Ja , és bocsáss meg nekem azért, hogy nekem, akinek bizonyos régebbi emlékek miatt az üzemeltetőktől függetlenül is kedves Kiliti emléke, némi keserüséggel és maliciával nyilatkozom egy olyan helyzetről, amikor 3 km-re egy fejlődésre méltó reptértől egy másik repteret kell létrehozni, még akkor is, hogyha erre a létrehozóknak meg van az okuk.
Én nem állítottam semmit, csak Papkutapuszta azonosítása kedvéért említettem fel az egyetlen történetet, ami az emlékeimben szerepelt. (Ugyanis a repteretekről tudtam, a névvel magával viszont most találkoztam először.)
Azt is hozzátettem, hogy állitólag, meghogy a bulvársajtó csámcsogta túl az ügyet. Itélkezni meg a ti és a kiliti "elvtársak" vitájában pedig végképp nem kivántam, mert ehhez sem kompetenciám, sem elegendő információm nincs. Ismétlem, csak az azonosítás volt a célom, ha melléktermékként még ezt a sajnálatos ügyet is tisztázni lehet(ne), vagy legalábbis meghallgattatik a másik fél is, az ezen a topicon nem is egy rossz mellékhatás.
Ha az ügy felemlegetésével téged, vállalkozásotokat vagy reptereteket megsértettem, ezúton is elnézést kérek.
Kedves Barátaim és Vgyuri!
Nem szoktam hozzászólni a fórum történéseihez, de most mégis megtenném.
Kiliti (LHSK) valóban 2 éve zárva tart. Jelenlegi státusza szerint nem is repülőtér és azt hiszem, egy ideig nem is lesz az.
Csak, hogy Vgyuri is tudjon róla, ennek a repülőtérnek a sorsa jól mutatja Magyarország sorsát bár ez inkább a Polidili fórumba tartozna, hogy kik miatt -, csakhogy Magyarországot nem lehet bezárni ..
Ebbe a körbe tartozik az Aero Média Kft. kitiltása is az ilyen hírek kreálása és elterjesztése volt az elvtársak feladata.
Ez a hír azután kelt szárnyra, hogy a kényszerleszállást nem vették észre (ugye nem ismeretlen,de elqrták, már akkor is), valamint egy ostoba, magát sokra tartó polgári fegyveres őr elkezdett gondolkodni. A mulasztásukat így próbálták palástolni ..
Az Aero Média Kft.-nek soha nem volt tartozása a kiliti repülőtéren.
A repülőtér vezetője erősen lenyúlta a nem túl nagy volumenű sétarepülések díjának egy részét és e tevékenység bevétele erősen csökkent általunk. Ez elég érv egy cég elűzésére???
Hozzáteszem, nemcsak minket üldözött ez a szerencsétlen, ha megnéznéd, kik repültek ott, majd a következő évben újabb cégek/szélhámosok érkeztek és ez így ment évről évre.
A transzparensvontatás és az összes tevékenység sem bírt annyi bevételt produkálni, hogy a működési költségeik töredékét fedezte volna. Természetesen a helyi klub, valamint a rendőrök repüléseinek számát (felszállás + leszállás = 2 repülés) megszorozva 4 utassal,papíron már jól működött. Ehhez jött még a bevételek helyi elszámolása és a kiadások ferihegyre testálása még hasznot is eredményezett.
Természetesen ilyen paraméterekkel nehéz lesz eladni a repülőteret, ami jelenleg a KVI-hez, nem pedig a HC-hez tartozik.
Ja, nem az LRI szívügye volt, hanem GJ elvtárs, valamint KP elvtárs (persze nem az enyémek) személyes használatú, zsebpénz szerző játszótere.
Amúgy ilyen apróságokról, miért nem tudósítasz, ha már ezt a repülőteret is ilyen jól ismered: ejtőernyősöktől földetérési illeték beszedése (ezzel már ők sem zavartak), hőlégballon illetékfizetése, büfé irreális megsarcolása (ez is megszűnt), stb
Hidd el, hogy nem működhet egyetlen cég sem olyan repülőtéren, amelyik október közepén bezár, májusban meg talán kinyit. Szerintük: Nem is kell repülni télen, ez mindig is így volt .
Kedves Vgyuri, javasolnám, használd csak az Ön kérdez - a szakértő - Vgyuri válaszol topikot, a több mint 10000 hozzászólással egészen jó lesz tegyél fel egy kérdést, majd válaszolj is rá, nem számít az sem, hogy semmi köze nincs a valósághoz - , mindenkinek jobb lenne így. Akit érdekel, majd elolvassa ..
Bocsi, hogy ilyen hosszú lett ..ja, kedves Vgyuri, kérlek ne szólj hozzá, mert nincs értelme!
Papkutapuszta pedig mindenkit szívesen lát ..
Ebben az a csel, hogy a németországi járatokat egy és ugyanaz a gép repüli, amely pl erfurt-stuttgart-pécs útvonalon közlekednek. A lényeg, hogy a gép pécsett 2 hetente fordul meg, viszont egy nap mindjárt kétszer. A korfui járatot pedig vmi "új magyar chartercég" repüli majd hetente bae-146tal.
Melyik cég? Az Aeromedia már nagyon régen átköltözött a saját repterecskéjére. Még a Kiliti fejlesztések elején. Éppen ebből volt szerintem a gond, mert konkurenciát csináltak a nagy testvérnek. A transzpaensvontatás reptéri illeték része komoly és stabíl bevétel volt/lett volna.
Kiliti az LRI szívügye volt, amikor még volt. A sokszor átalakult HC-nek már csak púp a hátán a fenntartása, még a balatoni utasforgalom sem tudja rentábilissá tenni éves átlagban.
Fuves, hivatalos kereskedelmi repter. Horribilis arakkal? Volt akinek egyszerubb volt a melette levo mezo hasznalnia es csak uzemanyagert attaxizni :).
Kellene némi segítség, előre is köszi a válaszolóknak:
Azon felül, ami megismerhető a publikált eljárásokból, mi a gyakorlati tapasztalat LHSM (Sármellék) forgalmának irányításában? (Mint ellenőrzött reptér.)
Előfordul-e, hogy egyszerre több gép érkezik és valóban csupán egy repülheti le az érkezési eljárást, míg a másikat holdingba küldik?
Az induló forgalomnak útvonalengedélyt a TWR vagy más ad?
Jogos, összetévesztettem a pályahosszt és a magasságot.
Ettől még ez nem lenne életképes a 2-3 km-re levő Kilitivel szemben, ha normálisak lennének az arányok. Nyilván a Kiliti reptér üzemeltetője meg akar gazdagodni (élni) a nyári forgalomból, az utasrepültető és transzparenshuzó gépek meg nyáron ott is elvannak. (Vajon egy nem nyilvános reptérről szabad utast repültetni?)
A huvatalos illetékek nem lehetnek rettenetesek, ha a reptéri költség megtakarításából visszatérül.
Apropó, valami rémlik: ez nem az a reptér, ahova neves preciziós repülőnk Cessnája nem ért el, és a rövidzárlat okozta füst miatt Kilitire szállt le, ahonnan tartozások miatt ki volt tiltva? A bulvársajtó jót csámcsogott a dolgon :-)
Egy irányítótoronynak nem kell ilyen magasnak lenni. Nem valami (tűzoltó) gyakrolótér maradványa a torony? Attól még a reptér ott lehetett, és valahonnan a Maracskó Média nyilvántartásába bekerülhetett. Olyan "légikikötők" is belekerül(het)nek, ha a gazdája nem lusta a bejelentésre, mint most a legfrissebb Papkutapuszta a maga 140 méteres sárkánylegelőjével.
Javaslom, hogy ismételd meg a "hirdetésedet" a vitorlázórepülés topicon is, mert ők lehetnek potenciális érdeklődők nyári táborokhoz. Budapest környékén a (magassági) korlátozások miatt igen nehézkes repülni. Ha egyszerűen kitelepülhetnének a pusztába, ott nyugodtan repkedhetnének. Persze itt az egyszerűség sokat számít. Ha pl. lenne egy állandóan ott levő csörlőaggregát, startkocsi, kötélvisszahúzó traktor, akkor ez is segítene.
Ez terepileg az egykori kenderesi mezőgazdasági/vízügyi placc? Mert ennek adatai, ABANDONED megjelöléssel megtalálhatók a jobb repölőtéri adatbázisokban.
Szeretném a figyelmetekbe ajánlani a Kenderesi repülőteret, amely kizárólag profilba illő hasznosítási célra kiadó. Zárt/körbekerített udvarral, közművekkel ellátott irányítóépülettel (vizesblokkokkal, szobákkal, garázzsal), hangárokkal, gépmosóval. Továbbá szilárd burkolatú nyűgözők is biztosítottak. A városból kivezető szilárdburkolatú út mellett található. További előnyök: a kedvező fekvés, a nagy terület, a könnyű és gyors megközelíthetőség, kiváló adottságok a repüléshez.
Érdeklődni a következő elérhetőségek valamelyikén lehet:
1. mail: rter@citromail.hu
2. telefon: minden nap 16.00-20.00-ig; a 06-30-435-44-07-es számon