyatosan zuhanóállapotban van a modal split!
OFF Amit nem bírok hogy felvágnak 600 férőhelyes parkolóval. Felvan szerlve egy mérő ami mutatja hány szabad hely van még. Én nem láttam 560 alá csökkeni még( kivétel nyitás napján). Szóval teljesen elszúrják a várost minden téren. ON 2003-ban még érkezett 3 csuklós ide a 3 C80-as. Ha már akkor se volt igény csuklósra akkor miért jöttek? Alacsony áruk miatt?
Meg ééérdekesek ezek a képek is! Ha összeadjuk az új sétáló járható területeit széltében (fal melletti kicsi + középen nagy + másik fal melletti kicsi), akkor nagy valószínűséggel többet kapunk, mint a híd teljes szélessége! És mégis működik!!!
100%-ig egyetértek veled. Sznob és szürke az egész "új városközpont". A korzó egy ..., a szökőkutak, (vagy inkább lábmosók??) robaja.... Mintha a Niagara vízesés lenne ott.....
A mai napon igen nagyforgalom volt délelőtt. A 8-ason HXT-685 kevésnek bizonyult. Jött a 12-esen AVE-339 ő is megtelt majd jött a 7-esen KUU-213 ő is tele volt és még mindíg sokan maradtak. Jelzem ezek nem csak diákok voltak.És délelőtt nem olyan nagy szokott lenni a forgalom
Az olcsóbb parkolás rossz hír, pléne, hogy egy óra ingyen van.
,,Kiderült: az épület környékén a jövőben már nem lehet majd parkolni, sőt behajtani is csak a tűzoltóautó hajthat be – egy héten belül, ha befejeződnek a munkálatok... Napirendre került az is, hogy a Vay Ádám körúton a lámpás csomópontok jelenleg a legoptimálisabb rendszer szerint működnek."
Szerintem elhibázott a Körte utca és a szemben lévő utca megnyitása és az oda épített kereszteződés. A Hősök tere ugyanis körbejárható, a lezárt szakasz ellenére, tökéletesen felesleges a két kijárat neki, ezzel a pirosházon belüli parkoló is elérhető, ahogy eddig is az volt. Nem kellene a Körte utcához kereszteződés, feleslegesen lasssítja a forgalmat, ráadásul a két mellékutcába hajtó forgalom nagysága nem idokol oda semmilyen jelzőlámpát, de még a megnyitásukat sem. A Körte utcára és a Korzó melletti részre gondolok. A gyalogos forgalom más tészta, nekik járhat a lámpa, egy jobban hangolt programmal, de a Korzó előtti kereszteződés(Dózsa Gy.-Vay Á.) helyrehozatalával ez is megkérdőjelezhető.
Úgy gondolom, hogy pár virágláda nem oldja meg a problémát, a Vay Ádám körútról jobbra(a buszmegállók után) csak az árufeltöltést engedném, a Körte utcát visszazárnám, a lámpát felszámolnám és behinteném sóval a helyét. A zebra maradna, lámpa nélkül, 30-as táblával. A Korzó környékéről pedig hiányolom a "gyalogos és kerékpáros zóna" táblákat, a 20-as zóna kevés.
Az egész nagyon "zöld és embercentrikus" belvárosból pedig a kerékpáros utakat hiányolom, a sétáló utcán egy sávot igazán lehetett volna festeni középre a bicikliseknek. Továbbá nagyon nem tetszik a kismillió szökőkút robaja, hogy összevizezik a padokat, és az, hogy kevesebb a zöld felület, mint eddig volt... Nem tetszik az egyenszürke "dísz"kő sem, annak a lerakása sem. A Városháza előtti teret, több mint egy évtizede normálisan megcsinálták, az ott díszkő, a mostani nem az. Leagalábbis szerintem.
Valaki felsorolná, hol és melyik cég végez menetrendszerinti (lehetőleg helyi) személyszállítást a megyében? (Felvetődött a szalkai, várdai szerződéses járat - de ezt a Szabolcs Volán végzi.)
A 15m-es buszok megfelelnek a fordulási folyosókra vonatkozó előírásoknak, az utak is. Ha nem, ott fel köll jelenteni a tervezőt, de ez szinte kizárt. Attól még, hogy nehéz bevenni egy kanyart, vagy pont ki lett centizve a tervezés, kivitelezés során, attól ott még elfér egy akármilyen busz is!
Addig, amíg a TransTouros 15m-es be tud fordulni a Mezőről a Rákóczira, addig ne jöjjön nekem senki a fordulékonysággal. Majd 17-én megtudjuk, mi lesz, mi nem lesz.
Azért még akad 1-2 pontatlanság a cikkben. 415.24-ese nincs a Szabolcsnak, az helyi, Rába motoros buszt jelentene. 415.27D-ből van 4db. Az E98-as alatt Volvo B10B alváz van, mint az a motor(DH10A) típusából is következik...
Nekem úgy rémlik, hogy az a két kocsi az akkori tender helyi kategóriájának "referencia" busza. Mintha a 3ajtósok csak késöbb készültek volna el, de lehet, hogy neked van igazad.
2008. május 17.-én (szombat) kerül sor a XV. Országos Közösségi Közlekedési Járművezetők Forgalombiztonsági Vetélkedőjére, Nyíregyházán, a repülőtéren. A program: 07.30 – 08.00 Versenybizottsági megbeszélés. 08.30 – 09.30 A versenyzők, meghívottak és kísérők érkeztetése, regisztráció. • A csapatvezetők sorszámot húznak, ez lesz a csapat száma, és egyben meghatározza a gyakorlati feladatok végrehajtásának sorrendjét is. • A versenyzők átveszik a csapatszámot, amelyeket majd a járműveken kell elhelyezni. 10.00 – 10.30: Megnyitó 10.30 – 11.00 Elméleti verseny 11.00 – 15.00 Gyakorlati verseny 11.30 – 14.30 Ebéd 15.30 – 16.30: Eredményhirdetés, díjkiosztás.
Délelőtt a gyakorlati verseny idején a buszállomáson egy találkozóra sor kerülhet, Danku úr mindenkit szeretettel vár egy szakmai beszélgetésre.
-Ott sor kerülhet a hőn áhított topic talira is! :-)))
Jereváni rádió: a hír igaz, DE! :-D Nem csuklós, hanem szóló, és nem helyibe, hanem helyközibe. 9 darab. :-) Aztán Autosan lett. :-( Mert ugyanannyiért 12-t kaptak.
Azt tudom.De színűk is kitűnik a többi RÁBA közül.Meg az ülések típusa sem olyan mint pl. a HLF-373-as Rábának.Meg maga a kialakítás elég városias,kevés szék,a 2ik ajtóval szembeni állóhely.
Sziasztok!A Camion Truck májusi számában olvastam , hogy a Szabolcs Volánnak van 2 db városi Premier 091-ese.Ezek a buszok melyik városban járnak?Egy képet kaphatnék róluk?Köszönöm