Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1157

Ja , és bocsáss meg nekem azért, hogy nekem, akinek bizonyos régebbi emlékek miatt az üzemeltetőktől függetlenül is kedves Kiliti emléke, némi keserüséggel és maliciával nyilatkozom egy olyan helyzetről, amikor 3 km-re egy fejlődésre méltó reptértől egy másik repteret kell létrehozni, még akkor is, hogyha erre a létrehozóknak meg van az okuk.

 

Előzmény: Bódis László (1154)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1156

Kedves Laci!

 

Én nem állítottam semmit, csak Papkutapuszta azonosítása kedvéért említettem fel az egyetlen történetet, ami az emlékeimben szerepelt. (Ugyanis a repteretekről tudtam, a névvel magával viszont most találkoztam először.)  

 

Azt is hozzátettem, hogy állitólag, meghogy a bulvársajtó csámcsogta túl az ügyet. Itélkezni  meg a ti és a kiliti "elvtársak" vitájában pedig végképp nem kivántam, mert ehhez sem kompetenciám, sem elegendő információm nincs. Ismétlem, csak az azonosítás volt a célom, ha melléktermékként még ezt a sajnálatos ügyet is tisztázni lehet(ne), vagy legalábbis meghallgattatik a másik fél is, az ezen a topicon nem is egy rossz mellékhatás.

 

Ha az ügy felemlegetésével téged, vállalkozásotokat vagy reptereteket megsértettem, ezúton is elnézést kérek.

 

Előzmény: Bódis László (1154)
H. Balázs Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1155

Sziasztok! Elnézést, hogy közbekotyogok, de legjobb tudomásom szerint a kilencvenes években működött tótvázsonyi repülőtér itt volt:

 

 

 

Úgy emlékszem, torony nem volt, csak pár konténer, egy üzemanyagos kocsi, és egy faházas büfé. Javítsatok ki, ha tévedek!

Előzmény: RJancsi (1123)
Bódis László Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1154
Kedves Barátaim és Vgyuri!

 

Nem szoktam hozzászólni a fórum történéseihez, de most mégis megtenném.

Kiliti (LHSK) valóban 2 éve zárva tart. Jelenlegi státusza szerint nem is repülőtér és azt hiszem, egy ideig nem is lesz az.

Csak, hogy Vgyuri is tudjon róla, ennek a repülőtérnek a sorsa jól mutatja Magyarország sorsát – bár ez inkább a „Polidili” fórumba tartozna, hogy kik miatt -, csakhogy Magyarországot nem lehet bezárni…..

Ebbe a körbe tartozik az Aero Média Kft. „kitiltása” is – az ilyen hírek kreálása és elterjesztése volt az „elvtársak” feladata.

Ez a hír azután kelt szárnyra, hogy a kényszerleszállást nem vették észre (ugye nem ismeretlen,de elqrták, már akkor is), valamint egy ostoba, magát sokra tartó „polgári fegyveres őr” elkezdett „gondolkodni”. A mulasztásukat így próbálták palástolni…..

Az Aero Média Kft.-nek soha nem volt tartozása a kiliti repülőtéren.

A repülőtér vezetője erősen lenyúlta a nem túl nagy volumenű sétarepülések díjának egy részét és e tevékenység bevétele erősen csökkent általunk. Ez elég érv egy cég elűzésére???

Hozzáteszem, nemcsak minket üldözött ez a szerencsétlen, ha megnéznéd, kik repültek ott, majd a következő évben újabb cégek/szélhámosok érkeztek  és ez így ment évről évre.

A transzparensvontatás és az összes tevékenység sem bírt annyi bevételt produkálni, hogy a működési költségeik töredékét fedezte volna. Természetesen a helyi klub, valamint a rendőrök repüléseinek számát (felszállás + leszállás = 2 repülés) megszorozva 4 utassal,papíron már jól működött. Ehhez jött még a bevételek helyi elszámolása és a kiadások ferihegyre testálása még hasznot is eredményezett.

Természetesen ilyen paraméterekkel nehéz lesz eladni a repülőteret, ami jelenleg a KVI-hez, nem pedig a HC-hez tartozik.

Ja, nem az LRI szívügye volt, hanem „GJ” elvtárs, valamint „KP” elvtárs (persze nem az enyémek) személyes használatú, zsebpénz szerző játszótere.

Amúgy ilyen apróságokról, miért nem tudósítasz, ha már ezt a repülőteret is ilyen jól ismered: ejtőernyősöktől földetérési illeték beszedése (ezzel már ők sem zavartak), hőlégballon illetékfizetése, büfé irreális megsarcolása (ez is megszűnt), stb…

Hidd el, hogy nem működhet egyetlen cég sem olyan repülőtéren, amelyik október közepén bezár, májusban meg talán kinyit. Szerintük: „Nem is kell repülni télen, ez mindig is így volt….”

Kedves Vgyuri, javasolnám, használd csak az  „Ön kérdez - a szakértő - Vgyuri válaszol „ topikot, a több mint 10000 hozzászólással egészen jó lesz – tegyél fel egy kérdést, majd válaszolj is rá, nem számít az sem, hogy semmi köze nincs a valósághoz - , mindenkinek jobb lenne így. Akit érdekel, majd elolvassa…..

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett……..ja, kedves Vgyuri, kérlek ne szólj hozzá, mert nincs értelme!

 

Papkutapuszta pedig mindenkit szívesen lát…..

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1153

Hja, hogy ezek a charterek voltak tavaly nyáron :-)

 

Előzmény: panavia (1152)
panavia Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1152
Előzmény: Vgyuri (1150)
malevemberke Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1151
Ebben az a csel, hogy a németországi járatokat egy és ugyanaz a gép repüli, amely pl erfurt-stuttgart-pécs útvonalon közlekednek. A lényeg, hogy a gép pécsett 2 hetente fordul meg, viszont egy nap mindjárt kétszer. A korfui járatot pedig vmi "új magyar chartercég" repüli majd hetente bae-146tal.
Előzmény: Vgyuri (1150)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1150
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1149
Errol beszeltem.
Előzmény: Vgyuri (1148)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1148

Melyik cég? Az Aeromedia már nagyon régen átköltözött a saját repterecskéjére. Még a Kiliti fejlesztések elején. Éppen ebből volt szerintem a gond, mert konkurenciát csináltak a nagy testvérnek. A transzpaensvontatás reptéri illeték része komoly és stabíl bevétel volt/lett volna.

 

Kiliti az LRI szívügye volt, amikor még volt. A sokszor átalakult HC-nek már csak púp a hátán a fenntartása, még a balatoni utasforgalom sem tudja rentábilissá tenni éves átlagban.

 

 

Előzmény: phoenix (1147)
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1147
Erdkes, a ceg azota is repul, a repter meg kozben bezart. Egy repter, amire ugy tunik nincs szukseg.
Előzmény: Vgyuri (1146)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1146

Volt akinek egyszerubb volt a melette levo mezo hasznalnia es csak uzemanyagert attaxizni :).

 

Emlékeim szerint éppen emiatt volt tartozás és kitiltás.

 

Előzmény: phoenix (1145)
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1145
Szerintem gozuk nincs, hogy mit kezdjenek vele.

Fuves, hivatalos kereskedelmi repter. Horribilis arakkal? Volt akinek egyszerubb volt a melette levo mezo hasznalnia es csak uzemanyagert attaxizni :).
Előzmény: GYA (1143)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1144

Ezek szerint eltaláltam, hogy ki a főkolompos Papkutapusztán :-)

 

Viszont mi van Kilitivel? Csak most látom, hogy a HungaryAirport gyűjteményében ott van minden adat, csak éppen a státuszra vonatkozó sor üres.

 

 

Előzmény: GYA (1143)
GYA Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1143

Kiliti üzemltetője ebből nem fog meggazdagodni, mivel két éve zárva van a reptér.

 

Papkuta az Aeromedia bázisa.

Előzmény: Vgyuri (1141)
Utas2 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1142

Kellene némi segítség, előre is köszi a válaszolóknak:

 

Azon felül, ami megismerhető a publikált eljárásokból, mi a gyakorlati tapasztalat LHSM (Sármellék) forgalmának irányításában? (Mint ellenőrzött reptér.)

 

Előfordul-e, hogy egyszerre több gép érkezik és valóban csupán egy repülheti le az érkezési eljárást, míg a másikat holdingba küldik?

 

Az induló forgalomnak útvonalengedélyt a TWR vagy más ad?

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1141

Jogos, összetévesztettem a pályahosszt és a magasságot.

 

Ettől még ez nem lenne életképes a 2-3 km-re levő Kilitivel szemben, ha normálisak lennének az arányok. Nyilván a Kiliti reptér üzemeltetője meg akar gazdagodni (élni)  a nyári forgalomból, az utasrepültető és transzparenshuzó gépek meg nyáron ott is elvannak. (Vajon egy nem nyilvános reptérről szabad utast repültetni?)

 

A huvatalos illetékek nem lehetnek rettenetesek, ha a reptéri költség megtakarításából visszatérül.

 

Apropó, valami rémlik: ez nem az a reptér, ahova neves preciziós repülőnk Cessnája nem ért el, és a rövidzárlat okozta füst miatt Kilitire szállt le, ahonnan tartozások miatt ki volt tiltva? A bulvársajtó jót csámcsogott a dolgon :-)

 

Előzmény: kaszikanet (1139)
sweethome Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1140

Ha jól látom frissítettek a műholdképen, már egészen jól látszik a környék:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&q=t%C3%B3tv%C3%A1zsony+hu&sll=37.0625,-95.677068&sspn=32.472848,59.238281&layer=&ie=UTF8&z=17&ll=47.009553,17.751782&spn=0.003409,0.01075&t=h&om=1

 

A fekete folt a torony és árnyéka. A műútról be lehet menni kocsival egészen a tövéhez.

Előzmény: RJancsi (1137)
kaszikanet Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1139
Nekem 620m-esnek látszik.
Előzmény: Vgyuri (1138)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1138

Egy irányítótoronynak nem kell ilyen magasnak lenni. Nem valami (tűzoltó) gyakrolótér maradványa a torony? Attól még a reptér ott lehetett, és valahonnan a Maracskó Média nyilvántartásába bekerülhetett. Olyan "légikikötők" is belekerül(het)nek, ha a gazdája nem lusta a bejelentésre, mint most a legfrissebb Papkutapuszta  a maga 140 méteres sárkánylegelőjével.

 

 

Előzmény: sweethome (1136)
RJancsi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1137
Tudnál róla vmi pontosabb helymeghatározást (esetleg koordinátát)? Ha arra járok, vetnék rá egy pillantást... Köszi! 
Előzmény: sweethome (1136)
sweethome Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1136
Biztosan volt ott valami, mert a nagy téglatorony (4-5 emelet magas) a mai napig áll, ami akár irányítótorony is lehetett.
Előzmény: RJancsi (1123)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.19 0 0 1135

Javaslom, hogy ismételd meg a "hirdetésedet" a vitorlázórepülés topicon is, mert ők lehetnek potenciális érdeklődők nyári táborokhoz. Budapest környékén a (magassági) korlátozások miatt igen nehézkes repülni. Ha egyszerűen kitelepülhetnének a pusztába, ott nyugodtan repkedhetnének. Persze itt az egyszerűség sokat számít. Ha pl. lenne egy állandóan ott levő csörlőaggregát, startkocsi, kötélvisszahúzó traktor, akkor ez is segítene.

 

Előzmény: retr (1129)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1134

Be is van jegyeztetve, mint nem nyilvános leszállóhely? Buló van?

 

Előzmény: retr (1132)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.18 0 0 1133

És milyen állapotban van a füves része? Mert az nagyobb kérdés, mint a kutyanyelvek.

 

Előzmény: retr (1132)
retr Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1132
Jól tudod, pontosan arról van szó.
Az egykori RNÁ, ill. Air Service Rt. bázisa volt.
Előzmény: Vgyuri (1131)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1131

Ez terepileg az egykori kenderesi mezőgazdasági/vízügyi placc? Mert ennek adatai,  ABANDONED megjelöléssel megtalálhatók a jobb repölőtéri adatbázisokban.

 

Pl. a koordináta 47.251940N 20.663610E

 

Előzmény: retr (1129)
VAG Creative Commons License 2007.03.17 0 0 1130

Lufthansa (LH/Frankfurt) will launch several new routes later this year:
Dusseldorf-Sarmellek: weekly seasonal CRJ-200 service starting on April 14

operated by Eurowings (EW/Dortmund)
Hamburg-Sarmellek: weekly seasonal CRJ-200 service starting on April 14

operated by Lufthansa CityLine

... (CH-Aviation)

Előzmény: gabe80 (1121)
retr Creative Commons License 2007.03.16 0 0 1129
Szeretném a figyelmetekbe ajánlani a Kenderesi repülőteret, amely kizárólag profilba illő hasznosítási célra kiadó.
Zárt/körbekerített udvarral, közművekkel ellátott irányítóépülettel (vizesblokkokkal, szobákkal, garázzsal), hangárokkal, gépmosóval. Továbbá szilárd burkolatú nyűgözők is biztosítottak. A városból kivezető szilárdburkolatú út mellett található. További előnyök: a kedvező fekvés, a nagy terület, a könnyű és gyors megközelíthetőség, kiváló adottságok a repüléshez.

Érdeklődni a következő elérhetőségek valamelyikén lehet:

1. mail: rter@citromail.hu

2. telefon: minden nap 16.00-20.00-ig; a 06-30-435-44-07-es számon

3. 5331 Kenderes
Szent István út 31. I/3.
RJancsi Creative Commons License 2007.03.14 0 0 1128
Köszi mindenkinek, akkor legfeljebb motorral landolok arrafelé (azután feltápászkodom és leporolom magam) :)
Előzmény: Vgyuri (1127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!