Keresés

Részletes keresés

gabe80 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 1166

A görög köztársasági elnök Keszthelyt is meglátoggata háromnapos ittléte alatt. Innét repült vissza Görögországba. (Gondolom már Bp-ről is repülővel jött.)

 

Egyébként egy ilyen gép mennyi idő alatt teszi meg a Bp-Sármellék utat (felszállástól leszállásig)?

Előzmény: golf alfa bravo (1165)
golf alfa bravo Creative Commons License 2007.03.30 0 0 1165

Miért volt egy Olympic 734 es Sármelléken a minap?

Járatnyitás, vagy charter?

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.28 0 0 1164

A "fapados" társaságok, és egyéb befektetők nem aszerint választanak repülőteret,hogy az "már most fogadókész", hanem hogy a befektetett pénzük mennyi idő alatt térül meg.

 

Hol fektetnek be pénzt a fapadosok? Még a napi üzemi költségekhez is hozzájárulást kérnek, ha nem tuti a reláció :-(

 

Na jó, valamennyi reklámköltség, de szerintem azok is leginkább mindenképpen megjelenő hirdetésekben plussz sorok.

 

 

 

Előzmény: Kaktusz07 (1163)
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.03.28 0 0 1163

A "fapados" társaságok, és egyéb befektetők nem aszerint

választanak repülőteret,hogy az "már most fogadókész",

hanem hogy a befektetett pénzük mennyi idő alatt térül meg.

Arról meg nem érdemes vitát nyitni, hogy az adottságok mennyire hasonlóak

Győr és Debrecen között!!!!

Azt meg már többen leírták ezen a fórumon, hogy három főváros /Budapest,

Bécs,Pozsony/ 1óra 20perc alatt elérhető autópályán.

 

Előzmény: cdr8052 (1161)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1162

A managementtel is vannak problémák, de főleg a beruházási filozófia kezd előnytelenül megváltozni.

 

Itt és minden reptéren csak egy paramétert ismernek, az utasszámot. Ha az nő, akkor itt a kánaán. Ebben az értelemben a charter a reptérfejlesztők LSD-je. Ugyanis a charter eredményei szempontjából irreleváns (legalábbis egy belépőszint felett) a város szándéka és áldozatvállalása, csak az utazási iroda érdeke számít. Tavaly volt téli egyiptomi charter Debrecenben, idén nem, pedig eközben elkészült a kacsalábon forgó terminál. Eközben a charter egyetlen vendégéjszakát sem hoz a városnak, vagy legalábbis ritkán és rendszertelenül.

 

Amelyik városnak nincs saját maga által generált forgalma, márpedig ez a 4 feltörekvő reptér közül csak Sármelléknek (a Balatonnak) van komoly számban, ott a fejlesztésre szánt pénznek egy része sem jön vissza a másodlagos leosztásból.

 

Eközben a kisgépes, general aviation forgalom esetleg elsorvad, de ez senkinek sem fáj, mert az össz utasszám szempontjából lényegtelen, holott ennek a célpontja valamiért maga a város, a környék.

 

A dolog másik oldala persze a belépőszint. Ha nem fektetik bele a reptérbe a zsozsót, akkor sem charter, sem beutazó forgalom. Nehéz okosnak lenni, sokat kell melózni, hogy a tendencia megforduljon :-(

 

 

 

 

Előzmény: cdr8052 (1161)
cdr8052 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1161
ez csak álom... reálisan 2-3 év múlva lehetne belőle valami. Debrecen ott tátong kihasználatlanul, hasonlóan jó adottságokkal és már most fogadókészen - ott ha jól tudom a managementtel vannak komoly problémák.
gabe80 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1160
Wizz Air gépek jönnek Pérre?

2007-03-27 A Kisalföld úgy tudja, heteken belül végleg eldőlhet, hogy az itthon jól ismert fapados légitársaság, a Wizz Air valóban a péri repülőtérre helyezi-e át a központját.

Párizs, Róma, Barcelona-Girona, Brüsszel, Frankfurt-Hahn, London-Luton, Malmö, Göteborg, Stockholm, Varsó, Korfu, Rodosz, Kréta-Heraklion: a jelentősebb városok, ahová a Wizz Air járataival akár holnap el tudunk repülni budapesti felszállással. Most ugyanezt a mondatot képzeljük "péri felszállással"...

A Kisalföld úgy értesült ugyanis, hogy akár már a jövő hónapban megállapodásra juthatnak a felek, s a Győrhöz közeli repülőtér régiós központja lehet az itthon talán leginkább ismert fapados légitársaságnak. A hír értelmezéséhez érdemes tudni, hogy a Wizz Air indulása óta (2004-től) ötmillió utast szállított és Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont-légitársaságaként említik.

Tízmilliárdos befektetés

A tárgyalások hosszú hónapok óta folynak, a Vasárnapi Kisalföld február elején adott hírt arról, hogy az egyik angol légitársaság (akkor még a nevet hétpecsétes titokként kezelték) nagyon komolyan érdeklődik a péri leszállópálya iránt. Minden érintettet azóta is szerződés köt, semmit nem mondhatnak a tárgyalások részleteiről, így csak a saját információinkra hivatkozhatunk. Eszerint tehát a Wizz Air több mint tízmilliárd forintos fejlesztéssel olyan középeurópai (régiós) központot építene ki Péren, amelyet használhat a három főváros, Bécs, Budapest és Pozsony repülőtere helyett.

Nagyobb kifutó kellene

Ehhez mindjárt az elején olyan kifutó- és leszállópálya kell, amely elég hosszú és széles a Boeing- 737-esek és az Airbus- 320-asok számára. Ezek a gépek 150-180 utas szállítására alkalmasak, Pér azonban ma még "csak" az 50-70 személyes gépek fogadását tudja biztosítani. A mostani 1450 méteres kifutópálya bővítésére két alternatíva is kínálkozott ez idáig: az egyik 1850, a másik 2150 méter hosszú kifutópálya tervére épült. Nyilván új utasterminált és irányítóközpontot kell építeni, mint ahogy a kiszolgálószemélyzet létszámát is bővíteni kell a mostani 13-ról, de a társaságnak minden bizonnyal így is megéri a befektetés. Az okok elején ott van mindjárt Pér kedvező fekvése: a Győr melletti repülőtér autópályán (az M1-esen) könnyen megközelíthető, Budapesttől, Bécstől és Pozsonytól is nagyjából egy-másfél órányira fekszik. Aki már repült fapados járattal, az pontosan tudja, hogy a légitársaságok rendre nem a fővárosok nagy repülőtereit használják, hanem a számukra olcsóbb és kevésbé forgalmas kisebbeket - ezek nemegyszer hasonló távolságra vannak a központoktól, mint mondjuk Pér az előbb említett fővárosoktól. A többi mellett ez az ára az olcsó jegyeknek.

Érvek Pér mellett

Ez tehát az egyik érv, ami a Győr-Moson-Sopron megyei repülőtér mellett szól. Pért erősíti az úgynevezett "slot time" is, vagyis az a néhány perces holtidő, ahová be lehet tuszkolni egy-egy le- vagy felszálló gépet. Az Audi is jó referencia, bár itt muszáj egy pillanatra megállni. Mint ismert, a multinacionális cég lassan már tíz éve több százmillió forintot fektetett be az akkor még füves leszállópályájú repülőtérbe, hogy gépeivel ott landolni tudjon. A befektetésnek (és az uniós Phare-pénzeknek) köszönhetően lehetett nemzetközi reptér a péri, amely ez idáig nem bonyolított le nemzetközi viszonylatban jelentős forgalmat: tavaly négyezer fel- és leszállást hajtottak végre, s körülbelül 16 ezer utast regisztráltak. Ha a fejlesztés megvalósul, ennek a sokszorosával kell számolni.

Még van miről tárgyalni

S itt jön a következő kérdés, amely - úgy tudjuk - a tárgyalásokon is rendre előjön: mi lesz a közlekedéssel? A 81-es főút ekkora forgalom levezetésére jelen állapotában alkalmatlan, így ezzel számolnia kell a befektetőnek. Információnk szerint nemegyszer téma volt a tulajdoni viszony is: a repülőtér a megyei és a péri önkormányzaté (2002 óta); a működtető kft.-ben azonban többen is vannak - itt Győré a legjelentősebb szelet. Az angoloknak nyilván érdekük lenne, hogy tulajdonrészhez jussanak a milliárdokért cserébe, de a magyarok ezt nem szívesen tennék. A részletek azonban valóban titkosak még, amint a nyilvánosság elé állnak a felek - s ez már a jövő hónap elején bekövetkezhet -, mi is visszatérünk a témára.

Sudár Ágnes
gabe80 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1159
Repülővel vidékről


Már nem kell feltétlenül a fővárosba utaznia a repülővel nyaralni indulónak. Elsősorban charterjáratokkal az idén nyáron már Debrecenből, Sármellékről, Pécs-Pogányról és Győr-Pérről is közvetlenül juthatunk el a legnépszerűbb mediterrán üdülőhelyekre.

 

A vidékről induló gépek nemcsak a budapesti - hajnali, vagy épp késő esti - felutazástól, fárasztó hazautazástól kímélik meg az utast. Vaskos összegeket lehet megspórolni a parkolási díjakon is. Emellett e kisebb forgalmú reptereken gyorsabb a jegykezelés, a határellenőrzés és a beszállítás is. A tranzitban sem kell órákat várakozni, s a visszaútnál is gyors a csomagfelvétel.

Fontos tudni, hogy a nagyobb forgalmú vidéki repülőterek járatai nem mind menetrend szerintiek. Debrecenből például kizárólag charterek közlekednek majd a nyári időszakban, melyeket az utazási irodák töltenek. Csak repülőjegyet kizárólag a szabad kapacitás függvényében értékesítenek ezekre a járatokra. Ebben az évben már Antalya (Törökország), Burgasz (Bulgária), Drezda, Lipcse (Németország), Korfu, Kréta, Rodosz, Zakynthos (Görögország), Mallorca (Spanyolország), Monastir (Tunézia), Sarm-el-Sejk (Egyiptom), Tivat (Montenegró) érhető el közvetlenül a hajdúsági nagyvárosból. A terminál a város központjától mindössze 6 percnyi autóútra található, ahol ráadásul díjmentes a parkolás. A sármelléki Fly Balaton repülőtér is sokat fejlődött az elmúlt években. Tavaly áprilisban megnyílt a repülőtér új terminálépülete, s szinte varázsütésre megnőtt a légitársaságok érdeklődése a térség iránt. A nyári szezonban menetrend szerinti járatok közlekednek Berlinbe (Malév, nyáron Germanwings is), Brémába (OLT), Drezdába (Hamburg International), Düsseldorfba (Lufthansa), Erfurtba (OLT), Frankfurtba (Lufthansa, Ryanair), Hamburgba (Lufthansa), Lipcsébe (OLT, Hamburg International), Londonba (Ryanair), Lübeckbe (OLT), Stuttgartba (Malév) és Zürichbe (Helvetic). Újdonság a charterjáratok indulása: az idén Antalyába (Törökország) és Korfura (Görögország) juthatunk el a Balatontól, de tárgyalnak bulgáriai járatról is.

A terminálban duty free shop, ajándékboltok és más üzletek nyíltak, turistainformáció, autóbérlés is rendelkezésre áll. A reptér igény esetén Fly-Car transzfert biztosít a legközelebbi vasútállomásra. A parkolóban 300 személygépkocsi és 10 busz számára van hely. Autónkat 1-3 napra napi 950 forintért állíthatjuk le, a 4. naptól 550 forintba kerül a parkolás.

A két nagy vidéki légikikötőn kívül több ígéretes, kisebb repülőtér is nemzetközi babérokra tör. Pécs-Pogányról az idén először indul charterjárat Korfura. A Győr-Pér repülőtérről pedig idén nyáron is elérhető lesz majd a már évek óta közlekedő 30 fős charter a montenegrói Tivatba. (Készítette: www.turizmus.com)

GYA Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1158

Így igaz, de elég bonyolult platz volt.

Első idegen repteres útvonalnak nem ezt szoktuk ajánlani.

Volt, hogy a tulaj is csak az erdőben tudott megállni:-)

Előzmény: H. Balázs (1155)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1157

Ja , és bocsáss meg nekem azért, hogy nekem, akinek bizonyos régebbi emlékek miatt az üzemeltetőktől függetlenül is kedves Kiliti emléke, némi keserüséggel és maliciával nyilatkozom egy olyan helyzetről, amikor 3 km-re egy fejlődésre méltó reptértől egy másik repteret kell létrehozni, még akkor is, hogyha erre a létrehozóknak meg van az okuk.

 

Előzmény: Bódis László (1154)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1156

Kedves Laci!

 

Én nem állítottam semmit, csak Papkutapuszta azonosítása kedvéért említettem fel az egyetlen történetet, ami az emlékeimben szerepelt. (Ugyanis a repteretekről tudtam, a névvel magával viszont most találkoztam először.)  

 

Azt is hozzátettem, hogy állitólag, meghogy a bulvársajtó csámcsogta túl az ügyet. Itélkezni  meg a ti és a kiliti "elvtársak" vitájában pedig végképp nem kivántam, mert ehhez sem kompetenciám, sem elegendő információm nincs. Ismétlem, csak az azonosítás volt a célom, ha melléktermékként még ezt a sajnálatos ügyet is tisztázni lehet(ne), vagy legalábbis meghallgattatik a másik fél is, az ezen a topicon nem is egy rossz mellékhatás.

 

Ha az ügy felemlegetésével téged, vállalkozásotokat vagy reptereteket megsértettem, ezúton is elnézést kérek.

 

Előzmény: Bódis László (1154)
H. Balázs Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1155

Sziasztok! Elnézést, hogy közbekotyogok, de legjobb tudomásom szerint a kilencvenes években működött tótvázsonyi repülőtér itt volt:

 

 

 

Úgy emlékszem, torony nem volt, csak pár konténer, egy üzemanyagos kocsi, és egy faházas büfé. Javítsatok ki, ha tévedek!

Előzmény: RJancsi (1123)
Bódis László Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1154
Kedves Barátaim és Vgyuri!

 

Nem szoktam hozzászólni a fórum történéseihez, de most mégis megtenném.

Kiliti (LHSK) valóban 2 éve zárva tart. Jelenlegi státusza szerint nem is repülőtér és azt hiszem, egy ideig nem is lesz az.

Csak, hogy Vgyuri is tudjon róla, ennek a repülőtérnek a sorsa jól mutatja Magyarország sorsát – bár ez inkább a „Polidili” fórumba tartozna, hogy kik miatt -, csakhogy Magyarországot nem lehet bezárni…..

Ebbe a körbe tartozik az Aero Média Kft. „kitiltása” is – az ilyen hírek kreálása és elterjesztése volt az „elvtársak” feladata.

Ez a hír azután kelt szárnyra, hogy a kényszerleszállást nem vették észre (ugye nem ismeretlen,de elqrták, már akkor is), valamint egy ostoba, magát sokra tartó „polgári fegyveres őr” elkezdett „gondolkodni”. A mulasztásukat így próbálták palástolni…..

Az Aero Média Kft.-nek soha nem volt tartozása a kiliti repülőtéren.

A repülőtér vezetője erősen lenyúlta a nem túl nagy volumenű sétarepülések díjának egy részét és e tevékenység bevétele erősen csökkent általunk. Ez elég érv egy cég elűzésére???

Hozzáteszem, nemcsak minket üldözött ez a szerencsétlen, ha megnéznéd, kik repültek ott, majd a következő évben újabb cégek/szélhámosok érkeztek  és ez így ment évről évre.

A transzparensvontatás és az összes tevékenység sem bírt annyi bevételt produkálni, hogy a működési költségeik töredékét fedezte volna. Természetesen a helyi klub, valamint a rendőrök repüléseinek számát (felszállás + leszállás = 2 repülés) megszorozva 4 utassal,papíron már jól működött. Ehhez jött még a bevételek helyi elszámolása és a kiadások ferihegyre testálása még hasznot is eredményezett.

Természetesen ilyen paraméterekkel nehéz lesz eladni a repülőteret, ami jelenleg a KVI-hez, nem pedig a HC-hez tartozik.

Ja, nem az LRI szívügye volt, hanem „GJ” elvtárs, valamint „KP” elvtárs (persze nem az enyémek) személyes használatú, zsebpénz szerző játszótere.

Amúgy ilyen apróságokról, miért nem tudósítasz, ha már ezt a repülőteret is ilyen jól ismered: ejtőernyősöktől földetérési illeték beszedése (ezzel már ők sem zavartak), hőlégballon illetékfizetése, büfé irreális megsarcolása (ez is megszűnt), stb…

Hidd el, hogy nem működhet egyetlen cég sem olyan repülőtéren, amelyik október közepén bezár, májusban meg talán kinyit. Szerintük: „Nem is kell repülni télen, ez mindig is így volt….”

Kedves Vgyuri, javasolnám, használd csak az  „Ön kérdez - a szakértő - Vgyuri válaszol „ topikot, a több mint 10000 hozzászólással egészen jó lesz – tegyél fel egy kérdést, majd válaszolj is rá, nem számít az sem, hogy semmi köze nincs a valósághoz - , mindenkinek jobb lenne így. Akit érdekel, majd elolvassa…..

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett……..ja, kedves Vgyuri, kérlek ne szólj hozzá, mert nincs értelme!

 

Papkutapuszta pedig mindenkit szívesen lát…..

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1153

Hja, hogy ezek a charterek voltak tavaly nyáron :-)

 

Előzmény: panavia (1152)
panavia Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1152
Előzmény: Vgyuri (1150)
malevemberke Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1151
Ebben az a csel, hogy a németországi járatokat egy és ugyanaz a gép repüli, amely pl erfurt-stuttgart-pécs útvonalon közlekednek. A lényeg, hogy a gép pécsett 2 hetente fordul meg, viszont egy nap mindjárt kétszer. A korfui járatot pedig vmi "új magyar chartercég" repüli majd hetente bae-146tal.
Előzmény: Vgyuri (1150)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1150
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1149
Errol beszeltem.
Előzmény: Vgyuri (1148)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1148

Melyik cég? Az Aeromedia már nagyon régen átköltözött a saját repterecskéjére. Még a Kiliti fejlesztések elején. Éppen ebből volt szerintem a gond, mert konkurenciát csináltak a nagy testvérnek. A transzpaensvontatás reptéri illeték része komoly és stabíl bevétel volt/lett volna.

 

Kiliti az LRI szívügye volt, amikor még volt. A sokszor átalakult HC-nek már csak púp a hátán a fenntartása, még a balatoni utasforgalom sem tudja rentábilissá tenni éves átlagban.

 

 

Előzmény: phoenix (1147)
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1147
Erdkes, a ceg azota is repul, a repter meg kozben bezart. Egy repter, amire ugy tunik nincs szukseg.
Előzmény: Vgyuri (1146)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1146

Volt akinek egyszerubb volt a melette levo mezo hasznalnia es csak uzemanyagert attaxizni :).

 

Emlékeim szerint éppen emiatt volt tartozás és kitiltás.

 

Előzmény: phoenix (1145)
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1145
Szerintem gozuk nincs, hogy mit kezdjenek vele.

Fuves, hivatalos kereskedelmi repter. Horribilis arakkal? Volt akinek egyszerubb volt a melette levo mezo hasznalnia es csak uzemanyagert attaxizni :).
Előzmény: GYA (1143)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1144

Ezek szerint eltaláltam, hogy ki a főkolompos Papkutapusztán :-)

 

Viszont mi van Kilitivel? Csak most látom, hogy a HungaryAirport gyűjteményében ott van minden adat, csak éppen a státuszra vonatkozó sor üres.

 

 

Előzmény: GYA (1143)
GYA Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1143

Kiliti üzemltetője ebből nem fog meggazdagodni, mivel két éve zárva van a reptér.

 

Papkuta az Aeromedia bázisa.

Előzmény: Vgyuri (1141)
Utas2 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1142

Kellene némi segítség, előre is köszi a válaszolóknak:

 

Azon felül, ami megismerhető a publikált eljárásokból, mi a gyakorlati tapasztalat LHSM (Sármellék) forgalmának irányításában? (Mint ellenőrzött reptér.)

 

Előfordul-e, hogy egyszerre több gép érkezik és valóban csupán egy repülheti le az érkezési eljárást, míg a másikat holdingba küldik?

 

Az induló forgalomnak útvonalengedélyt a TWR vagy más ad?

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1141

Jogos, összetévesztettem a pályahosszt és a magasságot.

 

Ettől még ez nem lenne életképes a 2-3 km-re levő Kilitivel szemben, ha normálisak lennének az arányok. Nyilván a Kiliti reptér üzemeltetője meg akar gazdagodni (élni)  a nyári forgalomból, az utasrepültető és transzparenshuzó gépek meg nyáron ott is elvannak. (Vajon egy nem nyilvános reptérről szabad utast repültetni?)

 

A huvatalos illetékek nem lehetnek rettenetesek, ha a reptéri költség megtakarításából visszatérül.

 

Apropó, valami rémlik: ez nem az a reptér, ahova neves preciziós repülőnk Cessnája nem ért el, és a rövidzárlat okozta füst miatt Kilitire szállt le, ahonnan tartozások miatt ki volt tiltva? A bulvársajtó jót csámcsogott a dolgon :-)

 

Előzmény: kaszikanet (1139)
sweethome Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1140

Ha jól látom frissítettek a műholdképen, már egészen jól látszik a környék:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&q=t%C3%B3tv%C3%A1zsony+hu&sll=37.0625,-95.677068&sspn=32.472848,59.238281&layer=&ie=UTF8&z=17&ll=47.009553,17.751782&spn=0.003409,0.01075&t=h&om=1

 

A fekete folt a torony és árnyéka. A műútról be lehet menni kocsival egészen a tövéhez.

Előzmény: RJancsi (1137)
kaszikanet Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1139
Nekem 620m-esnek látszik.
Előzmény: Vgyuri (1138)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1138

Egy irányítótoronynak nem kell ilyen magasnak lenni. Nem valami (tűzoltó) gyakrolótér maradványa a torony? Attól még a reptér ott lehetett, és valahonnan a Maracskó Média nyilvántartásába bekerülhetett. Olyan "légikikötők" is belekerül(het)nek, ha a gazdája nem lusta a bejelentésre, mint most a legfrissebb Papkutapuszta  a maga 140 méteres sárkánylegelőjével.

 

 

Előzmény: sweethome (1136)
RJancsi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1137
Tudnál róla vmi pontosabb helymeghatározást (esetleg koordinátát)? Ha arra járok, vetnék rá egy pillantást... Köszi! 
Előzmény: sweethome (1136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!