Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Még ha az adat itthon nem is lenne titkos,akkor sem fogsz olyat találni,aki nyilvánosan leírja itt neked,mivel a Tükéseknek még régebben alá kellett írniuk titoktartásról papírokat.
Állandóan azt hangoztatják a szolgáltató cégek hogy az öreg Ikarusoknak milyen drága a fenntartása és sokat esnek ki a forgalomból. Majd rájönnek hogy ezeknek még több, pénz nem lesz rá ezért sokat fognak kiesni a forgalomból.
------
Neked mindig vannak jó statisztikáid. Elértük már azt hogy több Volvo/Volvo alvázas busz jár útjainkon mint Ikarus/Ikarus karosszériás(EAG is)?
Pécsen a Tükénél + a Városházán hány olyan ember ülhet most beosztásban aki elgondolkodott már és nyilvánosan (testületi ülésen) ki is mondta :
- Ezek jó buszok de illene megtudni, hogy a kinti "aranykártya"színvonalú karbantartás mennyibe került kocsinként a Volvónak ?
Ugyanis az rendben van, hogy a Veolina= kinti üzemeltető, kötött egy civilül "aranykártyás"-nak nevezett rendelkezésre állási szerződést a szállítóval, esetünkben a Volvo-val.
Ezért a Veolina a Volvónak fizetett egy éves díjat.
Ez a díj tudható a flottára és tudható kocsira is.
Lehet, hogy rendszám szerint is tudható, de valószínűbb, hogy az éves teljes költség csak visszaosztható a kocsik darabszámával és így kijön egy kocsi/év euró díj.
Mennyi ez a kocsi/év díj euróban?
A Tükénél vagy a Városházán hány olyan ember van ma beosztásban akit érdekel ez, pedig a beszerzés ELŐTT, ez egy alfa adat kell, hogy legyen.
Ugyanis ez a díj. legyen a példánk kedvéért évi 10.000 euro, üzem és kenőanyag nélkül, csak növekedni fog, több lesz a következő években, hisz ez a díj a kocsi 0-8 éves korára értendő.
Pécs városa viszont e kocsikat a 8-20 éves kora között kívánja használni.
Van e Pécs városának évi 10.000 eurója minden egyes kocsira, évente, javításra, karbantartásra, üzem- és kenőanyag nélkül?
Az egy dolog, hogy valami beszerzés pályázat/EU-s forrásból történik, és nagyon kicsi az önrész, amit vállalni kell x db jármű beszerzéséhez. Ilyenkor örül mindenki.
A másik dolog, ha a megszokottól eltérő és magasabb színvonalú karbantartást és üzemeltetés szükséges az új flottához - vélhetően ugyanakkora keretből -, csak most még mindenki örömködik és senki nem gondol arra, hogy az üzemeltetés nem csak abból áll, hogy megtankoljuk a járműveket. (Biztos kiszámolták és képletezték és tervezték a számokat)
Miskolcon a 75 db CNG buszhoz a CNG kút beszerzése majdnem 500 millió forint.
Valóban, bár nem látok bele - és gondolom Te sem - hogy erre volt-e valami keretösszeg, vagy sem. Ha nem, akkor érthetetlen, miért csak Miskolc és Kaposvár tudott élni ezzel.
" te mondjuk milyen megoldással cserélted volna le a járműparkot ebben a kutyaszorító helyzetben úgy, hogy az ne évtizedekre terhelje le és adósítsa el a várost?"
Mondjuk pl. EU-s pályázattal, amivel Kaposvár le fogja tudni cserélni a buszparkját. (Vagy már le is cserélte )(Mondjuk Pécs esetében is szóba kerültek az elektromos buszok, de az úgy tűnik, hogy csak kacsa volt)
"Borítékolom, ha most 120 új kocsi lenne, most éppen azért hőbörögnél, hogy mennyibe fog ez kerülni a zadófizetőknek."
Tavaly előtt aligha, mert tavaly született döntés az ügyben. :) Pletykaként azt is írták jól értesültek, hogy az elős adagból összes Volvo lerobbant útközben és nem jönnek. :)
Nem tudom, ki nem ellenjegyzett mit, pletykákra nem adok, főleg nem ebben az országban, viszont évekig abban reménykedni, hogy a NAV nem gondol egyet és nem adja el soha a még eladható Mercedeseket, elég nagy felelőtlenség lenne, és ha ez megtörténne, ugyanazok rugdosnák és dilettánsoznák a városvezetést, akik most kézzel-lábbal tiltakoznak a holland Volvók ellen.
Az ajtóképlet és a kevés csuklós kocsi valóban ellene, ellenben a végig tisztességesen szervizelt múlt, az azonos bezerzés és az, hogy 2/3-ában homogén lesz a járműpark, mindenképp mellette szól. Ez volt most eladó relatíve fiatalon és jó áron.
A NAV-nak már tavaly vagy tavaly előtt el kellett volna árvereznie a buszokat,de látszik,hogy nem sürgős nekik(de eléggé tartja magát a pletyka,hogy a NAV tartozásról is Árki tehet/nem ellenjegyzett egy szükséges papírt/,szóval ha igaz,akkor rajta kellene behajtani ezt a sok /felesleges/ kiadást az elmúlt évekből...)
Én a fokozatos cserének vagyok a híve(amire az elmúlt évek alapján lenne is lehetőség,csakhogy a városvezetés azt hiszi,hogy most megveszi ezeket és ezzel a közlekedéstől,mint gondtól,hosszú évekre megszabadult.Csakhogy relatíve olcsó az áruk a Volvoknak,viszont a többit majd az üzembehelyezésük után kell megfizetni,mint a VDL-eknél/ha tudnátok,hogy azokra is mennyit kellett még költeni.../).Egyébként nem lennék annyira a Volvok ellen,ha normális összetételben jönnének,nem 3 ajtósak lennének a csuklósok stb stb